Országútin?
Siman, hallottam/olvastam mar mastol is.
De ugye nalunk Palmatex meg hasonlokkal ragasztanak szingokat, szoval miert is lepne meg a felniszalag helyett a szigszalag.
Országútin?
Siman, hallottam/olvastam mar mastol is.
De ugye nalunk Palmatex meg hasonlokkal ragasztanak szingokat, szoval miert is lepne meg a felniszalag helyett a szigszalag.
a múlt héten az egyik felnim jól kibabrált velem. régi fajta felni,de a 16 mm-es felniszalag elcsúszkál rajta,és emiatt kilukasztott egy drága belsőt. a bikeradar oldalán volt egy cikk,h hogyan csökkentsük olcsón a bringa tömegét. ez most kevésbé fontos,h néhány grammot spóroljak,viszont ezekkel a dugókkal ki tudnám küszöbölni a felniszalag csúszkálását. látott már vlki ilyen dugókat? esetleg a tubeless átalakítók is ilyenek lehetnek? a tubeless-el semmi tapasztalatom. nem váltanék belső nélküli rendszerre,csak a felniszalag problémát szeretném megoldani.
A 7850-es Dura Ace kerekek ilyennel jottek eredetileg. Aztan eleg hamar atalltak felniszalagra (nyilvan defektek miatt), es amennyire tudom azota is szalagosak. (ujat csak 7850-esbol vettem)
Hasznalj rendes felniszalagot, azok nem mozognak. Meg sosem volt ezzel gondom.
Edited by ave, 2018. March 02. - 16:54.
Ahhoz képst nekem sok évig jó volt a szigszalag, zöld-sárga, ez a legvastagabb, és többször kell tekerni.
Országútin?
A sebesség mindent megold.
a sima szigszalag nem jó. nem bírja a nagy nyomást. most duck tape + felniszalag van a kerékben. csak annyi a bajom a felni szalagokkal,meg a ragasztós megoldással,h ha elcsúszik,vagy nem jól ragasztom fel,akkor a külső nem fekszik fel rendesen,és olyan lesz mintha nyolcas lenne a gumiban. egyenletlenül kopik,illetve nem fut megfelelően a kerék. lejtőn lefelé,vagy nagy tempónál rosszabb lesz az irányítás.
Ahhoz képst nekem sok évig jó volt a szigszalag, zöld-sárga, ez a legvastagabb, és többször kell tekerni.
ontapados felniszalag? vagy szigeteloszalag, peldaul gorilla tape-pel, ami nem a legolcsobb.
a sima szigszalag nem jó. nem bírja a nagy nyomást. most duck tape + felniszalag van a kerékben. csak annyi a bajom a felni szalagokkal,meg a ragasztós megoldással,h ha elcsúszik,vagy nem jól ragasztom fel,akkor a külső nem fekszik fel rendesen,és olyan lesz mintha nyolcas lenne a gumiban. egyenletlenül kopik,illetve nem fut megfelelően a kerék. lejtőn lefelé,vagy nagy tempónál rosszabb lesz az irányítás.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
ez most kevésbé fontos, hogy néhány grammot spóroljak, viszont ezekkel a dugókkal ki tudnám küszöbölni a felniszalag csúszkálását.
Edited by blash, 2018. March 02. - 11:07.
a múlt héten az egyik felnim jól kibabrált velem. régi fajta felni,de a 16 mm-es felniszalag elcsúszkál rajta,és emiatt kilukasztott egy drága belsőt. a bikeradar oldalán volt egy cikk,h hogyan csökkentsük olcsón a bringa tömegét. ez most kevésbé fontos,h néhány grammot spóroljak,viszont ezekkel a dugókkal ki tudnám küszöbölni a felniszalag csúszkálását. látott már vlki ilyen dugókat? esetleg a tubeless átalakítók is ilyenek lehetnek? a tubeless-el semmi tapasztalatom. nem váltanék belső nélküli rendszerre,csak a felniszalag problémát szeretném megoldani.
Edited by donciccio, 2018. March 02. - 10:09.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
No, a probléma:- van egy gombokért hozzámkerült perfekt állapotú Ursus Hybrida kerekszettem, ami könnyű, jól pörög, kiváló agyak, küllők, DE kissé ódivatú felnik- szeretnék min. 17, 18 mm BELSŐ szélességu felnikre váltani- az agyakat megtartom, 20-24 küllő, tehát ilyen küllőszámú felnit keresek- a küllőket (CX RAY) megtartanám! ennélfogva, a gyári felnivel megegyező vagy közel identikus ERD-ju felnire van szükségemkiszemelt terv:előre DT-R411, 16mm-es DT niplikkel.hátra DT-R460 14mm-es nipplikkel.Az agyak adatai:első: küllőkör-átmérő 34mm, küllőperem-közép távolság 36-36 mm, a küllők gyárilag 282 mm hosszúak, így ide a kalkulációk szerint kelleni fog a 16mm-es nipplihátsó: bal küllőkör: 44 mm, jobb küllőkör 48mm, bal közép-küllőperem táv: 39mm, jobb: 17mmhajtásoldalon 3kereszt, 290 mm hosszú küllők, nemhajtáson: 278mm-esek radiálisana kalkulátor szerinti küllőhosszakat látjátokKÉRDÉS:akkor ez így mehet? előre ugyan 284.5-öt ír hossznak, DE ajánlani 282-est ajánlhátul meg, ha felfelé kerekítek (ahogy a tankönyvben írvagyon) akkor pont a gyári értékek (278 és 290) jönnek ki.Rendelhetem a czucczokat?bárki tanácsát szívesen fogadom <3 <3 :-*azért lenne átfuzetés, mert messze ez a legolcsóbb módja annak, hogy modern felnis könnyu súlyú, javítható-erős kerékszettem legyen.. a fulcrum 7lg és campag kalimás tanácsokat mellőzni.
milyen niplikkel van a mostani felni fűzve? én ahhoz igazodnék. lehet,h a 16 mm-es niplik nem fogják bírni a terhelést. főleg,ha nem ér végig a küllő.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Edited by Vejne, 2018. March 01. - 13:45.
Hülyeség! ez egy korszakalkotó szett, az STI miatt mindenképpen. Az, hogy nem kompatibilis mással pedig abból fakad, hogy egy korábban nem létező technológiát így tudtak megoldani. Sőt, az a szemléletmód különösen tetszik, hogy nem akartak a bevett klisékhez ragaszkodni esetleg úgy is, hogy a kapott eredmény kompromisszumokat rejt emiatt. Üzletileg is sikeres volt, a shimano ezzel a szettel futott be igazán.
Manapság meg pont az ad értéket ennek a szettnek gyűjtői szemlélettel, hogy mással nem keverhető...a váltás legalábbis.
Az 600-al való összehasonlításnak csak félig van értelme mert az sti itt csak később jelent meg, az sti-s 7400 megjelenésekor 600-ból csak vázváltókar volt és 1 forgáspontos fékek.
A da szégyene volt a 7400 a semmivel sem kompatibilis actuation ratiovel, 400 grammos fekekkel és felkilo sti karokkal és minden más hátsó agyuktol eltérő szabadonfuto rogzitessel
A kor ultegraja könnyebb és jobb is volt. Egyetlen jól sikerült darabja a szettnek a 7410 es hajtokar...
lehet,h át van hézagolva a sor,meg a váltó másképp van bekötve. ez persze csak feltételezés,de a bringát megnézve nem hinném ,h ilyesmivel foglalkozott volna a tulaj.
Az árképzés alapján az idény elkezdődött.
http://apro.bikemag....e-l425100.html#
anachronizmus, nem kicsit..
NB: a fékváltókar és hátsó váltó nem kompatibilisek egymással (csak, ha fordítva van bekötve, vagy 8s sor van hátul.. mert a váltó egy 7402-esnek látszó DA, a fékváltókarról meg ordít a 7700, teljesen más bowdenhúzással működött a 74-es szériaszámú DA .
Kockatengelyes hajtás, ráadásul nem is a legkésőbbi iterációja, hanem még 7402-es, szemre velem egyívású, 91-92 körüli.
Ósdi felniken csillió küllő.
Ezt hogy sikerült öösszehozni? A pedálért pluszpont, időutazás.
Nagyon viccesen néz ki az összkép. Én pont azért nem cserélem a korálvázat, mert a 10s campag szett szerintem hülyén-retrón nézne ki egy modernebb vázszetten.
Ez meg lazán bevállalja a 8s néccöges DA-t meg mirriád küllőt ezen?
lehet,h át van hézagolva a sor,meg a váltó másképp van bekötve. ez persze csak feltételezés,de a bringát megnézve nem hinném ,h ilyesmivel foglalkozott volna a tulaj.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
http://apro.bikemag....e-l425100.html#
anachronizmus, nem kicsit..
