https://thecycleclin...less-compatible
ez sem néz ki rosszul egy neo-klasszikóhoz.
acél villáknál szerintem 600 gr körül van az alsó limit és 750-800 gr fölé nem nagyon mennek csak az igénytelen darabok
saját mérések alapján egy menetes gios villa (nem festett, de teljes krómozással) 610 gr
a szintén 1 colos, de menet nélküli, ahead rendszerhez való, festett és vállaknál krómozott coppi neuron 690 gr (méretre vágva)
a karbon villák fele ennyiek
a KARBON villák nem olyan könnyuek ám!
Hylix karbonvilla, 30cm nyakkal, 490 grammos. A legtöbb fullkarbon villa masszívan 400 gr körül van. Nekem a Trek villa jó nehéz, mert acélnyakas, papucsos. De a szárak jók.
Mondjuk olyan téren jobb az acél nyak, hogy, mint látható, elég jól lehet testreszabni. Plusz, a legtöbb colos expander jól érzi benne magát, míg a karbon nyakas villába kisebb átmérőjű expander való ()más kérdés, hogy a fent csitált Hylixhez a gyártó adja az expandert és az alsó kónuct is.)
100-200 grammon egy acélváznál nem problémázok.
egy kis rozsdaboglya-vonal
Hozzámkerült egy ORIA GM0.0 csöves, Columbus papucsos villa, 21cm menetes nyakkal. Az eladó kérésre adott mellé egy levágott villanyakdarabot.
Én odaadtam a szerelőmnek, aki a mostani villámat is toldotta, most 27cm-es nyakú ahead villám van. Használni nem hiszem, hogy fogom, mert a mostani villám (Trek OCLV karbon) könnyebb-nagyobb gumit fogad, jó rugalmas dizájn, de tartalék villának nem rossz. Esetleg átfesteni feketére v anthrakitra és úgy már használható is lenne.
Nem mértem le, de ekkora nyakkal acélból biztos dögnehéz. Megtarthattam volna menetesként, mert a pipa jobban néz ki, sokkal kecsesebb, korlátlan állítható a magasság fokozatmentesen, és úgyis 26-os befogójú a kormányom, DE, utálom a menetes fejcsapágyat Ha már úgyis ahead stucni-fejcsapágy-villa teljesít szolgálatot immáron 3. éve, akkor miért downgrade-eljek menetesre?
szerk: azzal a szemlélettel, hogy minden váz a gyári villájával a legjobb, NAGYON nem értek egyet. Butaság. Az egész. Úgy. Ahogy. Van.
acél villáknál szerintem 600 gr körül van az alsó limit és 750-800 gr fölé nem nagyon mennek csak az igénytelen darabok
saját mérések alapján egy menetes gios villa (nem festett, de teljes krómozással) 610 gr
a szintén 1 colos, de menet nélküli, ahead rendszerhez való, festett és vállaknál krómozott coppi neuron 690 gr (méretre vágva)
a karbon villák fele ennyiek
egy kis rozsdaboglya-vonal
Hozzámkerült egy ORIA GM0.0 csöves, Columbus papucsos villa, 21cm menetes nyakkal. Az eladó kérésre adott mellé egy levágott villanyakdarabot.
Én odaadtam a szerelőmnek, aki a mostani villámat is toldotta, most 27cm-es nyakú ahead villám van. Használni nem hiszem, hogy fogom, mert a mostani villám (Trek OCLV karbon) könnyebb-nagyobb gumit fogad, jó rugalmas dizájn, de tartalék villának nem rossz. Esetleg átfesteni feketére v anthrakitra és úgy már használható is lenne.
Nem mértem le, de ekkora nyakkal acélból biztos dögnehéz. Megtarthattam volna menetesként, mert a pipa jobban néz ki, sokkal kecsesebb, korlátlan állítható a magasság fokozatmentesen, és úgyis 26-os befogójú a kormányom, DE, utálom a menetes fejcsapágyat Ha már úgyis ahead stucni-fejcsapágy-villa teljesít szolgálatot immáron 3. éve, akkor miért downgrade-eljek menetesre?
szerk: azzal a szemlélettel, hogy minden váz a gyári villájával a legjobb, NAGYON nem értek egyet. Butaság. Az egész. Úgy. Ahogy. Van.
Vejne módosította - 2018. május 06. - 06:20
Valami nem kerek ezekkel az ilyen tömegű aero kerekkel. Valami túl könnyű bennük.
https://www.huntbike...g-31deep-24wide
ár-érték arányban nem rossz!
400 euro körül van
1500 gramm alatt
31mm magas
19-24mm széles
Tetszik. Meg én szívesebben járnék Hunt kerékkel, mert idehaza nem sokat látsz belőle. Pontosan ezért nem vennék Fulcrumot, vagy ha igen, matrica le, és valami kamut szerezni hozzá
Valami nem kerek ezekkel az ilyen tömegű aero kerekkel. Valami túl könnyű bennük.
A sebesség mindent megold.
https://www.huntbike...g-31deep-24wide
ár-érték arányban nem rossz!
400 euro körül van
1500 gramm alatt
31mm magas
19-24mm széles
Tetszik. Meg én szívesebben járnék Hunt kerékkel, mert idehaza nem sokat látsz belőle. Pontosan ezért nem vennék Fulcrumot, vagy ha igen, matrica le, és valami kamut szerezni hozzá
Ja ertem mar, szoval elo lesz feszitve, es emiatt kesobb kirughatja magat.
De ahogy Sheldon irja is, ezt kerekepites alatt nem olyan lehetetlen kivedeni.
En mondjuk meg se probalok kereket fuzni, szoval nem tudom mennyire nehez ez a tulhuzas/visszaengedes, de hat aki nekiall, az ertsen is hozza.
Mondjuk legutobb egy 8-as kiszedes az egyik Dura Ace C24 hatso kerekemben ugy sikerult a mesternek, hogy a kullo nem all iranyban. (kullomagnes pont arra a kullore kene, de nem lehet, mert tok ferde) De ugye ezeknek a kulloknek nem J feje van, mas jellegu hanyagsagra gyanakszom. Mindenesetre nem fogom ot ajanlni masnak, es magamnak is kereshetek mast.
én építettem már pár kereket, kb féltucatot (mind ugyanarra a 32lyuk/3 kereszt mintára). ezzel nagyon az elején vagyok a tanulásnak, de mit lehet tenni. ami az egyik legfőbb tapasztalat, hogy a dolog elméleti hátterének a tudása, a "hozzáértés" kb 30%. a másik 70% ami sokkal fontosabb a gyakorlat, az a rutin, amivel el lehet jutni oda, ahol a "művészet" kezdődik. ave, Bp-n akit tudok ajánlani, a Zöld Pontban Kántor Zoli. ő nagyon érzi a keréképítést.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
ave módosította - 2018. május 04. - 15:04
De hat hogy tudna csavarodni egy klasszik J feju kullo?
Az biztos, hogy nem sok az aero elony, a felni sokkal tobbet szamit.
Kisherceg már meg is válaszolta. mindegyik küllő tud csavarodni,csak vlmelyik kevésbé. ezért kell(ene) kiegyenlíteni a feszültséget centrírozás után a küllőkből. ezt sok helyen nem teszik meg.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
De hat hogy tudna csavarodni egy klasszik J feju kullo?
a hossztengelye mentén.
https://www.sheldonb...wheelbuild.html
"As the wheel begins to come into tension, you start to have to deal with spoke torsion. When you turn your spoke wrench, the spoke will first twist a bit from the friction of the threads. Once the nipple has turned far enough, the twist in the spoke will give enough resistance that the threads will start to move, but the spoke will remain twisted. What a good wheelbuilder can do that a robot machine can't do is feel this twist. If you "finish" your wheel up, and it is perfectly true in your stand, but the spokes are twisted, the wheel will not stay true on the road. The twist in the spokes will eventually work itself out, and the wheel will go out of true.
This problem can be prevented by sensitive use of your spoke wrench. What you need to do is overshoot and backlash. In other words, suppose you want to tighten a particular spoke 1/4 turn. You don't just turn the wrench 1/4 turn, you turn it a little farther, then back it up that same little bit. The nipple winds up being 1/4 turn tighter, but the backing up releases the twist in the spoke.
This is much easier to do on straight-gauge spokes, because they are stiffer torsionally, and it is easier to feel the twist than it is with butted spokes. One of the reasons I like "ærodynamic" spokes so much is not so much for the ærodynamics, as that you can tell visually that they are twisted."
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
igen. könnyebb centrírozni a kereket,mint húzott küllővel. a lapos küllőt meg bírom fogni,így nem csavarodik. aero előnye nem hiszem,h sok lenne.
De hat hogy tudna csavarodni egy klasszik J feju kullo?
Az biztos, hogy nem sok az aero elony, a felni sokkal tobbet szamit.
CX-Rayt van ertelme van egy alacsony peremes felnihez hasznalni?
igen. könnyebb centrírozni a kereket,mint húzott küllővel. a lapos küllőt meg bírom fogni,így nem csavarodik. aero előnye nem hiszem,h sok lenne.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
CX-Rayt van ertelme van egy alacsony peremes felnihez hasznalni?
van, aki szernt igen, mert nagyon jó, erős, jó szakítószilárdságú küllő.
