Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#18321
Posted 2011. September 14. - 16:22
Csak AX meg hasonlo kategoriaban lesznek konnyebbek az alunal, de azok meg hiaba konnyuek, ha kozben bunrondak, es extrem dragak is.
Pedalnal semmivel nem jobb a karbon, csak konnyebb. Ez persze szamit valamit, hiszen ez forgo tomeg.
#18322
Posted 2011. September 14. - 15:32
Lenne nekem is egy kérdésem. Kormány, stucni, nyereg csõ, pedál cserét szeretnék. Karbont szeretnék mindenbõl. Kérdésem az lenne, hogy megéri e befektetés? Vagy nagy csodát ne várjak tõle és inkább jobb alu cucokkal pakoljam fel?
Megtalálad egy kerékpáron azokat az alkatrészeket, amiket legutoljára illik karbonra cserélni, de a profik közül is mennek alu cuccokkal. Ha tényleg van rá fölös pénzed, akkor kormány-stucni-nyeregcsõ kombót cseréld ki (mondjuk 3T-re), de a pedált abszolút fölösleges.
#18323
Posted 2011. September 14. - 15:18
#18324
Posted 2011. September 14. - 14:56
#18325
Posted 2011. September 14. - 14:21
Szeretném lecserélni a régi CrMo vázamat egy carbon villás alu vázszettre, de nem nagyon tudom, hogy a helyes méretválasztáson kívül még mire érdemes odafigyelni a választásnál, mert ez lesz az elsõ váz vételem. A cél, hogy könnyebb legyen a bringa, edzéshez, hobbi versenyzéshez. Az költséget szeretném 150e alatt tartani. Eddig a következõket nézegettem:
Trek 2.5
Willier La Triestina
Specialized Allez
Merida Race Lite 904
Wheeler Route 1.5
Van valakinek jó-rossz tapasztalata valamelyikkel, esetleg valami más ötlet? Elõre is köszi a segítséget!
Trek élettartamgaranciás,innentõl szerintem nincs mirõl beszélni
#18326
Posted 2011. September 14. - 14:18
#18327
Posted 2011. September 14. - 14:03
Nekem egy Triestinám van. Meg vagyok vele elégedve. Kezdõ oútisként remek választás volt. Felsorolt vázak közûl sztem az legyen a döntõ amelyik neked tetszik ill amelyiknek szimpatikus az aerója. Nekem pl a Trek vázak nagyon bejönnek. Egyszer ha lesz vázcsere tuti Treket veszek.
Ez mit jelent?
#18328
Posted 2011. September 14. - 13:42
Szeretném lecserélni a régi CrMo vázamat egy carbon villás alu vázszettre, de nem nagyon tudom, hogy a helyes méretválasztáson kívül még mire érdemes odafigyelni a választásnál, mert ez lesz az elsõ váz vételem. A cél, hogy könnyebb legyen a bringa, edzéshez, hobbi versenyzéshez. Az költséget szeretném 150e alatt tartani. Eddig a következõket nézegettem:
Trek 2.5
Willier La Triestina
Specialized Allez
Merida Race Lite 904
Wheeler Route 1.5
Van valakinek jó-rossz tapasztalata valamelyikkel, esetleg valami más ötlet? Elõre is köszi a segítséget!
mennyire régi cromo vázszett? ha 126 mm-es a hátsó papucstáv, akkor lehet hogy a benne lévõ kerék tengelye rövid lesz a mostani vázakhoz (130 mm)
nem biztos hogy a hajtómû jó lesz az új vázba de ezt majd a többiek megszakértik
ha jelenleg alsócsöves váltókarod van és maradnál is ennél akkor - talán - az se biztos hogy ez mindegyik kiszemelt váznál megoldható
fékek hossza, benyúlása is keveredhet
#18329
Posted 2011. September 14. - 13:40
#18330
Posted 2011. September 14. - 13:20
Trek 2.5
Willier La Triestina
Specialized Allez
Merida Race Lite 904
Wheeler Route 1.5
Van valakinek jó-rossz tapasztalata valamelyikkel, esetleg valami más ötlet? Elõre is köszi a segítséget!
#18331
Posted 2011. September 13. - 16:58
Dehogynem értem és egyet is értünk ebben, csak most a maradék 1%-ról beszéltem (lásd idézet). Idézek magamtól a ki milyen bringát topikból, aug 30. :
Sorry ezt anno nem lattam
#18332
Posted 2011. September 13. - 16:31
Nem erted amit irok ( vagy nem akarod )..te ulhetsz akarmilyen vazon akarmilyen kereken ha a testhelyzeted nem eleg aerodinamikus per se..
Mindezzel csak arra akarok ramutatni, hogy nem szamitva az elitet...az abszolut elitet..az aerodinamikus hacacarenak nincs tul sok jelentosege..ezen a szinten! Az atlag bringas nem lesz attol jobb, hogy S3 vazon megy, vagy van egy 50-60mmes szettje
Mondjuk egy fulcrum racing 7-hez képest egy zipp 404 (58mm-es) igenis számit amatõr szinten is, km/h-ban mérhetõ különbség van a kettõ között, mert nem csak 400g-al könnyebb, de sokkal-sokkal aerodinamikusabb is.
