Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34355 hozzászólás a témában

#1881
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

semmi gond nincs a PT-vel, ha van hozzá hajtókar-lehúzód. Itt a boltban VAN, és szokták is használni a betévedő Athenás-Centauros-Velocés gépeken.

 

Ja, egy mókás dolog van a PowerTorque-on: felemás csapágyak. Egyik oldalon 7mm vastag sztenderd 6805RS csapi, másik oldalon meg az UT-ből ismert "keskeny" változat, a 6mm-es (6805N RS)

 

DE a potenza power torque + már önlehúzó csavaros volt, idéntől meg megszűnt a rendszer. Pedig a tengelykapcsolat valójában könnyebb volt az UT-nál. (vess össze egy Potenza PT és Potenza UT hajtást, csészékkel-csapágyakkal, vagy egy Athena karbon PT-t csészékkel-csapágyakkal egy Chorus UT (2014) vagy előd-Athena UT-val, szintén csapágyakkal-csészékkel).

 

Nincs nagy különbség súlyra, kb. 20-30 gramm komplett szerelékkel, de vicces. Amúgy a Q-faktor egyforma a két rendszernél, sapágyélettartam mindkettőnél rossz (legalábbis shimano HT2-höz képest rövidebb élettartamú, ahogy lejött)

 

Szerintem a legnagyobb böszmesége a campag-nak a szkeleton fékek voltak. Nehezebbek-drágábbak-gyengébbek-rugalmasabbak a nem-szkeletonizáltaktól (vess össze tömegben egy 2011 utáni centaur nem-szkeletont egy korábbi szkeletonnal. Hiába hátul 1 forgáspont, tömegben a mezei 2forgáspontos, nem szkeleton modell odaver neki vagy 40 grammal, és még merevebb-erősebb is)



#1882
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

fejlesztési bakik tele campával, végre lerántották a leplet az olasz átverésről :-)

http://road.cc/conte...design-blunders

power torque tényleg nem visszabontható?



#1883
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

ma őrbottyán és csomád közt ahányszor eszembe jutott hogy lecsukatnám, aki (beton)ALAP nélküli aszfaltot átad/átvesz, na ha annyi db ötezresem lenne, akkor tele lenne a szobám campa bora kerekekkel

 

:angry:  :angry:  :angry:  :angry:  :angry:  :angry:  :angry:


  • donciccio kedveli ezt

#1884
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

mondjuk 500 ft körül van egy rendes rozsdamentes, nem galvanizált fékbowden, ami nem rohad be 1 év után sem. Nyilván megéri a 200 ft-os noname legaljával cihelődni. :)


  • Kisherceg kedveli ezt

#1885
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

adalék a melyik rosszabb a campy vagy a shimano soha le nem járó lemezhez: a család egyik vasán van egy 8-as shimano 600 fvkar, garázsban tárolva. télen abban a váltást segítő zsír (?) elég jól be tud merevedni, lehet tologatni a fvkart fel-le, nagyjából semmi nem történik. a campa ilyet nem tud, ellenben a fékbovden (no name) az be tud állni pár hónapos szünet alatt (nem fűtött helyiségben tárolva) , fékezés után a fékkarok félig berántva maradnak, nem csúszik vissza a bovden a házban...pár csepp olaj után jobb a helyzet



#1886
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

szerintem is szép a 07-es record ut hajtókar

ebből nekem centaurom van, jó de azért nem súlybajnok


  • donciccio kedveli ezt

#1887
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Ave: nem tagadom, esztétikumban nagy előrelépés (a váltók, hajtás és fékek kifejezetten pofásak)

 

DE ez már nem rekord, ez chorus. Amióta UT karbon van, mindig a rekord volt üregelt, a chorus "gittelt", most ugyanez van az SR-R vonatkozásában.

 

A fékeket sikerült úgy felhízlalni, hogy az előző generációs centaurok könnyebbek. Oké, a golyóscsapágyazás extra tömeg, de ez a tömegadat a rekordtól nagyon viccesen hat.

 

A hátsó váltóra no comment. Mennyi is egy ultegra vagy rival? Egyébként a rekord hajtókar is nehezebb lett az ultegrától.

 

A fékkaron levő kopoltyúknak meg semmi funkciója, az igaz, de az is egy kedves dizájnelem volt, most már nincs. Azt a kioldógombot meg igazán áttervezhetnék már, meg lehet nézni a Microshift karokat, olyan kellene ide is..

 

Esztétikailag előrelépés, műszakilag majd kiderül, árban meg nincs annyira elszállva (probikekit-en már rendelhető)

 

1-2 új lánckeréksor-kombinációt behozhatnának. 

 

Amúgy amit megtehetnének még, hoogy a kopó alkatrészeket SH-kompatibilissé alakítják (bowdenek, sor, hajtókar-csapágy, fékbetétek...) Belegondolva: ha úgyis 12-es lánckeréksorral jöttek ki, mekkora szám lett volna, ha shimano-szabadonfutóval kompatibilis lánckeréksort is kínálnak. Rotort-kereket úgyis gyártanak (és pl. ez is egy kedves ficsőr, 1999 utáni rekord-chorus-daytona-centaur OS-tengelyes agyakat sh11-re tudod alakítani pl. egy mai vento asy-ra való 11s sh rotorral.. :) )

 

Én tuti megléptem volna az olaszok helyében, hogy készítek sh-kompatibilis sorokat... 


  • donciccio kedveli ezt

#1888
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.368 hozzászólás

med_yzgn3e_img_6185.jpg

 

med_t09o2z_img_6184.jpg

 

2012-es athena és record váltók...

 

med_12u8mv_img_6170.jpg

 

2012es centaur féktest.. Mintha kicsit verné a mostani rekordot?

 

med_l4c6co_img_0065.jpg

 

2007-es rekord hajtás.. No comment.. 

 

Ja, tudom, ez "hajlott" meg "nem volt elég merev". :)

1x lesz egy ilyen hajtókarom. ez még tetszik nekem. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1889
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

med_l4c6co_img_0065.jpg

 

2007-es rekord hajtás.. No comment.. 

 

Ja, tudom, ez "hajlott" meg "nem volt elég merev". :)

 

Ezt a dizajn probald meg eladni 2018-ban.    Ez van, ahhoz, hogy kinezzen valahogy nehezebb.  Sowhat.    Legalabb jol fest az uj.


ave módosította - 2018. április 09. - 14:54


#1890
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

med_yzgn3e_img_6185.jpg

 

med_t09o2z_img_6184.jpg

 

2012-es athena és record váltók...

 

med_12u8mv_img_6170.jpg

 

2012es centaur féktest.. Mintha kicsit verné a mostani rekordot?

 

med_l4c6co_img_0065.jpg

 

2007-es rekord hajtás.. No comment.. 

 

Ja, tudom, ez "hajlott" meg "nem volt elég merev". :) 

 

 


  • donciccio kedveli ezt

#1891
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

https://www.probikek...idget_id=949873

 

ezek se sokáig vártak vele



#1892
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

https://cyclingtips....disc-groupsets/ úgy látszik nem volt kacsa a 12 fokozat hátul. 

 

és a kazetta test nem változik. :D azért az milyen már,h 9 fokozattól 12-ig ugyanazt a kereket lehet használni?

hiába jön a 12 sp, a jó 10-eseket ezután sem fogják utánunk dobálni :-)


  • donciccio kedveli ezt

#1893
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

https://cyclingtips....disc-groupsets/ úgy látszik nem volt kacsa a 12 fokozat hátul. 

 

és a kazetta test nem változik. :D azért az milyen már,h 9 fokozattól 12-ig ugyanazt a kereket lehet használni?

sőt, a 8s sor is jó a mai rotorokra, csak 10s záróanya kell hozzá... :) 

 

jha, és TÁVTARTÓ nélkül. ugyanarra a rotorra fel-le 8-9-10-11-12, mindenféle extra gánykodás nélkül.. :)


  • donciccio kedveli ezt

#1894
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

A hajtókar és fékek kifejezetten tetszenek, de...

Campagnolo-Super-Record-12-and-Record-12

Mi a francot csináltak? Durván hízott a rekord, ráadásul úgy, ahogy nem vártad volna.

 

-Oké, a hajtókar immáron a rekordnál nem üreges, hanem gittelt, mint a chorus.

-Fékek elol-hátul 2 forgáspontosak, értelemszeruen nehezebbek, de ennyivel? SRAM-Force fékek ezt bucira verik töredékáron..

-Hátsó váltó? No offence, de a 2011-től felfelé gyártott centaur-athena váltók ettől könnyebbek voltak, de még a régi 10s chorus is. Egy Force vagy Ultegra szintén veri utcahosszal.

-lánckeréksorok? 12-30 fajzat nem ártana, vagy hasonló, nem 11t-vel induló.

-fékváltókarok? Értem én, hogy rövidebb úton vált, kisebb csuklómozdulat szükséges, de itt elbaltázott lehetőségek vannak:

-->lehetett volna EPS-szerű kioldógomb, és akkor is lett volna lehetőség a többszöri váltásra kis lánckerék felé, még akkor is, ha mondjuk 3-ra lenne korlátozva (többre úgy sincs szüksége még a legvaskalaposabb oldie-campy fanboyoknak sem)

-->A rekordon is kopoltyús volt korábban a fékkar, immáron nem az.

 

Az új kábelkészletre kíváncsi leszek, és a bowdenhúzásokra is, mert 12-es rendszernél már lényegesen nagyobb problémák lehetnek, mint 10s-nél voltak. A 11s karok első éves szériái sem sikerültek olyan jóra, 2009-2010 körüli évjáratú 11s rendszereik nem voltak annyira megbízhatóak, mint az utódok.

 

Kicsit vegyes érzelmeket váltott ki. Szép, tetszetős, dizájnban egyértelmu az előrelépés, de korántsem vagyok biztos benne, hogy műszakilag nagyon innovatívat alkottak...

 

 És még csalódás számomra, hogy nincs 30mm-es tengelyes hajtókarjuk, valamint, a hajtókar-hosszak nem túl nagy választéka.

No offence, de adtak el 177.5 és 180 mm-eseket is, és még a shimano105-nek is van 160mm-ese. 

A lánctányér-kombinációk közt is szerepelhetne 50-36 akár, a 10s érában bizony volt az a kombináció is.

De a hajtókarnál tényleg nem értem, miért kellett butítani a rekordon. Ez így tkp. egy chorus..


Vejne módosította - 2018. április 09. - 10:14

  • donciccio kedveli ezt

#1895
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.368 hozzászólás

https://cyclingtips....disc-groupsets/ úgy látszik nem volt kacsa a 12 fokozat hátul. 

 

és a kazetta test nem változik. :D azért az milyen már,h 9 fokozattól 12-ig ugyanazt a kereket lehet használni?


donciccio módosította - 2018. április 09. - 09:45

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1896
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

én az azonnali váltást is szeretem a campyban 

 

és tényleg jó a sokatváltás lefelé, pl hegytetőkön átbucskázáskor ha nem állsz meg fent palacsintázni

Jeez ez a video...    Vagy ezt poenbol csinalta?    Komolyan biztos nem gondolja.

En mondjuk egyszer voltam mar versenyen hatranyban a lassu valtas miatt, amikor a lukas kulacsbol kifolyo ragacsos iso le lefolyt a kozepcsapagy ala, es beragasztotta a bowdent a sinbe, es hiaba valtottam, nem tortent semmi egy ideig.     De szerintem a Campa bowdent is ugyanolyan jol ragasztja az iso. :)



#1897
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Én egy ideje a sram DT-vel szemezgetek, több okból:

 

1. jól néz ki

2. Egyszerűség az egy karral

3. A váltásszett-fékek tömegben már egy Rival esetén is pillék. Pl. hátsó váltó 180 gramm, fékváltókarok 335 körül, átdobó 80 körül, fékek 280 körül. Durván verik tömegben a chorust, és kb. 3-4 grammra vannak a rekordtól. 

4. már úgyis van shimano rotorom, meg a mostani sorom is shimano hézagolású.. :)

5. Kevésbé lehet kényes a bowdenezésre-bowdenekre. Meg nem kell köszörülni a bowden fejét, hogy be tudd fűzni, mert a helyi boltban eddig akárhányszor kellett váltóbowden, mindig csak nagy bumszli volt, amit az ergopowerbe esélytelen használni egy kis reszelgetés nélkül.

 

egyedül a hajtókart hagynám UT-nek, mert ott kb. minden mindennel kompatibilis, nem lenne értelme nagyon variálni. Főleg, hogy most vettem-szereztem egy 170-es csillagot. Évek óta terveztem, hogy 175-ről váltok, mert nem igazán komálja a térdem-csípőm, s a tény, hogy 170-essel jóval jobban esik menni&gyorsabb is vagyok vele&frissebb is, meggyőzött. Szerencsémre FC7-CE0.. kódjelu csillagot sikerült találni, így nem kell reszelgetni-flexelgetni, jó rá a tisztességes-sztenderd tányér (NB: az FC9-CE\VL és FC8-MI kódjelu hajtások, valamint a Fulcrum "alap R-je" vastagabb csillaggal vékony bililemezekhez van kialakítva, így azokra rekord-chorus és aftermarket tányérokat (stronglight, ta specialites...) csak egy kis flexelgetés után lehet feltenni)

 

Jó vételnek érzem, igaz, hogy az eladóval úgy állapodtam meg, hogy "csapágyak-csavarok" nélkül (UT-nál ugye a csapágy az a hajtókar és nem a középrész tartozéka, rá van nyomva a tengelyvégre). Csak most úgyis van felesleges UT csapágyam, meg eleve 1400 ft körül veszek ebayen, ha anyám kidobná véletlenül, szemben a gyári csapágyak cc. 22-25 eurós árával.

 

Csavarokból a tajvani J&L butikcuccát rendeltem, már kb. 2 éve watch listemen van. Felhasználhatnám a mostani csavarjaimat is, de ha már variálunk, csináljuk normálisan!

 

A J&L vonalat figyelgetem évek óta, most már van ITA30 középrészük is (olaszmenetes csészék, 30mm tengelyátmérőju hajtókarokhoz.. pl. Campag OverTorque Comp Ultra, meg bármi 30mm-es, ami nem "tisztán BB30" hajtány). Fejcsapágyból szemezgettem vele, aztán Tange Technoglide lett, mert kb. egy árban voltak. A kerámia UltraTorque csapágyukat még akkor vettem, mikor nem tudtam, hogy jóval olcsóbban van sima acél, utolag kicsit bánom, a középrész-csapágy nem olyan terület, ahol a kerámiának bármi előnye lenne. Úton van egy szett BSA30 csapágy, erről majd jelentek, milyen minőség.

 

láncból valaki ismeri-használja-használta a PYC termékeit? WW-n futottam bele a márkába, és elég szép termékek:

 

https://www.ebay.com...peed|11%20speed

 

amit érdekesnek találtam velük kapcsolatban, hogy a feltüntetett "pin length" rövidebb, mint a sztenderd 11 és 10s láncok esetén szokott lenni. Keskenyebbek lennének a láncok?


Vejne módosította - 2018. április 08. - 15:12

  • donciccio kedveli ezt

#1898
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

én az azonnali váltást is szeretem a campyban 

 

és tényleg jó a sokatváltás lefelé, pl hegytetőkön átbucskázáskor ha nem állsz meg fent palacsintázni


  • donciccio kedveli ezt

#1899
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.368 hozzászólás

Sajnos tenyleg "gombnyomasra" valt, valoban rovidebb lett.

Szerintem kar volt.    En Tihanyban tobbszor is valtottam kettot egy helyett.

Nyilvan 9000-hez vagyok szokva, igy ez a 9100-es nem a szerelmem egyelore.    A 9000 tokeletes volt, nem okozott gondot se egyet, se kettot, se harmat valtani.

Meg jo, hogy a Shimanonal a masik iranyban csak egyet lehet valtani.    Nem is ertem, hogy lehet ezt "erteknek" tartani a Campanal, hogy lehet tobbet is valtani egyszerre.

már többször leírtam,de még 1x: nekem kifejezetten tetszik,h lefelé többet lehet váltani a campával. pl.: 53-19-ről, 39-15-re biztos vagyok benne,h gyorsabb letenni a láncot a campával,mint a shimivel. 1xre váltok mindkét karral. kevésbé töri meg a pedálfordulatot sztem,mint 1esével pöckölgetni a kart. 

 

nálam érték marad. akármennyire is akarod savazni itt a fórumosokat. 


  • (ex)Cat kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1900
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Sajnos tenyleg "gombnyomasra" valt, valoban rovidebb lett.

Szerintem kar volt.    En Tihanyban tobbszor is valtottam kettot egy helyett.

Nyilvan 9000-hez vagyok szokva, igy ez a 9100-es nem a szerelmem egyelore.    A 9000 tokeletes volt, nem okozott gondot se egyet, se kettot, se harmat valtani.

Meg jo, hogy a Shimanonal a masik iranyban csak egyet lehet valtani.    Nem is ertem, hogy lehet ezt "erteknek" tartani a Campanal, hogy lehet tobbet is valtani egyszerre.

Nekem nem tűnt fel, pedig mentem 9100-essel és 8000-rel is elég sokat. Mondjuk az igaz, hogy a sok bringa miatt annyira nem áll rá a kezem a pontos mozdulatra, hanem megvárom amíg bekattan. A 9100-es fékváltókart nem szeretem, nekem rossz ergonómiailag.



A sebesség mindent megold.