Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#20301
Posted 2011. April 27. - 10:53
(tom onlány bolt, csak melyik)
köszi
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#20302
Posted 2011. April 27. - 10:21
Ha már mászás, tegnap azon gondolkodtam, hogy a flandriai berg-ekre azt mondják, hogy azok ezért fekszenek a Cancellara, Boonen féle bringásoknak, mert rövidek, csak 4-, 5-, 600 méter körüliek. Nem tudom ki ismeri a tihanyi apátsághoz vezetõ, eldugottab hátsó utat, na az 650 méter, hasonló átlagmeredekségû lehet, de azon fölfelé nekem nem jut eszembe, az a szó hogy "csak".
Melyik a hátsó út?
Természetesen az ATP-bajnokok jól bírják a rövid hegyet, legyen az bármilyen meredek.
A sebesség mindent megold.
#20303
Posted 2011. April 27. - 08:16
Ha már mászás, tegnap azon gondolkodtam, hogy a flandriai berg-ekre azt mondják, hogy azok ezért fekszenek a Cancellara, Boonen féle bringásoknak, mert rövidek, csak 4-, 5-, 600 méter körüliek. Nem tudom ki ismeri a tihanyi apátsághoz vezetõ, eldugottab hátsó utat, na az 650 méter, hasonló átlagmeredekségû lehet, de azon fölfelé nekem nem jut eszembe, az a szó hogy "csak".
Az a cikk-cakk ami onnan indul ahol az a felüljáró van? Annak a feléig felmentem DH bringával...nem volt egyszerû.
ÉS!!! Kell valakinek 8ezer forintért egy 130mm-es 3T ARX PRO stucni ami zsírúj? Kicsit benéztem a szállítást a saját 90mm-esemmel, de nyilván kedvezõbb lenne ha megvenném a másik stucniját is valakivel, és feleznénk...
#20304
Posted 2011. April 27. - 08:06
#20305
Posted 2011. April 27. - 00:29
Ja azt tudom, csak arra írtam hogy 48-16al dobogókõ mászásnál beszélhetünk értelmes fordulatról?
Ja, értem.
A sebesség mindent megold.
#20306
Posted 2011. April 27. - 00:09
80-100 között.
Ja azt tudom, csak arra írtam hogy 48-16al dobogókõ mászásnál beszélhetünk értelmes fordulatról?
#20307
Posted 2011. April 26. - 23:59
Egyesek szerint. Amúgymeg volt csapattárs múlthéten mászta meg Dobogókõt mindkét irányból 48-16 fixivel...Értelmes fordulat?
80-100 között.
A sebesség mindent megold.
#20308
Posted 2011. April 26. - 23:58
Kinek? Értelmes fordulaton az lehetetlen.
Egyesek szerint. Amúgymeg volt csapattárs múlthéten mászta meg Dobogókõt mindkét irányból 48-16 fixivel...Értelmes fordulat?
#20309
Posted 2011. April 26. - 23:55
állítólag compact+12-27 elég....
Kinek? Értelmes fordulaton az lehetetlen.
mod: Ja, látom Molnár Gábor az a személy, de nem tudom ki õ.
A sebesség mindent megold.
#20310
Posted 2011. April 26. - 23:49
Nekem van olyan biciklim is, ahol alsócsöves a váltás és „csak” 3x5-ös, de jó váz, jó kerekek, jó menni vele.Lehet én tekerek nagyon rosszul, de nekem az esetek nagyon nagy többségében elég egyesével a nehezebbre váltanom. Persze vannak kivételek, mikor épp kiállva akarsz tekerni, vagy hegytetõre érsz és hirtelen gurulni kell és még szuflával bírod, stb..
Nekem 5öt tud a leváltani a bicóm, de lehet nem használtam még egyszer sem ki ezt az opciót:)
Azaz ez viszonylagos annak, aki nem siet. Ha viszont a terep hullámvasút-szerû (mint pl. a francia vagy olasz hegyi versenyek), és siet a kerékpáros, akkor így elõnyt szerezhet, ahogy mondod, például akkor, amikor hirtelen nekiiramodik a hegyrõl lefele. Ez a legtisztább esete (szerintem) az elõnynek; hasonló, ha egyébként gyorsulsz, és gyorsabban tudnál menni, mint amit az egyszeres váltás sebessége megenged - azaz erõs vagy, és a pillanatok is számítanak. Ilyen síkon is lehet - s akkor csak rá kell nehezedni a lefele váltó gombra, s magától ott terem a közben elért sebességnek megfelelõ áttétel.
