Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#22701
Írta 2010. november 22. - 12:37

#22702
Írta 2010. november 22. - 11:15

#22703
Írta 2010. november 22. - 11:09

Hirtelen mindenkibõl hogy elõtört a lánctisztító énje. Remélem a felesleges oldószert SENKI NEM a CSAPBA WCbe önti, hanem elviszi egy BENZINKÚT veszélyesanyag gyûjtõjébe.
Mivel hígítót használok, minden használat után visszaöntöm az üvegébe, leülepítem, a leülepedett mocskot a kukába dobom (

#22704
Írta 2010. november 22. - 11:02

Vissza kellene térni az országúti témához, mert kezdem magam úgy érezni, mintha a tisztítás-karbantartás topicban lennék.

#22705
Írta 2010. november 22. - 09:14

10eshez KMC, decathlonos sajátcuccként volt árulva, 2db valmai 900körüli pénzért. Egyiket a versenyzõs lánchoz használom, másikat az összes többihez. 8-ashoz a sram gyáriját. egyikkel sem volt soha gondom, nagyon praktikus
Detto... deca
#22706
Írta 2010. november 22. - 08:52

ez ugye nem komoly??? tömjük ki kosszal a hézagokat, jeeee. finom is mikor ropog a homok az ember lába alatt...
nem ropg
Neked mennyit megy el egy lánc?
#22707
Írta 2010. november 22. - 08:45

Ha nem akkor viszont nem ad helyet az olajnak. Ezért is jó a petróleum.
A gyárilag lánc tisztításra készült anyagok kb 50%-ban tartalmaznak petróleumot. A WD-40 -ben is van.
Vízhajtásra valami gyógyszer való, kérdezd az orvosod vagy gyógyszerészed .

#22708
Írta 2010. november 22. - 07:58

#22709
Írta 2010. november 22. - 07:48

ez ugye nem komoly??? tömjük ki kosszal a hézagokat, jeeee. finom is mikor ropog a homok az ember lába alatt...
erre szokták mondani a Siposék a Jurósporton, hogy:
"úgy megy, csak úgy ropog..."

azért én fellógatnám pár órára a mosás után, hogy biztosan elpárologjon minden belõle.
ha petróleumot használsz, akár fel is gyújthatod utána..garantált a párolgás(száradás)..

én 98%-os etilalkoholt használok a láncon és hátsó soron, meg Brunoxot a lánctányérokon..
aztán egyesével csöpögtetek minden szemet...ezt kb 500Km-enként..
Flickr
#22710
Írta 2010. november 22. - 01:36

szerintem mosás után is egybõl belemegy a gedva, de ha nem mosod ki mindíg, akkor legalább lesz alatta beltutymósodott olaj, meg kosz, ami -szerintem- a csapok nyúlását kompenzálja
többen is mondták, és én is tapasztaltam, hogy ha kimosodik a cucc egy már futott láncból, akkor azonnal mérhetõ lesz a nyúlása a láncnak
#22711
Írta 2010. november 22. - 01:33

Jettison: Milyen szemet hasznalsz? Nem volt meg sose gondod vele?
#22712
Írta 2010. november 21. - 21:48

Fura hogy egyfelõl ugye azt mondják többen - a Shimano is -, hogy nem jó dolog a láncot leszedni és kimosni... Másfelõl viszont némi sarazás után gyakorlatilag az isten se szedi ki a homokot a láncból átmosás nélkül... Vagy annyi vizet nem zavar az a kis redva?
Persze a nyilvánvaló megoldás hogy nem kell sarazni...
szerintem mosás után is egybõl belemegy a gedva, de ha nem mosod ki mindíg, akkor legalább lesz alatta beltutymósodott olaj, meg kosz, ami -szerintem- a csapok nyúlását kompenzálja
többen is mondták, és én is tapasztaltam, hogy ha kimosodik a cucc egy már futott láncból, akkor azonnal mérhetõ lesz a nyúlása a láncnak
#22713
Írta 2010. november 21. - 21:45

