Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34362 replies to this topic

#18081
Richie

Richie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 914 posts

Én továbbra is azt mondom, hogy kb. átlagos testalkat mellett, napi használatú kerékpár esetén, ha ilyen durva nyereg beállítás kell, akkor ott valami komoly méret, vagy geometriai probléma van.

ebben egyetértünk...

:)
"õk nevetnek rajtam mert én más vagyok.én pedig azon vigyorgok mert tudom,hogy õk mind egyformák!"

#18082
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,152 posts

Az erõ vele van.


Vagy csak az anyaghiba volt a hajtómûvel.

#18083
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

ez te alattad tört így el?

elég durva, valahogy ezekrõl az üregelt hajtõmûvekkel kapcsolatban nem feltételeztem, hogy megtörténhet

Az erõ vele van.


A sebesség mindent megold.

 


#18084
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Feltöltött kép


ez te alattad tört így el?

elég durva, valahogy ezekrõl az üregelt hajtõmûvekkel kapcsolatban nem feltételeztem, hogy megtörténhet

#18085
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
"Dr. Matthieu Papin worked jointly with CYFAC and the French National Institute of Sport in Lyon to develop the CYFAC POSTURAL FIT CABINE, a fit study system which produces a frame design and rider fit protocols"

Bike Fitting – The Cyfac Philosophy

#18086
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
Feltöltött kép

#18087
gandros

gandros

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 305 posts
Ki ez a Papin, csak hogy hivatkozol rá?


pl.



#18088
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

Itt valamit nem értek. Ha elõrébb nyújtózik akkor nem változik a láb és felsõtest által bezárt szög? Meg mire jó, hogy elõre nyújtózik? Jó az neki, hogy a hátára kerül több súly?


pl.

Healthy professional riders certainly tend to be more fit, have less body mass to impede breathing/body function, and are clear with respect to pathological problems. Consequently, a professional’s position will tend to feature a slighter higher saddle height, greater set-back, longer reach, and greater saddle to bar height measurement than if it were the same rider



#18089
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Olvasd el, hogy mit írtam. A testtartás ugyanaz, nem a kerékpáron elfoglalt helyzet. Pont ez a lényeg.


de te megfeledkezel arról, hogy a kerékpáron elfoglalt helyzeted nagyon fontos, mert ez meghatározza a fix helyen lévõ hajtómûhöz képest a csipõdet, és mivel tekrened is kell, ezért nem mindegy, hogy magad alatt vagy elõtt tekersz, gondolom ennek is van tól-ig optimuma, amit egy jól megtervezett és megfelelõ méretû váz eleve felkínál. Ha ehhez képest hátrateszed a nyerget abnormálisan, akkor lehet, hogy már kikerülsz ebbõl a tartományból.

#18090
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
Feltöltött kép


ennél nagyobb nyújtozást nehéz elképzelni, de itt sincsen 5-10 centit hátranyúló nyereg

ellenben van 30 centis kormányszár

#18091
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

azért nézd máér meg, hogy a feje hol van a fejcsõhöz képest a két képen.

Totálisan más a kerékpáron elfoglalt helyzet.


Olvasd el, hogy mit írtam. A testtartás ugyanaz, nem a kerékpáron elfoglalt helyzet. Pont ez a lényeg.

#18092
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Illusztrációnak itt van Contador. Szinte semmi különbség nincs a testartásában.

Feltöltött kép


azért nézd máér meg, hogy a feje hol van a fejcsõhöz képest a két képen.

Totálisan más a kerékpáron elfoglalt helyzet.

#18093
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Lejjebb van a kormány, de nem nyújtoznak elõrébb. Idõfutam bringán azért van elõrébb a nyereg, hogy ne változzon a láb és felsõtest által bezárt szög.

Itt valamit nem értek. Ha elõrébb nyújtózik akkor nem változik a láb és felsõtest által bezárt szög? Meg mire jó, hogy elõre nyújtózik? Jó az neki, hogy a hátára kerül több súly?


A sebesség mindent megold.

 


#18094
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Ezt szerintem akkor magyarázd el a profi mezõny 99%-ának is. Egyébként meg ez a "hátratolod a nyerget, akkor nem éred el a kormányt" egy baromság. Próbáld ki: állj fel, majd kezdj el leguggolni. Ahogy egyre jobban tolod hátra a feneked, merre mozdul a kezed? Ugye, hogy elõre? A profiknál pont ezért van a hatalamas hátranyúlás, minél jobban kinyújtózva ülsz a bringán, annál jobban hátrakívánkozik az ülés.


szerintem meg azért van nagy hátranyúlás, mert eleve kissebb vázzal mennek, mint a méretük (ahogy itt olvastam), ill. gondolom meredekebb a nyergvázcsõ is, így rövidebb lehet a láncvilla, ezért a hátranyúlõ nyeregcsõvel adja ki az ideális pozíciót.

