Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34368 replies to this topic

#18321
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Stucnit nem erdemes karbonra.
Csak AX meg hasonlo kategoriaban lesznek konnyebbek az alunal, de azok meg hiaba konnyuek, ha kozben bunrondak, es extrem dragak is.
Pedalnal semmivel nem jobb a karbon, csak konnyebb. Ez persze szamit valamit, hiszen ez forgo tomeg.

#18322
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,925 posts

Lenne nekem is egy kérdésem. Kormány, stucni, nyereg csõ, pedál cserét szeretnék. Karbont szeretnék mindenbõl. Kérdésem az lenne, hogy megéri e befektetés? Vagy nagy csodát ne várjak tõle és inkább jobb alu cucokkal pakoljam fel?


Megtalálad egy kerékpáron azokat az alkatrészeket, amiket legutoljára illik karbonra cserélni, de a profik közül is mennek alu cuccokkal. Ha tényleg van rá fölös pénzed, akkor kormány-stucni-nyeregcsõ kombót cseréld ki (mondjuk 3T-re), de a pedált abszolút fölösleges.

#18323
csabiuvb

csabiuvb

    vendég

  • fórumtag
  • 55 posts
Lenne nekem is egy kérdésem. Kormány, stucni, nyereg csõ, pedál cserét szeretnék. Karbont szeretnék mindenbõl. Kérdésem az lenne, hogy megéri e befektetés? Vagy nagy csodát ne várjak tõle és inkább jobb alu cucokkal pakoljam fel?

#18324
csabiuvb

csabiuvb

    vendég

  • fórumtag
  • 55 posts
Bocsánat! Vázgeometriát akartam írni :) Nem tudom miért ezt írtam :)

#18325
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,413 posts

Szeretném lecserélni a régi CrMo vázamat egy carbon villás alu vázszettre, de nem nagyon tudom, hogy a helyes méretválasztáson kívül még mire érdemes odafigyelni a választásnál, mert ez lesz az elsõ váz vételem. A cél, hogy könnyebb legyen a bringa, edzéshez, hobbi versenyzéshez. Az költséget szeretném 150e alatt tartani. Eddig a következõket nézegettem:
Trek 2.5
Willier La Triestina
Specialized Allez
Merida Race Lite 904
Wheeler Route 1.5
Van valakinek jó-rossz tapasztalata valamelyikkel, esetleg valami más ötlet? Elõre is köszi a segítséget!


Trek élettartamgaranciás,innentõl szerintem nincs mirõl beszélni

#18326
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

Ez mit jelent?


szimpatikus az aerója = olcsó, kevés EUR-ért megvehetõ :-)))

#18327
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

Nekem egy Triestinám van. Meg vagyok vele elégedve. Kezdõ oútisként remek választás volt. Felsorolt vázak közûl sztem az legyen a döntõ amelyik neked tetszik ill amelyiknek szimpatikus az aerója. Nekem pl a Trek vázak nagyon bejönnek. Egyszer ha lesz vázcsere tuti Treket veszek.


Ez mit jelent?

#18328
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

Szeretném lecserélni a régi CrMo vázamat egy carbon villás alu vázszettre, de nem nagyon tudom, hogy a helyes méretválasztáson kívül még mire érdemes odafigyelni a választásnál, mert ez lesz az elsõ váz vételem. A cél, hogy könnyebb legyen a bringa, edzéshez, hobbi versenyzéshez. Az költséget szeretném 150e alatt tartani. Eddig a következõket nézegettem:
Trek 2.5
Willier La Triestina
Specialized Allez
Merida Race Lite 904
Wheeler Route 1.5
Van valakinek jó-rossz tapasztalata valamelyikkel, esetleg valami más ötlet? Elõre is köszi a segítséget!


mennyire régi cromo vázszett? ha 126 mm-es a hátsó papucstáv, akkor lehet hogy a benne lévõ kerék tengelye rövid lesz a mostani vázakhoz (130 mm)
nem biztos hogy a hajtómû jó lesz az új vázba de ezt majd a többiek megszakértik
ha jelenleg alsócsöves váltókarod van és maradnál is ennél akkor - talán - az se biztos hogy ez mindegyik kiszemelt váznál megoldható
fékek hossza, benyúlása is keveredhet

