Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#23641
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.390 hozzászólás

Nem tudom, de ez ugyan fontos - mûszakilag -, ám a többi kiadáshoz (fékváltókar, hajtómû, esetleg kerekek) képest apróság. Mégis, a pontos méretre tágítás és papucspárhuzamosítás nélkül nem szabad szerintem továbbmenni (sztem donciccio csak viccelt a pajszerral), mert anélkül a hátsó agyat egyenetlen feszültség terheli, s mivel acél, hosszú ideig tart a hatása, görbíti, el is törheti a tengelyt, szélsõ esetben súlyos balesethez sõt halálhoz vezethet (mint ahogy a Campagnolo kézikönyvek szokták hangsúlyozni a kontárkodás veszélyeit).

Van párhuzamosító szerszámom (VAR márkájú, a PARK Tools is kínál hasonlót), szívesen és bérmentve beállítanám a tengelyszélességed, de messze lakom.


donciccio szótár: pajszerolás=befeszíteni a kereket a szûk papucsok közé (jelen szövegkörnyezetben) :)
tényleg be lehet rakni a kereket ilyen módon is,de baromira tönkre vághat több dolgot is a bringán. kell a tágítás,és a párhuzamosítás különben több kár is keletkezhet.

#23642
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Helo

A shimano tricolor teli kanalas hátsó váltó bírja a 8 sebességet? Jelenleg 7es rendszerbe van szerelve, de szeretnék 8asra váltani.


a teli kanalas széria 105-ösét használja a tesóm 8-as rendszerben, jól mûködik még fvkarral is

#23643
waczak

waczak

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Helo

A shimano tricolor teli kanalas hátsó váltó bírja a 8 sebességet? Jelenleg 7es rendszerbe van szerelve, de szeretnék 8asra váltani.

#23644
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Nem tudom, de ez ugyan fontos - mûszakilag -, ám a többi kiadáshoz (fékváltókar, hajtómû, esetleg kerekek) képest apróság. Mégis, a pontos méretre tágítás és papucspárhuzamosítás nélkül nem szabad szerintem továbbmenni (sztem donciccio csak viccelt a pajszerral), mert anélkül a hátsó agyat egyenetlen feszültség terheli, s mivel acél, hosszú ideig tart a hatása, görbíti, el is törheti a tengelyt, szélsõ esetben súlyos balesethez sõt halálhoz vezethet (mint ahogy a Campagnolo kézikönyvek szokták hangsúlyozni a kontárkodás veszélyeit).

Van párhuzamosító szerszámom (VAR márkájú, a PARK Tools is kínál hasonlót), szívesen és bérmentve beállítanám a tengelyszélességed, de messze lakom.

Igen, ezért aggódom én is egy kicsit, mert ha 126os, itthon (legalábbis a környékünkön) nehéz lesz találni olyan szervizt ahol meg tudják csinálni.
Eddig még nem merültem annyira bele a régi országútik világába, de most hogy egyre jobban benne vagyok egyre inkább érdekel.


A sebesség mindent megold.

 


#23645
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás

Ez egy 1994es váz, elvileg már mindennek szabványnak kell lenni rajta. Remélem hogy nem 126os, hanem 130as, mert megtaláltam a katalógusban és ott szerepel ugyanez a váz jobb felszereltséggel (8as rendszer) csak más színben, gondolom nem gyártották különbözõ papucsszélességgel ugyanazt a vázat vagy ne legyek ennyire optimista ezzel kapcsolatban?

Nem tudom, de ez ugyan fontos - mûszakilag -, ám a többi kiadáshoz (fékváltókar, hajtómû, esetleg kerekek) képest apróság. Mégis, a pontos méretre tágítás és papucspárhuzamosítás nélkül nem szabad szerintem továbbmenni (sztem donciccio csak viccelt a pajszerral), mert anélkül a hátsó agyat egyenetlen feszültség terheli, s mivel acél, hosszú ideig tart a hatása, görbíti, el is törheti a tengelyt, szélsõ esetben súlyos balesethez sõt halálhoz vezethet (mint ahogy a Campagnolo kézikönyvek szokták hangsúlyozni a kontárkodás veszélyeit).

Van párhuzamosító szerszámom (VAR márkájú, a PARK Tools is kínál hasonlót), szívesen és bérmentve beállítanám a tengelyszélességed, de messze lakom.

#23646
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Köszönöm mindkettõtöknek.

