Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#22241
Írta 2011. január 03. - 14:01

Illetve ki mit ajanl pedalbol? Look, Shimano, fix, vagy azert mozogjon egy kicsit a labam?
#22242
Írta 2011. január 01. - 17:19

Könyvajánló #78 (Coppi és Bartali - Giro 1949)
(Haboztam, eleve idetegyem-e, de nem csupán országúti érdekességû, így került a könyvekhez.)
#22243
Írta 2010. december 31. - 18:32


marad az évenkénti zsírzás, úgyis most rendeltem meg hozzá a szerszámokat
#22244
Írta 2010. december 31. - 18:11

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#22245
Írta 2010. december 31. - 18:09

A Campa olajzónyílást használt. Azért volt elég az agytest közepére, onnan terült szét az anyag.
A Suntour Grease Guard zsírzónipplit használt, de annak folytatása volt az agyban, különbözõ terelõelemek, hogy a zsír tényleg oda menjen ahová kell.
Ott ugyebár a használt zsírt kitolta az új anyag. Annak semmi értelme hogy betolja a használt anyagot az agytest belsejébe...
Mondjuk én lehet inkább azt javasolnám, hogy jól tömített agyakat kell venni, és évente 1x szétszedni, kitakarítani azt újrazsírozni.
Összeszerelt agyat nem kéne megfúrkálni, sok meglepetés érheti az embert... Fúró át a lágyabb alun, rá az acél tengelyre aztán ha szerencsénk van, kapásból el is törik! De a forgács jó eséllyel marad az agyban, majd a kenõanyag odaviszi ahová nem kéne kerülnie...
#22246
Írta 2010. december 31. - 17:28

Na errõl nincs tapasztalat, én a monoblokknál értelemszerûen azelõtt csináltam hogy beraktam volna a vázba
ok, köszi azért
van itthon egy pár nem használt kerék, ráadásul a hátsónak rossz a kazettája is, lehet azon megpróbálom, aztán ha ott jól sikerült, akkor megcsinálom az összesen - vagy nem

#22247
Írta 2010. december 31. - 17:26

Na errõl nincs tapasztalat, én a monoblokknál értelemszerûen azelõtt csináltam hogy beraktam volna a vázbailyesmire gondoltam én is, köszi
Szerinted megoldható úgy a fúrás, hogy ne fûzzem ki a kerékagyat? Hely kb. lenne rá a küllõk között, csak a furat így picit ferdén menne bele. Vagy ez ebben a formában egy nagy marhaság?
Én sajna nem tudok fûzni, ha meg szervízbe vinném, akkor az túl költséges lenne (fûzés, kerékcentrír).

#22248
Írta 2010. december 31. - 17:10

furat, bele menet és menetrögzítõs csavart tekersz bele. Középcsapinál bevált.
ilyesmire gondoltam én is, köszi
Szerinted megoldható úgy a fúrás, hogy ne fûzzem ki a kerékagyat? Hely kb. lenne rá a küllõk között, csak a furat így picit ferdén menne bele. Vagy ez ebben a formában egy nagy marhaság?

Én sajna nem tudok fûzni, ha meg szervízbe vinném, akkor az túl költséges lenne (fûzés, kerékcentrír).
#22249
Írta 2010. december 31. - 16:57

#22250
Írta 2010. december 31. - 16:41

Simán lehet. Csak kell hozzá szerszám. Na az az ami ha nincs, akkor drága játék.
Hozzátenném, ha má rkis mennyiség, akkor is találni olyan szakkádert, aki Mo.-on nagy tapasztalatokkal bír rozsdamentes acél hajtáselemek megmunkálásában. Persze hozzá kell tenni, hogy valszeg olcsóbb megvenni, mint egyedi gyártásban készíttetni. De ha érdekel...
ehhez én láma vagyok, milyen szerszám kell hozzá? esetleg bringaszervízeknek szokott ilyen lenni?
én azt gondoltam, hogy csak egy tömíthetõ furat az agytest közepébe és kész, legalábbis a campa rekord agyaimon csak ennyinek tûnt kívülrõl

