Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#20321
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

Milyen magas vagy?

Csak azért, mert ez a pár centi kb 12cm-es magasságkülönbség eredménye.


166. Viszont hogy így számolgattam, két szélsõséges lábhosszúságú egyénnél (magas, de ahhoz képest rövid láb-alacsony,de ahhoz képest hosszú láB) nem valami nagy a különbség.

#20322
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Csak ennyivel ültök magasabban nálam? Én 69-70cm-en ülök.


Milyen magas vagy?

Csak azért, mert ez a pár centi kb 12cm-es magasságkülönbség eredménye.


A sebesség mindent megold.

 


#20323
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás
Csak ennyivel ültök magasabban nálam? Én 69-70cm-en ülök.

#20324
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

a nyújtott lábbal a cipõtalp sarokrésze érje el a pedált módszerben hiszek
74,5 cm magasan ülök. a belsõ lábhossz (82,5)*0,885=nyeregmagasság csak 73-at ad, lehet hogy a versenyzõknek a képlet alapján lövik be

B verzió: akiket láttál, talán azok a stoplit a cipõtalp közepére tették - volt ilyen okosság pár hónapja. ezzel a beállítással lejjebb kell tenni a nyerget


Én is ilyen magasan ülök, mint te, de egy centivel hosszabb a lábam. :)
Egyébként ez a formula csak iránymutatás, meg a lábhossz kevés a nyeregmagasság kiszámításához.


A sebesség mindent megold.

 


#20325
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás

Athena 11 lefele egyet vált? jó nagy kavarást csinált a campa ezekkel :-)
hogy van ez a kérdés az új formájú 10es karokkal? ott is van "butítás"?

Igen, azok is csak egyet váltanak lefele (Centaur, Veloce). Ld. Ergopower Power-Shift CENTAUR Controls 10s - Campagnolo - The official Campagnolo web site - Bicycle Parts and Components Cycling
[Centaur shifter]:
.... Exclusive Power Shift™ Mechanism
User friendly - 3-sprocket up shifting and 1-sprocket downshifting in a single stroke ...


#20326
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
Athena 11 lefele egyet vált? jó nagy kavarást csinált a campa ezekkel :-)
hogy van ez a kérdés az új formájú 10es karokkal? ott is van "butítás"?

#20327
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Szerintem meg aszerint lövik be, hogy mi a legjobb nekik. Talán ave írta korábban, hogy Boonen-nek egyszer lejjebb csúszott a nyerge és így találta meg az ideális magasságot. Egyébként meg nem lehet így általánosítani, hogy a "profik lejjebb ülnek". Tény, hogy látni egy-két furcsa pozíciót, pl. di Luca úgy néz ki, mintha 10 centivel lenne lejjebb a nyerge, de a többségen nekem nem tûnt fel, hogy alacsonyan ülne.

#20328
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Ha már beállításokról volt szó...A Tv közvetítéseket nézve nekem úgy tûnik mintha a profik lejjebb ülnének.Nagyon behajlított lábbal tekernek.Tegnap Sipi meg is jegyezte Kasza Gáborral kapcsolatban,hogy milyen magasan ül,pedig szerintem az volt a normális(kb 10 fokban nyújtott láB).Az is érdekes,hogy a célba beérkezve a nyeregben ülve le tudják tenni a lábukat a talajra.Ha a "nagykönyv"szerint állítod be,ez nem lehetséges.


a nyújtott lábbal a cipõtalp sarokrésze érje el a pedált módszerben hiszek
74,5 cm magasan ülök. a belsõ lábhossz (82,5)*0,885=nyeregmagasság csak 73-at ad, lehet hogy a versenyzõknek a képlet alapján lövik be

B verzió: akiket láttál, talán azok a stoplit a cipõtalp közepére tették - volt ilyen okosság pár hónapja. ezzel a beállítással lejjebb kell tenni a nyerget

#20329
Baranyas

Baranyas

    vendég

  • fórumtag
  • 28 hozzászólás
Ha már beállításokról volt szó...A Tv közvetítéseket nézve nekem úgy tûnik mintha a profik lejjebb ülnének.Nagyon behajlított lábbal tekernek.Tegnap Sipi meg is jegyezte Kasza Gáborral kapcsolatban,hogy milyen magasan ül,pedig szerintem az volt a normális(kb 10 fokban nyújtott láB).Az is érdekes,hogy a célba beérkezve a nyeregben ülve le tudják tenni a lábukat a talajra.Ha a "nagykönyv"szerint állítod be,ez nem lehetséges.

