ebben egyetértünk...Én továbbra is azt mondom, hogy kb. átlagos testalkat mellett, napi használatú kerékpár esetén, ha ilyen durva nyereg beállítás kell, akkor ott valami komoly méret, vagy geometriai probléma van.

ebben egyetértünk...Én továbbra is azt mondom, hogy kb. átlagos testalkat mellett, napi használatú kerékpár esetén, ha ilyen durva nyereg beállítás kell, akkor ott valami komoly méret, vagy geometriai probléma van.
Az erõ vele van.ez te alattad tört így el?
elég durva, valahogy ezekrõl az üregelt hajtõmûvekkel kapcsolatban nem feltételeztem, hogy megtörténhet
A sebesség mindent megold.
Itt valamit nem értek. Ha elõrébb nyújtózik akkor nem változik a láb és felsõtest által bezárt szög? Meg mire jó, hogy elõre nyújtózik? Jó az neki, hogy a hátára kerül több súly?
Healthy professional riders certainly tend to be more fit, have less body mass to impede breathing/body function, and are clear with respect to pathological problems. Consequently, a professional’s position will tend to feature a slighter higher saddle height, greater set-back, longer reach, and greater saddle to bar height measurement than if it were the same rider
Olvasd el, hogy mit írtam. A testtartás ugyanaz, nem a kerékpáron elfoglalt helyzet. Pont ez a lényeg.
azért nézd máér meg, hogy a feje hol van a fejcsõhöz képest a két képen.
Totálisan más a kerékpáron elfoglalt helyzet.
Illusztrációnak itt van Contador. Szinte semmi különbség nincs a testartásában.
Itt valamit nem értek. Ha elõrébb nyújtózik akkor nem változik a láb és felsõtest által bezárt szög? Meg mire jó, hogy elõre nyújtózik? Jó az neki, hogy a hátára kerül több súly?Lejjebb van a kormány, de nem nyújtoznak elõrébb. Idõfutam bringán azért van elõrébb a nyereg, hogy ne változzon a láb és felsõtest által bezárt szög.
A sebesség mindent megold.
Ezt szerintem akkor magyarázd el a profi mezõny 99%-ának is. Egyébként meg ez a "hátratolod a nyerget, akkor nem éred el a kormányt" egy baromság. Próbáld ki: állj fel, majd kezdj el leguggolni. Ahogy egyre jobban tolod hátra a feneked, merre mozdul a kezed? Ugye, hogy elõre? A profiknál pont ezért van a hatalamas hátranyúlás, minél jobban kinyújtózva ülsz a bringán, annál jobban hátrakívánkozik az ülés.
Lejjebb van a kormány, de nem nyújtoznak elõrébb. Idõfutam bringán azért van elõrébb a nyereg, hogy ne változzon a láb és felsõtest által bezárt szög.
És annál kisebb erõt tudsz kifejteni. Idõfutamon miért húzzák elõre a nyerget? Ott még jobban fekszenek, mint mezõnyben.
Ezt szerintem akkor magyarázd el a profi mezõny 99%-ának is. Egyébként meg ez a "hátratolod a nyerget, akkor nem éred el a kormányt" egy baromság. Próbáld ki: állj fel, majd kezdj el leguggolni. Ahogy egyre jobban tolod hátra a feneked, merre mozdul a kezed? Ugye, hogy elõre? A profiknál pont ezért van a hatalamas hátranyúlás, minél jobban kinyújtózva ülsz a bringán, annál jobban hátrakívánkozik az ülés.
A sebesség mindent megold.
A hátranyúlás az az emeléssel is kompenzálható, hiszen nem 90 fokos szöget zát be a hajtómûcsapágyhoz képest, így egységnyi emeléshez valamennyi hátranyúlás is társul. Amúgy meg ha a nyerget hátratolod, akkor a kormányt sem éred el rendesen, ergó abból is kissebbet kell beletenni.
Én továbbra is azt mondom, hogy kb. átlagos testalkat mellett, napi használatú kerékpár esetén, ha ilyen durva nyereg beállítás kell, akkor ott valami komoly méret, vagy geometriai probléma van.
mivel csak a nyereg vízszintes irányú mozgatásával tudod a kérdéses beállítást változtatni (térdkalács-pedáltengely) és ha a nyerget már nem tudod a (gyártó által) meghatározott lehetõségen belül hátratolni akkor jönnek a különbözõ hátranyúlással rendelkezõ nyeregcsövek. a rövid felsõtestért/karokért a kormányszár a "felelõs"... szerintem...
az elöl megfogott nyereg (számomra nem kérdés) tényleg nem rugózik semmit elöl. ellenben egy hátranyúlással rendelkezõ nyeregszár(mert errõl volt szó) már (még ha minimálisan is) valamennyire jobban "hajlik" mint egy hátranyúlás nélküli. már csak az erõkar miatt is.
Ha már nyereg témánál tartunk nekem is lenne egy kis gondom.
100km-en túli tekerés után iszonyatosan kidörzsölõdik a lágyékhajlatom. Gyári Wilier Salle Italia nyergem van amúgy. Van valakinek valami tippje vagy hasonló tapasztalata?