A te elméleted szerint ugyanis a profi bringások mindegyik maga elõtt tekerne az ideális hoz képest vagy 10 centivel.

De ha azt gondolod, hogy egy méretedhez passzoló váznál szét kell fûrészelni a nyergcsövet, és az orránál befogni a nyerget, mert az úgy jó, akkor ám legyen.

#18095
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

Lejjebb van a kormány, de nem nyújtoznak elõrébb. Idõfutam bringán azért van elõrébb a nyereg, hogy ne változzon a láb és felsõtest által bezárt szög.


Illusztrációnak itt van Contador. Szinte semmi különbség nincs a testartásában.

Feltöltött kép

#18096
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

És annál kisebb erõt tudsz kifejteni. Idõfutamon miért húzzák elõre a nyerget? Ott még jobban fekszenek, mint mezõnyben.


Lejjebb van a kormány, de nem nyújtoznak elõrébb. Idõfutam bringán azért van elõrébb a nyereg, hogy ne változzon a láb és felsõtest által bezárt szög.

#18097
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Ezt szerintem akkor magyarázd el a profi mezõny 99%-ának is. Egyébként meg ez a "hátratolod a nyerget, akkor nem éred el a kormányt" egy baromság. Próbáld ki: állj fel, majd kezdj el leguggolni. Ahogy egyre jobban tolod hátra a feneked, merre mozdul a kezed? Ugye, hogy elõre? A profiknál pont ezért van a hatalamas hátranyúlás, minél jobban kinyújtózva ülsz a bringán, annál jobban hátrakívánkozik az ülés.


És annál kisebb erõt tudsz kifejteni. Idõfutamon miért húzzák elõre a nyerget? Ott még jobban fekszenek, mint mezõnyben.


A sebesség mindent megold.

 


#18098
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

A hátranyúlás az az emeléssel is kompenzálható, hiszen nem 90 fokos szöget zát be a hajtómûcsapágyhoz képest, így egységnyi emeléshez valamennyi hátranyúlás is társul. Amúgy meg ha a nyerget hátratolod, akkor a kormányt sem éred el rendesen, ergó abból is kissebbet kell beletenni.

Én továbbra is azt mondom, hogy kb. átlagos testalkat mellett, napi használatú kerékpár esetén, ha ilyen durva nyereg beállítás kell, akkor ott valami komoly méret, vagy geometriai probléma van.


Ezt szerintem akkor magyarázd el a profi mezõny 99%-ának is. Egyébként meg ez a "hátratolod a nyerget, akkor nem éred el a kormányt" egy baromság. Próbáld ki: állj fel, majd kezdj el leguggolni. Ahogy egyre jobban tolod hátra a feneked, merre mozdul a kezed? Ugye, hogy elõre? A profiknál pont ezért van a hatalamas hátranyúlás, minél jobban kinyújtózva ülsz a bringán, annál jobban hátrakívánkozik az ülés.

#18099
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

mivel csak a nyereg vízszintes irányú mozgatásával tudod a kérdéses beállítást változtatni (térdkalács-pedáltengely) és ha a nyerget már nem tudod a (gyártó által) meghatározott lehetõségen belül hátratolni akkor jönnek a különbözõ hátranyúlással rendelkezõ nyeregcsövek. a rövid felsõtestért/karokért a kormányszár a "felelõs"... szerintem...

az elöl megfogott nyereg (számomra nem kérdés) tényleg nem rugózik semmit elöl. ellenben egy hátranyúlással rendelkezõ nyeregszár(mert errõl volt szó) már (még ha minimálisan is) valamennyire jobban "hajlik" mint egy hátranyúlás nélküli. már csak az erõkar miatt is.


A hátranyúlás az az emeléssel is kompenzálható, hiszen nem 90 fokos szöget zát be a hajtómûcsapágyhoz képest, így egységnyi emeléshez valamennyi hátranyúlás is társul. Amúgy meg ha a nyerget hátratolod, akkor a kormányt sem éred el rendesen, ergó abból is kissebbet kell beletenni.

Én továbbra is azt mondom, hogy kb. átlagos testalkat mellett, napi használatú kerékpár esetén, ha ilyen durva nyereg beállítás kell, akkor ott valami komoly méret, vagy geometriai probléma van.

#18100
gandros

gandros

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 305 posts
Ruha is okozhatja.


Ha már nyereg témánál tartunk nekem is lenne egy kis gondom.
100km-en túli tekerés után iszonyatosan kidörzsölõdik a lágyékhajlatom. Gyári Wilier Salle Italia nyergem van amúgy. Van valakinek valami tippje vagy hasonló tapasztalata?