Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#21481
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

A valtashoz hasznalt elektromos segitsegtol nem megy gyorsabban az ember, tehat egyaltalan nem unfair. Ha fekezeskor egy KERS szeru rendszert toltene a bico, ami kesobb losz kozben rasegitene a tekeresre, no az gaz lenne.


Én értem gren_tamas álláspontját. A versenyzõknek a mindene az energiával való takarékoskodás, ahol és ahogy lehet pihennek, legyen az a motor mögé beállás, kocsiba kapaszkodás stb. És szerintem õ erre gondolt, amikor az állítólagos Cancellara motorhoz hasonlította. Amit én próbáltam mondani az az, hogy jelenleg lehetnek más alkatrészek, amik nagyobb elõnyt adnak, mint az, hogy nem bowdent húzok az újjammal, hanem egy kis pöcköt kapcsolok.

#21482
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás
:D:D:D bár megtehetném, hogy ilyet használjak...
a probléma ott van, hogy még a dura ace is messze túlmutat a pénztárcám. ha esetleg mindkettõt meg tudnám venni, akkor azért valszeg a bowdenest választanám. én 105öst használok, és azzal is teljesen meg vagyok elégedve váltásteljesítményre (mondjuk már kicsit le van használva). Nem hiszem, hogy számomra annyival többet nyújtana a DI2, hogy szórakozzak az elektromotorokkal. Ennek ellenére úgy gondolom, megvan a létjogosultsága a technikának. Engem inkább a funkcionalitás és az egyszerûség érdekel. Ebben jelenleg szimpatikus a bowdenes verzió. Én személy szerint csomó mindent másképp csinálnék a DI2-n. Rakás olyan dolog van, amit minimális odafigyeléssel, akár még kisebb költségbõl is ki lehetne hozni (gondolok itt pl a kábelezésre). Persze ezt õk is nagyon jól tudják, kell benne hagyni fejlesztési potenciált, kül. mit dobnak piacra pár év múlva...


(Ave-nak is válasz, csak most jutottam géphez.)
Nem próbáltam, szívesen kipróbálom (tavaly lemaradtam egy próba-napról). Szerintem meg bizony olyan, mint egy garázskapu (sõt, annak még inkább van értelme), elvi kifogásom is van ellene: az ember külsõ segítséget vesz így igénybe, motorok (bármilyen kicsik is) dolgoznak helyette. Ha az élversenyzõknek tényleg ez kell, tegyék, õk nyilván jobban tudják, mint én. Azt is elhiszem, hogy még egy kicsit jobb is, mint egy nem DI2 Dura Ace vagy akár Super Record. El is várom, ha már újdonság. Olvastam dicsérõ teszteket (pl. weight weenies), sõt kb. csak olyat olvastam. Nekem nem kéne (a vásárlóerõmön belül van, de nem õrültem meg :)), mert utálom a protéziseket, tízéves acélgép az ünnepi gépem is, még a karbonhoz sem nõttem föl. Az ujjammal pattinthatok a Veloce vagy az Athena váltómon, megnyugtatóbb, mintha egy szerkezet tenné helyettem. A bicikli számomra mechanikus eszköz, ami jó volt mondjuk Merckx-nek, az nem lehet olyan rossz nekem sem. Elfogadom, hogy mások élvezik a pontosságát, gyorsaságát, nem is vitatom ezeket, a kifogásom tényleg az a kis erkölcsi jellegû kötözködés, hogy hát hisz ez külsõ segítség, hogyhogy más nem veszi észre? Az elég evidens, hogy aki Veloce váltós CrMo biciklin jár, nem költ ilyen váltóra: inkább jobb kereket vennék (ha az Open Pro Record aggyal nem lenne elég jó). Elfogadom, hogy mások sokkal magasabbra törnek, sõt csaknem minden újdonságot kíváncsian szemlélek, ám a DI2 eleve nem tetszik (sõt a jövendõ Campagnolo verzió sem), mint mondtam, elvi okból. Ám nem tiltom teljesen meg :) : ha mondjuk Jettison, Ave vagy Kiskubai használ ilyet, egye fene, élvezzétek.
Szeretném valahogy jelezni, hogy ezt nem a vita kedvéért mondom. Sõt szívesen fogadok olyan ellenvéleményt, ami rámutat, hogy hol tévedek (ha esetleg). Lehet, hogy a filozofálgató témába kellett volna ezt írnom?



