francba az ajtónyitósokkal..
pár éve 16 ezerért postával vettem 8s titánrekordfékváltókart.
https://flic.kr/s/aHsjNwXnNU
olyan állapotban, hogy még a gumi is szemcsés volt, és annyira recsegve-ropogva váltott, hogy érezted: kell 2 év, mire bekopik a g-rugó.
Aztán pár hónap múlva repült az ajtó, a karból meg a thumbie-kioldókar kiszakadt, ahogy ráestem. Azóta sem vált olyan egészségesen, pedig, még maga Donciccio is megpróbálta kihozni belőle azt, amit egy ergobol ki lehet.
na, de a siránkozáson túl:
autók közt errefelé viszonylag biztonságos közlekedni, de vigyázni kell azért. Sajnos, ha nem ismered a város útjait, inkább ne menj a nagy forgalomban a kocsik közt. A kátyúk-repedések-bordák helyzetét jó tudni, mert, egy nagyobb hupli meg tud úgy dobni, hogy meglepődj. Meg a buszmegállókat érdemes nagyobb távolsággal kerülni, mert, tapasztalat, hogy azt használják sokan üvegtördelésre.
A kerékpárutak ott a legveszélyesebbek, ahol a nagy forgalmú járdáról egy sárga csíkkal lett lenyesve. A fiatalok ugyanis szeretnek akár 4-5-en vállvetve, szoros formációban haladni, természetesen előre nem jelzett, hirtelen irányváltásokkal.
Különös veszélyforrás a kerékpáros csengő. Alapesetben mondjuk megpengeted, és felkészülsz kerülni a gyalogost, 99.9%, hogy pont abba az irányba mozdul ki, amerről készültél volna kerülni.
Az autók közt való csapatáshoz szükség van előzékenységre, és kommunikációra is. Szerencsére ez egyszerűen megoldható, mert, az autósok közlekednek-vezetnek. A gyalogosok meg lézengnek-kóvályognak-kóborolnak.
Így, ahol a kijelölt kerékpárút gyalogokkal van összeborítva, ott mindig az autók közti utat választom. Forgalmas kerékpáros napokon szintén nagyobb a biztonság az úttesten. De, mikor szinte üres a kerékpárút, nincs ellenjavallata a használatának. Akkor biztonságos. Általában.