Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#20721
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás

Alig használt, sosem estek vele, most lett összeszerelve, Record ultra narrow lánccal. A szett maga az utolsó szériás, karbonhajómûves, 10 sebességes Chorus. Láncvonal teljesen okés, bowdennek megpróbálok utána húzni, lehet hogy lazult az elsõ beállítás óta...

Ezek szerint egyszer már mûködött jól (bocs, de elsõre nem volt egyértelmû). A Chorus nagyon jó minõségû, ha jól volt beállítva, „nem mászhat el”. A kábel és a ház is új? Ezekre (is) érzékeny a Campa (is). Ha lazult, azt kézzel is érezheted. Nincs jobb tippem (mint ellenõrizni a váltóbeállítást), kíváncsian várom a megoldást.

én is kérdeznék a campa szakértõktõl: miért van a bal fékváltókarnak 12 pozíciója? gyakran kell pl nagytányéron utánállítani az átdobónak?

Talán ez a front derailleur micro-adjustment possibility (ld. The official Campagnolo web site - Bicycle Parts and Components Cycling)? A Veloce-n (3x10) csak 6 kattanást tudok fölfele váltásnál elõállítani, lefele meg egy-egy, azaz 2 (amúgy rendesen vált, nem kell utánállítani (menet közben sem)). A Chorus és Record szint többet tud, felteszem, hogy olyanod van. Donciccio meg nálam, majd megmondja holnap. Mindenesetre a Super Record 11 kritikák a váltás könnyûségérõl és simaságáról ömlengtek (pl. TECH FEATURES: CAMPAGNOLO 11-SPEED SUPER RECORD).

#20722
csimpy

csimpy

    vendég

  • fórumtag
  • 184 hozzászólás
küldtem privátot (2-õt is), nem tudom, megkapod-e, mert megint "szerver túlterhelt" üzeneteket kapok....

#20723
DaniKing

DaniKing

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 622 hozzászólás

úgy értve, hogy kézbe veszem a fvkart (nincs felszerelve, bebowdenezve ) és 11-et lehet kattintani


Bovdennel is annyit fog

#20724
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Nagytányéron nálam 1 állás van, az végigviszi reszelés nélkül az egész hátsó sort. (vagyis 2 van, de az utolsó elõtti nagytányér-kónuszon már reszel, legutolsó állás tökéletes mindenhol) (2x8 Chorus)


úgy értve, hogy kézbe veszem a fvkart (nincs felszerelve, bebowdenezve ) és 11-et lehet kattintani

#20725
DaniKing

DaniKing

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 622 hozzászólás

én is kérdeznék a campa szakértõktõl: miért van a bal fékváltókarnak 12 pozíciója? gyakran kell pl nagytányéron utánállítani az átdobónak?


Nagytányéron nálam 1 állás van, az végigviszi reszelés nélkül az egész hátsó sort. (vagyis 2 van, de az utolsó elõtti nagytányér-kónuszon már reszel, legutolsó állás tökéletes mindenhol) (2x8 Chorus)

#20726
The D

The D

    vendég

  • fórumtag
  • 102 hozzászólás
Alig használt, sosem estek vele, most lett összeszerelve, Record ultra narrow lánccal. A szett maga az utolsó szériás, karbonhajómûves, 10 sebességes Chorus. Láncvonal teljesen okés, bowdennek megpróbálok utána húzni, lehet hogy lazult az elsõ beállítás óta...

#20727
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás
Szerintem lehet jobbat kapni a Minimum Campa szettel szerelve, ami szerintem jobb, mint egy Sora. Én gépem 60 volt, alu vázas, nincs ugyan karbon elsõ villa. Mirage meg Xenonnal van szerelve. Csak amúgy figyelni kell és ki kell fogni egy jót. Nem elsõre rávetni magatokat. Nekem is 3 hónap volt mire erre rátaláltam és baromi jó vétel volt.

