Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34361 hozzászólás a témában

#25281
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás

Szerintem a fékváltókarok, max. csak lefelé kompatibilisek, hasonlóan a váltókhoz. Erõsen csodálkoznék, ha egy kettes fékváltókar tudna húzni még egy akkorát, hogy a harmadik tányérra is feltolja a láncot.


Ha shimano:

Sora(régi 8) - 105 (9) biztos viszi egyszerre a 2/3-at a többit még nem próbáltam (elvileg mindegyik tudja... csak az átdobó végállító csavar fogja meg, hogy válthass még egyet a dupláról... de nézd meg: Bowdent bele kiskezedbe megfogod... leváltasz teljesen és utánna felfele számolod mennyit kattan...

Fekete 105(10) nél már külön van 5700 - 5703 ajánlom a shimano oldalt ott elregélik mit tud..

#25282
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
beleírod, hogy tökéletes SS/fixi alapnak és máris viszik mint a cukrot :D

#25283
golax

golax

    vendég

  • fórumtag
  • 54 hozzászólás
A 40-50-nel vagy az "ilyen bringák"-kal :D

azért ez mégiscsak egy Giant :)

#25284
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Azért 40-50 nagyon-nagyon meredek lenne érte. Az apró azért van tele ilyen elszállt árakkal mer épeszû ember nem veszi meg annyiért. Összeteheted a kezed ha valaki hajlandó 20-at adni érte.

Hiába Giant, akkoriban az a cég is belépett a legolcsóbb bringák piacára, a hajtómû jól mutatja a szintet.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#25285
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Sziasztok!

Tudnátok segíteni árbecslésben?

Volna egy szépségesszép Giant országútim, amit kihasználatlanság miatt kénytelen vagyok eladni. Képeket a linken találtok.

Elõre is köszönöm.

golax

Picasa Webalbumok - golaxo -


Egy-két éve azt mondtam volna, hogy max. 20, de mostanság úgy elszálltak az árak, ha megnézed az apróhirdetõt, akkor láthatod, hogy ehhez hasonló bringákat 40-50-ért is hirdetnek. Próbáld meg, ha nem viszik, vidd lejjebb.

#25286
golax

golax

    vendég

  • fórumtag
  • 54 hozzászólás
Sziasztok!

Tudnátok segíteni árbecslésben?

Volna egy szépségesszép Giant országútim, amit kihasználatlanság miatt kénytelen vagyok eladni. Képeket a linken találtok.

Elõre is köszönöm.

golax

Picasa Webalbumok - golaxo -

#25287
iMaty

iMaty

    vendég

  • fórumtag
  • 154 hozzászólás

Nekem is csalódás lesz úgy érzem, bár most osztálykiránduláson leszek, úgyhogy talán addig elfelejtem:D


"...az alkohol boldoggá tesz..." :D
- egy bolygó, két kerék -

#25288
DaniKing

DaniKing

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 622 hozzászólás

én direkt nem probalnam ki az ilyesmiket mert fájna visszaulni az aluváz+ultegra/9 játékosállományra :-)


Nekem is csalódás lesz úgy érzem, bár most osztálykiránduláson leszek, úgyhogy talán addig elfelejtem:D

#25289
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
én direkt nem probalnam ki az ilyesmiket mert fájna visszaulni az aluváz+ultegra/9 játékosállományra :-)

#25290
DaniKing

DaniKing

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 622 hozzászólás
Bemásolom ide is a Cervélo tesztnapos "minitesztemet" egy osztrák bringaboltnak köszönhetõen(ha nem számít hirdetésnek Gollingers Radl eck, Fürtsenfeld)

Na szóval:
Mikor kiértünk jó páran voltak ott, addig bementünk körbenézni a boltba és dumáltunk a magyar eladóval. Amikor a tesztre kezdtem hangolódni kiderült hogy kellett volna pedált vinnem, de én nem vittem. Itt egy fejfogás volt, hogy én mekkora hülye vagyok, de no problem kérdezte az eladó hogy milyen stoplim van a cipõn, mondom spd és már hozta is ki az 520 shimano pedált. 11-es gép lett az enyém: Cervélo R3sl, teljes Dura Ace szett, Rotor ovális hajtómû, Zipp fullkarbon kerekek, Fizik nyereg és karbon 3T kiegészítõk. Pontos súlyadatot nem tudok de kb. 6-6.5kg lehetett
20 méter után mentem is vissza nyeregállításra, utána uzsgyi neki. Egy idõfutam bringás hapi ment elõttem(szintén tesztkörös) õ helyi volt, tudott utat én meg követtem. Elég jól ment, vagy 10 percig nem tudott nagyon elhúzni, utánna is csak azért hagyott le mert beértünk a faluba és nem láttam akkor már merre kanyarodott le, mert a hajtómûvet tanulmányoztam 20 percet mentem kb, tapasztalataim: Dura Ace szett brutális, ahogy behúzom a váltókart, már vált is, sokszor úgy hogy észre se veszem nagyon(sokan ezért szeretik a Campát, mert ott érezni hogy ha váltasz, mondjuk nekem is jobban fekszik az), fékek nagyon harapósak, fékváltókar nekem nem volt túl kényelmes, jobban feküdt a Campa Record(mert olyat is fogdostam boltban). Hajtómû durva volt, rendesen érezni lehetett az ovális tányér hatását a holtponton(mintha kisebb tányér lenne rajt). Felnik szépek, jók drágák és hangosak ha fékezek Fizik nyereg elég kényelmes volt, bár nem sokat mentem... összegzésként: úgy szálltam le a bringáról hogy idézem: Nekem kell egy ilyen! -szerintem ez mindent elmond!

Képek mindjárt jönnek!

#25291
szema

szema

    új vendég

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás
Hello!
kicsit hülye kérdésnek hangzik, de hol lehet kapni sima 1"-os menetes országúti villát 622-es kerékhez??
fixit építek azt gondoltam ilyet bárhol kapok erre sehol nincs :S
szín teljesen mindegy, lehetõleg ne legyen drága, akár használt is érdekel.

#25292
Seneca

Seneca

    fórumtag

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás

Ha fékváltókart is kell cserélni, akkor tárgytalan, bár több fórumon is azt olvastam, hogy a fékváltókarok jók 2-höz is 3-hoz is, bár, hogy hogyan azt én sem értem. Egyébként azért gondolkodtam a triplán, mert ha mondjuk feltennék hozzá egy 12-21-es sort, akkor finomabb kiosztást kapnék a 9-es rendszeremmel, mint egy 11-es dupla Campával.


Szerintem a fékváltókarok, max. csak lefelé kompatibilisek, hasonlóan a váltókhoz. Erõsen csodálkoznék, ha egy kettes fékváltókar tudna húzni még egy akkorát, hogy a harmadik tányérra is feltolja a láncot.

#25293
Seneca

Seneca

    fórumtag

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás
Egyetértek Etilinnel, ha gyakran fogy el a levegõ körülötted, akkor is inkább a dupla kompakt. A duplával is lehet szórakozni eleget, amíg minden verzióban csendben, köszörülés nélkül megy, a háromtányéros esetében ez felettébb bajos. Bár van akit ez kevésbé zavar, engem halálra idegesítene. Mondjuk én nem szoktam Nepálban országútizni, az én átlagos zalai terepviszonyaim között (max. 2-300 m-es szintkülönbség) még a kompakt sem indokolt, mivel nagyon ritkán kell a legrövidebb fokozatra vetemednem. De ha gyakran jutsz klinikai halálközeli állapotba, akkor el kell gondolkodni a rövidebb áttételen. Vagy combosodni kell... :)

Ellenben montis terepeimen kóricálva még nem született meg az a rövid áttétel, amivel minden szakaszt teljesíteni tudtam volna

#25294
robko66

robko66

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.317 hozzászólás
jelenleg 53/39 et használok,jelentös változás lenne a compactra valo váltás?föleg az érdekelne,hogy az emelkedökön mit tudnék igy hozni ,vagy nem számottevö?

#25295
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Ha fékváltókart is kell cserélni, akkor tárgytalan, bár több fórumon is azt olvastam, hogy a fékváltókarok jók 2-höz is 3-hoz is, bár, hogy hogyan azt én sem értem. Egyébként azért gondolkodtam a triplán, mert ha mondjuk feltennék hozzá egy 12-21-es sort, akkor finomabb kiosztást kapnék a 9-es rendszeremmel, mint egy 11-es dupla Campával.

#25296
etilin

etilin

    vendég

  • fórumtag
  • 228 hozzászólás

Milyen hátrányai vannak egy tripla hajtómûnek (az igazi országútisok lesajnáló pillantásait leszámítva)? Súly nem érdekel, de ha sokkal szélesebb, mint a dupla, az már baj.


Nekem tripla van. Szerintem egy kompakt hajtómû jobb kompromisszum.
A súllyon kívül a nehezebb beállíthatóságot mondanám hátránynak. Ha úgy állítom be hogy alul vigye a 30/23-at akkor felül már nem viszi a 50/19-et. Emellett ha harmincason van elöl akkor csak a 23-17ig használható a hátsó sor.
Ellenben Tiagra hosszúkanalasnál nyugodtan használhatóak a monain bike-os hátsó sorok. Ami azért megnyugtató tud lenni ha a Zoncolant kell megmásznod:) Semmi se öl le jobban mint amikor 40-es pedálfordulattal és 200-as pulzussal tekersz fölfele.

#25297
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

sziasztok asz lenne a kérdésem hogy a shimano 600 az eggyel újabb között és a shimmano 600qx között(fékek váltók pedálok agyak hajtókarok)
mi a külömbség??teljesítményre meg árra??


A Shimanonál az ax megjelölés az aerodynamics rövidítése, minden alaktrésznél ez volt a szempont. A lényeges különbség a hatalmas átmérõjû pedálmenet volt.
VeloBase.com - View Group
A kérdésednek a "shimano 600 az eggyel újabb között" részét nem értem.

#25298
shimano600

shimano600

    újonc

  • felfüggesztett
  • 3 hozzászólás
sziasztok asz lenne a kérdésem hogy a shimano 600 az eggyel újabb között és a shimmano 600qx között(fékek váltók pedálok agyak hajtókarok)
mi a külömbség??teljesítményre meg árra??

#25299
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
Azert tul sok oversize-os pipa stucnit en nem ismerek. Konkretan egyet se. Igy nekem muszaj volt adapterezni, bar teny, hogy ez igy joval nehezebb lett. 180g adapter + 180g stucni, a korabbi Profile pipa meg 206g volt osszesen. No nem mintha 10kg korul ez sokat szamitana.

#25300
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.378 hozzászólás

sajna kint elég drágák. de tegnap sikerült szereznem egyet olcsóért, igaz nem 6 hanem 7 sebességes.. ezt tudom 6hoz pozicionálni vagy egyszerûbb ha szerzek hozzá váltókart meg fogassort?


jó lehet a 7-es váltó is. ha menetes a villanyak,akkor csak is régebbi stucni. az a-head-es már kókányolás. kell hozzá az az átalakító.