#20330
EPPTibi

EPPTibi

    vendég

  • fórumtag
  • 38 hozzászólás
Köszönöm a válaszokat, sokat segített :)

#20331
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
Peti idofutam eredmenyek Excelben: http://timeslip.hu/f...dij20110424.xls (En csak konvertaltam, formaztam)

A 155-os csapott hatba 2-3km-re a celtol, megnyugtato, hogy legalabb nem akarmit produkalt.

#20332
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Egy centivel vagyok kisebb, hasonló (azaz viszonylag hosszú) lábakkal, 54-es és 56-os biciklim is van (kissé sok is...), nekem mindkét méret jó, amíg föl nem növök egy pontosan a méretemre készített acélbiciklihez. Francia teszteken kb. mindig 56-57-est raknak alám (van „francia méretezési szokás”, ami kb a legnagyobb), a minap 13-as stucnival. 1-2 órás próbamenet megmutatja, hogy jó-e egy méret; e fórumon általában tényleg kisebbet javasolnak - talán a (kicsit) könnyebb kezelhetõség miatt. Az igazi próba 50, sõt inkább 100 km út megtétele, de azt sajnos már nehezebb vásárlás elõtt megejteni. No meg óriási szerepe van a pontos hangolásnak, ülés, magassága, stucni, váltókar helye stb. - hosszabb távolságra csak jól beállított géppel szabad elindulni.


nos igen, a french fit nem azt mondja hogy gyorsabb leszel ezzel a vázzal, hanem azt, hogy nem fog fájni a nyakad, derekad a 100 km feletti tripeken sem

#20333
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Ha lenne pénzem rohannék Campa szettet venni :) jó kis összehasonlítás volt köszi. Legközelebb olyan tesztnapra menj el hogy Di2 vs Dura Ace vs Red vs Super Record. Azt is szívesen olvasnám.
11:38:11 IM 2012

#20334
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

Ha ugyanezt Chorus-sal ajánlanák (...), komolyan meggondolnám.


De jófej vagy! :)

Az acél gépeden pedig a létezõ legszebb -egy forgáspontos- féktest található, legyél büszke rá :)

#20335
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás
A húsvéti nagyhéten tesztnap volt kedvenc bicikliboltomban, Campagnolo 11-es hajtásokat és kerekeket lehetett próbálgatni - bicikliken.
Ezzel mentem idáig, majd estefele haza:
Athena 8-as (52-39, 13-14-15-17-19-21-23-26), acél egyedi váz (Cr-Mo, Vitus XO csövekbõl), 56-os, Campagnolo Mexico 68 kerekek (36 küllõ, 2-1,8-2mm), Michelin Axial bi-Sport külsõk. Italia Expedia nyereg, Cinelli kormány, 3ttt stucni.
Athena 8 gép,
Athena 8 hajtás,
Athena 8 fék, Michelin Axial Bi-Sport, Vitus XO.
Ezt kértem, egy délutánra meg is kaptam:
Athena 11-es (50-34, 12-13-14-15-16-17-19-21-23-25-27), szénszálas Campagnolo váz, 56-os, Campagnolo Neutron kerekek (hátul 24, elöl 22 küllõ), DedaTre RS Corsa külsõk (198 g egy, 300 tpi, open tubular, 7-9 atm). SMP Dynamic nyereg, Deda egyebek (nyeregcsõ, kormány, stucni).
Athena 11 gép,
Athena 11 sor.
(Kb. az a váz, csak Athena-nak cimkézve, mint ami pl. a Campagnolo honlapon a Centaur bemutatásánál van: Groupes - CENTAUR - Campagnolo - Site officiel Campagnolo - Composants Vélos de Route)

Az én 9.5 kp gépemhez képest hihetetlenül könnyû volt, a srác szerint 7 kp alatt, nem gondoltam, hogy ennyit számít, úgy tûnt, mintha az enyém felénél is kevesebb lenne a súlya. Késõbb is; elõször egy ismert, többször bejárt meredek hegyre mentem föl, sajnos nem tettem át a mérõm, hogy objektív adattal is szolgálhassak, de szinte játékosan könnyû volt (amíg meg nem elõztek egy 3x10-es hajtással, azontúl együtt mentünk). Késõbb a síkon meg autókat gyorsultam le indításkor, s vagy 35 km/ó-ig nem is bírtak megfogni, látványosan gyorsan gyorsultam vele. Az ellenszélre (visszafele volt) viszont érzékenyebb, mint az enyém :). A hegy 8-9%-os volt, néhol 10 fölött, max. 16% (utóbbi pár méteren csak). Síkon nem mentem eleget ahhoz, hogy a 2x11 összes elõnyét élvezhessem, de a sima és gyors gyorsulások valamit sejttettek. A rezgéseket nagyon jól csillapította a váz, legalább olyan kényelmes volt, mint a megszokott gép (sõt...).

Elõnyök (Athena 11):
Nagyon könnyû, gyors váltás, s a 11 tényleg több, mint a 10 (van olyan biciklim is) vagy a 8; emellett mindkét váltó kezel mindent (azaz bármelyik sort, 50/34 kompakt vagy 52-39 „szokásos” lánckereket is). Simán keresztbe lehet váltani, elbírja zaj nélkül.
A váltókar bütyke a tenyérbe simul, az enyhe befele hajlás révén a hüvelykujj megtartja a kezet a zökkenõkön is; ez tényleg sokkal jobb, mint a 8-asé (amit nem tartok rossznak amúgy ezzel együtt sem); kicsit a 10-es Campagnoloénál is jobb.
A bal hajtókar rögzítése (az új PowerTorque rendszerben) sokkal jobb a hasonló Shimano ill. Sram versenytársakénál (nem csoda, azok korábbiak), szebb is, ergonómikusabb is: PowerTorque hajtás bal rögzítés.
A Neutron kerék teljes élvezet, a legtöbb biciklimen Open Pro van (32 v. 36 küllõvel), az is jó, de ez vadiúj volt, no meg jelentõsen könnyebb, így még jobb, hát még a fékek, mint egy sportkocsin, pontos, nagyon jól adagolható, azonnali, erõs (pedig az enyimén is jók).
A 11-es rendszerhez már (2011-tõl) 12-29 sor is van, így 34/29 is lehet hegymenetre - méghozzá ugyanazzal a rövidkanalas hátsó váltóval!
A Campa a 11-es rendszerre 3-ról 4 évre terjesztette ki a garanciát, utólag is (eredeti számla alapján).
Van fém és szénszálas („karbon”) Athena változat is.

Hátrány: a 8-as Athena fékváltókarral többet is lemehetek hátul egyszerre, a 11-essel csak egyet (több -5- a Record, Super Record és Chorus privilégiuma).

Véleményem: a 11-el a Campa elérte az optimumot (országútra), ennél nem kell több, sem jobb. Síkra, dombra, hegyre ugyanaz a sor egy átlag fölötti biciklistának is bõven elég. Az átlagember meg a 12-29-es sorral és kompakt elsõ lánckerekekkel bárhova el- s fölmegy (kivéve mondjuk Zoncolan meg ilyesmi kivételesen meredek hegy, de pl. Alpes d'Huez-re vagy Mont Ventoux-ra igen). A 3x10-es Veloce-mon hegyre max. 30/25=1,2 van (52-42-30, 12-25 sor), a 2x11-es Athena-n a maximum 34/29=1,17 lehet, azaz utóbbi kicsit még jobb is (Veloce-n lehetne 30/26=1,15 [13-26 sor] közepes- és 30/29=1,03 is [13-29 sor] nagykanalas hátsó váltóval) - és síkvidékhez (legföljebb) csak sort kell cserélni, a váltók s minden egyéb marad! Azaz ár és szerelés tekintetében is optimumhoz közeli, nem csoda, hogy az Athena-ra a legbüszkébb a marketing szövegük. (A mûszaki ügyességeket persze tudják a drágább családok is, még többet is.) A 11-es sor fölmegy a 9-10-11 kazettára (a 8-aséra nem, az más), azaz hajtáscserénél a kerék általában maradhat (az én 8-asom 11-re cseréjénél viszont hátsóagy- v. hátsókerékcsere is kéne).

Ha fölajánlották volna, hogy a próbagépet megtarthatom, elcserélik az enyimre, csak az tartott volna vissza, hogy acélgép-hívõ vagyok, amellett, hogy a régi, 8-as Athena lefele is tud egyszerre többet váltani (no meg a nosztalgia...). Ha ugyanezt Chorus-sal ajánlanák (ott még jobb a váltókar, az már lefele is 5-önként vált(hat) és a csúcs UltraTorque a hajtás), komolyan meggondolnám. S ha csak a hajtást (8-as Athena-ról 11-re) a régi gépemen? Igen! Majd szólok, ha valamelyik megtörténik. Egy trikót mindenestre kaptam elõlegként :).

#20336
suhanc

suhanc

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 301 hozzászólás

szerk.: múltkor elment ebayen 3000ft-ért egy 7800as duraace kar, csak nem voltam gépközelben...

Méghozzá brend nyú volt.


Egy régebbi Shimano Exage szett van az outimon, de ma vettem észre, hogy az egyik fékpofa hosszában megrepedt/félbetört. Milyen fékpofát vegyek hozzá (2.000 Ft/pár alatt)?

#20337
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás
Feltöltött kép

3T ARX PRO stucni ebayrõl 5500ft. :D Így hamar össze lesz rakva az orbea...

szerk.: múltkor elment ebayen 3000ft-ért egy 7800as duraace kar, csak nem voltam gépközelben...

#20338
Richie

Richie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 914 hozzászólás

Sziasztok!

Tudom, hogy ezerszer lerágott csont a "mekkora váz kell" téma, de szeretném meghallgatni a véleményetek:

A Competitive Cyclist féle Fit Calculator szerint az én 177cm-es magasságomhoz még a legsportosabb beállítással is 54.0-54.5cm (c-c) 55.5-56.0cm-es (c-t) ülésvázcsõ, illetve 56.1-56.5cm-es felsõcsõ illik, ráadásul 112-118mm-es stucnival.

Külföldi fórumokat olvasgatva ez nem tûnik kirívóan nagynak, de az itt olvasottak alapján nekem legalább két centivel kisebb váz lenne az ideális.

Hogy lehetséges ez? A méreteim pontosan mértük le, a felsõtestem és a karom teljesen átlagos, talán a lábaim hosszabbak egy kicsit az átlagnál.

Üdv


szia!

a mounti mellé pár éve vettem egy scott 909afd-t.ennek 55cm volt a hivatalos mérete.a magasságom 178 ehhez egy picit hosszabb a felsõtestem az átlagnál...jól éreztem azt a vázat,de mégis vmi nem volt kerek.
tavaly vettem egy wilier-t "m" méretben.ez ha jól emlékszem alig több 53cm-nél. ugyanúgy 110-s stucnival használom mint a scott-ot.
a wilier nyergében sokkal biztonságosabban érzem magam! mindenféle helyzetben összehasonlíthatatlanul jobb. nyilván van köze a geometriának is ehhez, de szerintem a vázméret is döntõ. én ha két méret közül kéne választanom biztos a kissebbet választanám. igaz, hogy mounti, de abban is volt egy 18-as kona-m és azt cseréltem le egy 17,5-s trek-re. szintén jobb az utóbbi.
"õk nevetnek rajtam mert én más vagyok.én pedig azon vigyorgok mert tudom,hogy õk mind egyformák!"

#20339
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás

[...] A Competitive Cyclist féle Fit Calculator szerint az én 177cm-es magasságomhoz még a legsportosabb beállítással is 55.5-56.0cm-es ülésvázcsõ (c-t), illetve 56.1-56.5cm-es felsõcsõ illik, ráadásul 112-118mm-es stucnival.
Külföldi fórumokat olvasgatva ez nem tûnik kirívóan nagynak, de az itt olvasottak alapján nekem legalább két centivel kisebb váz lenne az ideális.
Hogy lehetséges ez? A méreteim pontosan mértük le, a felsõtestem és a karom teljesen átlagos, talán a lábaim hosszabbak egy kicsit az átlagnál. [...]

Egy centivel vagyok kisebb, hasonló (azaz viszonylag hosszú) lábakkal, 54-es és 56-os biciklim is van (kissé sok is...), nekem mindkét méret jó, amíg föl nem növök egy pontosan a méretemre készített acélbiciklihez. Francia teszteken kb. mindig 56-57-est raknak alám (van „francia méretezési szokás”, ami kb a legnagyobb), a minap 13-as stucnival. 1-2 órás próbamenet megmutatja, hogy jó-e egy méret; e fórumon általában tényleg kisebbet javasolnak - talán a (kicsit) könnyebb kezelhetõség miatt. Az igazi próba 50, sõt inkább 100 km út megtétele, de azt sajnos már nehezebb vásárlás elõtt megejteni. No meg óriási szerepe van a pontos hangolásnak, ülés, magassága, stucni, váltókar helye stb. - hosszabb távolságra csak jól beállított géppel szabad elindulni.

#20340
EPPTibi

EPPTibi

    vendég

  • fórumtag
  • 38 hozzászólás
Sziasztok!

Tudom, hogy ezerszer lerágott csont a "mekkora váz kell" téma, de szeretném meghallgatni a véleményetek:

A Competitive Cyclist féle Fit Calculator szerint az én 177cm-es magasságomhoz még a legsportosabb beállítással is 54.0-54.5cm (c-c) 55.5-56.0cm-es (c-t) ülésvázcsõ, illetve 56.1-56.5cm-es felsõcsõ illik, ráadásul 112-118mm-es stucnival.

Külföldi fórumokat olvasgatva ez nem tûnik kirívóan nagynak, de az itt olvasottak alapján nekem legalább két centivel kisebb váz lenne az ideális.

Hogy lehetséges ez? A méreteim pontosan mértük le, a felsõtestem és a karom teljesen átlagos, talán a lábaim hosszabbak egy kicsit az átlagnál.

Üdv