#18329
csabiuvb

csabiuvb

    vendég

  • fórumtag
  • 55 posts
Nekem egy Triestinám van. Meg vagyok vele elégedve. Kezdõ oútisként remek választás volt. Felsorolt vázak közûl sztem az legyen a döntõ amelyik neked tetszik ill amelyiknek szimpatikus az aerója. Nekem pl a Trek vázak nagyon bejönnek. Egyszer ha lesz vázcsere tuti Treket veszek.

#18330
lp1978

lp1978

    vendég

  • fórumtag
  • 22 posts
Szeretném lecserélni a régi CrMo vázamat egy carbon villás alu vázszettre, de nem nagyon tudom, hogy a helyes méretválasztáson kívül még mire érdemes odafigyelni a választásnál, mert ez lesz az elsõ váz vételem. A cél, hogy könnyebb legyen a bringa, edzéshez, hobbi versenyzéshez. Az költséget szeretném 150e alatt tartani. Eddig a következõket nézegettem:
Trek 2.5
Willier La Triestina
Specialized Allez
Merida Race Lite 904
Wheeler Route 1.5
Van valakinek jó-rossz tapasztalata valamelyikkel, esetleg valami más ötlet? Elõre is köszi a segítséget!

#18331
Troy

Troy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 252 posts

Dehogynem értem és egyet is értünk ebben, csak most a maradék 1%-ról beszéltem (lásd idézet). Idézek magamtól a ki milyen bringát topikból, aug 30. :


Sorry ezt anno nem lattam ;)

#18332
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,925 posts

Nem erted amit irok ( vagy nem akarod )..te ulhetsz akarmilyen vazon akarmilyen kereken ha a testhelyzeted nem eleg aerodinamikus per se..
Mindezzel csak arra akarok ramutatni, hogy nem szamitva az elitet...az abszolut elitet..az aerodinamikus hacacarenak nincs tul sok jelentosege..ezen a szinten! Az atlag bringas nem lesz attol jobb, hogy S3 vazon megy, vagy van egy 50-60mmes szettje


Mondjuk egy fulcrum racing 7-hez képest egy zipp 404 (58mm-es) igenis számit amatõr szinten is, km/h-ban mérhetõ különbség van a kettõ között, mert nem csak 400g-al könnyebb, de sokkal-sokkal aerodinamikusabb is.

Ja meg tök jó ahogy surrog. :)

#18333
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Nem erted amit irok ( vagy nem akarod )..te ulhetsz akarmilyen vazon akarmilyen kereken ha a testhelyzeted nem eleg aerodinamikus per se..
Mindezzel csak arra akarok ramutatni, hogy nem szamitva az elitet...az abszolut elitet..az aerodinamikus hacacarenak nincs tul sok jelentosege..ezen a szinten! Az atlag bringas nem lesz attol jobb, hogy S3 vazon megy, vagy van egy 50-60mmes szettje

Dehogynem értem és egyet is értünk ebben, csak most a maradék 1%-ról beszéltem (lásd idézet). Idézek magamtól a ki milyen bringát topikból, aug 30. :

...
A menetteljesítménynél a legfontosabb az ember, aki hajtja a bringát, aztán a második legfontosabb a légellenállás, ami szintén az ember aki hajtja a bringát (mennyire teker aerodinamikus pozícióban), ezek együtt kb 99%át teszik a menetteljesítménynek. A következõ a gördülési ellenállás, ez a gumi, aztán kigyorsításkor a könnyû kerék és utána a többi alkatrész súlya. A sebesség megtartásához síkon a nehéz kerék és a nehéz alkatrészek (kis összeütközés az elõzõ megállapítással). Kigyorsításnál a hajtómû-váz-kerekek-kormány merevsége számít.
...



A sebesség mindent megold.

 


#18334
Troy

Troy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 252 posts

Ki hitte volna, hogy síkon? :)
A testhelyzetnek nincs túl sok köze a kerékhez.


