Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34313 replies to this topic

#1901
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,320 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Felújítva nem mostanában lesz, csak elkalandoztam a gondolataimmal... :)

 

Viszont aki járt, jár arrafelé hétvégén az tapasztalhatta, mennyi lett az autó. Fent már de. 9-10 körülre teleparkolják, a kanyarban is autók állnak, beláthatatlan a felső kanyar; de nem is ez a nagyobb gond. Tegyük fel, autós felmegy Fenyőgyöngyéig, látja, nincsenhely. Jó, akkor tovább. Fent ismét látja, nincsen hely, erre ideges lesz és úgy jön lefelé 50-60-nal függetlenül az útminőségtől, ahogy a nagykönyvben írva vagyon! Kis híján egy ilyen száguldozó autós csapott el tavaly egyszer; de mi cajgások még hagyj'án! Az Országos Kéktúra jelzése 3 helyen keresztezi az utat, ebből 2 közvetlenül kanyarok előtt/után van, egy pedig egy kis domb után egyszerre.

Szóval, én jobban aggódok a gyalogtúrázók testi épsége miatt. Biztosan volt már baleset, csak nem kapott még nagy nyilvánosságot. Magam is megálltam 1x segíteni egy balesetnél, ami a vízműnél volt, igaz, ott egy felfelé kb. 60-nal száguldó Subaru terepjárós csapott el a kanyarban egy lefelé csorgó robogóst (aki vélhetően lábtöréssel "megúszta", nem kaptam infót utána erről).

 

Szóval a kátyúk sebességcsökkentő hatásán túl valami jó lenne még. ;)



#1902
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

HHH tenyleg nagyon vacak, de ez van, fel lehet jutni es ingyen ad egy sebessegkorlatozo feature-t is az autosoknak, ez is valami.

JH hatso utvonal kb. ugyanilyen,  ha nem rosszabb.   Azert az lassuk, be par orszagutis miatt nem erdemes felujitani ezeket.  Montisoknak, turazoknak meg tokeletes ahogy van.

En evente 1-2x megyek arra autoval is, de fizetos kapu valoban lehetne.



#1903
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,320 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

HHH?

Mióta elkészült a kilátó fenn, nagyságrendekkel megugrott az autós forgalom a hétvégén. Boldog-boldogtalan felmegy autóval, aminek következményeképp sajnos rohamosan romlik a korábban sem éppen jó állapotú aszfalt minősége.

 

Mivel sokak számára ez az egyetlen többé-kevésbé autómentes terep, ahol résztávozhat, tervezem, hogy megkeresem az erdészetet és kiderítem, kihez tartozik az út.

 

Ötlet:

Cirbolya utca utái részre, ahol a kék jelzés az útra kijön, fizetős sorompó építése.

 

 - Behajtás (felfelé hajtás ingyenes), jegyet kell húzni

 - ha valaki a fenti éttermembe vagy a szállóra megy, ott érvényesítenék a jegyét, hogy az útja INGYENES --> nekik lefelé díjmentes kihajtás

 - ottlakók: díjmentes

 - futók: sokan parkolnak a Feketesalak út körül. Nekik is ki lehetne találni valamilyen jó megoldást, filléres összegű havi bérlet formájában például

 

A kilátóba felhajtó autós pedig fizessen keményen, hogy rontja az aszfaltot és szennyezi a levegőt. 500 Ft/óra akár.  befolyó összegből aztán jutna legalább kátyúzásra vagy az egyébként sózott, alapvetően szépen karbantartott út egyéb fenntartási munkálataira.

 

(Halkan jegyzem meg, össze kéne fognunk sokan cajgásoknak és megfizetni mondjuk egy OSZTRÁK brigádot Ausztriából, megegyezni a fenntartóval erről és tetetni le oda egy olyan aszfaltot, amilyet az osztrákok mondjuk Heiligenblut utáni panoráma úton tettek le. Valószínűleg 40-50 év múlva is aszfalt lenne és még az is lehet, olcsóbban kijönne, mintha valami  jobb esetben csak "kicsit korrupt" magyar banda végezné...)


Edited by zscs, 2018. March 14. - 08:20.

  • steveadorjan likes this

#1904
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,863 posts

pár hete ekéztem a szar magyar aszfaltot

 

aztán tettem egy próbát a HHH úton

 

azt gondoltam hogy korábban túloztam, de ez.... ez extrém szintű hulladéktelep, itt nincs mit kerülgetni  :angry:



#1905
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

a helyi bringa boltban mondtak egy márkát,csak elfelejtettem a nevét. :( vlmi lengyel,vagy cseh cég is csinál jó árú,és jó minőségű lánctányérokat. rákeresnék a neten,de hát az aranyhal memóriám ismét megtréfált. :D

 

campa lánctányért vennék egymagában is. a többiből inkább párban cserélném. csak,h vlmennyire egységes legyen a kinézet. 

 

most gyorsan megnéztem a lánctányér kódját. FC-RE039 ez kell nekem. megnéztem a 2007-es centaur hajtóművet is,és ahhoz is pont ez a kód számú lánctányér való. 

ha cheh akkoe gebhardt lehet


  • Kisherceg and donciccio like this
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1906
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

Don, az FC9-CE kezdetű karok kerülendőek.

 

1. préselt bililemez tányérok vannak rajta, harmadolyan keménységgel-tartóssággal, mint az FC7-CE... kezdetueknél

2. A préselt-vékony tányér miatt a csillagjuk vastagabb, így a karokra nem is tudsz normális 3.5-3.6mm vastag fülű tányért tenni, csak a gyári 2.8mm-es lemezkét. Persze mi megoldottuk, kiflexeltük a csillagból azt a kb. 0.8mm-t.

 

nagyjából ennyi :)

 

vegyél TA vagy Stronglight v Gebhardt tányért...

a helyi bringa boltban mondtak egy márkát,csak elfelejtettem a nevét. :( vlmi lengyel,vagy cseh cég is csinál jó árú,és jó minőségű lánctányérokat. rákeresnék a neten,de hát az aranyhal memóriám ismét megtréfált. :D

 

campa lánctányért vennék egymagában is. a többiből inkább párban cserélném. csak,h vlmennyire egységes legyen a kinézet. 

 

most gyorsan megnéztem a lánctányér kódját. FC-RE039 ez kell nekem. megnéztem a 2007-es centaur hajtóművet is,és ahhoz is pont ez a kód számú lánctányér való. 


Edited by donciccio, 2018. March 12. - 08:56.

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1907
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Don, az FC9-CE kezdetű karok kerülendőek.

 

1. préselt bililemez tányérok vannak rajta, harmadolyan keménységgel-tartóssággal, mint az FC7-CE... kezdetueknél

2. A préselt-vékony tányér miatt a csillagjuk vastagabb, így a karokra nem is tudsz normális 3.5-3.6mm vastag fülű tányért tenni, csak a gyári 2.8mm-es lemezkét. Persze mi megoldottuk, kiflexeltük a csillagból azt a kb. 0.8mm-t.

 

nagyjából ennyi :)

 

vegyél TA vagy Stronglight v Gebhardt tányért...



#1908
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

donciccio:

 

ugyanilyen hajtóműbe stronglight 39-es tettem, jó hozzá

 

kartontasakban postázták, szerencsére épp ott voltam amikor az agyhalottja próbálta begyűrni a postaládába

 

biztosan olcsóbb a campa-nál

Ne hat nem is Campa! ;)    Campa hajtomuhoz Campa tanyert!



#1909
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

a héten végre volt olyan jó idő,h el tudjak menni vele bringázni. két dolgot találtam,ami érdekesre sikeredett,illetve még cserélnem kellene. az ergo G rugóit nem feszítettem elő,így kevésbé határozott a váltás. főleg az alsó 3 fokozatban. kicsit fura. nem ilyenhez szoktam,de most így marad. emiatt nem fogom szétszedni. amit cserélnem kellene: a 39-es lánctányér. nem látszik kopottnak,de a lánc hangjából lejön nekem,h ez bizony cserére szorul. nézegettem a webshopokat. az árak az egekben. jó lenne párban cserélni,de úgy egy kész vagyon lenne. pl a wiggle-n kb 180 euróra jönne ki a kettő. ennyiből már lehetne venni egy komplett hajtóművet.  

Ne hagyd ugy a valtokart!  Rovid ahhoz az elet, hogy ne tokeletes valtasokkal toltsd! :)



#1910
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,863 posts

donciccio:

 

ugyanilyen hajtóműbe stronglight 39-es tettem, jó hozzá

 

kartontasakban postázták, szerencsére épp ott voltam amikor az agyhalottja próbálta begyűrni a postaládába

 

biztosan olcsóbb a campa-nál



#1911
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

613_9261.jpg612_6881.jpg611_1914.jpg

 

a hétvégén megejtettem a nálam már szokássá vált tavaszi nagy szervizt a Bianchi-mon. egyre lassabban megy ez nekem. kb 12 óra alatt végeztem vele,és még teljes mértékben nem végeztem. a könnyű kerekeimet nem csináltam meg. ami cserés lett,vagy fel lett újítva: külsők, bandázs, bovdenek, lánc, váltó görgők, fék pofák, a jobb oldali ergóban a "G" rugók, lánctányér csavarok. az idén nem lett különösebb tuning végrehajtva. kivéve talán a lánctányér csavarok cseréje,de ez elhanyagolható. alu KCNC csavarok kerültek az eredetiek helyett. ez is inkább csak azért,h könnyebb legyen szerelni. mind a két oldala 4-es bkny szerszámmal (imbusz kulcs) oldható. a múlt ősszel beszerzett 3ttt Tiramisu kormány adapterek maradtak. megoszlanak a vélemények,h mennyire áll jól a bringának. mindenesetre nekem tetszik. igazi retro cucc. :D tiszta 90-es évek. eredetileg nem ilyen celeste/fekete külsőket szántam a bringára,de belebotlottam a planetx-en egy kihagyhatatlan ajánlatra. 4 db ilyen Vittoria Rubino Pro III külső kb 20 ezer Ft-ból kijött szállítással együtt. :) biztos gyorsabb lesz tőle a bringa. :D

a héten végre volt olyan jó idő,h el tudjak menni vele bringázni. két dolgot találtam,ami érdekesre sikeredett,illetve még cserélnem kellene. az ergo G rugóit nem feszítettem elő,így kevésbé határozott a váltás. főleg az alsó 3 fokozatban. kicsit fura. nem ilyenhez szoktam,de most így marad. emiatt nem fogom szétszedni. amit cserélnem kellene: a 39-es lánctányér. nem látszik kopottnak,de a lánc hangjából lejön nekem,h ez bizony cserére szorul. nézegettem a webshopokat. az árak az egekben. jó lenne párban cserélni,de úgy egy kész vagyon lenne. pl a wiggle-n kb 180 euróra jönne ki a kettő. ennyiből már lehetne venni egy komplett hajtóművet.  


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1912
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,863 posts

kurtz.hu nem elérhető és a fb-n sem

 

mi a pék f@sz@ van ezekkel a király arcokkal?


  • donciccio likes this

#1913
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Szerintem teljesen rendben van, egyedül a bilincstakaró darabot rakta fel feleslegesen. Vastag rugalmatlan bandázs, szebben nem lehet felrakni ezeket.

Vagy 8-as ha mar nagyon kell, vagy takaroszalag.   De a takarot mindenkeppen meretre kellene vagni.

Mar az elejen sem egyenletes a tekeres.  Ami pedig a fekkar mogott kepzodik dudor, az meg olyan csunya, hogy na.

Egyebkent tenyleg teljesen rendben van.    Miert is varom el, hogy egy gyari video olyan minosegu munkat mutasson, amit en nem tudok.


  • Kisherceg likes this

#1914
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,863 posts

De ezek a folyamatos negativ hullamok...    Koszos, budos, szar, katyus semmisejo.

 

mivel nem lakunk földrengészóna felett, utat építeni szájbabaszott könnyű, egy a lényeg: alapot kell tenni alá (pl betont)

 

ami most van az egyértelműen hulladék

 

elfogadni ezt kb olyan mintha nem lennél kiakadva ha vizezett sört kapsz, vagy penészes kenyeret...az útért is fizetünk



#1915
gondrom

gondrom

    fórumtag

  • fórumtag
  • 38 posts

De ezek a folyamatos negativ hullamok...   

 

ajaj.no comment...

vagy mégis: ami szar az szar, ami jó az jó

Gyöngyös-Szolnok-Gyöngyös az pl. maga a "mennyország", legalábbis egy CC,XC,DH! menőnek  :)))      (Mennyi kedves állat nyomja hozzád a nedves orrát)

na részemről ennyi a kátyútéma.

Béke veled



#1916
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Megnezted es nem latod?   Nemar...

Szerintem teljesen rendben van, egyedül a bilincstakaró darabot rakta fel feleslegesen. Vastag rugalmatlan bandázs, szebben nem lehet felrakni ezeket.



A sebesség mindent megold.

 


#1917
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Nem létező probléma ??? ja, otthon a Tacx-on :))) Hagyjuk már ezt a szemellenzős hülyeséget, Gyöngyösről a járok a Mátra körre (mindegy, hogy Sirok vagy Galya felé) , katasztrófa !!!

Nyáron letekertünk Tarvisioból Caorléba egy kib...tt kátyút sem láttam, valami kátyúmanó biztos betömi minden éjszaka.

Elite, nem Tacx, hamar.

En Franciaorszagban es Olaszorszagban is lattam, sot fogtam katyukat, durva repedeseket, amibe befer egy kerek siman, es nem eppen eldugott utakon.