Ja meg tök jó ahogy surrog.
#18333
Posted 2011. September 13. - 16:20
Dehogynem értem és egyet is értünk ebben, csak most a maradék 1%-ról beszéltem (lásd idézet). Idézek magamtól a ki milyen bringát topikból, aug 30. :Nem erted amit irok ( vagy nem akarod )..te ulhetsz akarmilyen vazon akarmilyen kereken ha a testhelyzeted nem eleg aerodinamikus per se..
Mindezzel csak arra akarok ramutatni, hogy nem szamitva az elitet...az abszolut elitet..az aerodinamikus hacacarenak nincs tul sok jelentosege..ezen a szinten! Az atlag bringas nem lesz attol jobb, hogy S3 vazon megy, vagy van egy 50-60mmes szettje
...
A menetteljesítménynél a legfontosabb az ember, aki hajtja a bringát, aztán a második legfontosabb a légellenállás, ami szintén az ember aki hajtja a bringát (mennyire teker aerodinamikus pozícióban), ezek együtt kb 99%át teszik a menetteljesítménynek. A következõ a gördülési ellenállás, ez a gumi, aztán kigyorsításkor a könnyû kerék és utána a többi alkatrész súlya. A sebesség megtartásához síkon a nehéz kerék és a nehéz alkatrészek (kis összeütközés az elõzõ megállapítással). Kigyorsításnál a hajtómû-váz-kerekek-kormány merevsége számít.
...
A sebesség mindent megold.
#18334
Posted 2011. September 13. - 16:02
Ki hitte volna, hogy síkon?
![]()
A testhelyzetnek nincs túl sok köze a kerékhez.
Nem erted amit irok ( vagy nem akarod )..te ulhetsz akarmilyen vazon akarmilyen kereken ha a testhelyzeted nem eleg aerodinamikus per se..
Mindezzel csak arra akarok ramutatni, hogy nem szamitva az elitet...az abszolut elitet..az aerodinamikus hacacarenak nincs tul sok jelentosege..ezen a szinten! Az atlag bringas nem lesz attol jobb, hogy S3 vazon megy, vagy van egy 50-60mmes szettje
#18335
Posted 2011. September 13. - 15:37
Laborban mértek mindent. Csak a kerék volt befogva és a gépek gyorsították.50-es tempo tartasa az egyszeruen merheto Wattban, ez oke.
De "Pl fél kg különbség kb 2wattot jelent 0-ról 30ra gyorsításnál"
Ez nehezen ertelmezheto.
Senki nem tud ugyanuannyi ido alatt 30-ra gyorsitani kulonbozo erokifejtessel.
A gyorsitas mereset ugy lehetne csinalni, hogy hany mp-be kerul teljes erobol 0-30-ra gyorsitani.
De olyan pici a kulonbseg, hogy ezt sem lehet igazan gyakorlatban merni. Laborban lehet, fix nyomatekkal gyorsitva a bringat.
Great wheel test 2008 – Part 2 – Inertia | Roues Artisanales
A sebesség mindent megold.
#18336
Posted 2011. September 13. - 15:35
ertsd: sikon.
En adom az aerodinamikat bizonyos korulmenyek kozott, viszont azt nem szabad elfelejteni, hogy egy akarmennyire aramvonalas bringa es a pilotaja csak annyira lehet aramvonalas amennyire a pilota testhelyzete!
Ki hitte volna, hogy síkon?
A testhelyzetnek nincs túl sok köze a kerékhez.
A sebesség mindent megold.
#18337
Posted 2011. September 13. - 15:25
De "Pl fél kg különbség kb 2wattot jelent 0-ról 30ra gyorsításnál"
Ez nehezen ertelmezheto.
Senki nem tud ugyanuannyi ido alatt 30-ra gyorsitani kulonbozo erokifejtessel.
A gyorsitas mereset ugy lehetne csinalni, hogy hany mp-be kerul teljes erobol 0-30-ra gyorsitani.
De olyan pici a kulonbseg, hogy ezt sem lehet igazan gyakorlatban merni. Laborban lehet, fix nyomatekkal gyorsitva a bringat.
#18338
Posted 2011. September 13. - 15:09
Régebben volt már róla szó, találtam pár régi kerék tesztet, aerodinamika, gyorsítás és oldalirányú merevség szempontjából elemzik a kerekeket. Ami elég durva, hogy sokkal jobban számít az, hogy kicsi legyen a kerék légellenállása, mint az, hogy könnyû legyen a kerék. Pl fél kg különbség kb 2wattot jelent 0-ról 30ra gyorsításnál, míg 50km/h-nál egy jó és egy átlagos légellenállású keréknél 10watt is van.
ertsd: sikon.
En adom az aerodinamikat bizonyos korulmenyek kozott, viszont azt nem szabad elfelejteni, hogy egy akarmennyire aramvonalas bringa es a pilotaja csak annyira lehet aramvonalas amennyire a pilota testhelyzete!
#18339
Posted 2011. September 13. - 13:35
RAUH-Welt
B E G R I F F
#18340
Posted 2011. September 13. - 13:22
A sebesség mindent megold.

Sign In
Create Account

Back to top






