Nem személyednek szólt, hanem a szövegednek, azt akartam volna vele mondani, hogy az ilyesmit (pl. nagy energia stb. tárolása, hirtelen elõvétele) nem tartjuk szabályos játéknak, azaz sem KERS sem sajátvér. Mondom, elfogadom, hogy többetek számára a DI2 nem ilyen, hanem csak egy szokásos alkatrész, nekem nem, de nem akarok ezen ügy prófétája lenni. No meg igazatok van, aránytalanul drága, az „igazi" ára ennek töredéke. Persze a fejlesztés sokba kerülhetett, de gyártani 10 dollár alatt lehet (szerintem; nem sokkal különb, mint egy autó ablaktörlõ-motor).ezt mért nekem írod??? én csak azt mondtam, hogy egy esetleges kers-sel azt az energiát használnád fel, amit tekerés közben termeltél.
Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#21481
Írta 2011. február 19. - 14:00
#21482
Írta 2011. február 19. - 13:44
Jettison:
S ha a saját vérem félreteszem, amit Courchevel-ben jól fölhízlaltam vörösvértestecskékkel, miért ne tölthetném verseny elõtt vissza a saját véredényeimbe.
ezt mért nekem írod??? én csak azt mondtam, hogy egy esetleges kers-sel azt az energiát használnád fel, amit tekerés közben termeltél.
#21483
Írta 2011. február 19. - 13:43
Da azt is a te izmod termelte energia feszítette elõ.
nem feltétlen. van egykét rugó, ami már eleve elõ van feszítve, amikor megveszed a vasat... persze nyilván hülyeség errõl vitatkozni és én sem akarok, csak ha már ennyire szõrszál hasogatunk, akkor ez is vitatható...
#21484
Írta 2011. február 19. - 13:25
pedig, ha úgy tetszik ott nincs is külsõ segítség. csak azt az energiát használja fel, amit korábban befektettél. ezzel a gondolatmenettel a rugó pl sokkal vitathatóbb (lenne), mivel az nem tekerés közben lett elõfeszítve, stb...
Da azt is a te izmod termelte energia feszítette elõ.
#21485
Írta 2011. február 19. - 13:01
Bocs, nem irónia, hanem komoly, mint a favágós viccben. Így remélem rendbenNem értem az iróniát, azt hittem csak beszélgetünk.
Jettison:
S ha a saját vérem félreteszem, amit Courchevel-ben jól fölhízlaltam vörösvértestecskékkel, miért ne tölthetném verseny elõtt vissza a saját véredényeimbe
#21486
Írta 2011. február 19. - 12:57
A valtashoz hasznalt elektromos segitsegtol nem megy gyorsabban az ember, tehat egyaltalan nem unfair. Ha fekezeskor egy KERS szeru rendszert toltene a bico, ami kesobb losz kozben rasegitene a tekeresre, no az gaz lenne.
pedig, ha úgy tetszik ott nincs is külsõ segítség. csak azt az energiát használja fel, amit korábban befektettél. ezzel a gondolatmenettel a rugó pl sokkal vitathatóbb (lenne), mivel az nem tekerés közben lett elõfeszítve, stb...
#21487
Írta 2011. február 19. - 12:56
A valtashoz hasznalt elektromos segitsegtol nem megy gyorsabban az ember, tehat egyaltalan nem unfair. Ha fekezeskor egy KERS szeru rendszert toltene a bico, ami kesobb losz kozben rasegitene a tekeresre, no az gaz lenne.
Én értem gren_tamas álláspontját. A versenyzõknek a mindene az energiával való takarékoskodás, ahol és ahogy lehet pihennek, legyen az a motor mögé beállás, kocsiba kapaszkodás stb. És szerintem õ erre gondolt, amikor az állítólagos Cancellara motorhoz hasonlította. Amit én próbáltam mondani az az, hogy jelenleg lehetnek más alkatrészek, amik nagyobb elõnyt adnak, mint az, hogy nem bowdent húzok az újjammal, hanem egy kis pöcköt kapcsolok.
