visszaolvasva tényleg nem egyértelmű, de a külső bovdenvezetés alatt a shimano fékváltókarok megoldására gondoltam :-)
Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#2681
Írta 2017. január 28. - 16:23

#2682
Írta 2017. január 28. - 12:22

lehet, hogy a "proliság" jele, de a belül vezetett bovdenezésnek az értelmét, hasznát a ma napig nem sikerült megfejtenem.
meg a letisztult forma
nem beszélve a légellenállásról . pl egy pomáz budakalász táblasprintnél (kb 150m) akár 0,000000004 másodperccel, gyorsabb lehet az enyhén puhos amatőr racer, ami lássuk be nélkülözhetetlen ficsőr. igaz az elbaszott, átgondolatlan , megvalósíthatlan bovdenvezetés miatt egy ultegra már csak kicsit vált szarabbul mint egy kettővel ezelőtti sora, de nem baj. de miután 3 évvel ezelőt meg kellett venni az új vázas bujtatott bovdenes cuccot mostanra a jagwire fejlesztett egy bovdenszettet amivek tök jedi a váltás. ja igaz az elavult vázaddal már nem kompatibilis, szóval kell hozzá egy új váz is...
ne meg nem beszélve a szerelési díjakról -legalábbis nálunk kicsit boldogabb országokban ahol megfizetik a javítási díjat, többet kérhet a szerelő a bovdencserével járó néha gigaszopásért. ittho meg legfeljebb 2x annyit kutvaanyázik-
Bikertigger módosította - 2017. január 28. - 12:25
- caad8 kedveli ezt
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2683
Írta 2017. január 28. - 06:43

http://apro.bikemag....el-l376046.html
új velocse szett? ja, a fékváltókar.
cserébe a hátsó váltó régi fajta 9s daytona, ami ezzel a karral egy campag soron sosem fog tovább működni a szervizpadnál.
a hajtókar-átdobó-fék-hátsó váltó természetesen nem velocse.
amúgy értem én, egy hátsó váltó kérdése a teljes kompatibilitás, de akkor is, erre figyelhetne. Mert, ez a felállás 3.9mm-re van kalibrálva, a sor meg 4.1mm-es. Xorog.
#2684
Írta 2017. január 28. - 01:00

lehet, hogy a "proliság" jele, de a belül vezetett bovdenezésnek az értelmét, hasznát a ma napig nem sikerült megfejtenem.
Bringamosaskor nincs utban.
#2685
Írta 2017. január 28. - 00:19

csak 10 éve voltak csúcsbringák, de ma már elég prolinak tűnnek ezek a kint vezetett váltóbovdenek és az - nem tudom ez miért volt divat - őrült módon felcsavart fékváltókarok http://bit.ly/2ka8Qxg
lehet, hogy a "proliság" jele, de a belül vezetett bovdenezésnek az értelmét, hasznát a ma napig nem sikerült megfejtenem.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#2686
Írta 2017. január 27. - 22:55

#2687
Írta 2017. január 27. - 22:33

haha ugyanaz a váz
a dealernél 1900 gr http://www.comtat.co...roducts/939.htm
a csőgyárban 1580 gr http://www.dedacciai...-replica-detail
#2688
Írta 2017. január 27. - 20:45

Sziasztok!!
Mi a biztos jele annak, h egy bringa replika?? Látómezőbe került egy Dogma, de Q....vára gyanús.
THX!!
Ridley Noah Fast
#2689
Írta 2017. január 27. - 12:08

csak 10 éve voltak csúcsbringák, de ma már elég prolinak tűnnek ezek a kint vezetett váltóbovdenek és az - nem tudom ez miért volt divat - őrült módon felcsavart fékváltókarok http://bit.ly/2ka8Qxg
sörös doboz falvastagságú alu vázakat nem jó megfúrni a bovdeneknek. na meg ezek,ahogy nézem cyclo cross bringák. ott meg nem fogják túl sokat lent a kormányt. gondolom ezek lehetnek a háttérben
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#2690
Írta 2017. január 27. - 11:05

csak 10 éve voltak csúcsbringák, de ma már elég prolinak tűnnek ezek a kint vezetett váltóbovdenek és az - nem tudom ez miért volt divat - őrült módon felcsavart fékváltókarok http://bit.ly/2ka8Qxg
- donciccio kedveli ezt
#2691
Írta 2017. január 26. - 21:15

