Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#21461
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Közeli nincs. De nem bonyolult megvalósítani. Vettem kb. 2000 forintért azt a klasszik gagyi könyöklõt, amit a bringák zömén látni és amitõl inkább nõ, mint csökken a légellenállás, annyira magas (vannak kis lábacskái). Ezeket a lábakat leszedtem és mivel eleve át volt fúrva, és volt egy levágott kormányom, amiben szintén volt két lyuk (bowden kivezetéshez), már adta magát a dolog, hogy összecsavarozzam õket.

#21462
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Nem feltétlen rossz, kormányszárral még mindig tudsz variálni.


Azzal biztos nem fogok azért az évi pár sík idõfutam miatt. :)

Veszek egy acort.

Elvileg az idõfutam pozíciódnak ugyanolyannak kell lenni, mint az "országúti" pozíciódnak, csak elõrébb forgatva. Tehát elõre is kell húzni a nyerget, ha felsõtest lejjebb kerül, hogy ne legyen túl szûk a csípõdnél bezárt szög.

Az én könyöklõm meg szinte olyan, mint a tiéd, csak azt én fabrikáltam. Alulról van szintén rögzítve, csak nekem egy-egy csavar fogja a kormányhoz.

Van róla képed?


A sebesség mindent megold.

 


#21463
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Elvileg az idõfutam pozíciódnak ugyanolyannak kell lenni, mint az "országúti" pozíciódnak, csak elõrébb forgatva. Tehát elõre is kell húzni a nyerget, ha felsõtest lejjebb kerül, hogy ne legyen túl szûk a csípõdnél bezárt szög.

Az én könyöklõm meg szinte olyan, mint a tiéd, csak azt én fabrikáltam. Alulról van szintén rögzítve, csak nekem egy-egy csavar fogja a kormányhoz.

#21464
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
En pont most ujitottam egy konyoklot, meg sose hasznaltam elotte.
Vegulis azert lett ez, mert egyreszt tetszik, hogy viszonylag alacsonyan van a konyoklo (kormany alatt megy elore a szarv) masreszt meg Easton, mint a kormanyom.
Feltöltött kép

De igy hasznalat elott a fo problemanak az tunik, hogy az orszagutin tulsagosan elol van a kormany idofutamhoz.
Gondolom lehet probalkozni a nyereg elorehuzasaval, meg vegulis fel tudok tenni egy rovidebb stucnit is.
Ehh, kellett ez nekem. Kulon idofutam bicikli lesz ebbol a vegen, csak hova a fenebe fogom rakni... :)

Nem tudom mennyire jo otlet ha a kormany vonala mogott van a konyoktamasz, de ugy tunik az a legegyszerubb, ha allithato elore-hatra.

#21465
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Igen, arra gondoltam, hogy semmi nem állítható rajta. De mégis csak egy syntance. Vagy õk is csinálnak rossz alkatrészeket? :)
Azért kérdeztem, mert láttam egy ugyanilyet az apróban és eddig még nem használtam könyöklõt.


Nem feltétlen rossz, kormányszárral még mindig tudsz variálni.

#21466
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Igen, arra gondoltam, hogy semmi nem állítható rajta. De mégis csak egy syntance. Vagy õk is csinálnak rossz alkatrészeket? :)
Azért kérdeztem, mert láttam egy ugyanilyet az apróban és eddig még nem használtam könyöklõt.


A sebesség mindent megold.

 


#21467
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Alaposabban szemügyre véve, azt látom, hogy nem lehet elõre-hátra állítani, ez a dizájn nem sokban tér el a boltokban elõforduló néhány ezer forintos könyöklõkétõl. Fele ennyiért itt van olyan, amin állítható a párna is, meg maga a kormány is.

Bike24 - Profile Design T2+ Aluminium Clip On Aerobar

#21468
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Mire gondolsz pontosan?

#21469
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Ez a könyöklõ szerintetek mennyire használható?
Syntace


A sebesség mindent megold.

 


#21470
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
stellaz: Szerintem ha csak azt nezzuk, hogy idofutam bicon lehet kiallva es konyokolve is valtani, hogy pl. macskakovon a felsofogasbol is lehet valtani, vagy epp sprint kozben also fogasnal is lehet valtani konnyeden, no ezek mondjuk tobbet ernek, mint amekkora problema mondjuk havonta feltolteni az akksit.
Fekkar fogast vegre a valodi ergonomia diktalhatja, es nem a valtokar mechanikai meretei.

#21471
Mark001

Mark001

    vendég

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás
Hello!
Kéne egy kis tipp..
Tiagra fékváltókar nem vált, nem mozgatja a kábelt. A bowden feszes teljesen, a kar is mozog, de a kábel meg sem mozdul

Szerkesztés: Bocsi, csak figyelmetlen voltam. Nem volt leváltva a legalsóhoz..

#21472
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás
ilyen szinten a kicsike plusszért sokkal többet kell belefektetni. van akinek megéri megvenni és van akinek nem. én pl ennyivel többet nem adnék ki ilyen kicsi plusszért.
és mint minden új technika, kezdetben kiforratlan, de idõvel akár le is válthatja a régit...

Szerintem az elektromos váltásnak csak annyi a baja, hogy egy nem létezõ probléma adtak egy bonyolult választ.

Vagy azt is mondhatnám, hogy a kiforrott és egyszerû, hibáktól mentes és olcsón gyártható alaktrészt minimálisan sikerült gyorsabbá tenni (amire nem is igen volt szükség), cserébe ráköltöttek egy vagyont, komplikált lett az egész szerkezet, egy csomó hibalehetõség bejöt, korlátozott lett a mûködése (aksi), és drágább lett a gyártása is.

A kevéske plusz mellett elég sok lett a mínusz. Ez most akkor mûszaki szempontból sikeres termékfejlesztés? Szerintem nem. De majd a marketing eladja (lehet többet költenek arra, mint a fejlesztésre).



#21473
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Szerintem az elektromos váltásnak csak annyi a baja, hogy egy nem létezõ probléma adtak egy bonyolult választ.

Vagy azt is mondhatnám, hogy a kiforrott és egyszerû, hibáktól mentes és olcsón gyártható alaktrészt minimálisan sikerült gyorsabbá tenni (amire nem is igen volt szükség), cserébe ráköltöttek egy vagyont, komplikált lett az egész szerkezet, egy csomó hibalehetõség bejöt, korlátozott lett a mûködése (aksi), és drágább lett a gyártása is.

A kevéske plusz mellett elég sok lett a mínusz. Ez most akkor mûszaki szempontból sikeres termékfejlesztés? Szerintem nem. De majd a marketing eladja (lehet többet költenek arra, mint a fejlesztésre).

#21474
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás
azért szerintem más, hogy valamit hónapokkal elõtte elõkészítesz és utána tekerés közben használsz fel, mint hogy 10percel elõtte megtermelted a saját erõdbõl, és utána felhasználtad.

ennyi erõvel az evés is "erkölcstelen" lehet. Nézd meg mennyi az energiatartalma mondjuk egy mûzliszeletnek.. nagyságrendekkel nagyobb, mint ami ezen léptetõmotorok mozgatásához szükséges... Tudom én is hogy szõrszálhasogatás amit írok, ezzel csak arra próbálok rávilágítani, hogy ha ilyen szemmel nézzük, akkor elég sok mindent lehetne vitatni, ami amúgy meg természetes.

Egyébként az hogy nem tiltja be a UCI, nyilván azért van mert van piaca a cuccnak. Ha pl a vázgeometriát, az üléspozíciót, a kormány alakját, stb szigorúan szabályozzák, akkor ezt mire fel engedélyezik??? Abból, hogy valaki elõrébb ül nem lesz plusz energia a rendszerben, azzal ellentétbe, hogy mindenféle elektromos kütyük csattognak...

Ebben a kérdésben nem lehet következetesnek lenni, mert minden megoldás vitatható lesz. Én a magam részérõl kíváncsian figyelem a technika fejlõdését, ha alkalom nyílik rá kis is próbálom nagyon szívesen. De ennyit nem költenék jelenleg bringára. Nem ezen múlik, hogy mikor szakadsz le a hegyen, vagy mennyi idõ alatt teszed meg a Tahi-Kisoroszi-Tahi távot.

Nem személyednek szólt, hanem a szövegednek, azt akartam volna vele mondani, hogy az ilyesmit (pl. nagy energia stb. tárolása, hirtelen elõvétele) nem tartjuk szabályos játéknak, azaz sem KERS sem sajátvér. Mondom, elfogadom, hogy többetek számára a DI2 nem ilyen, hanem csak egy szokásos alkatrész, nekem nem, de nem akarok ezen ügy prófétája lenni. No meg igazatok van, aránytalanul drága, az „igazi" ára ennek töredéke. Persze a fejlesztés sokba kerülhetett, de gyártani 10 dollár alatt lehet (szerintem; nem sokkal különb, mint egy autó ablaktörlõ-motor).



#21475
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás

ezt mért nekem írod??? én csak azt mondtam, hogy egy esetleges kers-sel azt az energiát használnád fel, amit tekerés közben termeltél.

Nem személyednek szólt, hanem a szövegednek, azt akartam volna vele mondani, hogy az ilyesmit (pl. nagy energia stb. tárolása, hirtelen elõvétele) nem tartjuk szabályos játéknak, azaz sem KERS sem sajátvér. Mondom, elfogadom, hogy többetek számára a DI2 nem ilyen, hanem csak egy szokásos alkatrész, nekem nem, de nem akarok ezen ügy prófétája lenni. No meg igazatok van, aránytalanul drága, az „igazi" ára ennek töredéke. Persze a fejlesztés sokba kerülhetett, de gyártani 10 dollár alatt lehet (szerintem; nem sokkal különb, mint egy autó ablaktörlõ-motor).

#21476
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás

Jettison:
S ha a saját vérem félreteszem, amit Courchevel-ben jól fölhízlaltam vörösvértestecskékkel, miért ne tölthetném verseny elõtt vissza a saját véredényeimbe :( .


ezt mért nekem írod??? én csak azt mondtam, hogy egy esetleges kers-sel azt az energiát használnád fel, amit tekerés közben termeltél.

#21477
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás

Da azt is a te izmod termelte energia feszítette elõ.


nem feltétlen. van egykét rugó, ami már eleve elõ van feszítve, amikor megveszed a vasat... persze nyilván hülyeség errõl vitatkozni és én sem akarok, csak ha már ennyire szõrszál hasogatunk, akkor ez is vitatható...

#21478
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

pedig, ha úgy tetszik ott nincs is külsõ segítség. csak azt az energiát használja fel, amit korábban befektettél. ezzel a gondolatmenettel a rugó pl sokkal vitathatóbb (lenne), mivel az nem tekerés közben lett elõfeszítve, stb...


Da azt is a te izmod termelte energia feszítette elõ.

#21479
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás

Nem értem az iróniát, azt hittem csak beszélgetünk.

Bocs, nem irónia, hanem komoly, mint a favágós viccben. Így remélem rendben :). A viccen túl, nagyon szeretek biciklizni, de még annál is jobb az úszás, futás, lovaglás, csak ennyi.

Jettison:
S ha a saját vérem félreteszem, amit Courchevel-ben jól fölhízlaltam vörösvértestecskékkel, miért ne tölthetném verseny elõtt vissza a saját véredényeimbe :( .

#21480
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás

A valtashoz hasznalt elektromos segitsegtol nem megy gyorsabban az ember, tehat egyaltalan nem unfair. Ha fekezeskor egy KERS szeru rendszert toltene a bico, ami kesobb losz kozben rasegitene a tekeresre, no az gaz lenne.


pedig, ha úgy tetszik ott nincs is külsõ segítség. csak azt az energiát használja fel, amit korábban befektettél. ezzel a gondolatmenettel a rugó pl sokkal vitathatóbb (lenne), mivel az nem tekerés közben lett elõfeszítve, stb...