Mondjuk én 31mm-es felnihez is bátran használnék 2-1.8-2-es nem-aero küllőt. Számomra nem ér meg annyi felárat a "jobb"
tegnap megérdeklődtem a küllő árakat. úgy néz ki sapim cx-ray küllőkkel is meg tudnám csinálni a kerekeim. a dt new aero-hoz képest komoly 10-ezreket lehetne spórolni rajta. így viszont elől teljesen radiális fűzésű lenne a kerék,hátul meg a hajtás oldalon lehet 3 kereszt,a másik oldalt meg radiális.
én még mindig abban a hitben voltam,h itthon biker forgalmazza a sapim küllőket,és ők nem nagyon hoztak cx-ray-t. szóval a beszerezhetetlen kategória volt. viszont most már a bikefun forgalmazza,és nekik van belőle készlet.
CX-Rayt van ertelme van egy alacsony peremes felnihez hasznalni?
nézzük, mennyire herdáltam el a kerékvásárlással a lehetőségeim
https://thecycleclin...inlin-xr22t-rim
ebből vettem volna 2db-ot. ERD tökéletes, a küllőfuratok központosítottan futnak, így lehet 2:1 (16:8) küllővel fuzni hátul.
lett volna a két felni 80 GBP plusz 25 GBP posta. az 105 GBP. Az ursus agyak-küllők felhasználhatóak lettek volna hozzá, mert a felni effektív átmérője ugyanaz-ugyanannyi.
szóval lett volna 105 GBP plusz kb. 6ezer ft munkadíj (kerék kifuzese és új felnire fuzese).
az 43 ezer ft körülre jött volna ki.
A prime-ért fizettem szabadonfutóval együtt talán 67ezer ft-ot, az ursust eladtam 30ért.
nem lett volna jelentős különbség. Ennélfogva, kissé már bánom, hogy nem így jártam el. Ez a felni jobbnak néz ki. Más kérdés, hogy akár később még ténylegesen lehet fuzetni is kereket, csak ott az agyak-küllők árával is számolni kell. De agyakból egész decenst kifogsz 15-20ezer közt szettben, és 20-24 küllő ára nem olyan eget rengető, főleg, ha nem ragaszkodsz a cx-rayhez, hanem beéred pl. 1430-as pillarral vagy 434-es CN-el.
Kíváncsiságból, mibe kerül a cx-ray darabja? Én még 1 db-ot 3.5 euróért vettem két éve.
http://www.bikefun.h...14g-14mm-fekete
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
nézzük, mennyire herdáltam el a kerékvásárlással a lehetőségeim
https://thecycleclin...inlin-xr22t-rim
ebből vettem volna 2db-ot. ERD tökéletes, a küllőfuratok központosítottan futnak, így lehet 2:1 (16:8) küllővel fuzni hátul.
lett volna a két felni 80 GBP plusz 25 GBP posta. az 105 GBP. Az ursus agyak-küllők felhasználhatóak lettek volna hozzá, mert a felni effektív átmérője ugyanaz-ugyanannyi.
szóval lett volna 105 GBP plusz kb. 6ezer ft munkadíj (kerék kifuzese és új felnire fuzese).
az 43 ezer ft körülre jött volna ki.
A prime-ért fizettem szabadonfutóval együtt talán 67ezer ft-ot, az ursust eladtam 30ért.
nem lett volna jelentős különbség. Ennélfogva, kissé már bánom, hogy nem így jártam el. Ez a felni jobbnak néz ki. Más kérdés, hogy akár később még ténylegesen lehet fuzetni is kereket, csak ott az agyak-küllők árával is számolni kell. De agyakból egész decenst kifogsz 15-20ezer közt szettben, és 20-24 küllő ára nem olyan eget rengető, főleg, ha nem ragaszkodsz a cx-rayhez, hanem beéred pl. 1430-as pillarral vagy 434-es CN-el.
Kíváncsiságból, mibe kerül a cx-ray darabja? Én még 1 db-ot 3.5 euróért vettem két éve.
tegnap megérdeklődtem a küllő árakat. úgy néz ki sapim cx-ray küllőkkel is meg tudnám csinálni a kerekeim. a dt new aero-hoz képest komoly 10-ezreket lehetne spórolni rajta. így viszont elől teljesen radiális fűzésű lenne a kerék,hátul meg a hajtás oldalon lehet 3 kereszt,a másik oldalt meg radiális.
én még mindig abban a hitben voltam,h itthon biker forgalmazza a sapim küllőket,és ők nem nagyon hoztak cx-ray-t. szóval a beszerezhetetlen kategória volt. viszont most már a bikefun forgalmazza,és nekik van belőle készlet.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
3 ok amiért komolytalan ez a review:
- az ipse szandálja
- spd pedál
- btwin láncvilla védő