Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#25261
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.387 hozzászólás
nekem a legolcsóbb tufo volt felrakva a kerekeimre,és azok nagyon szupik voltak: + nem kell hozzá felniszalag,(nekem) könnyû felrakni,meg van vele a szingós menettulajdonság,ha nagy a baj felnin is el lehet vele karistolni 1 darabig (nem fordul le,és a felnit sem vágod tönkre). - nekem nem mindig sikerült a ragasztójával megragasztanom. nem csak 2-t kell belõle venni,ha haza akarsz jutni defekt után. nem a legolcsóbb. mondjuk már 1 normálisabb gumi is drága nekem,szóval ez nem mérvadó. mit is bír el ez a gumi: vlhol bekaptam vele 1 egészen kicsi szöget. olyasmit,amit a cipészek használnak. nem tom meddig jár6tam vele így,de sztem napokig. alig eresztett vlmit. kb hetente fújok a kerekekbe,és 1 ilyen alkalommal vettem csak észre,hogy benne van a mocsokja. személyes véleményem: hogy nagyon jó gumi,de nekem drága,és pótguminak csak 1et tudok felkötni a nyereg alá.

#25262
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
Ha mar gumik megint... Pro 3 Race egyetlen defekt nelkul 6000km.
Igaz, hetvegen megvolt az elso defekt. Bukas utan /kulcscsont tores/ es nem az elso, hanem a hatso /lassu def./, pedig atszaltoztam a bicon, miutan letertem az utrol.

Aki ezzel a gumival defektel, az valamit rosszul csinal szerintem. Mentem vele pocsek utakon boven, a romai kavicsos bicikliutjan, soderatmosasokon naponta, fogtam kurva nagy godroket /letort a nyeregtaska/ es 0 defekt. This is The shit.

#25263
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás

Egy kis tapasztalat Continental 4000 GP S külsõ gumival. Na szóval nem olyan komfortos mint a Michelin Pro Race 2, viszont jobban gyorsítható. Keményebb a gumi alapanyaga, illetve nagyobb a szálsûrûség. Kanyarstabilitása, fékezhetõsége is nagyon jó, ajánlom mindenkinek. Igaz még csak 1000 km van benne de semmi felületi sérülést sem látok, pedig a Bükkben sem tükörsima az aszfalt :)


Azt nem kell sajnálni.. felmentem vele Nagy-hideg hegyre... az meg minden csak nem beton.. össz vissz 2 defektem volt vele 4000-5000 km alatt(pechemre 1 nap alatt).
Esõbe elõbb kezd el csúszni a felnimen a fékpofa mint a gumik.. kanyarban sokkal jobban fog mint a Pro2-Pro3 (bár én félek lefelé :S ) Pro2 nekem nagyon könnyen sérült... és nagyon látszott rajta a komoly fékezés nyoma ha ezt lecserélem akkor perems TUFO teszt lesz részemrõl;)


Can. idõfutam bajnok.. szinte az egyetlen ember aki 60km/h felett tudd menni huzamosabb ideig(nem sprint)... Pont neki kell motor...

#25264
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
A youtubeos video valami elképesztõ volt. Ahogy matatott a fékváltókar körül és utána ripsz ropsz nyeregben maradva 2-3 másodperc alatt lett 20méter elõnye egy Boonen elõtt.. el tudom képzelni ezt a rásegítést. A vázhoz rögzítõ bigyulát elrejtik pl az elsõváltó konzolja alá, kész is. Esetleg belülrõl a vázat beburkolják valami szigetelõanyaggal, hogy ne csattogjon annyira.. fõleg a második verseny szembetûnõ, ahogy boonen megfõ mögötte, nem is kicsit szinte szétszakad, míg Fabian simán felpedálozik a nyeregben ülve.. hihetetlen.

#25265
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Mech dopping... Ne feledjuk, hogy a videon csak egy kommersz cucc lathato. Barki megveheti. De ha valaki aldoz ra, lehet jobbat csinalni.
Technikai sport ez is egy picit, es autosportban mindig csaltak. Nem lehet kizarni, bar en se nagyon hiszem, hogy Canc. hasznalta volna, az SRM adatok nem extremek. 1450Watt volt a max, ennyit tudhat siman.


Mondjuk ha azt meg lehet oldani, hogy motor van a kerékpárban, akkor már nem fognak olyan amatõr hibával lebukni, hogy nem kalibrálják át az SRM-et.

