A shimano rejtett bovdenezés átka.
Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#13281
Írta 2012. december 12. - 15:23

#13282
Írta 2012. december 12. - 15:17

10-es SH hátsó válóbowden szakadt már el nektek? kíváncsi lennék hogy hol. (nekem a váltókarból kijövet szálasodott ki egyszer a bowden de még éppen nem szakadt el csak nem váltott rendesen mert beszorult a bowden a házba, de a haveromnak ugyanitt el is szakadt, mehetett haza kónuszon)
A shimano rejtett bovdenezés átka.
A sebesség mindent megold.
#13283
Írta 2012. december 12. - 14:40

Csupa jót ír.
egy dolog nem tetszik: a hátsó váltóban nagyon megtörik a bowden kónuszon. Nem hiszem el, hogy ez elõbb-utóbb nem esz meg valamit. Vagy a váltó házába mar bele vagy a bowden szálasodik ki egy idõ után.Bár a cikkben azt írják, hogy az SH szerint ez csak egy "Cosmetic issue"
És még egy jó hír aminek örültem, hogy pl a mavic kerekekkel kompatibilis az új sor. Gondolom ki kell venni a sor alól a távtartó gyûrût amit most be kell tenni a 9-10-es rendszerek sorai alá. Sram kazettatestekkel is jó lesz viszont a DT agyakon komplett kazettát kell cserélni.
Shimano Dura-Ace 9000 Mechanical Groupset - BikeRadar
10-es SH hátsó válóbowden szakadt már el nektek? kíváncsi lennék hogy hol. (nekem a váltókarból kijövet szálasodott ki egyszer a bowden de még éppen nem szakadt el csak nem váltott rendesen mert beszorult a bowden a házba, de a haveromnak ugyanitt el is szakadt, mehetett haza kónuszon)
#13285
Írta 2012. december 11. - 21:10

Nem a bolt hibaja, ez a gyari beallitas, bakker...
...és ha valaki így szereti?

Ridley Noah Fast
#13286
Írta 2012. december 11. - 18:48

Gumi kérdésem lenne. Visszaolvastam a fórumot elég hosszan, de mégis segítséget szeretnék kérni tõletek.
Van egy Mali ironman bringám, ez át lett alakítva fitness bringává (így kényelmes na

Elolvastam rengeteg gumitesztet, de nem jutok dûlõre. Az biztos hogy hjatogatós kellene, 25-ös méretben gondolkodom (talán egy kicsit ballonosabb).
Mit kellene rátenni? Hogy mire kellene az jó kérdés, kb 90% aszfalt, és bringaút. A többi meg minden más. A zafirroval is mentem mindenen amin tudtam

Conti super sport plust ajánlanak, de nehéz mint a sár. Zaffiro pro-t is ajánlanak, de nem tudom mi lesz a defektekkel. Ill Rubino pro, tudom hogy ez nem ugyn az a kategória, de még belefér talán.
Vélemények esetleg?
Sajna nem ismerem a többi márkát/tipust, ezért kéne egy kis tanács. (pl maxis CSt? esetleg)
köszönet
Kicsikrisz
#13287
Írta 2012. december 11. - 18:02

#13288
Írta 2012. december 11. - 14:19

Szerintem max ennyit ér.Ma gondoltam a hirdetõre, mikor láttam jóárusított Scirocco-szettet... erre fölteszi:
Campagnolo 8as szett szép állapot ! 38.000 ft. « kerékpár « ORSZÁGÚTI « Kategóriák tallózása
és kb. 10 percet ha kibír a szett így hirdetésbenMost nagyon karácsonyi hangulat lehet, hogy mindenki ajándékozni akar...
A sebesség mindent megold.
#13289
Írta 2012. december 11. - 13:59

#13290
Írta 2012. december 11. - 13:24

Néztem én is ezt a szettet, gondoltam, hogy belinkeled...
A Bianchi is nagyon jó vétel volt annak ellenére, hogy volt rajta egy horpadás... nem sokáig volt fent a hirdetés
Ma gondoltam a hirdetõre, mikor láttam jóárusított Scirocco-szettet... erre fölteszi:
Campagnolo 8as szett szép állapot ! 38.000 ft. « kerékpár « ORSZÁGÚTI « Kategóriák tallózása
és kb. 10 percet ha kibír a szett így hirdetésben

#13291
Írta 2012. december 11. - 12:55

ez a szett azért úgy rendben van: Shimano Dura Ace 7410 komplett szett « váltó / fék « ORSZÁGÚTI « Kategóriák tallózása tegnap volt még fönt egy bianchi acélváz,azzal passzolt volna az alkatrészcsalád. genius csöves volt,krómozott villákkal,meg ahogy kell.
Néztem én is ezt a szettet, gondoltam, hogy belinkeled...

#13292
Írta 2012. december 11. - 11:15

ezzel minden rendben. rá van írva hogy Giant :-)
másik kedvencem ez a fékkar-pozícionálás: Gepida Bandon 810-es-új/58"-as « kerékpár « ORSZÁGÚTI « Kategóriák tallózása
Ráadásul ez egy bolt.
A sebesség mindent megold.
#13293
Írta 2012. december 11. - 10:59

Finoman szólva elmérte a tulaj a vázméretet..
Eladó « kerékpár / váz « TRIATLON « Kategóriák tallózása
ezzel minden rendben. rá van írva hogy Giant :-)
másik kedvencem ez a fékkar-pozícionálás: Gepida Bandon 810-es-új/58"-as « kerékpár « ORSZÁGÚTI « Kategóriák tallózása
#13294
Írta 2012. december 11. - 07:17

#13295
Írta 2012. december 11. - 06:18

#13296
Írta 2012. december 10. - 23:54

Eladó « kerékpár / váz « TRIATLON « Kategóriák tallózása
#13297
Írta 2012. december 10. - 22:14

: ) szétjárom elõbb az agyakat. De tény, hogy ennek az agynak a sarutávja 126 mm, azonban a váz fogadna nagyobbat is. A közeljövõben semmi nagy átalakítás nem férne bele, csak tudod. Év vége, tél-karácsony, készletsöprés-nagyakciók. Hajlamos elragadtatni magát a hülyegyermek.
Bár mikor tekerek, én sem értem, hogy miért akarok bármin is változtatni, de gép elõtt ülve meg más. : ) Ezért jobb a bringán.. addig meg olvasgatok.
Annyit azért hozzátennék, hogy a 126-os vázba 126-os agy való a 130-asba 130-as és így tovább. A masszívabb, általad is említett "nehéz" váz könnyen átalakítható 130-as sarutávolságúra, mert elviseli a váz. Nyitni kell a villákon egy keveset úgy hogy szimmetrikus maradjon a váz és utána újra párhuzamosítani a papucsokat. Komolyabb vázakat nem is illik feszegetni és nem is biztos, hogy tolerálják.
#13298
Írta 2012. december 10. - 21:53

A kerékpárt tekerni kell, nem racsnizni:) És ha így teszel, akkor jó esetben semmilyen keréknek nincs hangja:) Súlya az agynak sogadlagos szempont szerintem. Egy nehéz vázzal épített bringán nem oszt nem szoroz pár gramm az agyon. Az agy inkább legyen tartós és jól tömített kónuszos. Ugyanez a felnin már érezhetõ változást hoz. Ha a felnikkel meg vagy elégedve, akkor miért nem cseréled csak a hátsó agyat?
Én egyébként már egy kicsit elvesztettem a fonalat, hogy mit is szeretnél. Ha jól emlékeszem egy régi, 126mm-es sarutávolságú vázad van. Szerintem ebbe felesleges nagyobb összegeket invesztálni, hacsaknem valami különleges váz, de akkor meg korabeli alkarészekkel érdemes felaggatni. Láttam szemezgettél azzal a modoloval is. Szerintem felejtsd el, oké hogy lehet állítgatni, de megint félmegoldás, nem tudom elhinni, hogy nincs útban az a bumfordi mechanika. Akkor már ezerszer inkább alsócsöves váltás, az kijön 2000forintból.
Ha megvetted már az UG sort, rakd föl és használd a bringát, közben megismerkedsz a bringával, a bringázással, az alkatrészekkel és benned is letisztul, hogy mit szeretnél és annak megfelelõen tudsz elkezdeni fejleszteni.
Hajrá!
: ) szétjárom elõbb az agyakat. De tény, hogy ennek az agynak a sarutávja 126 mm, azonban a váz fogadna nagyobbat is. A közeljövõben semmi nagy átalakítás nem férne bele, csak tudod. Év vége, tél-karácsony, készletsöprés-nagyakciók. Hajlamos elragadtatni magát a hülyegyermek.
Bár mikor tekerek, én sem értem, hogy miért akarok bármin is változtatni, de gép elõtt ülve meg más. : ) Ezért jobb a bringán.. addig meg olvasgatok.
#13299
Írta 2012. december 10. - 21:32

Én egyébként már egy kicsit elvesztettem a fonalat, hogy mit is szeretnél. Ha jól emlékeszem egy régi, 126mm-es sarutávolságú vázad van. Szerintem ebbe felesleges nagyobb összegeket invesztálni, hacsaknem valami különleges váz, de akkor meg korabeli alkarészekkel érdemes felaggatni. Láttam szemezgettél azzal a modoloval is. Szerintem felejtsd el, oké hogy lehet állítgatni, de megint félmegoldás, nem tudom elhinni, hogy nincs útban az a bumfordi mechanika. Akkor már ezerszer inkább alsócsöves váltás, az kijön 2000forintból.
Ha megvetted már az UG sort, rakd föl és használd a bringát, közben megismerkedsz a bringával, a bringázással, az alkatrészekkel és benned is letisztul, hogy mit szeretnél és annak megfelelõen tudsz elkezdeni fejleszteni.
Hajrá!
Nos, a sima azért lenne "Jó", mert könnyen beszerezhetõ, bárhol szervizelik, sok róla a vélemény-tapasztalat szinte mindenkinél. Szeretem amúgy nagyon a felnijeim, nem sok km-esek és könnyûek. Az agyak közül simából a Tiagrát néztem, mint olcsó de jó megoldást, meg a "trekking" agyak közül a Deore LX és XT agyakat.
Igazából az egyetlen dolog, amit gyûlölök a 105-öseimben, hogy holtak, csendesek, mint a sír. Csak a menetszelet hallani tekerés közben, nincs az a zakatolás, mint a Gipiemme esetén voltSzeretnék úgymond "minél könnyebb" agyat, mert a váz maga sajnos nem túl könnyû, a felnik azok, de a 36 küllõ az jelentõsen megdobhatja
Nomeg a zsírseggem. : o)
#13300
Írta 2012. december 10. - 19:35

Szerintem normál használatra tökéletes egy jó 32 küllõs fûzött kerék, akár használtan is. Könnyebb javítani, ha gond van vele, régebbi bringában szerintem szebben is mutat. Én openproval versenyeztem nem is keveset, és nagyon szeretem még most is. Opensport edzõkeréknek van.
Az opensport meg az ambrosio nekem szimpatikus, bár picit drágállom õket.
A hátsó agyat kell eldöntened, hogy mit is szeretnél. Campa vagy Shimano/Sram kompatibiliset. Szerintem ez legyen a vezérfonal. Ha sh szettet szeretnél, akkor legyen az agy is sh. Kilences rendszerû aggyal jársz a legjobban Sh esetében, mert arra 8-10seb rámegy, lehet vele variálni (10es esetében kell egy 1mm-s hézagoló, ha 9-esre akarod feltenni).
Nos, a sima azért lenne "Jó", mert könnyen beszerezhetõ, bárhol szervizelik, sok róla a vélemény-tapasztalat szinte mindenkinél. Szeretem amúgy nagyon a felnijeim, nem sok km-esek és könnyûek. Az agyak közül simából a Tiagrát néztem, mint olcsó de jó megoldást, meg a "trekking" agyak közül a Deore LX és XT agyakat.
Igazából az egyetlen dolog, amit gyûlölök a 105-öseimben, hogy holtak, csendesek, mint a sír. Csak a menetszelet hallani tekerés közben, nincs az a zakatolás, mint a Gipiemme esetén volt