Pár éve - a Campagnolo 3x10 (v. 3x9, 3x8) korában ez fordítva is igaz volt, azaz ha a nagy rohanásban (=nagy elsõ lánckeréken) hirtelen meredek hegy nõtt ki elõttünk, a bal hüvelykujjal nehezedve a gombra elõbb értük el a megfelelõ mászó áttételt, mint az egyenként váltogató sporttárs. Ma már a Campa 2x11-es, így ez a második elõny nem áll fönn.
Saját tapasztalatom: elõbb volt Veloce 10-es, mint Athena 8-as biciklim, a Veloce10-en csak egyet lehet lefele váltani egyszerre, az Athena8-on meg sokat. Bár a Veloce10 volt a megszokottabb, egybõl elkezdtem használni az Athena8-on a többszöri lefele váltást, ha egyedül is mentem (s nem kergetett senki), lejtõkön nekiindulni sokkal kényelmesebb is így, nem csupán gyorsabb.
Nem véletlen, hogy csak a legjobb, legdrágább Campa családokban van csak ilyen (sajnos, mára), s szerintem az sem, hogy a Shimano és a Sram vért izzad, mert a szabadalom (a többszöri lefele váltásra, elektronikusan is) a Campáé, ezért máshol kell jónak (sõt jobbnak) lenniök, itt, ebben nem versenyezhetnek (vagy meg kellene venniök a szabadalmat). A három nagy váltógyártó ádáz csatát vív, mindre lehet érveket találni, hogy miért jobb, mint a többi.
Igen, a Campa-féle többszöri lefele váltással csak pillanatokat lehet nyerni, de az elektromos váltóval (amit lenézek
#20311
Posted 2011. April 26. - 23:46
#20312
Posted 2011. April 26. - 23:34
#20314
Posted 2011. April 26. - 21:07
http://kep.psharing.com/523665.jpg
aránylag jól látszik minden.
#20315
Posted 2011. April 26. - 20:52
-------------------------------------------
Inseam: 76
Trunk: 65
Forearm: 30
Arm: 54
Thigh: 56
Lower Leg: 54
Sternal Notch: 139
Total Body Height: 169
The Competitive Fit (cm)
-------------------------------------------
Seat tube range c-c: 49.2 - 49.7
Seat tube range c-t: 50.7 - 51.2
Top tube length: 51.9 - 52.3
Stem Length: 9.9 - 10.5
BB-Saddle Position: 71.5 - 73.5
Saddle-Handlebar: 47.3 - 47.9
Saddle Setback: 1.5 - 1.9
The Eddy Fit (cm)
-------------------------------------------
Seat tube range c-c: 50.4 - 50.9
Seat tube range c-t: 51.9 - 52.4
Top tube length: 51.9 - 52.3
Stem Length: 8.8 - 9.4
BB-Saddle Position: 70.7 - 72.7
Saddle-Handlebar: 48.1 - 48.7
Saddle Setback: 2.7 - 3.1
The French Fit (cm)
-------------------------------------------
Seat tube range c-c: 52.1 - 52.6
Seat tube range c-t: 53.6 - 54.1
Top tube length: 53.1 - 53.5
Stem Length: 9.0 - 9.6
BB-Saddle Position: 69.0 - 71.0
Saddle-Handlebar: 49.8 - 50.4
Saddle Setback: 2.2 - 2.6
a french fit a mi a legközelebb áll a beállításaimhoz,de ott borul a bili,h én 120mm-es stucnit használok. régen volt 110es is,de olyan lett tõle a bringa,mintha átültem volna 1 turista bicóra.
úgy néz ki megoldódik a törött váz problem. Pajti bácsival beszéltem ma. elviszem neki vlmelyik reggel,és talán estére meg is van a váz. a festésrõl most lemondok,mert sok idõ lenne mindenütt. vlszínû vlmi spray lesz ideiglenesen,és majd télen elviszem normálisan "dukkózni".
#20316
Posted 2011. April 26. - 17:19
nem, bõven meg van az 5 fok térd, még sarokkal is van egy egész pici hajlás nem nyújtozkodok.
Akkor neked sem átlagos felépítésed van.
A sebesség mindent megold.