#25266
csita

csita

    vendég

  • fórumtag
  • 235 hozzászólás
Egy kis tapasztalat Continental 4000 GP S külsõ gumival. Na szóval nem olyan komfortos mint a Michelin Pro Race 2, viszont jobban gyorsítható. Keményebb a gumi alapanyaga, illetve nagyobb a szálsûrûség. Kanyarstabilitása, fékezhetõsége is nagyon jó, ajánlom mindenkinek. Igaz még csak 1000 km van benne de semmi felületi sérülést sem látok, pedig a Bükkben sem tükörsima az aszfalt :)
"A sport a test útján nyitja meg a lelket.":)

#25267
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
Mech dopping... Ne feledjuk, hogy a videon csak egy kommersz cucc lathato. Barki megveheti. De ha valaki aldoz ra, lehet jobbat csinalni.
Technikai sport ez is egy picit, es autosportban mindig csaltak. Nem lehet kizarni, bar en se nagyon hiszem, hogy Canc. hasznalta volna, az SRM adatok nem extremek. 1450Watt volt a max, ennyit tudhat siman.

#25268
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Ha már Patrick Lefevere is foglalkozik vele, akkor több kell hogy legyen, mint egy áprilisi tréfa.
Lefevere Takes Mechanical Doping Seriously | Cyclingnews.com
Ez pedig a cikkben szereplõ videó
YouTube - Bike with engine (doped bike) and Cancellara (Roubaix - Vlaanderen)

#25269
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Bloke: honnan az info? Mármint az "egyre komolyabbnak tûnik" -re gondolok.

#25270
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Én sem igazán, volt velon videó is a mûködésérõl és azt nem hiszem el hogy azt senki nem hallotta meg, mert nagyon hangos volt


Erre is vannak ellenérvek: helikopter, motorok, hangos tömeg, macskaköves út, ez mind elég lehet, hogy elnyomja a zajt és a bemutatott videó a kereskedelemben kapható darab, aki csalni akar, biztos igyekszik valahogy halkabbá tenni.

#25271
DaniKing

DaniKing

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 622 hozzászólás

Ez a "mechanical doping" téma már egyre komolyabbnak tûnik, de én nem akarom elhinni, hogy ez igaz lehet.


Én sem igazán, volt velon videó is a mûködésérõl és azt nem hiszem el hogy azt senki nem hallotta meg, mert nagyon hangos volt

#25272
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Ez a "mechanical doping" téma már egyre komolyabbnak tûnik, de én nem akarom elhinni, hogy ez igaz lehet.

#25273
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás

Itt is azt írják, hogy dupla/tripla kompatibilis. Product És ahogy sac1 írja, valószínûleg a végállás csavar nem engedi a harmadik fokozatot, ha duplával használod. Én azért feltételezem, hogy a trimmelést senki nem tévesztené össze a fokozatváltással.


Csupán marketingszempontól forgalmazna a Shimano külön dupla, ill. tripla hajtómûhöz való fékváltókart? Mondjuk ez sem lepne meg igazán.


Nem néztem végig de ahogy látom az új Shimanok (10esek) már nagyrésze külön kezeli a duplát - triplát.. bár ez inkább súly verseny és a kompaktok elterjedésének az oka lehet, nem pedig marketing..

max 20. még csak nem is cro-mo váz,hanem sima szénacél. kiejtõs papuccsal fixi?! vicces lenne. 1 hasonló kategóriájú cro.mo váz (neuzer-sirocco) 12000 huf körül van.


Ja én is 20 körül akartam elpattintani az Altrix alumat (váz - villa - nyeregcsõ - kormány - stucni) azóta inkább munkábajáros lesz pedig ugyan úgy made in taiwan ahogy a többi Low outi...

#25274
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
nekem is úgy nézett ki a bringa ma mint egy CX játékos. most vázat szárítok

#25275
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.387 hozzászólás
úgy látom holnap megint el fogok ázni edzés közben. na mind1.

#25276
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Bocs, de közben eszembe jutott még valami. Az tény, hogy a kéttányéros Sora váltókar hármat kattan, sõt a bowdent is három fokozatban mozgatja, de azt - tapasztalatom szerint - sok Sora tulaj nem is tudja, hogy ez a fékváltókar trimmelõs. Ami annyit tesz, hogy ha kicsit már keresztbe vált az ember és a lánc nyalogatja az átdobó villát, akkor egy finom mozdulattal (nem egy határozott nyomással!) egy hangyafasznyit odébb teszi a villát és ettõl már nem köszörül az elsõ váltó. Alaphelyzetbe való visszaálláshoz a lefeléváltó billentyût kell megnyomni, de szintén nem olyan erõvel, mintha váltani akarnék, hanem csak annyira, hogy egy finomat kattanjon. Ekkor látszik is, egy apró moccanás a váltóvillán és innentõl ismét alaphelyzetbõl-alaphelyzetbe vált. Tehát gyanúm szerint, a harmadik (köztes) kattanás az nem eredményezne tányérváltást, csak igazít egy kicsit. De a puding próbája az evés, ha valaki már kipróbálta és a dupla Sora simán váltja a triplát, akkor fejet hajtok.

Csupán marketingszempontól forgalmazna a Shimano külön dupla, ill. tripla hajtómûhöz való fékváltókart? Mondjuk ez sem lepne meg igazán.