#21483
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
A valtashoz hasznalt elektromos segitsegtol nem megy gyorsabban az ember, tehat egyaltalan nem unfair. Ha fekezeskor egy KERS szeru rendszert toltene a bico, ami kesobb losz kozben rasegitene a tekeresre, no az gaz lenne.

#21484
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.387 hozzászólás
nekem se tetszik az elektromos válás,de sajna ez van. a shimano diktál mostanság. ez ellen nehéz mit tenni. õ meg tolja az elektromos váltást,mert vissza akarja szerezni a befektetett pénzt. volt nekik régen pneumatikus váltójuk is. meg is szûnt azóta a gyártása. a mavic is befürdött az elektromos váltással. talán nem volt annyi tõkéjük.

#21485
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Igen, ez következetes lenne (a DI2 azonban ennél zavaróan több számomra, de ezt mintha már mondtam volna). Sõt, a bicikli is fölösleges protézis, vizes homokban futni a tengerparton, majd úszni egy jót az igazi...


Nem értem az iróniát, azt hittem csak beszélgetünk.

#21486
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás

gren_tamas
Akkor ennyi erõvel egységesítsék az összes alkatrészt a mezõnyben. Jelenleg van olyan váz, kerék, kormány stb. ami aerodinamikusabb, mint a másik, van olyan gumi, ami gyorsabb, mint a másik, és még sorolhatnánk.

Igen, ez következetes lenne (a DI2 azonban ennél zavaróan több számomra, de ezt mintha már mondtam volna). Sõt, a bicikli is fölösleges protézis, vizes homokban futni a tengerparton, majd úszni egy jót az igazi...

#21487
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
gren_tamas
Akkor ennyi erõvel egységesítsék az összes alkatrészt a mezõnyben. Jelenleg van olyan váz, kerék, kormány stb. ami aerodinamikusabb, mint a másik, van olyan gumi, ami gyorsabb, mint a másik, és még sorolhatnánk.

#21488
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás

Nem veszed észre, most is külsõ segítséget használsz a váltáshoz: rugó a neve!:)

Nem külsõ, hisz azt az én munkám ajzotta föl :). Az igazi Cancellara-nak hogy nekiesett a bulvársajtó, amikor egy továbbfejlesztett DI2-szerûséget véltek fölfedezni a nyeregcsövében - a Shimanoét meg hagyják szó nélkül...

#21489
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás
Nem veszed észre, most is külsõ segítséget használsz a váltáshoz: rugó a neve!:)

#21490
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.387 hozzászólás
a cube-ok idén jobb árban lehetnek,mint pl a merida. a nagykernek sikerült jobb árat kialkudni.

én is hasonlóan osztanám fel a zsozsót :D

#21491
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.387 hozzászólás

donciccio,
A 854g-s hatsokerekeden gondolkodtam, hogy ebben felniszalag meg nincs benne, ugye?


nincs benne. gyoszár nélkül,csupaszon lett mérve a kerék.


bakker........... 2xment el az üzi. ha vlki illetékes olvassa,akkor törölje az 1iket. köce

#21492
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.387 hozzászólás

donciccio,
A 854g-s hatsokerekeden gondolkodtam, hogy ebben felniszalag meg nincs benne, ugye?


nincs. gyorszár nélkül,a csupasz kerék lett lemérve.

#21493
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

ha mondjuk Jettison, Ave vagy Kiskubai használ ilyet, egye fene, élvezzétek.

ha hozzámdobnának egyet, akkor felraknám a polcra, elmennék egy tesztnapra kipróbálni, aztán eladnám, és vennék egy komplett carbonbicót az árából :)

Most hogy megnéztem az árát, nem is túloztam.2200 euró a komplett szett, ebbõl mondjuk veszek egy ilyet:
Feltöltött kép

A maradék 100 eurót meg elkurv@zom :)
Majd ha mondjuk 200 euró többletköltséget jelent az elektromos váltás a mechanikus szetthez képest, akkor elgondolkozom rajta.
Amúgy mint technokratának, tetszik a dolog, nyitott vagyok az ilyen újításokra és fejlesztésekre, abszolút mellette vagyok, kipróbálnám meg minden, de ha lenne ennyi pénzem, sokkal-sokkal értelmesebben el tudnám költeni. (Mondjuk csak 1000 euró bicóra, és 1200 kurv@kra. :D )

#21494
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás

Ezt úgy mondod, hogy elõtte próbáltad? Az elektromos váltás szerintem nem olyan, mint mondjuk az elektromos garázskapu, nem a kényelemrõl szól, nem azért van, mert az ember lusta volna kattintani egyet az újjával. Egyszerûen jobb, gyorsabb, precízebb.