amúgy ami érdekes: gond nélkül mentem hosszakat alsó fogásban mélyebben levő kormánnyal is, főleg tavaly júli-aug-szettember hónapok voltak húzósak. Nem volt gondom, nem éreztem mélynek, de, az elmúlt évek trendjei szerint annyira nyúlnak a homlokcsövek, hogy úgy éreztem: muszáj vagyok kipróbálni.
Kipróbáltam. És nem fogok visszamenni mélyebbre.
Attól, hogy le tudom tenni a tenyerem, tudom rágni a lábujjaimról a körmöt, nem jelenti azt, hogy szívesen is csinálom.
Tavaly tavasszal (nyárra kikúráltam) amúgyis volt gondom abból, hogy a derekam-csípőm hiába volt hajlékony, de stabilitásban nem volt kielégítően erős.
Inkább legyek picivel merevebb-kevésbé ruganyos, de legyen tartása a gerinc alsó szakaszának! Főleg kezdő edzőtermi srácoknál látod, hogy rugalmas-nagy mozgáspályája van, de nem tartja a törzsét-gerincét semmi..
#2692
Írta 2017. január 26. - 21:00

van itthon egy szett titánszürke (20-15-10-5-3-2.5-2) meg pár fekete is természetesen. nem tart semmi időbe kicserélni, akárcsak a kupakot feketére vagy ezüstre.
#2693
Írta 2017. január 26. - 20:54

https://drive.google...Z0ltSUpuRURLd28
A poén, két éve a kormánycsapagy alsó csésze szintjeben volt az alsó fogás, most meg durván a felső csesze magasságában..
Mindegy
változások:
-sor 14-26 lett, a 13-23-ast szabtam át, a sor elejére-végére miche lánckerék került. A sorkezdő 10s-sorhoz való, így ott 2 db sörösdoboz alátéttel értem el, hogy 4.5mm legyen a hézagolás, a sorvégi 9s volt, az csak felkerült a miche hézagolóval. Egy vékonyka alátét kellett a tengelyre, hogy ne érjen bele a lánc a láncvillába kónuszon amúgy.
-Az xt hg93 lánc 7ezer km-rel ment apróba. Az ár kétharmadáért, amennyiért én vettem. Elvitték aznap. Még a 0.5-öt sem ejtette.
-Volt itthon korábbi évekből maradt, még nem felhasznált kábelház, jagwire alapszettből. Az került a hátsó váltóhoz, a többi bowden érintetlen maradt. A hátsó váltáshoz így új bowdenház-új rozsdamentes bowden és új alumínium kupakok kerültek fel. Nagyon jól teszi a dolgát.
-A fékek cserélve centaurról promax rc471-esre. Nyolcvan gramm mínusz, hehe. És szép fehér!
-Bandázs: visszakerült a két éve lebontott sárga basso feliratos. Tökéletes. Évek óta nem veszek bandázst, rotálgatom a régieketAz ezüst is megvan, ami már ment a dale-en és koralon is egy-egy szezont.
Hja, hogy került olyan magasra a kormány? Azt kérdezzék a szerelőtől a bótban. Ő hegesztett. Mikor kérdeztem, hogy nem lesz-e gond, letorkollt, hogy ne bonyolítsam, adjam oda a villát, oszt' hegeszt még a nyakra. Megtette.
Nagyon jól teszi a dolgát kint most. -4 fok volt ma a városháza előtt délelőtt, az utak kicsit vizesek, a jégbordák még megvannak. De ez hangtalan az egész soron, perfektül fut.
tehát
chorus váltó,
record váltókar
mirage hajtókar stronglight tányérral
pezsgő105 átdobó (a rögzítőcsavar átperselyezve m6-osra, mert egy barom kitépte a menetet belőle)
veloce sor, miche lánckerekekkel
kmc x93-s lánc (aug-ban vettem még)
jagwire kábelkék
ursus kerékszett
ricsi fejcsapágy (cserélve lesz 105re)
kb ennyi.
nagyon elégedett vagyok vele, ami nálam ritkamost ez tényleg jó lett
A kcs hézagoló elég cigányos, de a bringa patent.
- Vejne kedveli ezt
#2694
Írta 2017. január 26. - 20:37