Ez egy 1994es váz, elvileg már mindennek szabványnak kell lenni rajta. Remélem hogy nem 126os, hanem 130as, mert megtaláltam a katalógusban és ott szerepel ugyanez a váz jobb felszereltséggel (8as rendszer) csak más színben, gondolom nem gyártották különbözõ papucsszélességgel ugyanazt a vázat vagy ne legyek ennyire optimista ezzel kapcsolatban?

A hátsó tengelytávot 126-ról 130 mm-re kell tágítani (ez otthon is megtehetõ, ld. Sheldon Brown), majd a papucsokat párhuzamosítani (ez fontos, célszerszámot igényel). Jobb bicikliboltban mindkettõt olcsón megcsinálják. A fékváltókarról jövõ váltókábeleknek ütközõ kell az alsócsövön, ez 10-20 euró (olcsóbb a mûanyag, a drágább aluminium), ha a vázon van szem, ha nincs, régebbi bilincses alsóváltó rögzítõt is át lehet alakítani (csináltam, könnyû). Ezen kívül (+ az új alkatrészek) nem látok mást; több régi biciklit korszerûsítettem, épp a jó vázak miatt (Cr-Mo, Mg ötvözetek), fékváltókarosra is. Egy 1976-os Peugeot-t (8-as Shimano 105) és egy egyedi acélvázat (10-es Campagnolo Veloce), többek közt, ezeket ma is használom (tegnap az utóbbival 1300 m-t emelkedtem átlag 6, gyakran 9, néhol 11%-os hegyen, lefele 72,33 km/h volt a maximum, pedig nem siettem).
Na jó, ha új fék is kell (néha csak a pofákat cseréltem korszerûre), akkor ellenõrzendõ a felfüggesztés abroncstól való távolsága (régebben 65 mm, új országútikon 40-50, azaz ilyen a mai fékek többsége is). Ha a hátsó magas, szintén Sheldon Brown módján házilag elintézhetõ. Kapható magas lenyúlású fék is. A Shimano Sora 57 mm, létezik még magasabb is.

Az igénybevételt ezek a vázak - ha eleve nem sérültek - kitûnõen bírják, az acél nem öregszik (szemben az alumíniummal). Egy másik (Gitane) vázon (grafitember, donciccio és kiskubai hasznos javaslatai alapján, köszönöm) a sérült papucsot ki kellett cserélni. Használt alumínium biciklit nem vennék, míg vagy tucatnyi acélvázas biciklit modernizáltam, mind jól megy évek óta.

Még a francia középtengely sem lenne akadály (ha a váz megéri), lehet kapni (TA Spécialités Axix), igaz, 60-70 euró. Másik megoldás, hogy a francia meneteket betölti az ember (ehhez jó lakatos kell), majd BSC/BSA (angol) menetfúróval újrafúrja. Szerencsére a Peugeot 1981-83 közt átállt az angol rendszerre.

A minap mértem le egy 61-es Gitane váz súlyát (Vitus 999 csövek), 2.3 kp.


7es f.v.kar a shimanonak csak az rsx volt,ha ilyet nem találsz akkor h.agy,sor. esetleg rotor,tengely,ha nem akarod kifüzni a kereket. mondanom se kell,h a sarutávolság nem 130,hanem 126mm. elég erõs a csõ,és nehéz belepajszerolni a szélesebb agyat. a legrosszabb esetben 8as f.v.kart veszel,és azt csak 7esnek használod. elsõváltót mindenképp kell venni hozzá. a váz elég sokat elbír. kicsit túlépített. nekem kicsit nagy volt a váz. gyerek fejjel még nem tudtam milyen méret is kéne.



A sebesség mindent megold.

 


#23647
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.390 hozzászólás

... Ehhez pedig annyit tennék hozzá, hogy van egy Columbus SLX csöves biciklim is (az is 105-ös, de kéttányéros), nagyon kényelmes.
Vagy fél éve próbáltam egy Columbus Genius csöves, 8-as Campagnolo Chorus-szal szerelt biciklit, máig sajnálom, hogy nem vettem meg (pedig jobb volt, mint bármelyik gépem, a 8-as Chorus finom, tartós), nagyszerû érzés volt; ezt csak azért írom, mert a fönti táblázatban ezt a csövet nem látom, s a Geniust még az SLX-nél is jobbnak tartják. Egy gyors guglizott mutató:
Columbus Tubesets



a genius csövek nagyon jók. volt szerencsém 1x 1 full dura ace-el szerelt bianchi-hoz. még 8as volt. jobban mondva mi raktuk össze. baromi könnyü,nem kellenek hozzá muffok. a váz kicsi volt,mert 1 lányé lett,de 1,2 kg volt. króm,molibdén,nikkel ötvözet. a matuzéknál szokott lenni ilyen csövekbõl coppi váz. 53 körüli méretnél is csak 1,5 kg körüli a tömege. a bianchi vázat még a velotrade forgalmazta,és ocsóé odaadták,mert nem tudták eladni a mérete miatt. már jó régen volt,de azt hiszem 48as volt.