(Ave-nak is válasz, csak most jutottam géphez.)
Nem próbáltam, szívesen kipróbálom (tavaly lemaradtam egy próba-napról). Szerintem meg bizony olyan, mint egy garázskapu (sõt, annak még inkább van értelme), elvi kifogásom is van ellene: az ember külsõ segítséget vesz így igénybe, motorok (bármilyen kicsik is) dolgoznak helyette. Ha az élversenyzõknek tényleg ez kell, tegyék, õk nyilván jobban tudják, mint én. Azt is elhiszem, hogy még egy kicsit jobb is, mint egy nem DI2 Dura Ace vagy akár Super Record. El is várom, ha már újdonság. Olvastam dicsérõ teszteket (pl. weight weenies), sõt kb. csak olyat olvastam. Nekem nem kéne (a vásárlóerõmön belül van, de nem õrültem meg :)), mert utálom a protéziseket, tízéves acélgép az ünnepi gépem is, még a karbonhoz sem nõttem föl. Az ujjammal pattinthatok a Veloce vagy az Athena váltómon, megnyugtatóbb, mintha egy szerkezet tenné helyettem. A bicikli számomra mechanikus eszköz, ami jó volt mondjuk Merckx-nek, az nem lehet olyan rossz nekem sem. Elfogadom, hogy mások élvezik a pontosságát, gyorsaságát, nem is vitatom ezeket, a kifogásom tényleg az a kis erkölcsi jellegû kötözködés, hogy hát hisz ez külsõ segítség, hogyhogy más nem veszi észre? Az elég evidens, hogy aki Veloce váltós CrMo biciklin jár, nem költ ilyen váltóra: inkább jobb kereket vennék (ha az Open Pro Record aggyal nem lenne elég jó). Elfogadom, hogy mások sokkal magasabbra törnek, sõt csaknem minden újdonságot kíváncsian szemlélek, ám a DI2 eleve nem tetszik (sõt a jövendõ Campagnolo verzió sem), mint mondtam, elvi okból. Ám nem tiltom teljesen meg :) : ha mondjuk Jettison, Ave vagy Kiskubai használ ilyet, egye fene, élvezzétek.
Szeretném valahogy jelezni, hogy ezt nem a vita kedvéért mondom. Sõt szívesen fogadok olyan ellenvéleményt, ami rámutat, hogy hol tévedek (ha esetleg). Lehet, hogy a filozofálgató témába kellett volna ezt írnom?

#21495
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
donciccio,
A 854g-s hatsokerekeden gondolkodtam, hogy ebben felniszalag meg nincs benne, ugye?

#21496
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
>Már alig várom, amikor a szurkolók SMS-ben próbálják meg a fedélzeti számítógépre küldeni a vírusokat, hogy a váltó önálló életet éljen...
A szögek kiszorasa azert egyszerubb...

#21497
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
ez a kamaszlány használta szöveg mindig gyanús, de a 4 centis stucni miatt akár igaz is lehet

#21498
szike81

szike81

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 712 hozzászólás

Di2 2009 tavaszatol van, Schumachert pedig 2009 februarjaban tiltottak el. De 2008-ban ment vele, pl. a Touron is.
Ettol meg igen, elofordulhat hiba, pl. a szerelo hibajabol is, de beuthet egy matrixos EMP is, valoban.


Már alig várom, amikor a szurkolók SMS-ben próbálják meg a fedélzeti számítógépre küldeni a vírusokat, hogy a váltó önálló életet éljen... :D

#21499
repasibalint

repasibalint

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.627 hozzászólás
értem,akkor ez elvileg egy teljesen korrekt ár.majd azért még ha arra kerül a sor megpróbálok belõle alkudni:)

#21500
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás

Kerékpár apróhirdetés: eladó használt és új bicikli és alkatrész ingyenes apró: Magellán Capella
ezért a bicajért maximum mennyit adnátok?számomra szerintem tökéletesen megfelelne


milyen menõ új márkákat alkotott: Mike, Ritchely, Shimano RS, Gateye, Magellán