#20728
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás

[...] Kerékpár apróhirdetés: eladó használt és új bicikli és alkatrész ingyenes apró: ....::::KELLY'S ARC 1.9::::....
kérdéseim:
1. ez a kerékszett mennyire jó? lehet-e hozzá küllõt kapni? agyak hagyományos shimano kónuszosak gondolom. kazi acél? tesóm nem pille 68 kg mint én hanem kb 85.
2. mikori sora szett ez, hogy még 8-as sor meg nem integrált hajtókar van. jut eszembe hajtókar milyen rendszerû? octalink ugye? 5 csillagos lánctányérok könnyen elérhetõk még? fingom sincs, hogy utiba mi most a "standard" legáltalánosabb lyukkör kiosztás.
[...]
mit gondoltok, hogyha minden patentül mûködik rajta akkor mi érte a reális ár? [...]

1. Elég jó illetve megfelelõ, ezért az árért. Van küllõ, ha kell. Alapkerék, de bátyádnak pár évig elég lesz.
2. 2-3 éve még 8-as volt. Octalink, tudtommal. A lánctányérok országútin tipikusan ötágúak, a Shimano szabvány lyukkörös (ld. pl. Sheldon Brown's Bicycle Glossary Bo--Bz).
A gép kb megéri az árát. A Sora jól mûködõ, megbízható készlet. Már többször rosszallottam itt ugyan a fékváltókar szuboptimális tervezését, de ez inkább csak nagyon penge versenyzõket tart egy-két pillanatig vissza, azaz ezzel nem kell törõdnie annak, aki elsõ komoly gépét veszi.

#20729
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
én is kérdeznék a campa szakértõktõl: miért van a bal fékváltókarnak 12 pozíciója? gyakran kell pl nagytányéron utánállítani az átdobónak?

#20730
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás
A sora fvk szerintem hülyén van megcsinálva, amúgy így nagyon más kivetnivalót nem tudnék elsõ ránézésre mondani. Jha talán még annyi ami inkább esztétikai lehet, hogy asszem az ilyen shimano küllõrõl könnyen le tud pattogni a festék.

#20731
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás

Az normális Campagnolo 10es szettnél hogy kis tányéron rendesen reszel bármilyen fokozatot adok neki hátul (elsõ váltó nem ér a lánchoz, vázméretbõl adódóan csak a 2 legkisebb hátsó fokozat használatakor ér az elsõ nagyobbik lánckerékbe a lánc) ha viszont a nagy tányért használom elöl néma lesz a gép, még teljesen keresztbe váltva is? :)

Nem normális. Teljesen némának kellene lennie, természetesen. Láncvonalad rendben (elsõre erre gyanakodnék)? Hátsó váltó jól be van állítva? Váltófül nem görbült (esés?)?
10-esben 3x10-es Veloce-m van, tökéletesen vált az elsõ (beállított) pillanattól. Ugyanígy a 2x8-as Athena egy másik biciklimen.
Új a gép vagy cseréltél-e valamit rajta?

#20732
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
A kerékszett teljesen jó, 90 kg-mal használom, 4000 km után is egyenes. Kónuszos csapágyazás, acél kazi. Van hozzá küllõ aranyáron. A Sora szerintem négyszöges. Tányérok vannak hozzá. Ha szép a bringa, kb. ennyit megér.

#20733
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
Sziasztok!

sajnos én az utikban nem vagyok nagyon otthon, ezért segítségeteket kérném.
Bátyjám szemezget ezzel a bicajjal.
Kerékpár apróhirdetés: eladó használt és új bicikli és alkatrész ingyenes apró: ....::::KELLY'S ARC 1.9::::....

kérdéseim:
1. ez a kerékszett mennyire jó? lehet-e hozzá küllõt kapni? agyak hagyományos shimano kónuszosak gondolom. kazi acél? tesóm nem pille 68 kg mint én hanem kb 85.
2. mikori sora szett ez, hogy még 8-as sor meg nem integrált hajtókar van. jut eszembe hajtókar milyen rendszerû? octalink ugye? 5 csillagos lánctányérok könnyen elérhetõk még? fingom sincs, hogy utiba mi most a "standard" legáltalánosabb lyukkör kiosztás.

méretileg elvileg jó lenne a gép.
mit gondoltok, hogyha minden patentül mûködik rajta akkor mi érte a reális ár?

