Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34322 replies to this topic

#1841
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

van hozzá szerszám. kb mindegyik szerszámboltban. 

 

Ezt látva, nem is tudom, sírjak e, avagy nevesek...


  • MJani01 likes this

#1842
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

 

  Nincs is campa szerszam a leszedeshez, ha jol latom.

 

 

van hozzá szerszám. kb mindegyik szerszámboltban. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1843
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

Vegulis UT-vel volt tapasztalatom, Fulcrum hajtomuvem volt egy idoben.   Azzal nem volt gondom, hangot se nagyon adott.

De ez a PT ez borzalom.  Nincs is campa szerszam a leszedeshez, ha jol latom.

 

Nem csoda, hogy azon kell recsegni, hogy 10-et is lehet valtani egyszerre. :D

a shimi még mindig nem tud egy rendes,keskeny q faktorú,karbon hajtóművet csinálni. mondjuk alut sem tud,de ez már más kérdés. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1844
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Vegulis UT-vel volt tapasztalatom, Fulcrum hajtomuvem volt egy idoben.   Azzal nem volt gondom, hangot se nagyon adott.

De ez a PT ez borzalom.  Nincs is campa szerszam a leszedeshez, ha jol latom.

 

Nem csoda, hogy azon kell recsegni, hogy 10-et is lehet valtani egyszerre. :D



#1845
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

https://www.merlincy...ike-108933.html

 

az out of stock felirat NE TÉVESSZEN meg, legörgetsz, kiválasztasz egy kormány-stucni kombót, ami van készleten, és máris látod, hogy ennyibe még a pedál-cipő is belefér náluk...



#1846
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

na igen. Ezért felbecsülhetetlen egy jó bolt. Ahol van PT lehúzó, olasz középrész menetvágó, meg találékony szerelők.

 

Pl. most fogok villanyakat hegesztetni, ha megjön a csomagom. De a 9s átdobó 10s-re alakítása laposfogóval is költségtudatos megoldás (nem szerette az fd-5501-es a 10s láncot, néha-néha kidobta kintre a láncot. Fogó elő, kilapít, azóta gondmentes)

 

Az az érdekes, hogy a power-shift mechanikás karokat MINDENKI szereti, kivéve, aki őstulok campag-zelóta. Nem értem, mi a baj egy olyan váltókarral, ami könnyebben klikkelhető, finomabb működésű, ergonomikusabb a kioldógombja.. 



#1847
kcssnorbert

kcssnorbert

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 posts

A PT lehúzó is megér egy misét, a Parktool rendszeresen törik, szó nélkül visszakaptam az árát. Otthoni használatra egy Cyclus meg egy kicsit drága. 



#1848
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

semmi gond nincs a PT-vel, ha van hozzá hajtókar-lehúzód. Itt a boltban VAN, és szokták is használni a betévedő Athenás-Centauros-Velocés gépeken.

 

Ja, egy mókás dolog van a PowerTorque-on: felemás csapágyak. Egyik oldalon 7mm vastag sztenderd 6805RS csapi, másik oldalon meg az UT-ből ismert "keskeny" változat, a 6mm-es (6805N RS)

 

DE a potenza power torque + már önlehúzó csavaros volt, idéntől meg megszűnt a rendszer. Pedig a tengelykapcsolat valójában könnyebb volt az UT-nál. (vess össze egy Potenza PT és Potenza UT hajtást, csészékkel-csapágyakkal, vagy egy Athena karbon PT-t csészékkel-csapágyakkal egy Chorus UT (2014) vagy előd-Athena UT-val, szintén csapágyakkal-csészékkel).

 

Nincs nagy különbség súlyra, kb. 20-30 gramm komplett szerelékkel, de vicces. Amúgy a Q-faktor egyforma a két rendszernél, sapágyélettartam mindkettőnél rossz (legalábbis shimano HT2-höz képest rövidebb élettartamú, ahogy lejött)

 

Szerintem a legnagyobb böszmesége a campag-nak a szkeleton fékek voltak. Nehezebbek-drágábbak-gyengébbek-rugalmasabbak a nem-szkeletonizáltaktól (vess össze tömegben egy 2011 utáni centaur nem-szkeletont egy korábbi szkeletonnal. Hiába hátul 1 forgáspont, tömegben a mezei 2forgáspontos, nem szkeleton modell odaver neki vagy 40 grammal, és még merevebb-erősebb is)



#1849
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

fejlesztési bakik tele campával, végre lerántották a leplet az olasz átverésről :-)

http://road.cc/conte...design-blunders

power torque tényleg nem visszabontható?



#1850
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

ma őrbottyán és csomád közt ahányszor eszembe jutott hogy lecsukatnám, aki (beton)ALAP nélküli aszfaltot átad/átvesz, na ha annyi db ötezresem lenne, akkor tele lenne a szobám campa bora kerekekkel

 

:angry:  :angry:  :angry:  :angry:  :angry:  :angry:  :angry:


  • donciccio likes this

#1851
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

mondjuk 500 ft körül van egy rendes rozsdamentes, nem galvanizált fékbowden, ami nem rohad be 1 év után sem. Nyilván megéri a 200 ft-os noname legaljával cihelődni. :)


  • Kisherceg likes this

#1852
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

adalék a melyik rosszabb a campy vagy a shimano soha le nem járó lemezhez: a család egyik vasán van egy 8-as shimano 600 fvkar, garázsban tárolva. télen abban a váltást segítő zsír (?) elég jól be tud merevedni, lehet tologatni a fvkart fel-le, nagyjából semmi nem történik. a campa ilyet nem tud, ellenben a fékbovden (no name) az be tud állni pár hónapos szünet alatt (nem fűtött helyiségben tárolva) , fékezés után a fékkarok félig berántva maradnak, nem csúszik vissza a bovden a házban...pár csepp olaj után jobb a helyzet



#1853
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

szerintem is szép a 07-es record ut hajtókar

ebből nekem centaurom van, jó de azért nem súlybajnok


  • donciccio likes this

#1854
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Ave: nem tagadom, esztétikumban nagy előrelépés (a váltók, hajtás és fékek kifejezetten pofásak)

 

DE ez már nem rekord, ez chorus. Amióta UT karbon van, mindig a rekord volt üregelt, a chorus "gittelt", most ugyanez van az SR-R vonatkozásában.

 

A fékeket sikerült úgy felhízlalni, hogy az előző generációs centaurok könnyebbek. Oké, a golyóscsapágyazás extra tömeg, de ez a tömegadat a rekordtól nagyon viccesen hat.

 

A hátsó váltóra no comment. Mennyi is egy ultegra vagy rival? Egyébként a rekord hajtókar is nehezebb lett az ultegrától.

 

A fékkaron levő kopoltyúknak meg semmi funkciója, az igaz, de az is egy kedves dizájnelem volt, most már nincs. Azt a kioldógombot meg igazán áttervezhetnék már, meg lehet nézni a Microshift karokat, olyan kellene ide is..

 

Esztétikailag előrelépés, műszakilag majd kiderül, árban meg nincs annyira elszállva (probikekit-en már rendelhető)

 

1-2 új lánckeréksor-kombinációt behozhatnának. 

 

Amúgy amit megtehetnének még, hoogy a kopó alkatrészeket SH-kompatibilissé alakítják (bowdenek, sor, hajtókar-csapágy, fékbetétek...) Belegondolva: ha úgyis 12-es lánckeréksorral jöttek ki, mekkora szám lett volna, ha shimano-szabadonfutóval kompatibilis lánckeréksort is kínálnak. Rotort-kereket úgyis gyártanak (és pl. ez is egy kedves ficsőr, 1999 utáni rekord-chorus-daytona-centaur OS-tengelyes agyakat sh11-re tudod alakítani pl. egy mai vento asy-ra való 11s sh rotorral.. :) )

 

Én tuti megléptem volna az olaszok helyében, hogy készítek sh-kompatibilis sorokat... 


  • donciccio likes this

#1855
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

med_yzgn3e_img_6185.jpg

 

med_t09o2z_img_6184.jpg

 

2012-es athena és record váltók...

 

med_12u8mv_img_6170.jpg

 

2012es centaur féktest.. Mintha kicsit verné a mostani rekordot?

 

med_l4c6co_img_0065.jpg

 

2007-es rekord hajtás.. No comment.. 

 

Ja, tudom, ez "hajlott" meg "nem volt elég merev". :)

1x lesz egy ilyen hajtókarom. ez még tetszik nekem. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1856
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

med_l4c6co_img_0065.jpg

 

2007-es rekord hajtás.. No comment.. 

 

Ja, tudom, ez "hajlott" meg "nem volt elég merev". :)

 

Ezt a dizajn probald meg eladni 2018-ban.    Ez van, ahhoz, hogy kinezzen valahogy nehezebb.  Sowhat.    Legalabb jol fest az uj.


Edited by ave, 2018. April 09. - 14:54.


#1857
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

med_yzgn3e_img_6185.jpg

 

med_t09o2z_img_6184.jpg

 

2012-es athena és record váltók...

 

med_12u8mv_img_6170.jpg

 

2012es centaur féktest.. Mintha kicsit verné a mostani rekordot?

 

med_l4c6co_img_0065.jpg

 

2007-es rekord hajtás.. No comment.. 

 

Ja, tudom, ez "hajlott" meg "nem volt elég merev". :) 

 

 


  • donciccio likes this

#1858
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

https://www.probikek...idget_id=949873

 

ezek se sokáig vártak vele



#1859
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

https://cyclingtips....disc-groupsets/ úgy látszik nem volt kacsa a 12 fokozat hátul. 

 

és a kazetta test nem változik. :D azért az milyen már,h 9 fokozattól 12-ig ugyanazt a kereket lehet használni?

hiába jön a 12 sp, a jó 10-eseket ezután sem fogják utánunk dobálni :-)


  • donciccio likes this

#1860
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

https://cyclingtips....disc-groupsets/ úgy látszik nem volt kacsa a 12 fokozat hátul. 

 

és a kazetta test nem változik. :D azért az milyen már,h 9 fokozattól 12-ig ugyanazt a kereket lehet használni?

sőt, a 8s sor is jó a mai rotorokra, csak 10s záróanya kell hozzá... :) 

 

jha, és TÁVTARTÓ nélkül. ugyanarra a rotorra fel-le 8-9-10-11-12, mindenféle extra gánykodás nélkül.. :)


  • donciccio likes this