https://drive.google...Z0ltSUpuRURLd28
A poén, két éve a kormánycsapagy alsó csésze szintjeben volt az alsó fogás, most meg durván a felső csesze magasságában..
Mindegy
változások:
-sor 14-26 lett, a 13-23-ast szabtam át, a sor elejére-végére miche lánckerék került. A sorkezdő 10s-sorhoz való, így ott 2 db sörösdoboz alátéttel értem el, hogy 4.5mm legyen a hézagolás, a sorvégi 9s volt, az csak felkerült a miche hézagolóval. Egy vékonyka alátét kellett a tengelyre, hogy ne érjen bele a lánc a láncvillába kónuszon amúgy.
-Az xt hg93 lánc 7ezer km-rel ment apróba. Az ár kétharmadáért, amennyiért én vettem. Elvitték aznap. Még a 0.5-öt sem ejtette.
-Volt itthon korábbi évekből maradt, még nem felhasznált kábelház, jagwire alapszettből. Az került a hátsó váltóhoz, a többi bowden érintetlen maradt. A hátsó váltáshoz így új bowdenház-új rozsdamentes bowden és új alumínium kupakok kerültek fel. Nagyon jól teszi a dolgát.
-A fékek cserélve centaurról promax rc471-esre. Nyolcvan gramm mínusz, hehe. És szép fehér!
-Bandázs: visszakerült a két éve lebontott sárga basso feliratos. Tökéletes. Évek óta nem veszek bandázst, rotálgatom a régieket Az ezüst is megvan, ami már ment a dale-en és koralon is egy-egy szezont.
Hja, hogy került olyan magasra a kormány? Azt kérdezzék a szerelőtől a bótban. Ő hegesztett. Mikor kérdeztem, hogy nem lesz-e gond, letorkollt, hogy ne bonyolítsam, adjam oda a villát, oszt' hegeszt még a nyakra. Megtette.
Nagyon jól teszi a dolgát kint most. -4 fok volt ma a városháza előtt délelőtt, az utak kicsit vizesek, a jégbordák még megvannak. De ez hangtalan az egész soron, perfektül fut.
tehát
chorus váltó,
record váltókar
mirage hajtókar stronglight tányérral
pezsgő105 átdobó (a rögzítőcsavar átperselyezve m6-osra, mert egy barom kitépte a menetet belőle )
veloce sor, miche lánckerekekkel
kmc x93-s lánc (aug-ban vettem még)
jagwire kábelkék
ursus kerékszett
ricsi fejcsapágy (cserélve lesz 105re)
kb ennyi.
nagyon elégedett vagyok vele, ami nálam ritka most ez tényleg jó lett
- Kisherceg kedveli ezt
#2695
Írta 2017. január 26. - 14:30

#2696
Írta 2017. január 26. - 13:59

nem aktuális hogy villát cseréljek de erről jut eszembe http://apro.bikemag....a-l375844.html# mire jók ezek a tapered megoldások?
#2697
Írta 2017. január 19. - 11:43

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#2698
Írta 2017. január 13. - 08:29

Köszönöm mindenkinek a választ!
Szűkűlt a kör fulcrum quattro-ra és campa scirocco 35-re. Olvasgattam, hogy a quattro és a scirocco ugyan az, csak a fűzés más. A scirocco-nál a G3 fűzés mennyire szívás? Centrírozi nehezebb? A küllők nem egyenletes eloszlása miatt nem hajlamosabb a csavarodásra? Mennyire bírhatja a jó magyar utakat?
Nézegettem, aprón volt fenn pár napja egy pár száz km-t használt quattro, 67ért ment el. Bikeexpresszen akcióban 75e a scirocco, 80e a quattro. Érdemes várni használtra, milyen áron szokott menni?
Előre is köszi!!!
anno egy khamsin g3-as esésben kicsit nyolcasodott (szuzukis elcsapott, akkor törtem csontot )
a helyi boltban 500ft-ért egy centrírkulccsal 3 perc alatt megoldották. Pedig előtte el sem fordult még kioldott fékkel sem.
A g3 erős, merev, nem igazán kell majd centríroznod, ha rendeltetésszerűen használod.
a fulcrum és sci közt van még különbség! 16 küllős a quattro, 18 a scirocco első kerék.
és a fulcrum felnije 2mm-rel szélesebb, merevebb, könnyebb valamivel.
Amúgy nagy különbség nincs. Ha teheted, a fulcrumot vedd mondjuk a szélesebb felni-könnyebb tömeg miatt.
#2699
Írta 2017. január 13. - 08:05

Egyébként analóg cuccok a scirocco35 és zonda fajzatok is, ha shimanot használsz, szerintem inkább azokból válogass (igaz, a sciroco35 keskeny felnis, elöl 2-vel több külloje van, a zondabol meg a kifutott modell keskeny, az ujevi mar 17c szeles)
Csak a fulcrum nem mutat olyan szepen egy ultegra szettes bringan, mint a campagnolo felirat.
Köszönöm mindenkinek a választ!
Szűkűlt a kör fulcrum quattro-ra és campa scirocco 35-re. Olvasgattam, hogy a quattro és a scirocco ugyan az, csak a fűzés más. A scirocco-nál a G3 fűzés mennyire szívás? Centrírozi nehezebb? A küllők nem egyenletes eloszlása miatt nem hajlamosabb a csavarodásra? Mennyire bírhatja a jó magyar utakat?
Nézegettem, aprón volt fenn pár napja egy pár száz km-t használt quattro, 67ért ment el. Bikeexpresszen akcióban 75e a scirocco, 80e a quattro. Érdemes várni használtra, milyen áron szokott menni?
Előre is köszi!!!
#2700
Írta 2017. január 13. - 01:54

1-2 éve téma volt itt a karbon villába tehető "dió". Beugrott a téma, mikor ezt megláttam 1-2 hónapja: https://r2-bike.com/...eckele-coloured
Ez már elég könnyűnek számít?
Elsore 130g-t lattam.