#22251
Írta 2010. december 31. - 16:35

Azt viszont sajnálom, hogy a zsírzófuratok kivesztek a shimano agyakból -illetve talán a legelsõ xtr-nél volt egyedül
Esetleg szerinted nem lehet rájuk utólag eszkábálni egyet házilag?
Simán lehet. Csak kell hozzá szerszám. Na az az ami ha nincs, akkor drága játék.
Hozzátenném, ha má rkis mennyiség, akkor is találni olyan szakkádert, aki Mo.-on nagy tapasztalatokkal bír rozsdamentes acél hajtáselemek megmunkálásában. Persze hozzá kell tenni, hogy valszeg olcsóbb megvenni, mint egyedi gyártásban készíttetni. De ha érdekel...
#22252
Írta 2010. december 31. - 16:25

igazából én akkor lepõdtem meg, mikor a 10 000-t futó -ebbõl kb. 8000-t porszárazon- 1500 ft-ért vett pedálomat (illetve már a kedvesemé) szétszedtem, bezsíroztam, beállítottam és gyönyörûen fut megint

Azt viszont sajnálom, hogy a zsírzófuratok kivesztek a shimano agyakból -illetve talán a legelsõ xtr-nél volt egyedül

#22253
Írta 2010. december 31. - 15:50

Azt sajnos nem, de miért nem használod fel más gyártmányát? agytestbe préselhetõ csapágycsészét és kónuszt is biztos lehet pipec minõségben venni a sárgáktól
A sárgáktól az esetek 99%-ban akkor tudsz valamit vásárolni, ha mennyiség van mögötte.
Ha ebbe az irányba haladnék, inkább valami germán gyártó után néznék, hogy a pénz Európában maradjon.
(valamint jómagam is német kisebbség vagyok, akkor már a fajtámat támogatnám...

Egyszer valahogy véget kéne vetni ennek a dolognak, mert különben várhatunk arra, mire náluk kinyílik a dolgozók csipája, hogy ennyiért azért mégsem gyártják le...
Ettõl függetlenül helytõl független sokra tartom mindazokat, akik felelõsséggel vannak az alapanyagok iránt, és nem olcsó szarokat gyártanak, hanem idõtálló termékeket készítenek!
#22254
Írta 2010. december 31. - 15:45

Így a vékonygyûrûs csapágyak húzzák a rövidebbet, míg a kónuszos rendszerek könnyebben futnak!
Ezért (is) tekintek a BB30-as középcsapágyrendszerre mint visszafejlõdés, és ezért helyezném a Campagnolo/Fulcrum/Shimano kerekeket a Mavic/Reynolds/American Classic/stb. kerekek elé.
Nyilván lehet egy kónuszost is szarul megcsinálni, de az ipari csapágy jelenléte se gari semmire, mert azért megmutatták keleten, hogy lehet még alulról elõzni a minimum szabványokat is!

Egy jóminõségû kónuszos csapágy jól beállítva mindig többet tud egy ipari rendszernél, és nem csak a gördülési ellenállásban, hanem a terhelésre reagálásában, mert a kónuszos csapágyak mindig ferdehatásvonalúak.
Én nem gyártok kónuszos rendszert, mert nem tudok. Ezért jól meg is gondolom, hogy mikor minek állok neki!
#22255
Írta 2010. december 31. - 15:38

(mivel kónuszos csapágyakat sajnos nem tudok gyártani)
Azt sajnos nem, de miért nem használod fel más gyártmányát? agytestbe préselhetõ csapágycsészét és kónuszt is biztos lehet pipec minõségben venni a sárgáktól

#22256
Írta 2010. december 31. - 15:23



Yasec mester: Te is azon a véleményen vagy, hogy jobb a kónuszos rendszerû agy, mint az ipari csapágyas? Igazából a véleményed érdekelne kicsit bõvebbenn is a témáról

#22257
Írta 2010. december 31. - 14:22

Ahoz képest hogy ez csak a harmadik a sorban, elég igényes és könnyû! Ja, és végre máshogy rossz a katalógus adat: 188g-ot írtak rá, ez meg 185g!

Úgy néz ki, nem lesz nehéz dolgom a Suntour hátsó váltóval, majdnem ugyanaz a paralelogramma van a Sram-ban is, mint ami a 30 éves japóban.

