Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#18101
Írta 2011. szeptember 27. - 13:13

100km-en túli tekerés után iszonyatosan kidörzsölõdik a lágyékhajlatom. Gyári Wilier Salle Italia nyergem van amúgy. Van valakinek valami tippje vagy hasonló tapasztalata?
#18102
Írta 2011. szeptember 27. - 12:28

RAUH-Welt
B E G R I F F
#18103
Írta 2011. szeptember 27. - 12:14

mivel csak a nyereg vízszintes irányú mozgatásával tudod a kérdéses beállítást változtatni (térdkalács-pedáltengely) és ha a nyerget már nem tudod a (gyártó által) meghatározott lehetõségen belül hátratolni akkor jönnek a különbözõ hátranyúlással rendelkezõ nyeregcsövek. a rövid felsõtestért/karokért a kormányszár a "felelõs"... szerintem...tehát ha arányaiban hosszú a lábad, ezért arányaiban rövid a felsõtested, akkor a nyereg hátratolás...... ?
az elöl megfogott nyereg (számomra nem kérdés) tényleg nem rugózik semmit elöl. ellenben egy hátranyúlással rendelkezõ nyeregszár(mert errõl volt szó) már (még ha minimálisan is) valamennyire jobban "hajlik" mint egy hátranyúlás nélküli. már csak az erõkar miatt is.
#18104
Írta 2011. szeptember 27. - 11:49

mert mondjuk ha azt veszed alapul, hogy egy nyereg beállításánál a térdkalács vonala a pedáltengellyel kell egybeessen és az illetõnek rövidebb vagy hosszabb a combja (az átlagosnál) akkor már meg is van a válasz a kérdésre...
a te felvetésed akkor lenne jogos ha mindenki méretre készíttetné a vázat és a csõhosszok pont úgy lennének kialakítva, hogy az elsõ mondatban vázolt beállítás "alap" legyen.
ja és mondjuk egy hátranyúlós nyeregcsõ egy picit többet tud "tompítani" a rezgésekbõl...
tehát ha arányaiban hosszú a lábad, ezért arányaiban rövid a felsõtested, akkor a nyereg hátratolás...... ?
az elöl megfogott nyereg meg nem elöl nem rugózik semmit, ellenben hátrafelé meg lehajlik
#18105
Írta 2011. szeptember 27. - 11:36

mert mondjuk ha azt veszed alapul, hogy egy nyereg beállításánál a térdkalács vonala a pedáltengellyel kell egybeessen és az illetõnek rövidebb vagy hosszabb a combja (az átlagosnál) akkor már meg is van a válasz a kérdésre...a nyeregtest rugalmassága is elveszhet ennyire a tövénél megfogatva, ill. szerintem el is görbüleht
amúgy egy normális méretû vázon mi szükség lenne egy hátrahajló nyeregcsõre? Szerintem az olyan mintha, telejesen más meredekségû nyeregvázcsõ lenne a bringán, így a pedál is elõrébb kerül a törzshöz képest, mint egy nagyfater bringán. Extrém rövid kialakítású hátsó villával rendelkezõ vázakon kívül nehéz elképzelni, hogy nem valami méretezési vagy tervezési hibát akarnak vele kompenzálni.
a te felvetésed akkor lenne jogos ha mindenki méretre készíttetné a vázat és a csõhosszok pont úgy lennének kialakítva, hogy az elsõ mondatban vázolt beállítás "alap" legyen.
ja és mondjuk egy hátranyúlós nyeregcsõ egy picit többet tud "tompítani" a rezgésekbõl...
#18106
Írta 2011. szeptember 27. - 10:30

amúgy egy normális méretû vázon mi szükség lenne egy hátrahajló nyeregcsõre? Szerintem az olyan mintha, telejesen más meredekségû nyeregvázcsõ lenne a bringán, így a pedál is elõrébb kerül a törzshöz képest, mint egy nagyfater bringán. Extrém rövid kialakítású hátsó villával rendelkezõ vázakon kívül nehéz elképzelni, hogy nem valami méretezési vagy tervezési hibát akarnak vele kompenzálni.
#18107
Írta 2011. szeptember 27. - 10:27

