Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34322 replies to this topic

#1021
Feri84

Feri84

    újonc

  • fórumtag
  • 19 posts

Tehát nem súrol a tárcsa a betéthez, kerékvisszarakás után? Gyorszárasnál ez megőrített engem, persze az nem országúti volt, de azt mondtam magamnak, hogy soha többé tárcsafék. Tudom, hogy annál is léteznek bizonyos teknikák, de nem mindig jönnek be.

 

Nem súrol bele, 12-es átütőtengely van elöl-hátul ez elég stabilan ott tartja a kereket. A fék meg R8020-as Ultegra IceTech tárcsákkal.

 

 

arn: érdekes de hátul nekem is van hozzá kar (DT Swiss PR1600), ahogy néztem jó pénzért az első kerékhez is lehet venni de nekem tökéletesen megteszi ez az imbuszos megoldás.


Edited by Feri84, 2019. May 02. - 11:48.

Canyon Ultimate CF SL DISC 8.0 - 2018

Ex: Focus Culebro SL 2.0  - 2014


#1022
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

A gyors kerékcserét kitalálták már átütötengelyhez is: https://www.youtube....h?v=lnLMBQmG2Zw

Igen, csak egy gond van vele: Nem így működik élőben. Teljesen béna, használhatatlan. Havernak ilyen van a Focus bringáján, borzasztó egy ötlet. Ha nem találod el a pozíciót a visszarakásnál, akkor nem szorítja meg a kereket teljes erőből, lötyög egy kicsit. Szóval nem az igazi.

 

tudom, de szerintem jobb a canyon modszere az imbuszkulcsozasnal :)
 

Egyébként az imbuszos megoldással mi a baj egy amatőrnek? Gondolom mini szerszámkészletet a többség hord magánál amin van imbusz. 

Nekem átütős, tárcsás országútim van (emiatt a pokol kénköves bugyraiban fogok majd elégni az tuti  :lol:  ) és egyáltalán nem gond a kerékcsere. Szerintem alig lassabb mint egy gyorszárassal (inkább az a plusz idő mire az imbuszt előveszed) sőt annyi előnye még van ennek a rendszernek hogy a kerék mindig pontosan ugyanabba a pozícióba kerül vissza.

 

az enyemen van kar :D igysem egy konnyu bringa, igy most total mindegy az a +50g (foleg, ha imbuszkulcskent cipeled).


Edited by arn, 2019. May 02. - 10:51.


#1023
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts

MTB-n én is áldásnak érzem az átütőtengelyt, hátul a gyorszárral sem volt ilyen gondom, de elöl lötyögősebb a papucs (két utolsó villámnál legalábbis), ott nem mindig sikerült elsőre súrolásmentesen visszatenni.



#1024
inas

inas

    fórumtag

  • fórumtag
  • 91 posts

Egyébként az imbuszos megoldással mi a baj egy amatőrnek? Gondolom mini szerszámkészletet a többség hord magánál amin van imbusz. 
Nekem átütős, tárcsás országútim van (emiatt a pokol kénköves bugyraiban fogok majd elégni az tuti  :lol:  ) és egyáltalán nem gond a kerékcsere. Szerintem alig lassabb mint egy gyorszárassal (inkább az a plusz idő mire az imbuszt előveszed) sőt annyi előnye még van ennek a rendszernek hogy a kerék mindig pontosan ugyanabba a pozícióba kerül vissza.


Tehát nem súrol a tárcsa a betéthez, kerékvisszarakás után? Gyorszárasnál ez megőrített engem, persze az nem országúti volt, de azt mondtam magamnak, hogy soha többé tárcsafék. Tudom, hogy annál is léteznek bizonyos teknikák, de nem mindig jönnek be.