#20317
Posted 2011. April 26. - 17:11
De akkor szinte már teljesen kinyújtod a lábad, nem? Sarokkal már csak csípõbillegéssel tudsz tekerni, ha tudsz egyáltalán?
nem, bõven meg van az 5 fok térd, még sarokkal is van egy egész pici hajlás nem nyújtozkodok.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#20318
Posted 2011. April 26. - 16:54
krosszon meg az outin klikkpedált használok(tam).
mindenesetre következõ virslisem ha lesz S-es road ride lesz. vagy ha rámszakad abank akkor 52-es sectour
De akkor szinte már teljesen kinyújtod a lábad, nem? Sarokkal már csak csípõbillegéssel tudsz tekerni, ha tudsz egyáltalán?
A sebesség mindent megold.
#20319
Posted 2011. April 26. - 16:47
És még nem is normális pedált használsz
(a tied még laposabb, mint a mienk) , egyértelmûen magasan ülsz, persze csak taposol, oda meg jobb a magasabb beállítás. Azért nem érted el, mert nem szoktál hozzá, nekem is szenvedés volt az elején, most meg úgy fekszem, mint a profik
.
krosszon meg az outin klikkpedált használok(tam).
mindenesetre következõ virslisem ha lesz S-es road ride lesz. vagy ha rámszakad abank akkor 52-es sectour
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#20320
Posted 2011. April 26. - 16:37
dobok egy komplett comingout-t:
Inseam: 82.5
Trunk: 66
Forearm: 34.5
Arm: 65
Thigh: 57.5
Lower Leg: 55.5
Sternal Notch: 147
Total Body Height: 178
The French Fit (cm)
-------------------------------------------
Seat tube range c-c: 56.3 - 56.8 56
Seat tube range c-t: 58.0 - 58.5 58
Top tube length: 57.1 - 57.5 57
Stem Length: 10.3 - 10.9 10.5
BB-Saddle Position: 75.4 - 77.4 74.5-75
Saddle-Handlebar: 55.9 - 56.5 53.5 (ezt szerintem rosszul számolják, vagy: a kormány elejétõl mérik)
Saddle Setback: 4.0 - 4.4 4
Most már értem, miért van ilyen nagy vázad. Érdekes, hogy milyen rövid a combod, ez nem túl jó a bringásoknál, kicsi az erõkar. Meg emiatt szabálytalanul
Az enyém így néz ki.
Inseam 83 cm
Trunk 67 cm
Forearm 34 cm
Arm 62 cm
Thigh 60 cm
Lower Leg 55 cm
Sternal Notch 150 cm
Total Body Height 178 cm
The Competitive Fit The Eddy Fit The French Fit
Seat tube range c-c 53.8 - 54.3 55.0 - 55.5 56.7 - 57.2 53,5
Seat tube range c-t 55.4 - 55.9 56.6 - 57.1 58.3 - 58.8 55
Top tube length 54.2 - 54.6 54.2 - 54.6 55.4 - 55.8 55
Stem Length 11.2 - 11.8 10.1 - 10.7 10.3 - 10.9 9 (lehetne 10-es is, de ezzel is megvagyok)
BB-Saddle Position 74.3 - 76.3 73.5 - 75.5 71.8 - 73.8 74,5
Saddle-Handlebar 52.7 - 53.3 53.5 - 54.1 55.2 - 55.8 53,5
Saddle Setback 4.7 - 5.1 5.9 - 6.3 5.4 - 5.8 6
A saddle-handlebar-nál szerintem se jó valami, mert csak nehezen tud kijönni az ajánlott hossz ezekkel a paraméterekkel, mondjuk a kormánymagasság is belejátszik ebbe.
És még nem is normális pedált használszén is 74-75 közt ülök, (mostanában kezdem kevésnek érezni) (amúgy 175/79,5 belsõ) annyi volt outin is, viszont az 55,5-es effektiv felsõcsõhosszú bringán, 105-ös stucnival kb nem értem el a kormányt...
Bele van számolva ez is.Egyébként ha itt görcsöltök a cm-eken akkor a pedált, stoplit, hajtókarhosszt, cipõt talpvastagságát, nadrágbetétet, nyeregmerevséget is vegyétek figyelembe, mert ez is mindenkinél más.
A sebesség mindent megold.

Sign In
Create Account

Back to top