Elõre is köszi a segítséget!

#20734
The D

The D

    vendég

  • fórumtag
  • 102 hozzászólás
Tudják ezek az olaszok, hogy kell motiválni az embert... :)

#20735
DaniKing

DaniKing

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 622 hozzászólás

Az normális Campagnolo 10es szettnél hogy kis tányéron rendesen reszel bármilyen fokozatot adok neki hátul (elsõ váltó nem ér a lánchoz, vázméretbõl adódóan csak a 2 legkisebb hátsó fokozat használatakor ér az elsõ nagyobbik lánckerékbe a lánc) ha viszont a nagy tányért használom elöl néma lesz a gép, még teljesen keresztbe váltva is? :)


Ösztönöz hogy ne használd a kistányért:D Nálam az régi 8as Chorusnál inkább fordítva van, nagytányéron "zörög", kicsin viszont semmi hangja nincs.

#20736
The D

The D

    vendég

  • fórumtag
  • 102 hozzászólás
Az normális Campagnolo 10es szettnél hogy kis tányéron rendesen reszel bármilyen fokozatot adok neki hátul (elsõ váltó nem ér a lánchoz, vázméretbõl adódóan csak a 2 legkisebb hátsó fokozat használatakor ér az elsõ nagyobbik lánckerékbe a lánc) ha viszont a nagy tányért használom elöl néma lesz a gép, még teljesen keresztbe váltva is? :)

#20737
csimpy

csimpy

    vendég

  • fórumtag
  • 184 hozzászólás

Hello!
Vettem használtam egy sc-6500-as flight decket. Mûködik elvileg, de a fékváltókaromhoz nem jó a hozzáadott gomb (egy darab "panel" van, azon 2 gomb. A fékváltókon pedig 1-1 gomb oldalanként. ST-4400-as karok vannak, milyen jeladót kell hozzá vennem?
Köszönöm!


elvileg az sm-6501 jó hozzá, a doboza alapján.

(ha nem kapsz, én tudok egyet :D)

egyébként ezek az órák "visszafelé" kompatibilisek, a 10 sebeséges óra simán jó volt 8-as rendszerhez is.

#20738
Mark001

Mark001

    vendég

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás
Hello!
Vettem használtam egy sc-6500-as flight decket. Mûködik elvileg, de a fékváltókaromhoz nem jó a hozzáadott gomb (egy darab "panel" van, azon 2 gomb. A fékváltókon pedig 1-1 gomb oldalanként. ST-4400-as karok vannak, milyen jeladót kell hozzá vennem?
Köszönöm!

#20739
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.389 hozzászólás
itt 1 idõfutam videó 1989-bõl:
ezen a tour-on 3 egyenkénti,1 csapat idõfutam volt + a prológ. ez a szakasz 73 km volt,44.6-os átlag lett a vége.

#20740
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.389 hozzászólás

Köszi.
Akkor lehet megpróbálok valami köztes megoldást. Nálam normál kormányon van (még) a könyöklõ. Szerintem az lesz, hogy nem húzom elõre a nyerget rendesen (úgyis csak 1cm) és nem teszem le teljesen a kormányt (az is csak 1cm), aztán így elég aero is leszek meg felfelé is tudok majd menni ülve.


nem voltam azon a versenyen,de ahogy olvasom,1 hegyi egyenkénti beállítás jó lehet........sztem. ez kb annyit jelent,h megtartod az alap beállításaid,és felraksz 1 rövid könyöklõt. max a kormányt rakod lejjebb.