Itt is azt írják, hogy dupla/tripla kompatibilis. Product És ahogy sac1 írja, valószínûleg a végállás csavar nem engedi a harmadik fokozatot, ha duplával használod. Én azért feltételezem, hogy a trimmelést senki nem tévesztené össze a fokozatváltással.

#25277
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
shimano sora fvkar valóban trimmes. 2-2 pozi mind2 tányáron

#25278
Seneca

Seneca

    fórumtag

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás

Ha shimano:

Sora(régi 8) - 105 (9) biztos viszi egyszerre a 2/3-at a többit még nem próbáltam (elvileg mindegyik tudja... csak az átdobó végállító csavar fogja meg, hogy válthass még egyet a dupláról... de nézd meg: Bowdent bele kiskezedbe megfogod... leváltasz teljesen és utánna felfele számolod mennyit kattan...

Fekete 105(10) nél már külön van 5700 - 5703 ajánlom a shimano oldalt ott elregélik mit tud..


Bocs, de közben eszembe jutott még valami. Az tény, hogy a kéttányéros Sora váltókar hármat kattan, sõt a bowdent is három fokozatban mozgatja, de azt - tapasztalatom szerint - sok Sora tulaj nem is tudja, hogy ez a fékváltókar trimmelõs. Ami annyit tesz, hogy ha kicsit már keresztbe vált az ember és a lánc nyalogatja az átdobó villát, akkor egy finom mozdulattal (nem egy határozott nyomással!) egy hangyafasznyit odébb teszi a villát és ettõl már nem köszörül az elsõ váltó. Alaphelyzetbe való visszaálláshoz a lefeléváltó billentyût kell megnyomni, de szintén nem olyan erõvel, mintha váltani akarnék, hanem csak annyira, hogy egy finomat kattanjon. Ekkor látszik is, egy apró moccanás a váltóvillán és innentõl ismét alaphelyzetbõl-alaphelyzetbe vált. Tehát gyanúm szerint, a harmadik (köztes) kattanás az nem eredményezne tányérváltást, csak igazít egy kicsit. De a puding próbája az evés, ha valaki már kipróbálta és a dupla Sora simán váltja a triplát, akkor fejet hajtok.

Csupán marketingszempontól forgalmazna a Shimano külön dupla, ill. tripla hajtómûhöz való fékváltókart? Mondjuk ez sem lepne meg igazán.

#25279
Seneca

Seneca

    fórumtag

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás

Ha shimano:

Sora(régi 8) - 105 (9) biztos viszi egyszerre a 2/3-at a többit még nem próbáltam (elvileg mindegyik tudja... csak az átdobó végállító csavar fogja meg, hogy válthass még egyet a dupláról... de nézd meg: Bowdent bele kiskezedbe megfogod... leváltasz teljesen és utánna felfele számolod mennyit kattan...

Fekete 105(10) nél már külön van 5700 - 5703 ajánlom a shimano oldalt ott elregélik mit tud..


Ezek szerint tévedtem. Nekem perpillanat "öszvérszettem" van, a régi 8-as Sora fékváltókar a legújabb Ultegra 10-es váltót kezeli, átmenetileg még a 8-as Sora fogsor van a gépen, anyagi okokból, csak fokozatosan állok át a 10-es Ultegrára.

Tegnap volt az elsõ tesztköröm ezzel a keverékkel és az a tapasztalatom, hogy nem véletlenül fejlesztenek komplett szetteket. Sikerült ugyan precízen beállítanom, hála az Ultegra 6700-ashoz kapott precíz magyar nyelvû szerelési és beállítási útmutatónak, de azért nem olyan finom a váltás, mint ahogy ezt elvárná az ember egy ilyen váltótól. 500 méterenként ugráltam le a géprõl, állítgattam a bowdenfeszességet, most már szépen csendben fut, de terhelés alatt azért "köhögött" néha. Elöl is Ultegra van, de azt is többet kell trimmelgetni menet közben, mint a régi Sorát. Valszeg a keskenyebb (10-es) lánchoz van igazítva az átdobóvilla belmérete.

De nem nagyon izgat a dolog, mert már látható közelségbe került az Ultegra fékváltókar, fogsor és lánc trió, így hamarosan összeáll a rendszer.

Én azt mondom, hogy rendszerben érdemes gondolkodni.

#25280
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.387 hozzászólás

Sziasztok!

Tudnátok segíteni árbecslésben?

Volna egy szépségesszép Giant országútim, amit kihasználatlanság miatt kénytelen vagyok eladni. Képeket a linken találtok.

Elõre is köszönöm.

golax

Picasa Webalbumok - golaxo -


max 20. még csak nem is cro-mo váz,hanem sima szénacél. kiejtõs papuccsal fixi?! vicces lenne. 1 hasonló kategóriájú cro.mo váz (neuzer-sirocco) 12000 huf körül van.