Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34322 replies to this topic

#1941
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Országútin?

Siman, hallottam/olvastam mar mastol is.

De ugye nalunk Palmatex meg hasonlokkal ragasztanak szingokat, szoval miert is lepne meg a felniszalag helyett a szigszalag.


  • donciccio likes this

#1942
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

http://veloplug.com/

a múlt héten az egyik felnim jól kibabrált velem. régi fajta felni,de a 16 mm-es felniszalag elcsúszkál rajta,és emiatt kilukasztott egy drága belsőt. a bikeradar oldalán volt egy cikk,h hogyan csökkentsük olcsón a bringa tömegét. ez most kevésbé fontos,h néhány grammot spóroljak,viszont ezekkel a dugókkal ki tudnám küszöbölni a felniszalag csúszkálását. látott már vlki ilyen dugókat? esetleg a tubeless átalakítók is ilyenek lehetnek? a tubeless-el semmi tapasztalatom. nem váltanék belső nélküli rendszerre,csak a felniszalag problémát szeretném megoldani.

 

A 7850-es Dura Ace kerekek ilyennel jottek eredetileg.   Aztan eleg hamar atalltak felniszalagra (nyilvan defektek miatt), es amennyire tudom azota is szalagosak.  (ujat csak 7850-esbol vettem)

Hasznalj rendes felniszalagot, azok nem mozognak.  Meg sosem volt ezzel gondom.


Edited by ave, 2018. March 02. - 16:54.

  • donciccio and Vejne like this

#1943
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Ahhoz képst nekem sok évig jó volt a szigszalag, zöld-sárga, ez a legvastagabb, és többször kell tekerni.

Országútin?


  • donciccio likes this


A sebesség mindent megold.

 


#1944
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

a sima szigszalag nem jó. nem bírja a nagy nyomást. most duck tape + felniszalag van a kerékben. csak annyi a bajom a felni szalagokkal,meg a ragasztós megoldással,h ha elcsúszik,vagy nem jól ragasztom fel,akkor a külső nem fekszik fel rendesen,és olyan lesz mintha nyolcas lenne a gumiban. egyenletlenül kopik,illetve nem fut megfelelően a kerék. lejtőn lefelé,vagy nagy tempónál rosszabb lesz az irányítás. 

Ahhoz képst nekem sok évig jó volt a szigszalag, zöld-sárga, ez a legvastagabb, és többször kell tekerni.



#1945
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts
A montimon levo hatso dt m1900-as kerekkel vagyok pont igy, pedig tettem bele keskenyebb felniszalagot is, de ha nem fujom fel vagy 4 barra, akkor nem tud egy kisebb reszen rendesen a felnire pattanni a kulso, igy ott ut. De a magasabb nyomasra fujas segit, utana meg leengedek belole. Terepen ez szivas kisebb pumpaval. Azon a veloplugon egyszer en is gondolkodtam, de valamiert me'g sem vettem. Biztos valamelyik amazonos lehuzos velemeny miatt. De vehetnenk felesbe egy part, mert neked is csak egy kerekkel van ilyen bajod. Jo kerdes me'g a kullofurat atmero...

#1946
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

ontapados felniszalag? vagy szigeteloszalag, peldaul gorilla tape-pel, ami nem a legolcsobb.

a sima szigszalag nem jó. nem bírja a nagy nyomást. most duck tape + felniszalag van a kerékben. csak annyi a bajom a felni szalagokkal,meg a ragasztós megoldással,h ha elcsúszik,vagy nem jól ragasztom fel,akkor a külső nem fekszik fel rendesen,és olyan lesz mintha nyolcas lenne a gumiban. egyenletlenül kopik,illetve nem fut megfelelően a kerék. lejtőn lefelé,vagy nagy tempónál rosszabb lesz az irányítás. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1947
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

ez most kevésbé fontos, hogy néhány grammot spóroljak, viszont ezekkel a dugókkal ki tudnám küszöbölni a felniszalag csúszkálását.


ontapados felniszalag? vagy szigeteloszalag, peldaul gorilla tape, ami nem a legolcsobb, de hasznaljak tubelessnel is.

Edited by blash, 2018. March 02. - 11:07.

