Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34368 hozzászólás a témában

#21421
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás
180mm-es, compact, 2 tányéros, integrált tengelyes, oúti hajtókart keresek 68mm-es monoblokkházhoz. Minél olcsóbban szeretném megúszni a dolgot. Eddig a Sram Apex tûnik a legköltséghatékonyabbnak, nem tudom, hogy mit bír a középcsapágya és mennyire lelazulós a bal hajtókar.
2×9-es rendszerhez kell, ha ez számít valamit.

#21422
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
A Tour egyertelmuen probal arra menni, hogy vegre Schleck nyerjen.
Igen sajnalatos, hogy mennyire nincs mar idofutam. De egyszer fent, egyszer lent. Elobb utobb lesz megint hosszu idofutam.

#21423
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.462 hozzászólás

kár hogy nincs egyenkénti a pavékon. vicces lenne a TDF. egyébként érdemes lenne vmi újítást csinálni, mint például 81 vagy 82-ben amikor 7 idõfutam volt és a Pirenneusokban volt a rajt.


na igen. lehetne ilyeneket is. tényleg 1 kaptafára zajlanak mostanság a tour szakaszai. volt régebben 70 km fölötti kronó is. még Indurain idejében. sztem a rádiókat is ezért kéne megszüntetni. nem kellene a sporiknak tollba mondani a versenyt.

#21424
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2.189 hozzászólás

ki mikor tervezi átülni a télibringáról? én asszem csak március közepe felé,de lehet h csak a 3.héten nyergelek át az ünneplõs bicajra. :) ma kezdtem csak normálisabban tekerni. a múlt hét teljesen kiesett.


+1
én is csak 15°C fölött vagyok hajlandó a "szép" bringát használni...:)
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#21425
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.462 hozzászólás

Osztom ezt a véleményt!
Azon kívül hogy mechanika fan vagyok, lehet még javítani a mechanikus dolgokon is! A Sram fékváltókarja pl. 25%-al könnyebb lett mint a Shimano csúcsmodellje. Ez mindenképp fejlõdés, még akkor is, ha az alma/körte dolog még benne maradt, azaz olyan finoman még egyik fékváltókar se mûködött, mint a Shimano, jóllehet, ezek egyben a legbonyolultabb rendszerek a piacon. A Sram néha úgy vált mintha épp szét akarna törni, de hát a súly az nagy úr! :)))
Campa fékváltókart sosem bírtam megszokni...
Valamikor vagy 10 évvel ezelõtt kitaláltam egy hátsóváltót, ami önmagában reteszel, és kb. kompatibilis az összes piacon kapható fékváltókarral. Na az is full mechanikus, és még nem gyártott ilyet senki se eddig.
Addig várok vele, míg csak megcsinálja valaki! :)
Rajz sincs róla, úgyhogy ha eldobom a kanalat, akkor temetõdik az is! :)))


vlmi baromi régi bringán én láttam olyan váltót ami pozicionált volt. az is a váltóban volt vlhogy megoldva. sajna már nem emlékszem teljesen hogyan ment a "mukoggy" része. talán csak 5-6 sebesség volt rajta hátul. én kíváncsi lennék a te verziódra is. :)
én sem szeretem az elektromos váltást,de ez van. alkalmazkodni kell. tényleg nem 1 valós problémára lett megoldás.
sramot még nem nagyon próbáltam,úh nem tudok róla mondani semmit. bizonyára úgy vált,ahogyan mondjátok/mondod. a shimano tényleg finom kis szerkezet,meg bonyolult is. talán ez a legnagyobb hibája is. láttam most a 2012es shimano mtb h. váltókról képeket. enyhén szólva túl lettek bonyolítva. tettek bele 1 kis kart,amivel a kanál rugóerejét lehet majd növelni. miért nem tesznek bele kapásból erõsebb rugót? a campa ergopowert meg álmomból felkeltve is meg tudom javítani. 1xû mint az ék.

#21426
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
kár hogy nincs egyenkénti a pavékon. vicces lenne a TDF. egyébként érdemes lenne vmi újítást csinálni, mint például 81 vagy 82-ben amikor 7 idõfutam volt és a Pirenneusokban volt a rajt.