#1025
Feri84

Feri84

    újonc

  • fórumtag
  • 19 posts

A gyors kerékcserét kitalálták már átütötengelyhez is: https://www.youtube....h?v=lnLMBQmG2Zw

Igen, csak egy gond van vele: Nem így működik élőben. Teljesen béna, használhatatlan. Havernak ilyen van a Focus bringáján, borzasztó egy ötlet. Ha nem találod el a pozíciót a visszarakásnál, akkor nem szorítja meg a kereket teljes erőből, lötyög egy kicsit. Szóval nem az igazi.

 

Egyébként az imbuszos megoldással mi a baj egy amatőrnek? Gondolom mini szerszámkészletet a többség hord magánál amin van imbusz. 

Nekem átütős, tárcsás országútim van (emiatt a pokol kénköves bugyraiban fogok majd elégni az tuti  :lol:  ) és egyáltalán nem gond a kerékcsere. Szerintem alig lassabb mint egy gyorszárassal (inkább az a plusz idő mire az imbuszt előveszed) sőt annyi előnye még van ennek a rendszernek hogy a kerék mindig pontosan ugyanabba a pozícióba kerül vissza.


Canyon Ultimate CF SL DISC 8.0 - 2018

Ex: Focus Culebro SL 2.0  - 2014


#1026
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

A gyors kerékcserét kitalálták már átütötengelyhez is: https://youtu.be/lnLMBQmG2Zw
Igen, csak egy gond van vele: Nem így működik élőben. Teljesen béna, használhatatlan. Havernak ilyen van a Focus bringáján, borzasztó egy ötlet. Ha nem találod el a pozíciót a visszarakásnál, akkor nem szorítja meg a kereket teljes erőből, lötyög egy kicsit. Szóval nem az igazi.

Sot a Manitou teloknal mar joideje van pont ugyanez Hexlock neven. Nekem nem volt me'g gondom azzal, nem fogna meg erosen, ha nem jol rakom bele, csak attol fosok, hogy sikerul benan belerakva meghuzni, s elnyalni benne valamit.






Ha tul sokat kene kivennem az elsokereket, akkor biztos atalakitottam volna imbuszkulcos Hexlock SL-re, foleg, hogy ez kevesbe all ki oldalra:

https://www.youtube.com/watch?v=gK5fprS2moA

Edited by blash, 2019. April 30. - 23:34.


#1027
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

ennek igy sok koze nincs a tarcsahoz :) ezt a masikal is meg lehet csinalni. amugy

https://youtu.be/OEbP5lXpSZ4?t=410

 

A gyors kerékcserét kitalálták már átütötengelyhez is: https://www.youtube....h?v=lnLMBQmG2Zw

Igen, csak egy gond van vele: Nem így működik élőben. Teljesen béna, használhatatlan. Havernak ilyen van a Focus bringáján, borzasztó egy ötlet. Ha nem találod el a pozíciót a visszarakásnál, akkor nem szorítja meg a kereket teljes erőből, lötyög egy kicsit. Szóval nem az igazi.


Marci

#1028
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

 hogy beleszólnék a választásotokba, vagy miért nem 11es Shimano-t veszel inkább ??? 

 

ötletként sem merül fel

Kb ez a lényeg.

Olyan a bringád, amilyennek TE szeretnéd. Ez egy tök személyes dolog, ki miért úgy és azzal teker, ami neki tetszik. Az én bringám is "csúnya", sok faszság van rajta ami sokaknak szemet szúr és nem értik miért olyan. De nekem ilyen rondán tetszik és kész.


Marci

#1029
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Az valójában a tengely karja. Gondolom alapesetben azért nincs kar a végén, mert úgy könnyebb, meg letisztultabb. Egy amatőr pedig simán kiveszi a kerekét az amúgy is a zsebében lévő 5-ös imbusszal, ha defektet kap. 

De a versenyzőknek így megoldani, az felettébb érdekes, bár azt értem, hogy így legalább mire odaér a kocsi, kint a kerék. Csak akkor miért nem raknak fel inkább karos tengelyt, gyorsabb és főleg elegánsabb lenne. 