Nekem volt problémám a 3T nyeregcsõval, ami szedte szét a nadrágom, le kellett cserélnem..
Amint látod, a nyeregcsõnek nem sok hátranyúlása van. Vesd össze ezzel
#18108
Írta 2011. szeptember 27. - 10:23

Valami nem stimmelhet ha ennyrie hátra kell tólni a nyerget.
Amint látod, a nyeregcsõnek nem sok hátranyúlása van. Vesd össze ezzel

#18109
Írta 2011. szeptember 27. - 10:17

Egy okos megoldás, ha valaki szeretne egy pár milliméter extra hátranyúlást, anélkül, hogy nyeregcsövet kelljen cserélni. Én már le is utánoztam.
#18110
Írta 2011. szeptember 27. - 02:20

és ez mennyire egészséges megoldás élettartam szempontjából?
Majd jelzem.
Ha ennyire hatratolnam a nyerget, a nadragom szanaszet szakadna 1 het alatt. Fizik alol igy kilogna, az biztos. Ezert is tetszik nekem a monolink, ami azonban sajnos nem szabad licenszes, mint pl. a BB30.
A képen is azért van a külsõ rész lereszelve (én is csak kipróbálás után jöttem rá) mert amúgy a sínt nem akadályozná.
#18111
Írta 2011. szeptember 27. - 01:16

#18112
Írta 2011. szeptember 27. - 00:39

#18113
Írta 2011. szeptember 27. - 00:34


#18114
Írta 2011. szeptember 26. - 21:26


Szimba,
Meg nem reklamaltam, de majd azert megirom nekik, hogy mikor nyomtam meg a start gombot (GPS ido, szoval az tenyleg pontos), hatha segit rajtuk.
Eleg amator hiba, hogy nem tudjak, mikor indult a verseny.
Azt az infot kaptam, hogy a hunrun.com bonyolitotta a merest, csak gondoltam megemlitem referenciakent. :/
#18115
Írta 2011. szeptember 26. - 21:21

Nálam is rossz a "fogaskerekû" eredménye.
Megreklamáltad vagy már eleged lett és hagyod az egészet?
Mintha az indítási idõpont lett volna rosszul meghatározva, nálam kb 1:06-al több lett volna a helyes idõ. Neked is az lett volna reális, nem?
#18116
Írta 2011. szeptember 26. - 20:45

Megvan az elso abszolut top10-es helyezesem!
http://www.hegyvidek..._18f ffi(1).pdf
Oke, persze ehhez az kellet, hogy csak 6 igazi versenyzo induljon.
Az idoeredmenyeket nem kell nezni, tobb mint 1 perccel elszamoltak... Es ez is 1 hetig tartott!
Jó hosszú verseny volt.

A sebesség mindent megold.
#18117
Írta 2011. szeptember 26. - 20:38

Megvan az elso abszolut top10-es helyezesem!
http://www.hegyvidek..._18f ffi(1).pdf
Oke, persze ehhez az kellet, hogy csak 6 igazi versenyzo induljon.
Az idoeredmenyeket nem kell nezni, tobb mint 1 perccel elszamoltak... Es ez is 1 hetig tartott!
Az szép idõ. Az utolsóhoz viszonyítva meg fõleg.

#18118
Írta 2011. szeptember 26. - 20:20


http://www.hegyvidek..._18f ffi(1).pdf
Oke, persze ehhez az kellet, hogy csak 6 igazi versenyzo induljon.

Az idoeredmenyeket nem kell nezni, tobb mint 1 perccel elszamoltak... Es ez is 1 hetig tartott!
#18119
Írta 2011. szeptember 26. - 14:15

Szerintem inkább csak a csillagnak lett baja, mert azok a tengelyek az extrémfelhasználást is kibírják.
Nem tudom. Ami azt illeti, olyan szempontból ez is extrém volt, hogy (állítólag) 30%-os emelkedõn voltam, életemben nem paszíroztam még így a pedált, és egyoldalú terhelést kapott. Az biztos, hogy mindkét fogaskeréknek van kitérése (ami tudom, hogy nem mond ellent annak, amit te írtál, csak biztos, hogy nem a fogaskerék görbült).
#18120
Írta 2011. szeptember 26. - 14:03

Szerintem inkább csak a csillagnak lett baja, mert azok a tengelyek az extrémfelhasználást is kibírják.Igen.
A sebesség mindent megold.