  • donciccio likes this

#1948
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

http://veloplug.com/

 

62442_00_c.jpg

 

a múlt héten az egyik felnim jól kibabrált velem. régi fajta felni,de a 16 mm-es felniszalag elcsúszkál rajta,és emiatt kilukasztott egy drága belsőt. a bikeradar oldalán volt egy cikk,h hogyan csökkentsük olcsón a bringa tömegét. ez most kevésbé fontos,h néhány grammot spóroljak,viszont ezekkel a dugókkal ki tudnám küszöbölni a felniszalag csúszkálását. látott már vlki ilyen dugókat? esetleg a tubeless átalakítók is ilyenek lehetnek? a tubeless-el semmi tapasztalatom. nem váltanék belső nélküli rendszerre,csak a felniszalag problémát szeretném megoldani.


Edited by donciccio, 2018. March 02. - 10:09.

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1949
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

 


407N_vtelen.png
 
No, a probléma:

 

- van egy gombokért hozzámkerült perfekt állapotú Ursus Hybrida kerekszettem, ami könnyű, jól pörög, kiváló agyak, küllők, DE kissé ódivatú felnik

- szeretnék min. 17, 18 mm BELSŐ szélességu felnikre váltani

- az agyakat megtartom, 20-24 küllő, tehát ilyen küllőszámú felnit keresek

- a küllőket (CX RAY) megtartanám! ennélfogva, a gyári felnivel megegyező vagy közel identikus ERD-ju felnire van szükségem

 

kiszemelt terv:

előre DT-R411, 16mm-es DT niplikkel.

hátra DT-R460 14mm-es nipplikkel.

 

Az agyak adatai:

első: küllőkör-átmérő 34mm, küllőperem-közép távolság 36-36 mm, a küllők gyárilag 282 mm hosszúak, így ide a kalkulációk szerint kelleni fog a 16mm-es nippli

 

hátsó: bal küllőkör: 44 mm, jobb küllőkör 48mm, bal közép-küllőperem táv: 39mm, jobb: 17mm

hajtásoldalon 3kereszt, 290 mm hosszú küllők, nemhajtáson: 278mm-esek radiálisan

 

a kalkulátor szerinti küllőhosszakat látjátok

 

KÉRDÉS:

akkor ez így mehet? :) előre ugyan 284.5-öt ír hossznak, DE ajánlani 282-est ajánl

hátul meg, ha felfelé kerekítek (ahogy a tankönyvben írvagyon) akkor pont a gyári értékek (278 és 290) jönnek ki.

 

Rendelhetem a czucczokat? :)

 

 

bárki tanácsát szívesen fogadom <3 <3 :-*

 

azért lenne átfuzetés, mert messze ez a legolcsóbb módja annak, hogy modern felnis könnyu súlyú, javítható-erős kerékszettem legyen.. a fulcrum 7lg és campag kalimás tanácsokat mellőzni.
 
407N_vtelen_tn.jpg

 

milyen niplikkel van a mostani felni fűzve? én ahhoz igazodnék. lehet,h a 16 mm-es niplik nem fogják bírni a terhelést. főleg,ha nem ér végig a küllő.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1950
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

407N_vtelen.png
 
No, a probléma:

 

- van egy gombokért hozzámkerült perfekt állapotú Ursus Hybrida kerekszettem, ami könnyű, jól pörög, kiváló agyak, küllők, DE kissé ódivatú felnik

- szeretnék min. 17, 18 mm BELSŐ szélességu felnikre váltani

- az agyakat megtartom, 20-24 küllő, tehát ilyen küllőszámú felnit keresek

- a küllőket (CX RAY) megtartanám! ennélfogva, a gyári felnivel megegyező vagy közel identikus ERD-ju felnire van szükségem

 

kiszemelt terv:

előre DT-R411, 16mm-es DT niplikkel.

hátra DT-R460 14mm-es nipplikkel.

 

Az agyak adatai:

első: küllőkör-átmérő 34mm, küllőperem-közép távolság 36-36 mm, a küllők gyárilag 282 mm hosszúak, így ide a kalkulációk szerint kelleni fog a 16mm-es nippli

 

hátsó: bal küllőkör: 44 mm, jobb küllőkör 48mm, bal közép-küllőperem táv: 39mm, jobb: 17mm

hajtásoldalon 3kereszt, 290 mm hosszú küllők, nemhajtáson: 278mm-esek radiálisan

 

a kalkulátor szerinti küllőhosszakat látjátok

 

KÉRDÉS:

akkor ez így mehet? :) előre ugyan 284.5-öt ír hossznak, DE ajánlani 282-est ajánl

hátul meg, ha felfelé kerekítek (ahogy a tankönyvben írvagyon) akkor pont a gyári értékek (278 és 290) jönnek ki.

