Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#22281
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2.189 hozzászólás
vettem használtan 7800-as fékeket, meg váltókat; már alig várom hogy tavasz legyen..:)
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#22282
Vidinger

Vidinger

    vendég

  • fórumtag
  • 40 hozzászólás
Whist: Igen, lehet alsó csõre pozicionált váltókart tenni. Nekem pl. Dura Ace SL-7800-asom van!

#22283
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

8250 most, de remélem ledobok róla nemsokára 1 kg-ot...
Ideális esetben jó volna elérni az UCI limitet, ami még talán mindig 6,8kg?
Nem mintha ilyen neves versenyre készülnék... :D
Mondjuk ez mindenképp kihívás, mert a váz már eleve 1,8kg felett van...
A kerekeim is 2kg felett vannak, szóval van még potenciál benne! :)


hi Yasec,

ha már itt vagy és készítesz vázakat, megkérdem: te melyik méretezést tartod jónak, a rider melyik méretei alapján készíted el a vázat?

üdv
v,

#22284
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
A NoRah csinál többek között integrált stucni-kormány egységet. Helyesebben úgy hogy van egy kormányszáruk és ha viszel nekik egy kormányt, akkor összelaminálják a kettõt.

Nordischer Rahmenbau Index (auftragsarbeiten menüpont alatt vannak)

Csillagászati az ára, de nagyon mutatós darab.
11:38:11 IM 2012

#22285
Whist

Whist

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 362 hozzászólás

Persze, egyes tipusoknál (például az említett pezsgõ 105-ös, ebbõl létezik 8as fékváltókar, és vázváltókar is) úgy van megoldva, hogy van egy "kapcsoló" a váltókar közepén, hogy frikciós legyen, vagy pozicionált. Nekem van egy ilyen exage-em is, bizonyára több modellnél is alkalmazták a megoldást.


Esetleg nem válnál meg tõle?Biztos meg tudunk egyezni ésszerû keretek között,ahogy már máskor is :)

#22286
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás

btw. Yas, tudod hany gram a komplett bicod? Az mar kiderult, hogy meregetsz szorgalmasan te is, ebbol gondolom.

8250 most, de remélem ledobok róla nemsokára 1 kg-ot...
Ideális esetben jó volna elérni az UCI limitet, ami még talán mindig 6,8kg?
Nem mintha ilyen neves versenyre készülnék... :D
Mondjuk ez mindenképp kihívás, mert a váz már eleve 1,8kg felett van...
A kerekeim is 2kg felett vannak, szóval van még potenciál benne! :)

#22287
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

Alsó csõre is lehet rakni pozicionált váltókart?


Persze, egyes tipusoknál (például az említett pezsgõ 105-ös, ebbõl létezik 8as fékváltókar, és vázváltókar is) úgy van megoldva, hogy van egy "kapcsoló" a váltókar közepén, hogy frikciós legyen, vagy pozicionált. Nekem van egy ilyen exage-em is, bizonyára több modellnél is alkalmazták a megoldást.

#22288
Whist

Whist

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 362 hozzászólás
Alsó csõre is lehet rakni pozicionált váltókart?

#22289
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás
Hajj, most jó lenne egy kis nyári levegõ, úgy kimennék bringázni egyet. :D De fél méter hó van... :D

#22290
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

Valahol Amerikaban csinal valaki karbonstucni karbonkormany osszekarbonozast. Magyarul megsporolja a csavarokat es a elolapot, helyette megy ra nemi karbon, epoxy meg lakk. De ez csak grammaniasoknak szol.

Az egybekormanyok szerintem csakis divatcuccok. Ha Cavendish es tarsai hagyomanyos stucnival sprintelnek, akkor kinek kellhet egybekormany a plusz merevsege miatt?
Raadasul nagy hatranyuk az egybekormanyoknak, hogy nem lehet a szogukon allitani.


Lehet én is errõl az egybe laminálásról hallottam.

Cavendish meg a 295g-os kormánnyal és 175g-os stucnival...az persze hogy merevebb :)

szerk.: én az új bringát olyan 7,6kg köré várom, de ez sokkal könnyebb lesz ha lecserélem az 1920g-os mavic kerékszettet...