Néhány hete írtam, hogy a bal lábfejem zsibbad tekerés közben kb 20-25km megtétele után.
Már mindenféle beállítást, többféle nyerget kipróbáltam , de semmi.
Viszont ma minden megoldódott.
Íme a megoldás!!!
Ma kínomban szét szedtem a cipõmet, hogy új furatokkal elõrébb rakjam a stoplit mert úgy gondoltam ,hogy nagyon hosszúak a lábujjaim és nem a megfelelõ pozícióval csatlakozik a pedálhoz.
És ekkor jött a meglepetés!!
A középsõ gyári stopli rögzítõ csavar kb 4mm-el hosszabb volt mint kellett volna és ez nyomhatta a középsõ ujjamat.
Kicseréltem mind a 3 csavart és lássatok csodát minden rendben, elmúlt a zsibbadás!! A csere után ma csak egy 35km-s kör fért bele idõbe, de minden ok volt.
#22714
Írta 2010. november 21. - 21:30

Persze a nyilvánvaló megoldás hogy nem kell sarazni...

#22715
Írta 2010. november 21. - 21:30

#22716
Írta 2010. november 21. - 21:28

inkább mosd ki a kenést (amit egy olaj utána simán pótol) mint bent hagyod a homokot, ami kb csiszolópapírként mûködik...
korábban brigécioloztam, de mióta nem, azóta többet megy el a lánc
A mostani napi használatban a nyúlásmérõ szerint 6300 km-nél vált csereéretté. Most már mondjuk addig használom még nem kezd el ugrani, mert csere érett a sor is, meg a lánckerék is, jelenleg már 7000 km-nél jár a lánc. Éa nekem a komplett szett shimanoból (lánckerék, lánc, sor) összesen nincs 8000 Ft.
#22717
Írta 2010. november 21. - 20:59

#22718
Írta 2010. november 21. - 20:56

Szóval az elõbb felvázolt setup kb örökélet+1 év lenne. Tényleg elfutott nálad 40.000 km-t egy sor?
én még használok mostanában is többet futott campa sort. olyan 80000 km lehet benne,de lehet,hogy több. lehet forgatni. olyasmi mint a régi UG sor. dög nehéz,van benne anyag.
#22719
Írta 2010. november 21. - 20:12

télre 8as sram, az egy telet (kb5000km)bírt ki horror idõjárási, és hanyag karbantartási körülmények közt, szóval ez nem annyira érdekes. nyáron 10es shimano, versenyre DA, amúgy 105-ös. A DA-val mentem idén az összes versenyen, meg az elõtte lévõ edzéseken de még semmi gond vele. Pontos számokat nem tudok mondani, mert folyamatosan cserélgetek 3 láncot az edzõs soron. abban 40ezer körül lehet. idén nyáron vetettem be rá egy újabb láncot, eleinte meg-megugrott néhány hátsó lánckeréken, de kis használat után összekopott és azóta tökéletes azzal is... Mivel versenyre tök más láncot és sort használok, ezért amíg nincs baja felesleges cserélni. mondjuk most a lánctányér megóvása érdekében valószínûleg csúsztatva lesz az egész. versenyre új sor, lánc, az eddigi versenyzõs meg megy edzõsnek. de ez úgyis csak február vége felé lesz érdekes...
Jelenleg amivel rendelkezem:
1db kb 12.000km-t futott ultegra sor
1db kb 4.000km-t futott ultegra lánc
Azon filózok hogy jövõre úgy csinálom hogy veszek egy DuraAce sort, arra rárakok egy láncot, használom mondjuk 500km-t, meg egy másodikat is, azt is használom 500km-t, aztán egy harmadikat is. Ezután leveszem a DuraAce sort, felrakom az ultegrát, és edzésnél az ultegra soron cserélgetek 3 láncot, a DuraAce-t meg versenyen használom egy DuraAce sorral. Azért gondoltam elõtte mindegyiket "megfuttatni" a duraace soron, hogy kopjon valamennyit, és ne ugráljon az ultegrán. Októberben raktam rá a harmadik láncot (elõtte semmiféle cserélgetõs módszer nem volt. Ha már olyan szar volt, hogy ugrott, akkor kuka.), amit elõtte 2000km-t használtak, és semmi ugrást nem tapasztaltam, teljesen hangtalanul mûködnek együtt.
Szóval az elõbb felvázolt setup kb örökélet+1 év lenne. Tényleg elfutott nálad 40.000 km-t egy sor?
Bloke: A hígítótól lesz csak igazán jó móka

#22720
Írta 2010. november 21. - 20:09
