Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#18061
Írta 2011. szeptember 28. - 09:16

#18062
Írta 2011. szeptember 28. - 07:25

grat!...1. gratulálok (Wilier Triestina); 2. szintén!
akkor már talán 4-en is vagyunk wilier-l. a végén tömegcucc lesz

Na, lehet, hogy már kicsit túlragozzuk a témát, de az egész onnan indult, hogy "Minek a hátranyúló nyeregcsõ?" Ez szerintem kb. olyan, mintha valaki megkérdezné, hogy minek nekem 45-ös cipõ, amikor az átlagembernek 40-es a lába. Nem nagyon van váz, ami túlzottan eltérne a 73 fokos nyeregvázcsõtõl, tehát egyrészt "komoly geometriai probléma" nem is létezhet, másrészt meg nem véletlenül van többféle hátranyúlású nyeregcsõ, 50-tõl 150-ig terjedõ stucni hossz stb. A vázak egy sablonra készülnek, az emberek nem. De nem hiszem, hogy ezzel újat mondtam.
ennyi

#18063
Írta 2011. szeptember 27. - 23:32

1. gratulálok (Wilier Triestina); 2. szintén! Az én 10-es Veloce-m csak egyet vált lefele. Ahogy mondod, a Campa honlapján is, mellesleg a a tavasszal próbált 11-es Athena is. Többen megjegyezték viszont, hogy a régebbi Centaur egy nyomásra végigvált lefele (nekem is ilyen van egy készülõ biciklin!). Szerencséd van, véletlenül valami jobbat kaptál.Hétvégén vettem át az új bringát (Wilier La Triestina) Veloce szettel. Csodálkozva tapasztaltam, hogy lefelé lehet vele egyszerre ötöt váltani, és persze fölfelé hármat. Lehet, hogy félreértettem valamit a Campa honlapján, de mintha ott azt írnák, hogy lefelé csak egyet tud egyszerre váltani. Kellemes meglepetés volt!
A másik meglepetésem a bringával kapcsolatban, hogy a Veloce szettbe becsúszott valahogy egy Miche fogaskeréksor és lánc. Szerintetek ezek minõsége hogy viszonyul a Velocéhez?
3. A Miche olyasmi, mint a Campa, valamivel olcsóbb, ennyivel kisebb is a presztizse, nekem nem volt még. Ha elkoptattad, ír meg, meddig tartott!
#18064
Írta 2011. szeptember 27. - 20:34

#18065
Írta 2011. szeptember 27. - 19:18

ne riasszon!Én még sosem próbáltam, valahogy riaszt, hogy bekenem magam egy krémmel aztán meg ráhúzom a nadrágot.
100-130km körüli távokat simán lehet nyomni... afölött erõsen ajánlott.
ne egy átlagos krémre gondolj amitõl bepálik mindened.
#18066
Írta 2011. szeptember 27. - 19:14

ez te alattad tört így el?
elég durva, valahogy ezekrõl az üregelt hajtõmûvekkel kapcsolatban nem feltételeztem, hogy megtörténhet
elindultam a lámpánál, kicsit nagyobb erõvel, mert be akartam állni a mellettem lévõ motoros mögé. aztán hirtelen elmozdult a lábam. elõször azt hittem, hogy csak simán kiléptem a pedálból. lenézek és látom, hogy bent van a láncvilla és a lánc között a hajtókar...
#18067
Írta 2011. szeptember 27. - 17:32


#18068
Írta 2011. szeptember 27. - 16:51

Na igen de ez a váz 54-es, az 57-es felsõcsõhossz meg ejtett felsõcsõre vonatkozik, a vizszintes felsõcsõhossz kb 54-55 cm lehet.
Azért nézegettem ezeket én is mert szintén 178 vagyok és a Scottom M-es - ez 54-es klasszikus méretezés szerint - és nekem pont jó.
Akkor a chamois krém ezt tudja? Nézegettem már Assost is meg Raphat-is de eddig úgy gondoltam ezt megelõzõ jelleggel tekerés elõtt szokták kenni. Ha ez egy bõr regeneráló cucc akkor mitõl jobb egy baba krémnél vagy Neogranormonnál?
biztos? a vízszintes felsõcsõcsõhossz nem lehet rövidebb.........btw Danielson nyeregcsöve viszont épp nem hátranyúló
#18069
Írta 2011. szeptember 27. - 16:29