Na meg lesz egy kísérlet is, újabb hátsó agy készítése a cél, bár most nagyon szélsõséges lesz a szerkezet. Nagyon nem fog érdekelni a kompatibilitás, olyan agyból már van elég a piacon. Egy OG1090-es Sram RED sorra lesz tervezve, kihasználva a sor alatti helyet! A 10-es sorból lesz 9-es, a 11-es lánckerék megy a lecsóba, nekem az úgysem kell semmire. Viszont az így kapott hely igen is kell majd, hogy egy még stabilabb hátsókereket sikerüljön összehozni. Az agyat meg (mivel kónuszos csapágyakat sajnos nem tudok gyártani) nagyobb méretû golyóscsapággyal tervezem majd.
Régebben én is híve voltam a kisebb csapágyaknak, ha a terhelésnek megfelel, akkor az jó lesz!
Azóta másképp gondolom, ha nagyon nem muszáj, inkább hagyom õket a francba! Mondjuk a Shimano kazetta kompatibilitás elég nagy korlát volt, kb. az összes aftermarket gyártó szívott miatta. A legjobb Shimano kompatibilis kazettát maga a Shimano gyártotta.

#22258
Írta 2010. december 31. - 10:59

Tegnapelott en is mentem egyet szabadban, es valoban nem egy elvezet, lejton, letaposott havon, illetve letaposott ho kozott vekony latyakon gurulni...
Gondolom ha 14-16 evesen meg felelem nelkul is mar ezt csinalom, nem paraztam volna most ennyire. (7-9 km/h lefele egyes helyeken)
Mellesleg egy buszos is leszoritott majdnem.
Tegnap mar inkabb a gorgot valasztottam.
Amugy az elso telem, hogy igazan jo ruhazatom van, 0 alatt volt a homerseklet, es a labam, felsotestem egyaltalan nem fazott egy picit sem. Az arcom az lefagyott rendesen az elso 2 percben (lejton kezdek), de ez utana egyaltalan nem zavart, 45perc utan viszont a labujjaim kezdtek kegyetlenul fazni, a nyari szel es vizallo kamasli nekem nem eleg.
Milyen ruhában mész ilyenkor tekerni? Egyébként a ruhád hásználata hány fokra ajánlott?
Ma itt nálunk -9 fok van és láttam néhány triathlonos-t akik az uszodáda siettek:) Én inkább kocsival mentem:)
#22259
Írta 2010. december 30. - 16:57

Gondolom ha 14-16 evesen meg felelem nelkul is mar ezt csinalom, nem paraztam volna most ennyire. (7-9 km/h lefele egyes helyeken)
Mellesleg egy buszos is leszoritott majdnem.
Tegnap mar inkabb a gorgot valasztottam.

Amugy az elso telem, hogy igazan jo ruhazatom van, 0 alatt volt a homerseklet, es a labam, felsotestem egyaltalan nem fazott egy picit sem. Az arcom az lefagyott rendesen az elso 2 percben (lejton kezdek), de ez utana egyaltalan nem zavart, 45perc utan viszont a labujjaim kezdtek kegyetlenul fazni, a nyari szel es vizallo kamasli nekem nem eleg.
#22260
Írta 2010. december 30. - 16:54

Ma láttam az uszodába menet egy szép példányát annak a kerékpárostípusnak aki miatt szerintem az autósok utálnak minket. A helyzet: szitáló hóesés 30%ban letakarított utak (ez azt jelenti hogy csak a kerekek nyomvájatában látszódott az aszfalt, amúgy 5cm jégpáncél az úton. Út mellett hasonló állapotú kerékpárút 40%ban letakarítva felszórva. Emberünk az úton az egyik nyomvályúban egyensúlyozva próbált elõre haladni egy virsligumis téli országútival, patentpedállal klakkba-frakkba beöltözve. Na ez az aminek kb semmi értelme csak max annyi, hogy vetítsen a haveroknak hogy én végignyomtam a januárt ám. Kb 200on lehetett a pulzusa hogy el ne essen, mert ha elesik tuti rácsúszik a mögötte jövõ autók közül az elsõ kettõ. Lehúzódni nem húzódott, kerékpárútra nem jött be. Értem én hogy jó a téli tekerés én is jártam ki amíg az útviszonyok engedték, de kell egy határt szabni ami felett egyrészt balesetveszélyes, másrészt egészségtelen is. Ilyenkor kell a kiegészítõ sportágakat nyomni mint úszás, futás, esetleg sífutás, vagy épp a görgõzés.
Montival kell járni ilyenkor. Teljesen jó, sõt még én elõzgetem a kocsikat ha havas az út.
A sebesség mindent megold.