#23648
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás

[...] Éjszaka találtam egy ilyet, ahol leírják, hogy melyik columbus csõ milyen. The Bicycle Info Project :: Columbus tubing chart

... Ehhez pedig annyit tennék hozzá, hogy van egy Columbus SLX csöves biciklim is (az is 105-ös, de kéttányéros), nagyon kényelmes.
Vagy fél éve próbáltam egy Columbus Genius csöves, 8-as Campagnolo Chorus-szal szerelt biciklit, máig sajnálom, hogy nem vettem meg (pedig jobb volt, mint bármelyik gépem, a 8-as Chorus finom, tartós), nagyszerû érzés volt; ezt csak azért írom, mert a fönti táblázatban ezt a csövet nem látom, s a Geniust még az SLX-nél is jobbnak tartják. Egy gyors guglizott mutató:
Columbus Tubesets

#23649
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.390 hozzászólás

Értem, köszi.
Éjszaka találtam egy ilyet, ahol leírják, hogy melyik columbus csõ milyen. The Bicycle Info Project :: Columbus tubing chart
Az elsõ váltón kívül még mi az a sok minden ami kellene?
Milyen volt a hasonló vázad, jól bírta az igénybevételt?

A mavic 195ne felnirõl tudtok valamit?


7es f.v.kar a shimanonak csak az rsx volt,ha ilyet nem találsz akkor h.agy,sor. esetleg rotor,tengely,ha nem akarod kifüzni a kereket. mondanom se kell,h a sarutávolság nem 130,hanem 126mm. elég erõs a csõ,és nehéz belepajszerolni a szélesebb agyat. a legrosszabb esetben 8as f.v.kart veszel,és azt csak 7esnek használod. elsõváltót mindenképp kell venni hozzá. a váz elég sokat elbír. kicsit túlépített. nekem kicsit nagy volt a váz. gyerek fejjel még nem tudtam milyen méret is kéne.

#23650
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás

[...] Az elsõ váltón kívül még mi az a sok minden ami kellene?
Milyen volt a hasonló vázad, jól bírta az igénybevételt?

A hátsó tengelytávot 126-ról 130 mm-re kell tágítani (ez otthon is megtehetõ, ld. Sheldon Brown), majd a papucsokat párhuzamosítani (ez fontos, célszerszámot igényel). Jobb bicikliboltban mindkettõt olcsón megcsinálják. A fékváltókarról jövõ váltókábeleknek ütközõ kell az alsócsövön, ez 10-20 euró (olcsóbb a mûanyag, a drágább aluminium), ha a vázon van szem, ha nincs, régebbi bilincses alsóváltó rögzítõt is át lehet alakítani (csináltam, könnyû). Ezen kívül (+ az új alkatrészek) nem látok mást; több régi biciklit korszerûsítettem, épp a jó vázak miatt (Cr-Mo, Mg ötvözetek), fékváltókarosra is. Egy 1976-os Peugeot-t (8-as Shimano 105) és egy egyedi acélvázat (10-es Campagnolo Veloce), többek közt, ezeket ma is használom (tegnap az utóbbival 1300 m-t emelkedtem átlag 6, gyakran 9, néhol 11%-os hegyen, lefele 72,33 km/h volt a maximum, pedig nem siettem).
Na jó, ha új fék is kell (néha csak a pofákat cseréltem korszerûre), akkor ellenõrzendõ a felfüggesztés abroncstól való távolsága (régebben 65 mm, új országútikon 40-50, azaz ilyen a mai fékek többsége is). Ha a hátsó magas, szintén Sheldon Brown módján házilag elintézhetõ. Kapható magas lenyúlású fék is. A Shimano Sora 57 mm, létezik még magasabb is.

Az igénybevételt ezek a vázak - ha eleve nem sérültek - kitûnõen bírják, az acél nem öregszik (szemben az alumíniummal). Egy másik (Gitane) vázon (grafitember, donciccio és kiskubai hasznos javaslatai alapján, köszönöm) a sérült papucsot ki kellett cserélni. Használt alumínium biciklit nem vennék, míg vagy tucatnyi acélvázas biciklit modernizáltam, mind jól megy évek óta.