#21488
Írta 2011. február 19. - 12:53
a probléma ott van, hogy még a dura ace is messze túlmutat a pénztárcám. ha esetleg mindkettõt meg tudnám venni, akkor azért valszeg a bowdenest választanám. én 105öst használok, és azzal is teljesen meg vagyok elégedve váltásteljesítményre (mondjuk már kicsit le van használva). Nem hiszem, hogy számomra annyival többet nyújtana a DI2, hogy szórakozzak az elektromotorokkal. Ennek ellenére úgy gondolom, megvan a létjogosultsága a technikának. Engem inkább a funkcionalitás és az egyszerûség érdekel. Ebben jelenleg szimpatikus a bowdenes verzió. Én személy szerint csomó mindent másképp csinálnék a DI2-n. Rakás olyan dolog van, amit minimális odafigyeléssel, akár még kisebb költségbõl is ki lehetne hozni (gondolok itt pl a kábelezésre). Persze ezt õk is nagyon jól tudják, kell benne hagyni fejlesztési potenciált, kül. mit dobnak piacra pár év múlva...
(Ave-nak is válasz, csak most jutottam géphez.)
Nem próbáltam, szívesen kipróbálom (tavaly lemaradtam egy próba-napról). Szerintem meg bizony olyan, mint egy garázskapu (sõt, annak még inkább van értelme), elvi kifogásom is van ellene: az ember külsõ segítséget vesz így igénybe, motorok (bármilyen kicsik is) dolgoznak helyette. Ha az élversenyzõknek tényleg ez kell, tegyék, õk nyilván jobban tudják, mint én. Azt is elhiszem, hogy még egy kicsit jobb is, mint egy nem DI2 Dura Ace vagy akár Super Record. El is várom, ha már újdonság. Olvastam dicsérõ teszteket (pl. weight weenies), sõt kb. csak olyat olvastam. Nekem nem kéne (a vásárlóerõmön belül van, de nem õrültem meg), mert utálom a protéziseket, tízéves acélgép az ünnepi gépem is, még a karbonhoz sem nõttem föl. Az ujjammal pattinthatok a Veloce vagy az Athena váltómon, megnyugtatóbb, mintha egy szerkezet tenné helyettem. A bicikli számomra mechanikus eszköz, ami jó volt mondjuk Merckx-nek, az nem lehet olyan rossz nekem sem. Elfogadom, hogy mások élvezik a pontosságát, gyorsaságát, nem is vitatom ezeket, a kifogásom tényleg az a kis erkölcsi jellegû kötözködés, hogy hát hisz ez külsõ segítség, hogyhogy más nem veszi észre? Az elég evidens, hogy aki Veloce váltós CrMo biciklin jár, nem költ ilyen váltóra: inkább jobb kereket vennék (ha az Open Pro Record aggyal nem lenne elég jó). Elfogadom, hogy mások sokkal magasabbra törnek, sõt csaknem minden újdonságot kíváncsian szemlélek, ám a DI2 eleve nem tetszik (sõt a jövendõ Campagnolo verzió sem), mint mondtam, elvi okból. Ám nem tiltom teljesen meg
: ha mondjuk Jettison, Ave vagy Kiskubai használ ilyet, egye fene, élvezzétek.
Szeretném valahogy jelezni, hogy ezt nem a vita kedvéért mondom. Sõt szívesen fogadok olyan ellenvéleményt, ami rámutat, hogy hol tévedek (ha esetleg). Lehet, hogy a filozofálgató témába kellett volna ezt írnom?
#21489
Írta 2011. február 19. - 12:50
#21490
Írta 2011. február 19. - 12:48
#21491
Írta 2011. február 19. - 12:34
Igen, ez következetes lenne (a DI2 azonban ennél zavaróan több számomra, de ezt mintha már mondtam volna). Sõt, a bicikli is fölösleges protézis, vizes homokban futni a tengerparton, majd úszni egy jót az igazi...
Nem értem az iróniát, azt hittem csak beszélgetünk.
#21492
Írta 2011. február 19. - 12:29
Igen, ez következetes lenne (a DI2 azonban ennél zavaróan több számomra, de ezt mintha már mondtam volna). Sõt, a bicikli is fölösleges protézis, vizes homokban futni a tengerparton, majd úszni egy jót az igazi...gren_tamas
Akkor ennyi erõvel egységesítsék az összes alkatrészt a mezõnyben. Jelenleg van olyan váz, kerék, kormány stb. ami aerodinamikusabb, mint a másik, van olyan gumi, ami gyorsabb, mint a másik, és még sorolhatnánk.
