Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#15341
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
>vagy kérdezz meg róla pár sokat megélt bringást.

Jah. Lasd velo-n a szingo/tomlos "blog". :)
Tufo, mert az jobb, mint minden mas, es persze Palmatex, mert az is jobb. ;)

#15342
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 posts

Amúgy a Veloce mennyire jó szett? Ebay-en pl. Record szettel láttam, ami azért lényegesen jobb, nem?

1. Épp eléggé:).
2. De.
Veloce-val (ha olaszosan...) hajtok nagyrészt, évek óta (+ Athena 2x8, Centaur 2x10, 105 2x8 és 3x8, Ultegra 2x8), a szintjét egyesek 105-ösnek feleltetik meg, mások jobbnak, biztos vannak egyebek is. Az enyém már sajnos olyan 10-es, ami lefele csak egyet vált (míg a Record max. 5-öt is). Minden jó rajta, de emiatt egyszer tán többre török - az új, 2012-es Campa már majdnem minden igényem kielégíti. Visszatérve a kérdésre, van 13-29 sora is, triplája is, pontos, évek óta jól megy, neked is elég lenne. Az Athena és a Centaur fékkarja mintha egy hajszállal kézbesimulóbb lenne, próbáltam egyszer méregetni az íveket, de nem sokra jutottam.
A Record persze, hogy jobb, de itt is elismétlem, hogy ahhoz jó váz is kell, mert szigorúak a tûrések, pl. homlokmaró ajánlatos hozzá (ha jól tudom, ez a neve, méregdrága, de jó boltnak nem ismeretlen), mármint az Ultra Torque betételéhez (hogy a kívánt párhuzamos felület tényleg || legyen).

#15343
(ex)Cat

(ex)Cat

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 357 posts

Azért olvasd el elõtte, hogy mit ír Sheldon Brown vagy kérdezz meg róla pár sokat megélt bringást.


Nem fogok csak úgy nekiugrani az biztos. :) Amiért érdekel amúgy a dolog, hogy lenne egy picit sérült Easton EC90 szingós kerék szett 500 Euroért. De az a helyzet, hogy jobban félek a defekt miatti problémáktól, semhogy bele merjek egy ilyenbe vágni.

#15344
(ex)Cat

(ex)Cat

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 357 posts

Fulcrum Red Wind 50 Carbon Laufradsatz Modell 2012 - BIKE-COMPONENTS.DE

Mondjuk itt mar egeszen mas tomeget irnak, kb. ugyanazt mint a tobbi alu/karbon 50-esnel.


Igen, néztem közben én is. Csak az SLR verzió az, ami könnyebb. (cserébe viszont jóval drágább is)

Ezzel együtt is azt mondjátok, hogy ez a jó választás peremes aero felni esetében?

+1: szingónál lehet (érdemes?) defektgátló folyadékot használni?

#15345
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,152 posts

nem tudom. pár hete volt az apróban Gios váz 40-ért.


Erre az állítható papucsra gondoltál?

#15346
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Komolyan mondom, hogy már majdnem meggyõztetek, hogy szingóssal hajtsak a jövõben. :)


Azért olvasd el elõtte, hogy mit ír Sheldon Brown vagy kérdezz meg róla pár sokat megélt bringást.


A sebesség mindent megold.

 


#15347
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Fulcrum Red Wind 50 Carbon Laufradsatz Modell 2012 - BIKE-COMPONENTS.DE

Mondjuk itt mar egeszen mas tomeget irnak, kb. ugyanazt mint a tobbi alu/karbon 50-esnel.

#15348
(ex)Cat

(ex)Cat

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 357 posts
Hol találtál te 800 Euroért Red Wind-et? Én csak 800 GBP-ért láttam, az meg nem ugyanaz sajna...

Egyébként nekem nagyon tetszenek a Campa kerekek. Csak sajna, amit meg tudnék venni az kb. a Shamal szintje. Ami egyébként nem rossz, csak nem aero felni.

#15349
(ex)Cat

(ex)Cat

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 357 posts
Komolyan mondom, hogy már majdnem meggyõztetek, hogy szingóssal hajtsak a jövõben. :)

#15350
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts
nem tudom. pár hete volt az apróban Gios váz 40-ért.

#15351
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,152 posts

szerintem megfontolandó. ez az utolsó compact pro váz, nem a 80-as évekbeli evolution, amit én is gyûrtem egy ideig. mivel a japánok nagyon gyûjtik, ezért 100e ft alatt nem nagyon lehet megvenni a vázszettet az ebayen. hátrány hogy nem látható, mi az az odanemillõ matrica a felsõcsövön, a szignó elõtt és hol van az állítható hátsópapucs.

sztem 140-ért jó a vétel, ha minden kafa a vázzal. mert akkor 40-ért van egy szett, flite, igényes kiegészítõk + a kerék


Amúgy a Veloce mennyire jó szett? Ebay-en pl. Record szettel láttam, ami azért lényegesen jobb, nem?

#15352
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts
veloflexnél valós ez az élettartam ajánlás? Rob4bike

#15353
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
A Red Wind tenyleg jo sulyban, es arban van.

A csapagyak kapcsan lehet, hogy Cult tenyleg egy alom, de az R3-tol nem voltam hasraesve.
IGaz ipari csapagyas kerekem sosem volt.

#15354
Troy

Troy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 252 posts

Egy ilyen jól felragasztott szingónál,mik a lehetõségek egy mégis defektnél ami azért még messze van otthonról?Én ma kaptam elõször defektet 2év után,mióta újra elkezdtem az országútizást,ami azért már érett ennyi idõ után.Nem voltam túl messze otthonról(kb:15km),kicseréltem belsõt kb:5perc és suhantam tovább,de már azzal a gondolattal,hogy mi van ha jõ mégeggy,mert akkor tolás hazáig.


Mikor uj gumit ragasztok fel, a gumit amit leszedtem, kikenem egy reteggel es a raganyos reszevel egymasnak fektetve osszehajtom, es tudom magammal vinni. Egy szingot kb 1-2 perc alatt az ember letep a felnirol, es akkor az elore osszekeszitett gumit egyszeruen felrakja, Co2 patron, aztan mehet haza. Nyilvan utana nem 70el bombaz lefele kanyarban az ember, de arra boven jo hogy hazaerjen az ember. Aztan otthon tud rendesen felragasztani gumit. Persze igy egy komplett gumit kell vinni nem csak belsot, de hat..megmondom oszinten nem erdekel :) Nem mindig viszem el amugy...Ami pedig szerintem nem mind1, hogy pinch flat szingonal kizarva, illetoleg a ragasztas miatt a gumi nem tud leugrani a felnirol, kenyelmesen meg lehet allni vele, nem a felnin teker az ember. Egyesek szerint defektes szingoval meg haza is lehet tekerni ha nincs mas megoldas. Nem tudok ilyenrol beszamolni, nem volt meg defektem. Remelem nem is lesz...amit tegnap felraktam Veloflex Criterium 2009 decembereben lett legyartva, elvileg minel idosebb annal jobban defektallo. Ez gyartasi proceduratol is fugg. Mikor megkerdeztem a Veloflexet hogy ez miert van, akkor mondtak, hogy azert mert ok ugy csinaljak a gumikat hogy a vulkanizacio nem fejezodik be teljesen. Legyen igazuk, sokan tamogatjak ezt a nezopontot. Van egy video youtube-n ahol Lance szerelojenek pincejet mutatjak be, 5-6 eves szingok elore bekeszitve az adott szezon versenyeire :)

Azt meg hozzatennem az elozoekhez, hogy azert erdemes igazan nagyon jo szingot venni, mert az tudja hozni az elobb leirtakat...
Nyilvan egy Tufo szingo az olyan lesz mint egy kertislag, tul sok oromet nem fog okozni a hasznalojanak, vagy egy Sprinter Gatorskin sem. Alacsony kategorias szingo helyett akkor mar az ember inkabb menjen peremessel, jobban jar.
Viszont egy Vittoria EVO Corsa SC, vagy plane a Veloflexek mint ahogy vegre szamomra is kiderult ma olyat tudnak amit a legjobb peremesek sem, de az alacsonyabb kategorias szingok sem.

#15355
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,743 posts
Egy ilyen jól felragasztott szingónál,mik a lehetõségek egy mégis defektnél ami azért még messze van otthonról?Én ma kaptam elõször defektet 2év után,mióta újra elkezdtem az országútizást,ami azért már érett ennyi idõ után.Nem voltam túl messze otthonról(kb:15km),kicseréltem belsõt kb:5perc és suhantam tovább,de már azzal a gondolattal,hogy mi van ha jõ mégeggy,mert akkor tolás hazáig.
GT-Atee

#15356
Troy

Troy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 252 posts

Ha volna pénzem, vennék egy 50mm-es Easton EC90-et. De használtan, jó áron, csak szingós van. Azzal meg nem vagyok elõbbre. (mondjuk sose volt még szingós kerekem, de annyi hátrányát hallottam/olvastam már a dolognak, hogy teljesen elvette a kedvem tõle)

De ha van jobb ajánlatotok peremes, aero felnire, max 700 Euroig. (lehet használt is!), akkor ne tartsátok magatokba! :)


Ami szerintem nagyon jo szett lehet, az a Fulcrum Red Wind 50, vagy Campagnolo Bullet 50..igaz ez 799 euro :S Viszont a Mavicnal biztos h kategoriakkal jobb agyakat hasznal..alom ahogy futnak a Campa meg Fulcrum kerekek.

Dicserik meg a Soul 4.0 szettjet, errol nem tudok nyilatkozni.

#15357
Troy

Troy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 252 posts

monsjuk más elõnyét én nem látom a szingósnak amúgy sem, csak totál paragép, hogy mikor ugrik le, defekt egy rémálom, gumiválaszték itthon alig van és az is aranyáron, gurulni meg nem gurul jobban és nem is kényelmesebb szerintem


Megint csak a sajat velemenyem es tapasztalatom...
1. Mikor ugrik le...Nem ugrik le, tudni kell ragasztani, ami gyakorlast igenyel, en speciel imadom. Megint csak.. Hogy egy Vittoria Mastik One-al jol megragasztott gumi nem ugrik le az hetszentseg.
2. Defekt egy remalom...Meg nem volt szingoval defektem, pedig egyaltalan nem kimelem, tudni kell banni a gumival, nyomassal.
3. Aranyar...szingobol nem is erdemes olcsoval kisleretezni, nem eri meg.
4. Nem gurul jobban...Velemenyem szerint de. Es itt nem a gordulesi ellenallasra gondolok, hanem, hogy jobb vele menni, kanyarokban kivaltkepp.
5. Nem kenyelmesebb...Pont 5 perce tertem vissza egy tekeresbol egy tegnap felragasztott Veloflex Criterium gumival...mint egy varazsszonyeg olyan..ezt aki nem veszi eszre, plane szar uton, az semmit nem fog. Egeszen elkepeszto modon kenyelmes...A peremes szettemen Michelin Pro3 Race + Michelin latex kombot hasznaltam, ami szerintem az egyik legkenyelmesebb amit peremesbol ki lehet hozni, es a koszos nyomaba nem er ennek. Arra is most fog menni egy par Veloflex..

Az egesz tema idoigenyes, de nem mondanam kifejezetten macerasnak, en erdekes modon ahogy irtam imadom ezt az egesz procedurat ami vele jar..azert annyira nem veszes..
Ha mondjuk hetfo este leulok felkenni egy reteget a felnire, masnap reggel megint egyet a felnire, egyet a gumira, aznap este egy harmadikat a felnire, majd egybol gumi fel, akkor szerda delutan mar tekerek vele. Nekem a fent emlitett meglatasaim miatt messzemenoen megeri.
Tokeletesen megertem azt aki ebben az egeszben nem lat tul sok oromet, es kizarolag peremessel teker, de erdemes legalabb egyszer kiprobalni...lehet hogy nem lesz visszaut :) Ez a Veloflex amit tegnap felraktam pl csak meg jobban elmelyitette ezt a szerelmet...:)

#15358
(ex)Cat

(ex)Cat

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 357 posts
Ha volna pénzem, vennék egy 50mm-es Easton EC90-et. De használtan, jó áron, csak szingós van. Azzal meg nem vagyok elõbbre. (mondjuk sose volt még szingós kerekem, de annyi hátrányát hallottam/olvastam már a dolognak, hogy teljesen elvette a kedvem tõle)

De ha van jobb ajánlatotok peremes, aero felnire, max 700 Euroig. (lehet használt is!), akkor ne tartsátok magatokba! :)

#15359
biker24

biker24

    újonc

  • fórumtag
  • 4 posts
Üdv minden fórumozónak!
Új vagyok itt, remélem jó helyre irok! :D

Szóval mindjárt az elején kérdeznék tõletek!

Országúti kerékpár párti vagyok, lenne egy vétel és érdekelne kinek mi a véleménye a következõ géprõl, árban mennyit ér meg egy ilyen? Amúgy szép állapotban van, nincs leütve, nem karcos.

Amint a képeken látszik full 105-el van szerelve, Müsing 64-es alu váz.

http://www.kephost.c...e1dpoyaod55.jpg

http://www.kephost.c...e9pb6l08bjn.jpg

http://www.kephost.c...9brlvcm5iej.jpg

http://www.kephost.c...khbriixiuej.jpg

http://www.kephost.c...bztq9givn3f.jpg

http://www.kephost.c...ba1fw6b5so8.jpg

http://www.kephost.c...nnsmg057dd2.jpg


illetve egy pedál is érdekelne, erre is dobjatok kérlek egy árat:

Shimano VP-161-es pedál:

http://www.kephost.c...hy8q8s8iopq.jpg


Elõre is köszönöm!

#15360
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
tudja fene, mostanában meg nem mondtam egy gumimról sem érzésre, hogy 500 vagy 700 grammos (nem országuti gumi, nyilván)

de tény, hogy miután a szingós kerekemet peremesre cseréltem, akkor az általános szívások elmaradása mellett azt is észrevettem, hogy azért nem olyan robbanékony a bringa lámpától való rajtolásnál, pedig akkor még nem foglalkoztam a kerék súlyával semennyit, sõt, mikor ezt felvetettem ismerõsnek, õ mondta, hogy mer a szingós az könnyebb volt és azóta tudom ezt a dolgot :)


monsjuk más elõnyét én nem látom a szingósnak amúgy sem, csak totál paragép, hogy mikor ugrik le, defekt egy rémálom, gumiválaszték itthon alig van és az is aranyáron, gurulni meg nem gurul jobban és nem is kényelmesebb szerintem