Még a francia középtengely sem lenne akadály (ha a váz megéri), lehet kapni (TA Spécialités Axix), igaz, 60-70 euró. Másik megoldás, hogy a francia meneteket betölti az ember (ehhez jó lakatos kell), majd BSC/BSA (angol) menetfúróval újrafúrja. Szerencsére a Peugeot 1981-83 közt átállt az angol rendszerre.

A minap mértem le egy 61-es Gitane váz súlyát (Vitus 999 csövek), 2.3 kp.

#23651
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Még annyi, hogy kompakt kormány vásárlásánál érdemes odafigyelni, hogy pl. az FSA a méretezést a végeknél veszi, és mivel a kompakt lefelé szélesedik ezért ebbõl pl. 44 cm-es az a hajlításnál olyan széles, mint a hagyományosból a 42-es.

#23652
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.390 hozzászólás

Meghajolok a rutinod elõtt. Nekem nem volt még dolgom ezzel a típusú (csak az újabb RX100assal) váltóval, megkockáztatom nem is lesz .

:)


nekem a téli bringán u.ilyen mechanikával rendelkezõ 105ös váltó van,és nem sikerült az rx100as f.v.karral párosítanom.

#23653
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Valaki vett innen a nyáron kompakt kormányt, asszem sac1?! Nem vagyok biztos benne. A kérdés, hogy hol és mennyiért?


Én voltam (bár lehet, hogy más is vett). Bringaland, 6800 Ft

#23654
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

kb 2,2kg,v több. elsõváltót is vegyél,mert ezt a váltót nem igazán fogod használni fékváltókarral. ezen kívül még sok más is kéne,uh. ne akard átalakítani fékváltókarossá. nem "butted" csövekbõl van,és a muffok belül csatlakoznak a csövekhez=több bennük az anyag. nekem volt hasonló vázam,azért mondom. a színe volt más.


Értem, köszi.
Éjszaka találtam egy ilyet, ahol leírják, hogy melyik columbus csõ milyen. The Bicycle Info Project :: Columbus tubing chart
Az elsõ váltón kívül még mi az a sok minden ami kellene?
Milyen volt a hasonló vázad, jól bírta az igénybevételt?

A mavic 195ne felnirõl tudtok valamit?


A sebesség mindent megold.

 


#23655
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Meghajolok a rutinod elõtt. Nekem nem volt még dolgom ezzel a típusú (csak az újabb RX100assal) váltóval, megkockáztatom nem is lesz .

:)

#23656
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.390 hozzászólás

Szerintem ezt a váltót be lehet lõni fékváltókarhoz. RX100as rendszernek is volt már fékváltókarja. Igaz ez még egy régebbi rx100as lehet.


sajna nem lehet. az a fékváltókaros elsõváltó tök más.

#23657
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Szerintem ezt a váltót be lehet lõni fékváltókarhoz. RX100as rendszernek is volt már fékváltókarja. Igaz ez még egy régebbi rx100as lehet.

#23658
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.390 hozzászólás

Közben megtaláltam, már angol menetesek voltak.

http://web.kabelnet....rvath/pego.html
Emiatt a bringa miatt kérdeztem. Építenék belõle használhatóbb bringát, kapna új könnyû kerekeket, egy fékváltókart, meg egy hajtómûvet. Valahogy vonzódom a vékonycsöves acélvázas országútikhoz :) .
Milyen súlyban lehet egy ilyen váz?


kb 2,2kg,v több. elsõváltót is vegyél,mert ezt a váltót nem igazán fogod használni fékváltókarral. ezen kívül még sok más is kéne,uh. ne akard átalakítani fékváltókarossá. nem "butted" csövekbõl van,és a muffok belül csatlakoznak a csövekhez=több bennük az anyag. nekem volt hasonló vázam,azért mondom. a színe volt más.

#23659
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás
Valaki vett innen a nyáron kompakt kormányt, asszem sac1?! Nem vagyok biztos benne. A kérdés, hogy hol és mennyiért?

#23660
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Nem tudja valaki véletlenül, hogy a 90es években a peugeot vázak középcsapágyai még francia menetesek voltak-e vagy már áttértek az angol menetre?


Közben megtaláltam, már angol menetesek voltak.

http://web.kabelnet....rvath/pego.html
Emiatt a bringa miatt kérdeztem. Építenék belõle használhatóbb bringát, kapna új könnyû kerekeket, egy fékváltókart, meg egy hajtómûvet. Valahogy vonzódom a vékonycsöves acélvázas országútikhoz :) .
Milyen súlyban lehet egy ilyen váz?


A sebesség mindent megold.