 

Rendelhetem a czucczokat? :)

 

 

bárki tanácsát szívesen fogadom <3 <3 :-*

 

azért lenne átfuzetés, mert messze ez a legolcsóbb módja annak, hogy modern felnis könnyu súlyú, javítható-erős kerékszettem legyen.. a fulcrum 7lg és campag kalimás tanácsokat mellőzni.
 
407N_vtelen_tn.jpg

Edited by Vejne, 2018. March 01. - 13:45.

  • donciccio likes this

#1951
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

Hülyeség! ez egy korszakalkotó szett, az STI miatt mindenképpen. Az, hogy nem kompatibilis mással pedig abból fakad, hogy egy korábban nem létező technológiát így tudtak megoldani. Sőt, az a szemléletmód különösen tetszik, hogy nem akartak a bevett klisékhez ragaszkodni esetleg úgy is, hogy a kapott eredmény kompromisszumokat rejt emiatt. Üzletileg is sikeres volt, a shimano ezzel a szettel futott be igazán.

Manapság meg pont az ad értéket ennek a szettnek gyűjtői szemlélettel, hogy mással nem keverhető...a váltás legalábbis.

Az 600-al való összehasonlításnak csak félig van értelme mert az sti itt csak később jelent meg, az sti-s 7400 megjelenésekor 600-ból csak vázváltókar volt és 1 forgáspontos fékek.

 

A da szégyene volt a 7400 a semmivel sem kompatibilis actuation ratiovel, 400 grammos fekekkel és felkilo sti karokkal és minden más hátsó agyuktol eltérő szabadonfuto rogzitessel

A kor ultegraja könnyebb és jobb is volt. Egyetlen jól sikerült darabja a szettnek a 7410 es hajtokar...


  • Vejne likes this

#1952
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
Oké, valójában csak fordítva kell kötni a bowdent. De az akkor is mókás.

Hiába a jó váz, de a subpar felszerelés miatt ezért max a vazszett árát kerhetne el.

A da szégyene volt a 7400 a semmivel sem kompatibilis actuation ratiovel, 400 grammos fekekkel és felkilo sti karokkal és minden más hátsó agyuktol eltérő szabadonfuto rogzitessel

A kor ultegraja könnyebb és jobb is volt. Egyetlen jól sikerült darabja a szettnek a 7410 es hajtokar...

#1953
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,013 posts
  • LocationKelenföld

lehet,h át van hézagolva a sor,meg a váltó másképp van bekötve. ez persze csak feltételezés,de a bringát megnézve nem hinném ,h ilyesmivel foglalkozott volna a tulaj.

Az árképzés alapján az idény elkezdődött. ;)


  • donciccio likes this

#1954
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

http://apro.bikemag....e-l425100.html#

 

anachronizmus, nem kicsit..

 

NB: a fékváltókar és hátsó váltó nem kompatibilisek egymással (csak, ha fordítva van bekötve, vagy 8s sor van hátul.. mert a váltó egy 7402-esnek látszó DA, a fékváltókarról meg ordít a 7700, teljesen más bowdenhúzással működött a 74-es szériaszámú DA .

 

Kockatengelyes hajtás, ráadásul nem is a legkésőbbi iterációja, hanem még 7402-es, szemre velem egyívású, 91-92 körüli.

 

Ósdi felniken csillió küllő.

 

Ezt hogy sikerült öösszehozni? A pedálért pluszpont, időutazás.

 

Nagyon viccesen néz ki az összkép. Én pont azért nem cserélem a korálvázat, mert a 10s campag szett szerintem hülyén-retrón nézne ki egy modernebb vázszetten.

 

Ez meg lazán bevállalja a 8s néccöges DA-t meg mirriád küllőt ezen? :D

lehet,h át van hézagolva a sor,meg a váltó másképp van bekötve. ez persze csak feltételezés,de a bringát megnézve nem hinném ,h ilyesmivel foglalkozott volna a tulaj.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1955
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://apro.bikemag....e-l425100.html#

 

anachronizmus, nem kicsit..

 

NB: a fékváltókar és hátsó váltó nem kompatibilisek egymással (csak, ha fordítva van bekötve, vagy 8s sor van hátul.. mert a váltó egy 7402-esnek látszó DA, a fékváltókarról meg ordít a 7700, teljesen más bowdenhúzással működött a 74-es szériaszámú DA .

 

Kockatengelyes hajtás, ráadásul nem is a legkésőbbi iterációja, hanem még 7402-es, szemre velem egyívású, 91-92 körüli.

 

Ósdi felniken csillió küllő.