#21493
Írta 2011. február 19. - 12:17
Akkor ennyi erõvel egységesítsék az összes alkatrészt a mezõnyben. Jelenleg van olyan váz, kerék, kormány stb. ami aerodinamikusabb, mint a másik, van olyan gumi, ami gyorsabb, mint a másik, és még sorolhatnánk.
#21494
Írta 2011. február 19. - 12:08
Nem külsõ, hisz azt az én munkám ajzotta fölNem veszed észre, most is külsõ segítséget használsz a váltáshoz: rugó a neve!
#21495
Írta 2011. február 19. - 10:10
#21496
Írta 2011. február 19. - 07:41
én is hasonlóan osztanám fel a zsozsót
#21497
Írta 2011. február 19. - 07:36
donciccio,
A 854g-s hatsokerekeden gondolkodtam, hogy ebben felniszalag meg nincs benne, ugye?
nincs benne. gyoszár nélkül,csupaszon lett mérve a kerék.
bakker........... 2xment el az üzi. ha vlki illetékes olvassa,akkor törölje az 1iket. köce
#21498
Írta 2011. február 19. - 07:29
donciccio,
A 854g-s hatsokerekeden gondolkodtam, hogy ebben felniszalag meg nincs benne, ugye?
nincs. gyorszár nélkül,a csupasz kerék lett lemérve.
#21499
Írta 2011. február 19. - 05:32
ha hozzámdobnának egyet, akkor felraknám a polcra, elmennék egy tesztnapra kipróbálni, aztán eladnám, és vennék egy komplett carbonbicót az árábólha mondjuk Jettison, Ave vagy Kiskubai használ ilyet, egye fene, élvezzétek.
Most hogy megnéztem az árát, nem is túloztam.2200 euró a komplett szett, ebbõl mondjuk veszek egy ilyet:

A maradék 100 eurót meg elkurv@zom
Majd ha mondjuk 200 euró többletköltséget jelent az elektromos váltás a mechanikus szetthez képest, akkor elgondolkozom rajta.
Amúgy mint technokratának, tetszik a dolog, nyitott vagyok az ilyen újításokra és fejlesztésekre, abszolút mellette vagyok, kipróbálnám meg minden, de ha lenne ennyi pénzem, sokkal-sokkal értelmesebben el tudnám költeni. (Mondjuk csak 1000 euró bicóra, és 1200 kurv@kra.
#21500
Írta 2011. február 19. - 03:03
(Ave-nak is válasz, csak most jutottam géphez.)Ezt úgy mondod, hogy elõtte próbáltad? Az elektromos váltás szerintem nem olyan, mint mondjuk az elektromos garázskapu, nem a kényelemrõl szól, nem azért van, mert az ember lusta volna kattintani egyet az újjával. Egyszerûen jobb, gyorsabb, precízebb.
Nem próbáltam, szívesen kipróbálom (tavaly lemaradtam egy próba-napról). Szerintem meg bizony olyan, mint egy garázskapu (sõt, annak még inkább van értelme), elvi kifogásom is van ellene: az ember külsõ segítséget vesz így igénybe, motorok (bármilyen kicsik is) dolgoznak helyette. Ha az élversenyzõknek tényleg ez kell, tegyék, õk nyilván jobban tudják, mint én. Azt is elhiszem, hogy még egy kicsit jobb is, mint egy nem DI2 Dura Ace vagy akár Super Record. El is várom, ha már újdonság. Olvastam dicsérõ teszteket (pl. weight weenies), sõt kb. csak olyat olvastam. Nekem nem kéne (a vásárlóerõmön belül van, de nem õrültem meg
Szeretném valahogy jelezni, hogy ezt nem a vita kedvéért mondom. Sõt szívesen fogadok olyan ellenvéleményt, ami rámutat, hogy hol tévedek (ha esetleg). Lehet, hogy a filozofálgató témába kellett volna ezt írnom?

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére





