Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#20181
Írta 2011. május 05. - 07:01
#20182
Írta 2011. május 04. - 21:21
Valamelyik GPS alapu tracker website szamol powert a feltoltott hegymaszasbol, de nem emlekszem melyik, annyi van...
Bar konkretan nem tettem meg, hogy allandot szamoljak ra, de eleg pontosan lehet powert josolni erzesre is (tejsavbol)
Csak egyszer meg kell tudni az ember hatarait, es onnan eleg jol lehet saccolgatni.
Mas kerdes, hogy ez mire jo.
#20183
Írta 2011. május 04. - 19:58
...
Túlzás, hogy jártas, egy hétvégét járt nálam PBG-é
Majd haver polar-filejából összesakkozzuk a szintemelkedést, enyémbõl meg az idõt meg a wattot, és kiszámoljuk. Az mondjuk dúrva hogy bringástól-mindenestõl két teli kulaccsal kb 69-70kg vagyok
Viszont az átlag wattom 215 vagy 245 lett, nem emlékszem.
ui: szeretem a hosszú posztjaidat.
#20184
Írta 2011. május 04. - 19:19
Pontosabban, ha olyan magasságmérõnk van, ami a pillanatnyi emelkedés sebességét (függõleges sebesség, vertical ascent speed, climbing speed) is méri illetve naplózza. A jobb magasságmérõk ilyenek, ez az érték fontos információ, például arra is következtethetünk, hogy hány perc (óra...) még a hegycsúcs ebben a tempóban.
Így ráadásul egyszerûen lehetségesnek látszik a teljesítményt is megkapnunk, legalábbis a következõ - elismerem, korlátozott és egyszerûsített - modell szerint:
Teljesítmény [W] = erõ [N] * emelkedési sebesség [m/sec] = össztömeg [kg] * 9,81 [m/s^2] * emelkedési sebesség [m/sec]
A szokásos biciklis mûszer (helyesen, azaz ergonómikusan), m/min értéket mutat (függõleges sebességre), így azt 60-al osztani kell.
Példa (saját):
95*9.81*15/60=233 W
Magyarázat: a „modell” elhanyagolja a közegellenállást (tehát minél meredekebb az emelkedõ (minél kisebb a sebesség
Példám teljesítménye amúgy kb. 3 W/kg-ot jelent, nem kell mosolyogni. (78 kg testtömeg, a maradék 17 kg ruházat, kulacsok, 1,5 kg lakat, egyéb fölösleges kényelmi kacatok, szerszámok, fényképezõgép, könnyû csomagtartó - azaz egynapos, könnyû túrafelszerelés.) Sõt az átlagteljesítményem inkább csak 180 W volt (2,4 W/kg), a csúcs meg 420 W (5,4 W/kg).
A többi elemi fizika: munka egyenlõ erõ szorozva irányába esõ elmozdulással (pontosabban erõvektor út szerinti skalárinterálja), a teljesítmény ennek idõegységre vett része, így erõ szorozva sebességgel (helyesebben az erõvektor [ami itt egyszerûen a gravitációs erõ[vel egyenlõ nagyságú, ellentétes irányú izomerõnk]] és a sebességvektor skaláris szorzata).
Gyakorlatban: az állandó
ÖsszTömeg*FöldiGravitációsGyorsulás/60,
egyénre (+ biciklire, kulacsokra, stb.) jellemzõ értéket mindenki elõre is kiszámolhatja magának (ez a példámban 95*9.81/60=15.53, kerekítsük 16-ra, ezzel kicsit csalunk a javamra, ez ellensúlyozza a veszteségeket), így akár menet közben is azonnali (hmm, kis késleltetésû) wattmérõnk van: a mûszer által mutatott függõleges sebesség értéket fejben megszorozzuk ezzek a ránk jellemzõ állandóval, s máris Wattban kapjuk meg a teljesítményünket! Pl. ha 10 [m/min]-t látok az 160 W, 15 az 240 W stb., hamar bele lehet jönni.
Ha a mûszer naplózza is a hegy meredekségét és a pillanatnyi függõleges sebességet, akkor utólag alaposabban ellenõrizhetjük leadott teljesítményünket illetve megszerkeszthetjük teljesítménygörbénket (ismétlem, csak hegyre fölfele mûködik, de épp az az egyik legérdekesebb).
Ezt kéne „igazi" teljesítménymérõvel (wattmérõvel) ellenõrizni illetve ennek alapján esetleg pontosabban meghatározni a modell hibáját és korlátait.
(Persze mindezt csak érettségi után.)
Fölmentem így pár meredek, 5%-nál nagyobb átlagemelkedésû hegyre (pl. Col du Coq a franciaországi Chartreuse hegységben), és az „eredmény”, amit e fenti módon kaptam, jó összhangban volt a várakozással. A TdF középmezõnye hegyen kb. 20 m/perc átlagemelkedést ér el (a menõbbek 30-nál is többet), én sajnos csak 12-t (de ezen a túrán nem volt ideális az áttételem, 39/26 ott nekem sok, kipróbálom egyszer a másik biciklimmel, 30/25-el), bár igaz, megpakolva
Végülis a teljesítménymérést légnyomásmérésre vezettük vissza, ami ugye nem kis teljesítmény
#20185
Írta 2011. május 04. - 18:09
Ez a 6500-ashoz való, ugyanazt tudja mint bármelyik másik 130mm-es furatkörû lánctányér, csak bármilyet talál olcsóbban.