#21427
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.462 hozzászólás

94ben 4. helyezett lett Stefano Zannini alatt a Paris-Roubaix-on... Kész. :)

http://forums.roadbi...=1&d=1295928282



na igen. volt ilyen is. ez sem volt 1 túl jó megoldás.

#21428
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.462 hozzászólás
ki mikor tervezi átülni a télibringáról? én asszem csak március közepe felé,de lehet h csak a 3.héten nyergelek át az ünneplõs bicajra. :) ma kezdtem csak normálisabban tekerni. a múlt hét teljesen kiesett.

#21429
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
szerintem az idõfutamokon kapnak lidokaint az érzékeny ülõrészekre
hátrány lehet, ha emiatt nem érzi, hogy pisálnia kell :-))

#21430
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

94ben 4. helyezett lett Stefano Zannini alatt a Paris-Roubaix-on... Kész. :)

http://forums.roadbi...=1&d=1295928282


Látom neked most csak a Bianchi-ról szól az élet. :)
Ez Magnus Backstedt alatt 1. lett!

Posted Image

#21431
The D

The D

    vendég

  • fórumtag
  • 102 hozzászólás
94ben 4. helyezett lett Stefano Zannini alatt a Paris-Roubaix-on... Kész. :)

http://forums.roadbi...=1&d=1295928282

#21432
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Ha mar Cancellara klónok szobakerultek.

http://3.bp.blogspot...-cancellara.jpg
http://www.cyclingwe...ank/e/EVANS.jpg
Mivel meg nem mentem sosem konyoklovel, megkerdeznem, hogy a rakban lehet igy ulni a nyergen?
Probaltam mar igy eloremenni, de a gaton ulve a nyereg orra elkepesztoen nyom, konkretan nem birok ugy megmaradni.
SPeci nyereg kell, vagy mi a trukk?


Evans tényleg mindig a nyereg orrán ül, de Cancellara-t ha megfigyeled akkor állandóan visszalöki magát, még a nyerge is olyan, ami próbálja megakadályozni az elõrecsúszást.

Posted Image

Itt egy video, ami ezzel a jelenséggel foglalkozik, de õ is csak találgat

http://www.youtube.com/watch?v=2sYUfzHzYaU

#21433
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás

Szerintem az elektromos váltásnak csak annyi a baja, hogy egy nem létezõ probléma adtak egy bonyolult választ.

Vagy azt is mondhatnám, hogy a kiforrott és egyszerû, hibáktól mentes és olcsón gyártható alaktrészt minimálisan sikerült gyorsabbá tenni (amire nem is igen volt szükség), cserébe ráköltöttek egy vagyont, komplikált lett az egész szerkezet, egy csomó hibalehetõség bejöt, korlátozott lett a mûködése (aksi), és drágább lett a gyártása is.

A kevéske plusz mellett elég sok lett a mínusz. Ez most akkor mûszaki szempontból sikeres termékfejlesztés? Szerintem nem. De majd a marketing eladja (lehet többet költenek arra, mint a fejlesztésre).


Osztom ezt a véleményt!
Azon kívül hogy mechanika fan vagyok, lehet még javítani a mechanikus dolgokon is! A Sram fékváltókarja pl. 25%-al könnyebb lett mint a Shimano csúcsmodellje. Ez mindenképp fejlõdés, még akkor is, ha az alma/körte dolog még benne maradt, azaz olyan finoman még egyik fékváltókar se mûködött, mint a Shimano, jóllehet, ezek egyben a legbonyolultabb rendszerek a piacon. A Sram néha úgy vált mintha épp szét akarna törni, de hát a súly az nagy úr! :)))
Campa fékváltókart sosem bírtam megszokni...
Valamikor vagy 10 évvel ezelõtt kitaláltam egy hátsóváltót, ami önmagában reteszel, és kb. kompatibilis az összes piacon kapható fékváltókarral. Na az is full mechanikus, és még nem gyártott ilyet senki se eddig.
Addig várok vele, míg csak megcsinálja valaki! :)
Rajz sincs róla, úgyhogy ha eldobom a kanalat, akkor temetõdik az is! :)))

#21434
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás
Ave, kõkemény izmos segg kell hozzá, amit a Rönóban neked se sikerült kifejleszteni! :)))

#21435
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
Ha mar Cancellara klónok szobakerultek.

Posted Image
Posted Image
Mivel meg nem mentem sosem konyoklovel, megkerdeznem, hogy a rakban lehet igy ulni a nyergen?
Probaltam mar igy eloremenni, de a gaton ulve a nyereg orra elkepesztoen nyom, konkretan nem birok ugy megmaradni.
SPeci nyereg kell, vagy mi a trukk?

#21436
csimpy

csimpy

    vendég

  • fórumtag
  • 184 hozzászólás

+1, én is. Néha átfogok pár percre fékkarfogásba ha elunom magam :D
Amúgy rosszul beállított könyöklõ kellemetlen lehet mondjuk 10 perc után...



ti legalább görgõztök...persze biztos könnyebben rávenném magam, ha legalább lenne görgõm :D de valahogy még a vételétõl is ódzkodok. nem csoda, hogy februárban kétszer bicajoztam össz-vissz (melóbajárás nem számít, az muszáj)

#21437
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Gyorsan átállok, nem kell félteni :) , pillanatok alatt be fogom állítani. Eleve sokat megyek kint a könyöklõ-pózhoz hasonló pozícióban, érzem hogy kb hol kell lennie a könyöklõnek. A szobában nem tudok gyakorolni, mert másképpen ülök a bringán a görgõn és másképpen kint, nem tudom megmondani, hogy miért van ez így, de így van. Kint folyamatosan keresem a legaerodinamikusabb pózt, bent meg fogom fönt belül a kormányt.


Nem is görgõzésre gondoltam, csak egyszerûen ülj fel és nézd meg magad. Pro Tour csapat és szélcsatorna hiányában ez a legegyszerûbb módszer, hogy megnézd, mikor mutatod a lehehetõ legkisebb profilt a szélnek. Lehet, hogy ez neked megy érzésre, de rengeteg embert látni a legmenõbb tt bringákon, akiknek nagyon rossz a pozicíója. Szerintem nagyon röhejes, amikor megjelennek a Cancellara klónok a péti idõfutamon és úgy ülnek a bringán, mint más egy mtb-n.

#21438
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

Kint folyamatosan keresem a legaerodinamikusabb pózt, bent meg fogom fönt belül a kormányt.


+1, én is. Néha átfogok pár percre fékkarfogásba ha elunom magam :D
Amúgy rosszul beállított könyöklõ kellemetlen lehet mondjuk 10 perc után...

#21439
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Pedig nem árt többször, mert ha nem lövöd be jól, szerintem akár még lassabb is lehetsz, mint nélküle. Amikor elõszõr próbáltam, nagyon bizonytalannak éreztem az irányítást, kanyarokba nem mertem bemenni. Kicsit változtatni kellett a nyereg szögén is, mert rettenetesen nyomott. Ez lehet, hogy megmosolyogtató, de szerintem ami nagyon sokat segít, az szobában, tükör elött gyakorolni a jó tartást. A jól belõtt pozíció sokkal többet számít, mint a sokszázezres aero felszerelés.

Gyorsan átállok, nem kell félteni :) , pillanatok alatt be fogom állítani. Eleve sokat megyek kint a könyöklõ-pózhoz hasonló pozícióban, érzem hogy kb hol kell lennie a könyöklõnek. A szobában nem tudok gyakorolni, mert másképpen ülök a bringán a görgõn és másképpen kint, nem tudom megmondani, hogy miért van ez így, de így van. Kint folyamatosan keresem a legaerodinamikusabb pózt, bent meg fogom fönt belül a kormányt.


A sebesség mindent megold.

 


#21440
csimpy

csimpy

    vendég

  • fórumtag
  • 184 hozzászólás

Embörök...A hétvégén sikerült venni egy Mavic Ksyrium Elite kereket:)))
Ami az apróban volt hirdetve.
Így nézek most ki:
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg



nézd már, egy Kona :)

a dolgozóbajárós bicajom is Kona (jake the snake vázra épült, bár nem az eredeti villájával) õ volt az elsõ komolyabb bicajom, aztán apránként "eloutisodott" . mostanra meg dolgozóbajárós lett, a cuccaiból meg lett egy outi, egy új vázzal....