Nem erted amit irok ( vagy nem akarod )..te ulhetsz akarmilyen vazon akarmilyen kereken ha a testhelyzeted nem eleg aerodinamikus per se..
Mindezzel csak arra akarok ramutatni, hogy nem szamitva az elitet...az abszolut elitet..az aerodinamikus hacacarenak nincs tul sok jelentosege..ezen a szinten! Az atlag bringas nem lesz attol jobb, hogy S3 vazon megy, vagy van egy 50-60mmes szettje

#18335
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

50-es tempo tartasa az egyszeruen merheto Wattban, ez oke.

De "Pl fél kg különbség kb 2wattot jelent 0-ról 30ra gyorsításnál"
Ez nehezen ertelmezheto.
Senki nem tud ugyanuannyi ido alatt 30-ra gyorsitani kulonbozo erokifejtessel.
A gyorsitas mereset ugy lehetne csinalni, hogy hany mp-be kerul teljes erobol 0-30-ra gyorsitani.
De olyan pici a kulonbseg, hogy ezt sem lehet igazan gyakorlatban merni. Laborban lehet, fix nyomatekkal gyorsitva a bringat.

Laborban mértek mindent. Csak a kerék volt befogva és a gépek gyorsították.
Great wheel test 2008 – Part 2 – Inertia | Roues Artisanales


A sebesség mindent megold.

 


#18336
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

ertsd: sikon.
En adom az aerodinamikat bizonyos korulmenyek kozott, viszont azt nem szabad elfelejteni, hogy egy akarmennyire aramvonalas bringa es a pilotaja csak annyira lehet aramvonalas amennyire a pilota testhelyzete!


Ki hitte volna, hogy síkon? :)
A testhelyzetnek nincs túl sok köze a kerékhez.


A sebesség mindent megold.

 


#18337
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
50-es tempo tartasa az egyszeruen merheto Wattban, ez oke.

De "Pl fél kg különbség kb 2wattot jelent 0-ról 30ra gyorsításnál"
Ez nehezen ertelmezheto.
Senki nem tud ugyanuannyi ido alatt 30-ra gyorsitani kulonbozo erokifejtessel.
A gyorsitas mereset ugy lehetne csinalni, hogy hany mp-be kerul teljes erobol 0-30-ra gyorsitani.
De olyan pici a kulonbseg, hogy ezt sem lehet igazan gyakorlatban merni. Laborban lehet, fix nyomatekkal gyorsitva a bringat.

#18338
Troy

Troy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 252 posts

Régebben volt már róla szó, találtam pár régi kerék tesztet, aerodinamika, gyorsítás és oldalirányú merevség szempontjából elemzik a kerekeket. Ami elég durva, hogy sokkal jobban számít az, hogy kicsi legyen a kerék légellenállása, mint az, hogy könnyû legyen a kerék. Pl fél kg különbség kb 2wattot jelent 0-ról 30ra gyorsításnál, míg 50km/h-nál egy jó és egy átlagos légellenállású keréknél 10watt is van.


ertsd: sikon.
En adom az aerodinamikat bizonyos korulmenyek kozott, viszont azt nem szabad elfelejteni, hogy egy akarmennyire aramvonalas bringa es a pilotaja csak annyira lehet aramvonalas amennyire a pilota testhelyzete!

#18339
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
latod ezert szamit nekem sokkal jobban a suly, mert 0-30ra gyorsitani tudok, tartosan 50-nel menni nem :D
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#18340
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Régebben volt már róla szó, találtam pár régi kerék tesztet, aerodinamika, gyorsítás és oldalirányú merevség szempontjából elemzik a kerekeket. Ami elég durva, hogy sokkal jobban számít az, hogy kicsi legyen a kerék légellenállása, mint az, hogy könnyû legyen a kerék. Pl fél kg különbség kb 2wattot jelent 0-ról 30ra gyorsításnál, míg 50km/h-nál egy jó és egy átlagos légellenállású keréknél 10watt is van.


A sebesség mindent megold.