#22291
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
btw. Yas, tudod hany gram a komplett bicod? Az mar kiderult, hogy meregetsz szorgalmasan te is, ebbol gondolom.

#22292
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
Valahol Amerikaban csinal valaki karbonstucni karbonkormany osszekarbonozast. Magyarul megsporolja a csavarokat es a elolapot, helyette megy ra nemi karbon, epoxy meg lakk. De ez csak grammaniasoknak szol.

Az egybekormanyok szerintem csakis divatcuccok. Ha Cavendish es tarsai hagyomanyos stucnival sprintelnek, akkor kinek kellhet egybekormany a plusz merevsege miatt?
Raadasul nagy hatranyuk az egybekormanyoknak, hogy nem lehet a szogukon allitani.

#22293
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás
AX-tól láttam eddig fullkarbon stucnit vagy 60g alatt. Na arra se esküdnék hogy merev mint állat. :D
Aztán ilyenkor elõjön a kérdés hogy mennyire zavar ennek a kombónak a torzulása.
Kellemetlen tény hogy a Syntace-m meg 46-os. :(
Na majd jóidõben (jövõre) többet megtudok a rendszerrõl. Attól nem félek hogy a kormány lesz a gyenge pont, mert egy karbonkormány ami alukormány súlyban van, valószínûleg nem fog szarakodni.
Az a szép kis stucni lesz majd a ludas...

#22294
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás
pezsgõ színû.
évjáratot nem tudok sajna...

#22295
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

A pezsgõ az lényegében mit is jelent?


Hogy úgy néz ki? :)
Feltöltött kép

pezsgõ színû az egész szett, 1055-ös széria. Ha megjön az új vázam, a merida vázra pont 8sebességes rendszert fogok üzemeltetni pont ezzel a váltóval, igaz elöl is lesz 2 sebesség, mert sikerült jóárasítva 3000ftért szereznem Sora fékváltókart :D

szerk.:
'90es évek elejétõl gyártották a Velobase szerint, ott minden megtalálható róla :)

#22296
Whist

Whist

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 362 hozzászólás
A pezsgõ az lényegében mit is jelent?

#22297
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

Akkor majd megvárom hogy a német líga mikor készíti el a megfelelõ változatot (Schmolke, AX-Lightness), dobok egy hátast az árától, azt mehet az tovább ami volt eddig! :)


Lehet hogy tévedek, de a kettõ közül valamelyiknek úgy tudom, hogy van ilyen modellje. De lehet hogy rosszul emlékszem, és valami egyéb manufaktúrától láttam grammániás kivitelben.

#22298
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás
Akkor majd megvárom hogy a német líga mikor készíti el a megfelelõ változatot (Schmolke, AX-Lightness), dobok egy hátast az árától, azt mehet az tovább ami volt eddig! :)

#22299
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

Kérdés: Valaki meg tudja mondani hogy mire jók ezek a komplett kormány/stucni kombok karbonból?


Szerintem a merevség miatt használják õket. Én Ritchey wcs 4axis stucnit használok wcs logic I kormánnyal . Ez az összeállítás 353g (120+233), és bár felsõtestben nem vagyok ott annyira (60kg vagyok), de azért meg tudom csavargatni egy-egy sprinttel. Egyszer volt alkalmam menni a Specialized integrált kormányávál...Nem mondom hogy olyan katarzis élmény volt mint 1' menetes stucniról áttérni a-headre, de érezhetõ volt a különbség.

Whist: nagyjából bármilyen váltó jó...a régi rx100-ak is viszik a 8as rendszer. Pezsgõ 105, sima-trikolor 600, exage..stbstb

#22300
Whist

Whist

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 362 hozzászólás
A hajtókarom egy RX 100-as.Már csak abban segítsetek,hogy milyen váltót kerítsek hátra.Azt hiszem akkor maradok a shimano kazettás outi 8-as racsnijánál.Esetleg a tengely hosszára van tippetek?Kicsit tartok attól,hogy elõl könnyen le eshet a lánc.