#20186
Írta 2011. május 04. - 16:39
Tudtok olyan boltot Magyarorszagon, ahol jelenleg elerheto egy Ultegra 6700-as hajtomuvel kompatibilis 52-es lanckerek?
Shimano lánckerék FC-6500-hoz, 52 fog - BikeStore24.hu Magyarország legnagyobb választékú Onlineshopja
#20187
Írta 2011. május 04. - 16:06
#20188
Írta 2011. május 04. - 15:52
#20189
Írta 2011. május 04. - 12:59
Viszont az szinte biztos, hogy nem kell alátétezni, simán fel fog menni a normál 130-as tányér is, csak bután fog kinézni. A cross szezonban a cyclingnews-on elég gyakran mutattak be top versenyzõk gépeit és ott aki DA-val ment mindenkinél sima 48-as vagy 50-es tányér volt fent, íme:
The Outer Chainring Comes Courtesy Of Stu Thorne, Proprietor Of Cyclocrossworld.com. Photos | Cyclingnews.com
Más: A Girora próbálgatta Contador a hegyi szakaszokat és bizony elõkerült nála is a 34/32-es áttétel! (mondjuk õ pörget rendesen illetve ezt egy olyan szakaszon tenné csak fel aminek a vége 2 km murva brutál meredekkel, aszem a 15-ös szakasz, nem a Zoncolan)
Tudtok olyan boltot Magyarorszagon, ahol jelenleg elerheto egy Ultegra 6700-as hajtomuvel kompatibilis 52-es lanckerek?
#20190
Írta 2011. május 04. - 12:44
Tudtok olyan boltot Magyarorszagon, ahol jelenleg elerheto egy Ultegra 6700-as hajtomuvel kompatibilis 52-es lanckerek?
Nekem van egy 52-es lánckerekem Exage 500-as hajtómûrõl, nem tudom jó e rá...
#20191
Írta 2011. május 04. - 11:26
Tudtok olyan boltot Magyarorszagon, ahol jelenleg elerheto egy Ultegra 6700-as hajtomuvel kompatibilis 52-es lanckerek?
Bármelyiket fel lehet rakni rá, csak nem néz ki szépen, nem? Meg lehet hogy alátétezni kell hogy jó legyen a láncvonal. De olyan vastagságú és csatlakozású lánckereket a shimano-n kívül -szinte- tuti nem gyárt senki. És lehet hogy egy kis reszeléssel (nyilván a tányért, nem a kart...) felmegy rá bármilyen 130mm-es furatkörû tányér.
Stubán Ferinek a Sram RED karon volt 52-es duraace tányér, ott ugye nem voltak ilyen problémák...
#20192
Írta 2011. május 04. - 08:47
#20193
Írta 2011. május 04. - 08:02
Nem technikai, de biztos van akit erdekelhet ez a 2005-os interju.
Gilbert kapcsan jott elo, de persze Kimmage-tol nem meglepo, hogy inkabb a dopping temarol tudhatunk meg ezt-azt.
Caught in vicious cycle - Times Online
Nekem nem jelenik meg. Egyébként Armstrong ügyben mi a helyzet?
#20194
Írta 2011. május 04. - 01:33
Gilbert kapcsan jott elo, de persze Kimmage-tol nem meglepo, hogy inkabb a dopping temarol tudhatunk meg ezt-azt.
Caught in vicious cycle - Times Online
#20195
Írta 2011. május 03. - 22:11
#20197
Írta 2011. május 03. - 16:57
Ez a mindennapi satyekom nekem is, tud mindent amit kell, es birja a gyurodest rendesen.
#20198
Írta 2011. május 03. - 16:23
Lehet ilyen sapkákat kapni, de én sokszor csak azt hordom sisak nélkül.
Nézz itt körbe itt a legnagyobb a választék:
Rob4bike
a Retro Castellirõl azt érdemes tudni, hogy egy mosás, és kb 2 hét használat után megadja magát a gyári gumírozás...
egy varrónõnek ezt a hibát megoldani mondjuk fél óra....csak hát, ennyi pénzért mást várna el az ember..
az anyaga viszont szerintem nagyon jó! esõben a hajam nem lesz alatta vizes, cserébe melegben nem szellõzik, õsszel-tavasszal tök jó bukó alá.én sildel elõre hordom felhajtva, de nem nyomja hátra a bukóm, ha hegyen felfelé a szemedbe tûz a nap, nincs is jobb mint lehajtani az ellenzõt..
melóba járni is ezt használom, ha esik lehajtom a sildet és a szemüvegem nem lesz cseppes, ami elég zavaró tud lenni
és a kínálatot elnézve, egy fehér WChamp, vagy egy 7-ELEVEN sapira beruházok szülinapomra..
Flickr
#20199
Írta 2011. május 03. - 14:07
#20200
Írta 2011. május 03. - 14:01

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére






