Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34322 replies to this topic

#1861
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

A hajtókar és fékek kifejezetten tetszenek, de...

Campagnolo-Super-Record-12-and-Record-12

Mi a francot csináltak? Durván hízott a rekord, ráadásul úgy, ahogy nem vártad volna.

 

-Oké, a hajtókar immáron a rekordnál nem üreges, hanem gittelt, mint a chorus.

-Fékek elol-hátul 2 forgáspontosak, értelemszeruen nehezebbek, de ennyivel? SRAM-Force fékek ezt bucira verik töredékáron..

-Hátsó váltó? No offence, de a 2011-től felfelé gyártott centaur-athena váltók ettől könnyebbek voltak, de még a régi 10s chorus is. Egy Force vagy Ultegra szintén veri utcahosszal.

-lánckeréksorok? 12-30 fajzat nem ártana, vagy hasonló, nem 11t-vel induló.

-fékváltókarok? Értem én, hogy rövidebb úton vált, kisebb csuklómozdulat szükséges, de itt elbaltázott lehetőségek vannak:

-->lehetett volna EPS-szerű kioldógomb, és akkor is lett volna lehetőség a többszöri váltásra kis lánckerék felé, még akkor is, ha mondjuk 3-ra lenne korlátozva (többre úgy sincs szüksége még a legvaskalaposabb oldie-campy fanboyoknak sem)

-->A rekordon is kopoltyús volt korábban a fékkar, immáron nem az.

 

Az új kábelkészletre kíváncsi leszek, és a bowdenhúzásokra is, mert 12-es rendszernél már lényegesen nagyobb problémák lehetnek, mint 10s-nél voltak. A 11s karok első éves szériái sem sikerültek olyan jóra, 2009-2010 körüli évjáratú 11s rendszereik nem voltak annyira megbízhatóak, mint az utódok.

 

Kicsit vegyes érzelmeket váltott ki. Szép, tetszetős, dizájnban egyértelmu az előrelépés, de korántsem vagyok biztos benne, hogy műszakilag nagyon innovatívat alkottak...

 

 És még csalódás számomra, hogy nincs 30mm-es tengelyes hajtókarjuk, valamint, a hajtókar-hosszak nem túl nagy választéka.

No offence, de adtak el 177.5 és 180 mm-eseket is, és még a shimano105-nek is van 160mm-ese. 

A lánctányér-kombinációk közt is szerepelhetne 50-36 akár, a 10s érában bizony volt az a kombináció is.

De a hajtókarnál tényleg nem értem, miért kellett butítani a rekordon. Ez így tkp. egy chorus..


Edited by Vejne, 2018. April 09. - 10:14.

  • donciccio likes this

#1862
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

https://cyclingtips....disc-groupsets/ úgy látszik nem volt kacsa a 12 fokozat hátul. 

 

és a kazetta test nem változik. :D azért az milyen már,h 9 fokozattól 12-ig ugyanazt a kereket lehet használni?


Edited by donciccio, 2018. April 09. - 09:45.

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1863
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

én az azonnali váltást is szeretem a campyban 

 

és tényleg jó a sokatváltás lefelé, pl hegytetőkön átbucskázáskor ha nem állsz meg fent palacsintázni

Jeez ez a video...    Vagy ezt poenbol csinalta?    Komolyan biztos nem gondolja.

En mondjuk egyszer voltam mar versenyen hatranyban a lassu valtas miatt, amikor a lukas kulacsbol kifolyo ragacsos iso le lefolyt a kozepcsapagy ala, es beragasztotta a bowdent a sinbe, es hiaba valtottam, nem tortent semmi egy ideig.     De szerintem a Campa bowdent is ugyanolyan jol ragasztja az iso. :)



#1864
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Én egy ideje a sram DT-vel szemezgetek, több okból:

 

1. jól néz ki

2. Egyszerűség az egy karral

3. A váltásszett-fékek tömegben már egy Rival esetén is pillék. Pl. hátsó váltó 180 gramm, fékváltókarok 335 körül, átdobó 80 körül, fékek 280 körül. Durván verik tömegben a chorust, és kb. 3-4 grammra vannak a rekordtól. 

4. már úgyis van shimano rotorom, meg a mostani sorom is shimano hézagolású.. :)

5. Kevésbé lehet kényes a bowdenezésre-bowdenekre. Meg nem kell köszörülni a bowden fejét, hogy be tudd fűzni, mert a helyi boltban eddig akárhányszor kellett váltóbowden, mindig csak nagy bumszli volt, amit az ergopowerbe esélytelen használni egy kis reszelgetés nélkül.

 

egyedül a hajtókart hagynám UT-nek, mert ott kb. minden mindennel kompatibilis, nem lenne értelme nagyon variálni. Főleg, hogy most vettem-szereztem egy 170-es csillagot. Évek óta terveztem, hogy 175-ről váltok, mert nem igazán komálja a térdem-csípőm, s a tény, hogy 170-essel jóval jobban esik menni&gyorsabb is vagyok vele&frissebb is, meggyőzött. Szerencsémre FC7-CE0.. kódjelu csillagot sikerült találni, így nem kell reszelgetni-flexelgetni, jó rá a tisztességes-sztenderd tányér (NB: az FC9-CE\VL és FC8-MI kódjelu hajtások, valamint a Fulcrum "alap R-je" vastagabb csillaggal vékony bililemezekhez van kialakítva, így azokra rekord-chorus és aftermarket tányérokat (stronglight, ta specialites...) csak egy kis flexelgetés után lehet feltenni)

 

Jó vételnek érzem, igaz, hogy az eladóval úgy állapodtam meg, hogy "csapágyak-csavarok" nélkül (UT-nál ugye a csapágy az a hajtókar és nem a középrész tartozéka, rá van nyomva a tengelyvégre). Csak most úgyis van felesleges UT csapágyam, meg eleve 1400 ft körül veszek ebayen, ha anyám kidobná véletlenül, szemben a gyári csapágyak cc. 22-25 eurós árával.

 

Csavarokból a tajvani J&L butikcuccát rendeltem, már kb. 2 éve watch listemen van. Felhasználhatnám a mostani csavarjaimat is, de ha már variálunk, csináljuk normálisan!

 

A J&L vonalat figyelgetem évek óta, most már van ITA30 középrészük is (olaszmenetes csészék, 30mm tengelyátmérőju hajtókarokhoz.. pl. Campag OverTorque Comp Ultra, meg bármi 30mm-es, ami nem "tisztán BB30" hajtány). Fejcsapágyból szemezgettem vele, aztán Tange Technoglide lett, mert kb. egy árban voltak. A kerámia UltraTorque csapágyukat még akkor vettem, mikor nem tudtam, hogy jóval olcsóbban van sima acél, utolag kicsit bánom, a középrész-csapágy nem olyan terület, ahol a kerámiának bármi előnye lenne. Úton van egy szett BSA30 csapágy, erről majd jelentek, milyen minőség.

 

láncból valaki ismeri-használja-használta a PYC termékeit? WW-n futottam bele a márkába, és elég szép termékek:

 

https://www.ebay.com...peed|11%20speed

 

amit érdekesnek találtam velük kapcsolatban, hogy a feltüntetett "pin length" rövidebb, mint a sztenderd 11 és 10s láncok esetén szokott lenni. Keskenyebbek lennének a láncok?


Edited by Vejne, 2018. April 08. - 15:12.

  • donciccio likes this

#1865
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

én az azonnali váltást is szeretem a campyban 

 

és tényleg jó a sokatváltás lefelé, pl hegytetőkön átbucskázáskor ha nem állsz meg fent palacsintázni


  • donciccio likes this

#1866
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

Sajnos tenyleg "gombnyomasra" valt, valoban rovidebb lett.

Szerintem kar volt.    En Tihanyban tobbszor is valtottam kettot egy helyett.

Nyilvan 9000-hez vagyok szokva, igy ez a 9100-es nem a szerelmem egyelore.    A 9000 tokeletes volt, nem okozott gondot se egyet, se kettot, se harmat valtani.

Meg jo, hogy a Shimanonal a masik iranyban csak egyet lehet valtani.    Nem is ertem, hogy lehet ezt "erteknek" tartani a Campanal, hogy lehet tobbet is valtani egyszerre.

már többször leírtam,de még 1x: nekem kifejezetten tetszik,h lefelé többet lehet váltani a campával. pl.: 53-19-ről, 39-15-re biztos vagyok benne,h gyorsabb letenni a láncot a campával,mint a shimivel. 1xre váltok mindkét karral. kevésbé töri meg a pedálfordulatot sztem,mint 1esével pöckölgetni a kart. 

 

nálam érték marad. akármennyire is akarod savazni itt a fórumosokat. 


  • (ex)Cat likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1867
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Sajnos tenyleg "gombnyomasra" valt, valoban rovidebb lett.

Szerintem kar volt.    En Tihanyban tobbszor is valtottam kettot egy helyett.

Nyilvan 9000-hez vagyok szokva, igy ez a 9100-es nem a szerelmem egyelore.    A 9000 tokeletes volt, nem okozott gondot se egyet, se kettot, se harmat valtani.

Meg jo, hogy a Shimanonal a masik iranyban csak egyet lehet valtani.    Nem is ertem, hogy lehet ezt "erteknek" tartani a Campanal, hogy lehet tobbet is valtani egyszerre.

Nekem nem tűnt fel, pedig mentem 9100-essel és 8000-rel is elég sokat. Mondjuk az igaz, hogy a sok bringa miatt annyira nem áll rá a kezem a pontos mozdulatra, hanem megvárom amíg bekattan. A 9100-es fékváltókart nem szeretem, nekem rossz ergonómiailag.



A sebesség mindent megold.

 


#1868
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Ezen én is jót mosolyogtam. Elvileg már gombnyomásra kéne váltania ezeknek a Shimano szerint, annyit rövidült évek alatt a kar útja. :D

Egyébként magát a 105-ös szettet szeretem, az új saját bringámon is félig-meddig az van. Majd teszek ki képeket róla, talán jövőhéten.

Sajnos tenyleg "gombnyomasra" valt, valoban rovidebb lett.

Szerintem kar volt.    En Tihanyban tobbszor is valtottam kettot egy helyett.

Nyilvan 9000-hez vagyok szokva, igy ez a 9100-es nem a szerelmem egyelore.    A 9000 tokeletes volt, nem okozott gondot se egyet, se kettot, se harmat valtani.

Meg jo, hogy a Shimanonal a masik iranyban csak egyet lehet valtani.    Nem is ertem, hogy lehet ezt "erteknek" tartani a Campanal, hogy lehet tobbet is valtani egyszerre.



#1869
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Srácok, nem egy campagnolos arctól hallottam már (plusz ideveszem saját magam is), hogy bizony, a PowerShift (Escape) karokat JOBBAN kedvelik használat szempontjából, azon egyszeru okoknál fogva, hogy kisebb erővel működnek, és nem tudsz "véletlenül" többet váltani kisebb lánckerék irányába. Mivel ritkán, de elő-elő fordul, hogy tényleg véletlen többet lép az ember (nagyon kemény a kioldókar, aztán erősebben megnyomva van, hogy megcsúszik az ember keze...) illetőleg rossz úton fokozott erre a veszély, s minimális a nyereség a sokváltással, így én ezt teljesen meg tudom érteni-el tudom fogadni.

 

Másik a lágyabb rugójú hátsó váltó, kisebb erővel bírható működésre (ezért sem ajánlja campagnolo, hogy Power-Ultra shift alkatrészeket keverj, mert semmiképp sem lesz optimális..)

 

Egyetlen gyenge pontja az escape-power karoknak, a műanyag belsőség&műanyag pöcök. Nem értem, miért nem lehetne fémbű' legyártani a mozgó alkatrészeket, meg a pöcköt, megnyakalva egy EPS-szerű lekonyuló kioldókarral. Nekem az lenne a leginkább ideális campag ergo.

 

Más: sosem volt a mostani váltókarom előtt 2. generációs campag-karom, de engem megvett kilóra... A 3. generációs és újabb formák ugyan nagyon kényelmesek, de a 2. genes valahogy jobban illik a mancsomba, jobbnak találom a fogását, és még szebb is, igaz, modern biciklin nagyon ronda, de a rozsdaboglya méh-szökevényemen ki is néz.

 

A "rövidebb úton vált" szöveget meg a 7800-6600... óta minden szettnél elsütik, de, még az egy szetten belüli modellfrissítés alkalmával is. Lassan már tényleg eljutunk oda, hogy elég "rágondolni", és már kúszik is a lánc hátul :)



#1870
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

"A fékváltókarok mechanikáján is fejlesztett a Shimano, ezentúl gyorsabban és könnyebben válthatunk a váltókar lecsökkentett útjának köszönhetően (rövidebb mozdulat elég lesz a váltáshoz)." ezt már hányszor írták le? :D 

Ezen én is jót mosolyogtam. Elvileg már gombnyomásra kéne váltania ezeknek a Shimano szerint, annyit rövidült évek alatt a kar útja. :D

Egyébként magát a 105-ös szettet szeretem, az új saját bringámon is félig-meddig az van. Majd teszek ki képeket róla, talán jövőhéten.


Edited by MJani01, 2018. April 06. - 11:00.

  • donciccio and Vejne like this


A sebesség mindent megold.

 


#1871
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

http://bikemag.hu/ma...egra-hatsovalto

 

nekem ez még mindig akkora hátrány a 10 sebességes, le-fel sokatváltós campyval szemben, mint alkoholmentes sörrel indulni egy rúgjunk be gyorsan versenyen

"A fékváltókarok mechanikáján is fejlesztett a Shimano, ezentúl gyorsabban és könnyebben válthatunk a váltókar lecsökkentett útjának köszönhetően (rövidebb mozdulat elég lesz a váltáshoz)." ezt már hányszor írták le? :D 


  • Vejne likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1872
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 posts

http://bikemag.hu/ma...egra-hatsovalto

 

nekem ez még mindig akkora hátrány a 10 sebességes, le-fel sokatváltós campyval szemben, mint alkoholmentes sörrel indulni egy rúgjunk be gyorsan versenyen

Sokatváltós Campa után mentem át 4700 Tiagrára, majd Ultegrára. Túléltem, de néha hiányzik. Van mérés a leváltás időbeli különbségéről? Kíváncsi lennék.

Korábban már írtam, hogy néha sikerül belepöckölni a fékkarba lefeleváltáskor egyszerre és akkor semmi sem történik. Lehet ismételni. Ezt nagyobb hátránynak tartom mint a csuklócsavarással megoldható egyszerre sokat leváltást. Ellenben ez is ritka nagyon és simán kezelhető.

Írom mindezt úgy, hogy nem versenyzek. Azt el tudom képzelni, hogy a sokatleváltás hiányán vagy a kimaradó lefele váltáson menjen el valakinek a versenye.

Ez van.

 

A kuplungos hátsóváltó szerintem üdvözlendő. Veszem is majd a CX-re. Nagyon csapkod terepen.


Edited by eddie1978, 2018. April 05. - 21:55.


#1873
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

http://bikemag.hu/ma...egra-hatsovalto

 

nekem ez még mindig akkora hátrány a 10 sebességes, le-fel sokatváltós campyval szemben, mint alkoholmentes sörrel indulni egy rúgjunk be gyorsan versenyen


  • donciccio likes this

#1874
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Nekem az uj bringam ezt tokgyari full shimano 9100-zal is csinalja.  Jo, nem ennyire dulva, de nem is jo.   A mech. valtoknak attol tartok nincs nagy jovoje a teljesen eldugott bowdenek miatt.    Igaz elsore olcso bowdeneket hasznaltam, nem a 10x aru eredetit, de nem hiszem, hogy azzal is 2 evig gond nelkul fog futni, mint a 9000-es a szabadban futo bowdenes vazamon.r n

Pár napja mintha láttam volna, hogy az átdobód beállításával voltak problémáid (kistányérra nem akart váltani? pedig teljesen ki volt engedve a határoló)

 

Vicces módon vele paralell egy másik fórumon egy másik arcnak pont az ellenkező problémája volt: mindig kidobta az átdobó a láncot a hajtókaron kívülre.

 

Már ott pedzegetted-tanakodtak róla, hogy ezek a problémák mind-mind az eletromos szettek mellett szólnak. Főleg, hogy én most télen megtanultam: a mechanikus szettek bizony tudnak érzékenyek lenni a sóslére-koszra. És én ki nem állhatom az izmozást a karral, sem az 1-2 hangos fokozatot.

 

Más: vettem korábban ribble-ről 12euros 46t stronlight tányért, ami az oldal szerint "külső tányér", de semmilyen váltáskönnyítő szegecs-marás nem volt rajta. Nosza, reszeljünk meg három fogat. Kis összeszokás után immáron instant-hibátlan váltás van terhelés alatt is (bár nem fogom erőltetni, mert ez a DA-7901-es lánc szerintem nem szereti a szegecs nélküli nem formázott tányérokat annyira..)


  • donciccio likes this

#1875
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

kb mint fésűvel borotválkozni

Nekem az uj bringam ezt tokgyari full shimano 9100-zal is csinalja.  Jo, nem ennyire dulva, de nem is jo.   A mech. valtoknak attol tartok nincs nagy jovoje a teljesen eldugott bowdenek miatt.    Igaz elsore olcso bowdeneket hasznaltam, nem a 10x aru eredetit, de nem hiszem, hogy azzal is 2 evig gond nelkul fog futni, mint a 9000-es a szabadban futo bowdenes vazamon.


  • Vejne likes this

#1876
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

 

kb mint fésűvel borotválkozni


  • donciccio likes this

#1877
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Vegul a BikeArt-ban talaltam ami kell, es meg olcso is volt.

Az egyetlen dolog, amin kuzdeni kellet, hogy kitalaljam, hogy eresztem le a belsot, ha a gumit cserelni szeretnem.

Vegulis egy regi fekbowden megfelelt a celnak, legalabbis 1 barrol le tudtam engedni.   8-rol valoszinuleg ez mar nem lesz jo megoldas.    De van valahol egy hústűm is, az szerintem pont befer es hat az merev.



#1878
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Probalok a varosban egy ilyen szelephosszabbitot talalni, es semmi.

Egy-ket helyen van hosszabbito, de nem ilyen, hanem szelepszetszedos, ami nekem nem jo.

Mashol meg van, csak eppen 30mm-s hosszabbito...  (egy vicc)

 

Nincs valakinek ilyen otthon?

ez is szelepszétszedős ,

 

https://ebike.hu/ter...zelepatalakito/

 

most nincs a kezem ügyében és nem emléxem.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1879
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://weightweenies...hp?f=3&t=150980

 

https://bike.shimano...n-gear-ran.html

 

gombokért lesz majd 5800..


  • donciccio likes this

#1880
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

ejej, igen, 1"-os a villa.

maxibike, recikli, helyi boltok(Pécs) körbetelefonálása megvolt már, semmi biztató egyelőre.

https://www.ebay.com...dIAAOSwiYFXK~GG

 

expandert asszem ad hozzá, ha nem, akkor meg kb. 1500 ft egy colos expander..