Az nyilvanvalo, hogy vannak rosszabb utak, mint amin en jarok Buda kornyeken.   pl. ugye https://www.facebook...54697434559560/

 

De ezek a folyamatos negativ hullamok...    Koszos, budos, szar, katyus semmisejo.

En elvoltam a Pilismarottol felfele vezeto uttal is, pedig az aztan igen rossz volt.  Most meg orulok, hogy jobb lett.   De persze lehet fikazni ezt is, hogy de szarul csinaltak meg, meg mindig nem olyan mint a svajci hagok.


  • gren_tamas likes this

#1918
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Mi a gond vele?

Megnezted es nem latod?   Nemar...



#1919
gondrom

gondrom

    fórumtag

  • fórumtag
  • 38 posts

Nem is kell, pont ez a lenyeg.  Nem letezo problema.

Nem létező probléma ??? ja, otthon a Tacx-on :))) Hagyjuk már ezt a szemellenzős hülyeséget, Gyöngyösről a járok a Mátra körre (mindegy, hogy Sirok vagy Galya felé) , katasztrófa !!!

Nyáron letekertünk Tarvisioból Caorléba egy kib...tt kátyút sem láttam, valami kátyúmanó biztos betömi minden éjszaka.


  • dzsonhee and vittore30 like this

#1920
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

OFF (mert mordorról írok)

 

Én megoldom egyszerűen. Pallag ping-pong (8 km a gyógyszergyár, utána a gyógyszergyár-fociakadémia-gyógyszergyár karika darabja 8km. De hibátlan aszfalton. Inkább csapok 10 karikát Pallagon, mint elmenjek egy igazi outis körre.. )

 

Vagy Köztemető-Bocskaikert oda-vissza, bár ez gyakorlatilag böszmeség (4-es számú főút, azaz végig 1számjegyu, nagyforgalmú főuton megy az egész...) és ebből is lehet tetszés szerint ismételni.

 

Bohó ifjonti suhancként még elment szódával a Hortobágyra, vagy Böszörmény-Balmaz-Hajdúszoboszló karikákra az ember, Létavértesezni meg társai.

 

Immár jobb becsülöm a jó aszfaltot, szélcsendet, és azt, hogy akkor szállok ki,amikor akarok, tetszőlegesen választhatom meg a távot-tempót, és nem kell a fél városon átszopnom magam párszáz méterenként lámpákkal.

 

Más:

 

legolcsóbb az lett volna, ha a hibrida ursus agyakat átfűzetem pl. Halo Devaura felnikre, mert abból 20-24 furatos verzió olcsó (a 24 furatosból ráadásul 16:8as küllőzésu van! a hibrida gyári agyát nem tanácsos sima 24 furatos felnire fűzni, mindenképp 2:1-es kell)

 

De akkor lett volna egy pár eladhatatlan felnim egy raklap CX-ray küllővel.

 

Inkább eladom a kereket egyben, az utódja meg már úton van CRC-ről: Prime Race. Alex AT010-es felnik, DT húzott küllők, hátul 2kereszt, J-feju, 24 furatos, elol radiál, Jfeju 20, a felnik 28mm magasak, 17mm belső szélességgel, 440 grammos tömeggel. Az agyak meg novatecek, F482-es talán hátul, elol passz. Kis üröm, hogy campag rotort külön kellett rendelni hozzá, de az 23-25 euró közt beszerezhető, így nem nagy tétel.

 

Ha a Devaura felniket fűzetem be, komplett új küllőzés kellett volna, mert 31mm-es felnikről van szó. Azok mondjuk 19mm belső, 24mm külső szélességgel bírtak volna, 490 grammos tömeg mellett (szerintem elég meggyőző tömeg egy ekkora bitang malomkeréktől!) Azt a felállást Sapim Laserrel képzeltem el, alumínium anyákkal. 

 

De végösszegben alig lett volna olcsóbb, ráadásul, így olyan kerekem lesz, ami fillérekből javítható és van hozzá sh-campag rotorom is fiókban.

 

itt a tesztje:

http://road.cc/conte...-alloy-wheelset

 

itt a Devaurának:

http://road.cc/conte...d-700c-wheelset

 

tudom, ha eszem van, Devaurát fűzök, mert szélesebb-magasabb-aerobb, és itt alfődöön úgyis csak az számít.

 

De ugyanmindegy, hogy 28 vagy 31mm, az én szememnek minden 22 fölötti randa! :) Meg a 24mm külső, 19mm belső szélességű felnivel nem tudom, mennyire lenne jó barát az RC-472-es fékpillangó. :)


  • donciccio likes this