Na igen de ez a váz 54-es, az 57-es felsõcsõhossz meg ejtett felsõcsõre vonatkozik, a vizszintes felsõcsõhossz kb 54-55 cm lehet.
Azért nézegettem ezeket én is mert szintén 178 vagyok és a Scottom M-es - ez 54-es klasszikus méretezés szerint - és nekem pont jó.
Akkor a chamois krém ezt tudja? Nézegettem már Assost is meg Raphat-is de eddig úgy gondoltam ezt megelõzõ jelleggel tekerés elõtt szokták kenni. Ha ez egy bõr regeneráló cucc akkor mitõl jobb egy baba krémnél vagy Neogranormonnál?
#18070
Írta 2011. szeptember 27. - 16:21

Az Alsol-t nem ismerem de ha mûködik veszek.
(assost nem vettem meg, aranyárban volt osztrák intersportban)
Ha kidörzsölte kend be alsol krémmel, egy nap alatt meggyógyul.
#18071
Írta 2011. szeptember 27. - 16:15

Azért nézegettem ezeket én is mert szintén 178 vagyok és a Scottom M-es - ez 54-es klasszikus méretezés szerint - és nekem pont jó.
Akkor a chamois krém ezt tudja? Nézegettem már Assost is meg Raphat-is de eddig úgy gondoltam ezt megelõzõ jelleggel tekerés elõtt szokták kenni. Ha ez egy bõr regeneráló cucc akkor mitõl jobb egy baba krémnél vagy Neogranormonnál?
és egy ellenpélda, 178 cm magasság, egész más vázgeo Pro Bike: Tom Danielson's Cervélo R5ca | Cyclingnews.com (pl 57-es felsõcsõ)
#18072
Írta 2011. szeptember 27. - 16:02

Szar nadrágbetét okozza leginkább. Nekem is volt ilyen gondom. Az volt a furcsa, hogy 1-2 gatyámmal semmi gond nem volt viszont 1-2-vel meg akár 30-40 km után már éreztem, hogy van valami. De ilyenkor nyilván nem mész haza rögtön és amikorra hazaérsz már régen rossz, kidörzsölte. Ilyenkor 4-5 napig nem volt õszinte a mosolyom a nyeregben (az sokat segít ha leucoplasttal finoman leragasztod)
Tapasztalatom szerint azok a betétek a jók amik nem hajlamosak a gyûrõdésre.
De az sem mindegy, hogy hogyan igazgatja el az ember magán a gatyát még tekerés elõtt és benne a dolgokat. Asszem Ossos ajánlja is, hogy még mielõtt felülsz görnyedj be úgy mintha tekernél, akkor feszül fel mindenhova a gatya rendesen.
A gatyára (és nyeregre is) egyébként érdemes költeni mert kényes terület de akár bele is lehet nyúlni a tutiba akár olcsón is (az egyik legkényelmesebb gatyámat 4500-ért vettem)
Ha már nyereg hátranyúlás a téma érdemes ezt a beállítást és méretezést megnézni
Miért megy valaki aki 178 cm magas "Pro" szinten XS-es vázzal úgy, hogy koppra hátra van tolva a nyereg, 130-as a stucni és 3-4 centi hézagoló van alatta???
Simán mehetne 1, de akár 2 mérettel nagyobb vázon? Mindegy, õ tudja....
Gallery: Pro Bike: Jonny Clarke?s Boardman SLR 9.8T Elite - BikeRadar
#18073
Írta 2011. szeptember 27. - 16:00

Szar nadrágbetét okozza leginkább. Nekem is volt ilyen gondom. Az volt a furcsa, hogy 1-2 gatyámmal semmi gond nem volt viszont 1-2-vel meg akár 30-40 km után már éreztem, hogy van valami. De ilyenkor nyilván nem mész haza rögtön és amikorra hazaérsz már régen rossz, kidörzsölte. Ilyenkor 4-5 napig nem volt õszinte a mosolyom a nyeregben (az sokat segít ha leucoplasttal finoman leragasztod)
Tapasztalatom szerint azok a betétek a jók amik nem hajlamosak a gyûrõdésre.
De az sem mindegy, hogy hogyan igazgatja el az ember magán a gatyát még tekerés elõtt és benne a dolgokat. Asszem Ossos ajánlja is, hogy még mielõtt felülsz görnyedj be úgy mintha tekernél, akkor feszül fel mindenhova a gatya rendesen.
A gatyára (és nyeregre is) egyébként érdemes költeni mert kényes terület de akár bele is lehet nyúlni a tutiba akár olcsón is (az egyik legkényelmesebb gatyámat 4500-ért vettem)
Ha már nyereg hátranyúlás a téma érdemes ezt a beállítást és méretezést megnézni
Miért megy valaki aki 178 cm magas "Pro" szinten XS-es vázzal úgy, hogy koppra hátra van tolva a nyereg, 130-as a stucni és 3-4 centi hézagoló van alatta???
Simán mehetne 1, de akár 2 mérettel nagyobb vázon? Mindegy, õ tudja....
Gallery: Pro Bike: Jonny Clarke?s Boardman SLR 9.8T Elite - BikeRadar
Ha kidörzsölte kend be alsol krémmel, egy nap alatt meggyógyul.
A sebesség mindent megold.
#18074
Írta 2011. szeptember 27. - 15:59

Szar nadrágbetét okozza leginkább. Nekem is volt ilyen gondom. Az volt a furcsa, hogy 1-2 gatyámmal semmi gond nem volt viszont 1-2-vel meg akár 30-40 km után már éreztem, hogy van valami. De ilyenkor nyilván nem mész haza rögtön és amikorra hazaérsz már régen rossz, kidörzsölte. Ilyenkor 4-5 napig nem volt õszinte a mosolyom a nyeregben (az sokat segít ha leucoplasttal finoman leragasztod)
Tapasztalatom szerint azok a betétek a jók amik nem hajlamosak a gyûrõdésre.
De az sem mindegy, hogy hogyan igazgatja el az ember magán a gatyát még tekerés elõtt és benne a dolgokat. Asszem Ossos ajánlja is, hogy még mielõtt felülsz görnyedj be úgy mintha tekernél, akkor feszül fel mindenhova a gatya rendesen.
A gatyára (és nyeregre is) egyébként érdemes költeni mert kényes terület de akár bele is lehet nyúlni a tutiba akár olcsón is (az egyik legkényelmesebb gatyámat 4500-ért vettem)
Ha már nyereg hátranyúlás a téma érdemes ezt a beállítást és méretezést megnézni
Miért megy valaki aki 178 cm magas "Pro" szinten XS-es vázzal úgy, hogy koppra hátra van tolva a nyereg, 130-as a stucni és 3-4 centi hézagoló van alatta???
Simán mehetne 1, de akár 2 mérettel nagyobb vázon? Mindegy, õ tudja....
Gallery: Pro Bike: Jonny Clarke?s Boardman SLR 9.8T Elite - BikeRadar
és egy ellenpélda, 178 cm magasság, egész más vázgeo Pro Bike: Tom Danielson's Cervélo R5ca | Cyclingnews.com (pl 57-es felsõcsõ)
#18075
Írta 2011. szeptember 27. - 15:59

Viszont ha a megszokott korány-nyereg távolságtól akér csak 1 cm-t is eltérek, azt már borzasztóan kényelmetlennek érzem.
#18076
Írta 2011. szeptember 27. - 15:54

"Dr. Matthieu Papin worked jointly with CYFAC and the French National Institute of Sport in Lyon to develop the CYFAC POSTURAL FIT CABINE, a fit study system which produces a frame design and rider fit protocols"
Bike Fitting – The Cyfac Philosophy
Megtaláltam a google segítségével, de még nem jutottam a végére.
Szóval, a saját tapasztalataim alapján furcsa nekem ez. Elmondom, hogy én mit tapasztaltam az elmúlt "pár" ezer km outizás közben (azt azért hozzáteszem, hogy a montin is évrõl évre változik az elfoglalt pozícióm). De elõtte ismertetem a csípõszöges dolgot, hogy mindenki értse. Minél inkább elõre dõlünk adott nyeregbeállítás mellett, annál kisebb erõt tudunk kifejteni, ez pusztán anatómia (pl állj egyenesen és húzd fel a térded, aztán hajolj elõre 90fokban és úgy húzd fel; melyik egyszerûbb?). Saját tapasztaltok, az elsõ ezer km után elkezdtem egyre lejjebb rakni a kormányt, így lett kényelmesebb. Azt vettem észre az elején az idõfutamoknál és a sok alsófogásban bringázás közben, hogy automatikusan elõrébb csúszok a nyeregben és gyakran kellett visszarugdosnom magam, ez meg is felel a csípõszöges dolognak. Aztán ahogy hajlékonyabb lettem (hozzászoktam az outi testtartáshoz) és fokozatosan leraktam a kormányt egyre inkább kezdett eltûnni ez a probléma. Annyit megjegyeznék, hogy elõrébb ülök, mint amit a térdkalács-középtengely formula adna ki, majdnem az uci szabály határán. Amikor májusban átültem a montira, eleinte hátrébb akartam azon ülni, pedig 1centivel hátrébb van azon a nyereg, mint az outin. Érdekes módon az országútin szinte sohasem fogtam a kormányt felül a vízszintes szakaszon, mindig fékváltókar fogást vagy alsófogást használtam, ez meredek emelkedõn jelentett gondot, mert ott a fékváltókar fogás miatt már nagyon terheltem a derekam, de valahogy soha nem volt kényelmes belül fogni a kormányt. Lehet emiatt kezdtem el sokat állva tekerni felfelé, csak gyanítom, hogy ez lehet az oka. Májusban véglegessé vált a kormány magassága, kényelmes volt, nem akartam se lejjebb se feljebb rakni, a stucni hosszát is jónak éreztem és így használtam egészen másfél héttel ezelõttig, amikor szétszedtem a berohadt a stucnit és vágtam belõle. Kb. 1cm-rel került most lejjebb a kormány, nem éreztem túl nagy különbséget az elõzõ beállításhoz képest, ugyanúgy kényelmes volt az alsófogás is, egyedül lejtõn volt kicsit furcsa kanyarodni, mert elõrébb került a súlypontom. Aztán jöttek az emelkedõk versenyen ahol feltûnt, hogy magas intenzitáson nem kényelmes a fékváltókarfogás, nem tudom leadni a max erõt, így vagy állva tekertem vagy belül fogtam a kormányt, most kényelmesebb volt így.
Összefoglalva, nálam nem jött elõ az, hogy sokkal jobban nyújtózkodni akarok a kisebb légellenállás miatt, inkább lejjebb teszem a kormányt, így kényelemesebb (montin is így van nálam), inkább tartom a súlyomat a karomon (nagy tempónál alsó fogásban úgyis a lábaimon van), mint hogy a hátamat terheljem vele. Hátrébb maximum csak hegyen szeretnék ülni, de magasabbra semmikép. Egyébként arra jutottam, hogy kéne egy hegyi és egy sík beállítás is, hegyen magasabb kormány hátrébb tolt nyereg, síkon meg pont az ellenkezõje.
A sebesség mindent megold.
#18077
Írta 2011. szeptember 27. - 15:50

Tapasztalatom szerint azok a betétek a jók amik nem hajlamosak a gyûrõdésre.
De az sem mindegy, hogy hogyan igazgatja el az ember magán a gatyát még tekerés elõtt és benne a dolgokat. Asszem Ossos ajánlja is, hogy még mielõtt felülsz görnyedj be úgy mintha tekernél, akkor feszül fel mindenhova a gatya rendesen.
A gatyára (és nyeregre is) egyébként érdemes költeni mert kényes terület de akár bele is lehet nyúlni a tutiba akár olcsón is (az egyik legkényelmesebb gatyámat 4500-ért vettem)
Ha már nyereg hátranyúlás a téma érdemes ezt a beállítást és méretezést megnézni
Miért megy valaki aki 178 cm magas "Pro" szinten XS-es vázzal úgy, hogy koppra hátra van tolva a nyereg, 130-as a stucni és 3-4 centi hézagoló van alatta???
Simán mehetne 1, de akár 2 mérettel nagyobb vázon? Mindegy, õ tudja....
Gallery: Pro Bike: Jonny Clarke?s Boardman SLR 9.8T Elite - BikeRadar
Ha már nyereg témánál tartunk nekem is lenne egy kis gondom.
100km-en túli tekerés után iszonyatosan kidörzsölõdik a lágyékhajlatom. Gyári Wilier Salle Italia nyergem van amúgy. Van valakinek valami tippje vagy hasonló tapasztalata?
#18078
Írta 2011. szeptember 27. - 15:33

Ide nem kell hókusz pókusz, hogy a nyereg jó helyen legyen...
egyébként mi tekinthetõ a kiindulópontnak?
- átlagos hátrnyúlású nyeregcsõ (2,5 cm) kb ennyi Colnago C40 LX10 photo from the Road bike photo Gallery
- egyenes nyeregcsõ ?
(szerintem az elsõ)
#18079
Írta 2011. szeptember 27. - 15:22

- átlagos hátrnyúlású nyeregcsõ (2,5 cm) kb ennyi Colnago C40 LX10 photo from the Road bike photo Gallery
- egyenes nyeregcsõ ?
(szerintem az elsõ)
#18080
Írta 2011. szeptember 27. - 15:17

...igen, mivel a testsúlyát vállból/hátból/karból tartja a lábizmok csak a tekeréshez szükséges erõt/energiát kell kifejteni. ezért hatékonyabb lesz.hatékonyság=gyorsaság.Jó az neki, hogy a hátára kerül több súly?
egy jó triatlonos sem csak a légellenállás miatt használ könyöklõt(persze ez is fontos). mivel utána futnia is kell ezért egy ilyen beállítással rendelkezõ bringáról leszállva nem lesz annyira fáradt a lába.