NB: a fékváltókar és hátsó váltó nem kompatibilisek egymással (csak, ha fordítva van bekötve, vagy 8s sor van hátul.. mert a váltó egy 7402-esnek látszó DA, a fékváltókarról meg ordít a 7700, teljesen más bowdenhúzással működött a 74-es szériaszámú DA .
Kockatengelyes hajtás, ráadásul nem is a legkésőbbi iterációja, hanem még 7402-es, szemre velem egyívású, 91-92 körüli.
Ósdi felniken csillió küllő.
Ezt hogy sikerült öösszehozni? A pedálért pluszpont, időutazás.
Nagyon viccesen néz ki az összkép. Én pont azért nem cserélem a korálvázat, mert a 10s campag szett szerintem hülyén-retrón nézne ki egy modernebb vázszetten.
Ez meg lazán bevállalja a 8s néccöges DA-t meg mirriád küllőt ezen?
Edited by Vejne, 2018. February 27. - 08:21.
én is kerékvásárlást fontolgatok (imádom az ursust, de egyszeruen nem tetszik, hogy keskeny, a 23-s gumi is ormótlanul villanykörtének hat rajta)
A slowbuild oldalát nézegettem. Agyakból az én felhasználásomra simán Bitexet vennék, felniből meg nem tudom, hogy az új 19mm belső zélességű open pro, vagy dt-r460 érné-e meg jobban.
Illetve, hogy olcsóbb lenne-e fűzetni? külön venni 24 furatos agyakat, s hozzá felniket, kétszer húzott küllőkkel.
Mindenképpen minimum 17, de inkább 18-19mm belső szélességű felnit szeretnék, mert, a 23-as gumi ezeken viselkedik a legjobban, illetőleg, nagyon jól néz ki, hogy körülbelül a felni fékfelületével egységet képez a gumi fala.
vagy vegyek gyári szettet, pl. Scirocco C17-et? (ettől azért tartok, mert az előző generációs quattro bántóan merev-kényelmetlen). Preferálnám a J-fejű küllőket, alacsony-középprofilú felniket, s a kevesebb küllőt.
24 lyukas első kereket érdemes 2-keresztre fűzni? egyáltalán van "commercially available" 20 likas széles felni nem kerékszettben?
Esetleg egy Campa Calima G3 kerekszett? Minden amit szeretnel. 17mm szeles, J küllök, nem is draga, sulya sem veszes. Nekem van 19mm szeles kerekem, de ott a 25-ös gumi mar nem minden bringamban fer el kenyelmesen, meg a fektestet is elegge szet kell nyitni. 23-as gumival nem lesz gond, de ha mar kenyelem...
Hááát, lehet, de nekem mindig van egy olyan érzésem, ha a digókon múlt volna, akkor még mindig négyszög tengely, és alsó vázcsövön váltanánk!
Van benne valami.
Mondjuk érdemes hozzátenni tenni, hogy egyáltalán nincsenek egy ligában a japánokkal a kapacitások terén, erősen eltúlozva, mintha egy családi vállalkozás akarna úrhajót építeni. Ehhez képest még egész működőképesek a dolgaik, kerékből (ha másból nem is) meg jobbat tudnak építeni, mint a shimano.
A sebesség mindent megold.
az új sokszor egyáltalán nem jobb. vannak zsákutcák, nemcsak a bringaiparban. például:
- kis hengerűrtartalmú autók, turbóval, nagy lóerővel (vs szívó 1.4)
- digitális zene (vs hifi minőségű analóg)
- win 10 (vs win 8)
- szifon /vs blackberry q10 :-) /
a 10-es campa az maga a perfekció. ha úriemberek ülnek a konkurens oldalon, bedobták volna a törölközőt amikor az megjelent és elmennek portásnak a campy gyárba :-)
Hááát, lehet, de nekem mindig van egy olyan érzésem, ha a digókon múlt volna, akkor még mindig négyszög tengely, és alsó vázcsövön váltanánk!
A 7900 mondjuk rosszabb volt mint a 7800, ez teny, de ranezesre legalabb nem olyan elavult.
Jobb pelda lett volna, de a DI2 meg csak 9 eves.
úgy emlékszem a DI2 sem volt az elején túlzottan megbízható,de mind1. végül kiforrta magát a rendszer.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A