 

Ezt hogy sikerült öösszehozni? A pedálért pluszpont, időutazás.

 

Nagyon viccesen néz ki az összkép. Én pont azért nem cserélem a korálvázat, mert a 10s campag szett szerintem hülyén-retrón nézne ki egy modernebb vázszetten.

 

Ez meg lazán bevállalja a 8s néccöges DA-t meg mirriád küllőt ezen? :D


Edited by Vejne, 2018. February 27. - 08:21.

  • donciccio likes this

#1956
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
Az ursus 1560 gramm ... És egy szett kinlin xr22 felnire atfuzve még könnyebb lesz, a calima áráért..

35gbp a felni darabja plusz posta és munkadij

Vagy 135 euro párban postával egy szett hson plus archetype.

Ezzel is 1580 gramm körül lesz a tömeg, és szerintem az ursus agyak jobbak a calimatol

Mindkét felni ugyanazokkal a kullokkel befuzheto, amik vannak a kerekben.

A calima nem opció

#1957
kcssnorbert

kcssnorbert

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 posts

én is kerékvásárlást fontolgatok (imádom az ursust, de egyszeruen nem tetszik, hogy keskeny, a 23-s gumi is ormótlanul villanykörtének hat rajta)

 

A slowbuild oldalát nézegettem. Agyakból az én felhasználásomra simán Bitexet vennék, felniből meg nem tudom, hogy az új 19mm belső zélességű open pro, vagy dt-r460 érné-e meg jobban.

 

Illetve, hogy olcsóbb lenne-e fűzetni? külön venni 24 furatos agyakat, s hozzá felniket, kétszer húzott küllőkkel.

 

Mindenképpen minimum 17, de inkább 18-19mm belső szélességű felnit szeretnék, mert, a 23-as gumi ezeken viselkedik a legjobban, illetőleg, nagyon jól néz ki, hogy körülbelül a felni fékfelületével egységet képez a gumi fala. 

 

vagy vegyek gyári szettet, pl. Scirocco C17-et? (ettől azért tartok, mert az előző generációs quattro bántóan merev-kényelmetlen). Preferálnám a J-fejű küllőket, alacsony-középprofilú felniket, s a kevesebb küllőt.

 

24 lyukas első kereket érdemes 2-keresztre fűzni? egyáltalán van "commercially available" 20 likas széles felni nem kerékszettben?

Esetleg egy Campa Calima G3 kerekszett? Minden amit szeretnel. 17mm szeles, J küllök, nem is draga, sulya sem veszes. Nekem van 19mm szeles kerekem, de ott a 25-ös gumi mar nem minden bringamban fer el kenyelmesen, meg a fektestet is elegge szet kell nyitni. 23-as gumival nem lesz gond, de ha mar kenyelem...



#1958
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Hááát, lehet, de nekem mindig van egy olyan érzésem, ha a digókon múlt volna, akkor még mindig négyszög tengely, és alsó vázcsövön váltanánk!  B)

Van benne valami. :)
Mondjuk érdemes hozzátenni tenni, hogy egyáltalán nincsenek egy ligában a japánokkal a kapacitások terén, erősen eltúlozva, mintha egy családi vállalkozás akarna úrhajót építeni. Ehhez képest még egész működőképesek a dolgaik, kerékből (ha másból nem is) meg jobbat tudnak építeni, mint a shimano.


  • donciccio likes this


A sebesség mindent megold.

 


#1959
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

az új sokszor egyáltalán nem jobb. vannak zsákutcák, nemcsak a bringaiparban. például:

- kis hengerűrtartalmú autók, turbóval, nagy lóerővel (vs szívó 1.4)

- digitális zene (vs hifi minőségű analóg)

- win 10 (vs win 8)

- szifon /vs blackberry q10 :-) /

 

a 10-es campa az maga a perfekció. ha úriemberek ülnek a konkurens oldalon, bedobták volna a törölközőt amikor az megjelent és elmennek portásnak a campy gyárba :-)

Hááát, lehet, de nekem mindig van egy olyan érzésem, ha a digókon múlt volna, akkor még mindig négyszög tengely, és alsó vázcsövön váltanánk!  B)


  • MJani01 and Vejne like this

#1960
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

 

 

A 7900 mondjuk rosszabb volt mint a 7800, ez teny, de ranezesre legalabb nem olyan elavult.

Jobb pelda lett volna, de a DI2 meg csak 9 eves.

úgy emlékszem a DI2 sem volt az elején túlzottan megbízható,de mind1. végül kiforrta magát a rendszer. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A