Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#23601
Írta 2010. október 12. - 11:58

?? Mennyi?
Tok jol hangzik ez a teszt, en is elmegyek szerintem telen.
#23602
Írta 2010. október 12. - 10:55

#23605
Írta 2010. október 11. - 21:44

#23606
Írta 2010. október 11. - 21:28

@szike81: Te voltal az egyetlen, a rendes lampaval? Az orszagutis vilag kicsi, az egyszer biztos.
#23607
Írta 2010. október 11. - 21:09

#23608
Írta 2010. október 11. - 20:00

Valaki tudna linkelni valami olyan oldalt, ahol rendesen érthetõen van összehasonlítva a Raynolds, Colombus, meg nem tudom még milyen váz típusok vannak. Érdekelnének különbségek, meg úgy minden így a vázakkal kapcsolatban.
Két oldallal ezelõtt linkeltem a colombus-os oldalt.
A peugeot honlapon is van egy táblázat. Peugeot PX10 information
A sebesség mindent megold.
#23609
Írta 2010. október 11. - 19:49

#23610
Írta 2010. október 11. - 19:09

#23611
Írta 2010. október 11. - 18:55

#23612
Írta 2010. október 11. - 18:15

#23613
Írta 2010. október 11. - 18:01

Megint egy kérdés.
![]()
Azoknál a féktesteknél amiken nincs kioldó kar, hogyan lehet kivenni a kereket? Ezekre a fékekre lehet rakni ilyen kart utólag?
Általában úgy van hogy a Campánál (és régi shimano-nál) a fékkarnál lehet 'oldani' a bowdenen:

Az a pici ezüstszínû keresztben lévõ átmenõ rúd az R betû fölött. A másik oldalon hátrébb van a fékkartest, amiben megakad. Tehát ha áttolod a másik oldalra, akkor beljebb megy a fékkar.
Régi shimanonál:

A föntebb lévõ karon látszódik a háromszög alakú "gomb" a kar és a test találkozásánál, ami hasonló mechanizmus alapján mûködik (csak kicsit elegánsabban, rugós megoldással).
Az újabb shimano rendszereknél pedig már a féken található a lazító. Ha egyiken sincs állítási lehetõség, akkor marad a rángatás, vagy gumileeresztés. Verseny közben problémás. Egyébként kis ügyességgel sok gondolkodással és szenvedéssel szerintem eszkábálható bármelyik fék bowdenrögzítõjéhez olyan excentrikus forgós csavar, amivel ki lehet oldani.
#23614
Írta 2010. október 11. - 17:58

ez az orium a téli bringámon van. a nyárin meg vittoria rubino pro tech,de az nem többfélébõl van. ugyanazon az útvonalon,ugyanazzal a rájderrel,a tempó is azonos,mégis megcsúszik. szóval marad a gumi. igaz ugyan,hogy a vittória árban a többszöröse a m. orium drotperemes változatának. régebben más gumi volt a nyárin is. a tapasztalatom annyi,hogy ált. akkor volt xar kanyarodni,mikor "több színü" volt a külsõm. lehet,hogy csak 1 kövület vagyok,és azért ragaszkodok az "1 színü" gumikhoz. ja. én is azt szoktam mondani,hogy meg kell tanulni kerékpározni. gondolom a felsõkategóriás gumiknál már nem csak szemfényvesztés a többféle keverék. ezeket sajna még nem volt alkalmam kiprópálni.
A Michelin Pro3 az nagyon ott van, szerintem.
#23615
Írta 2010. október 11. - 17:54

Megint egy kérdés.
![]()
Azoknál a féktesteknél amiken nincs kioldó kar, hogyan lehet kivenni a kereket? Ezekre a fékekre lehet rakni ilyen kart utólag?
25-ös gumi még kijön belõle kis erõszakkal, ha nincs nagyon minimálisra hagyva a fékpofa távolság, szerintem nem.
#23616
Írta 2010. október 11. - 17:50


Azoknál a féktesteknél amiken nincs kioldó kar, hogyan lehet kivenni a kereket? Ezekre a fékekre lehet rakni ilyen kart utólag?
A sebesség mindent megold.
#23617
Írta 2010. október 11. - 17:03

De ha már világítás, szerintem akkora tempóval már tök mindegy, hogy van-e, vagy sem. Én még így is telibe kaptam egy nagy hosszanti repedést. Szóval felelõtlenség, de azért olyan helyzetekben az ember nem biztos hogy azt mérlegeli... sztem.
#23618
Írta 2010. október 11. - 16:55

Ha már itt tartunk a Vittora teljesen más és sûrûbb mintázatot is használ az gumi oldalán, mint a futófelület közepén. Elsõ ránézésre ua az anyag a futófelületen is és a kanyarodó felületen egyaránt. Én most a Open Corsa EVO CX-rõl beszélek.
az enyémnek is inkább a mintája más középen,és a 2 szélén. nem az anyaga.
#23619
Írta 2010. október 11. - 16:31


#23620
Írta 2010. október 11. - 16:28

ez az orium a téli bringámon van. a nyárin meg vittoria rubino pro tech,de az nem többfélébõl van. ugyanazon az útvonalon,ugyanazzal a rájderrel,a tempó is azonos,mégis megcsúszik. szóval marad a gumi. igaz ugyan,hogy a vittória árban a többszöröse a m. orium drotperemes változatának. régebben más gumi volt a nyárin is. a tapasztalatom annyi,hogy ált. akkor volt xar kanyarodni,mikor "több színü" volt a külsõm. lehet,hogy csak 1 kövület vagyok,és azért ragaszkodok az "1 színü" gumikhoz. ja. én is azt szoktam mondani,hogy meg kell tanulni kerékpározni. gondolom a felsõkategóriás gumiknál már nem csak szemfényvesztés a többféle keverék. ezeket sajna még nem volt alkalmam kiprópálni.
Ha már itt tartunk a Vittora teljesen más és sûrûbb mintázatot is használ az gumi oldalán, mint a futófelület közepén. Elsõ ránézésre ua az anyag a futófelületen is és a kanyarodó felületen egyaránt. Én most a Open Corsa EVO CX-rõl beszélek.