 

ennek igy sok koze nincs a tarcsahoz :) ezt a masikal is meg lehet csinalni. amugy

https://youtu.be/OEbP5lXpSZ4?t=410

 

***

 

en is spdvel megyek, mert semmi kedvem sincs monti melle megint ket cipot venni. igaz en inkabb turazok az outival (mongy a montival is :D ). kb ot eves korom ota folyamatosan tekerek, de vhogy sose mozgatott ez a versenyszellem, en csak jol akarom magamat erezni a bringan, es amig mozgok, addig bringazni is fogok, ugy es annyit, amennyi jol esik.


Edited by arn, 2019. April 30. - 21:26.


#1030
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

 hogy beleszólnék a választásotokba, vagy miért nem 11es Shimano-t veszel inkább ??? 

 

ötletként sem merül fel


  • gren_tamas and donciccio like this

#1031
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

mai eset. utolértem egy srácot. egy rövidke ideig mögötte mentem. kb 1-2 kilit. karbon bringa 11-es campa cucc. 50/34 elől,és 11-25 körüli sor hátul. egy kisebb emelkedőn mentünk föl,és láss csodát: 50-25-el ment fel. annyira benne volt az egész,amit eddig leírtam ebben a rövidke időben,h öröm volt nézni. arról már ne is beszéljünk,h ha egy kicsit közelebb vagyok hozzá,akkor simán felrak,mert rohadtul nem tudott egyenesen,egyenletes tempóban haladni az ember. természetesen spd pedál,és mtb csuka dukál az ilyenekhez. téli ruha,meg egyebek. gondolom,ha megkérdezném,h minek öltözött be,akkor a válasz az lenne,h fázós. a nagy francokat,mert a só meg ki volt csapódva a ruháján. hozzá tenném,h ezek a hétvégi harcosok akarnak majd venni karbon,aero kerekeket,meg wattmérőt. mi a tökömnek,mikor még kerékpározni sem tud normálisan?   

De most milyen szabálykönyvet is szegett meg ez a bűnös lélek ?

Legalább ebbe ne szóljunk már bele, ki mit vesz magára, hogy vált, fázik-e vagy milyen bringa és pedál tetszett neki, lécci-lécci-lécci !! Köszi, rendes vagy.

Te egy hardcore országúti mániás vagy ő meg egy amatőr. Gondolom inkább mtb-s fickó volt aki szeretne néha menni országúton is. Én tök boldog vagyok amikor még ilyet is látok, mert legalább teker az ember és egy bringással több.

Mit szólnátok sok Campa őrült, ha valaki ott okoskodna nektek (nem tudom hogy don éppen mit használ) mikor rendelitek a 10es Campát, hogy beleszólnék a választásotokba, vagy miért nem 11es Shimano-t veszel inkább ??? Érdekelne valakit ?

Nem.


Marci

#1032
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
>Aki meg közlekedni is használja a paripát, ott eleve csak spd jöhet szóba,

"Ez nem igaz, vannak ismerosok, LOOK-kal jarnak dolgozni is. A sima ide-oda kerekparozashoz pedig a taposo is tokeletes."

Mindenki azzal szivatja magát, amivel csak szeretné, de ettől még van erre jobb megoldás is.
Amúgy ilyen erővel szinte bármire rámondom, hogy ide oda tekergélés, amihez jó a tanyabájk is.

#1033
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

>Aki meg közlekedni is használja a paripát, ott eleve csak spd jöhet szóba,

Ez nem igaz, vannak ismerosok, LOOK-kal jarnak dolgozni is.   A sima ide-oda kerekparozashoz pedig a taposo is tokeletes.


  • stellaz likes this

#1034
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

mai eset. utolértem egy srácot. egy rövidke ideig mögötte mentem. kb 1-2 kilit. karbon bringa 11-es campa cucc. 50/34 elől,és 11-25 körüli sor hátul. egy kisebb emelkedőn mentünk föl,és láss csodát: 50-25-el ment fel. annyira benne volt az egész,amit eddig leírtam ebben a rövidke időben,h öröm volt nézni. arról már ne is beszéljünk,h ha egy kicsit közelebb vagyok hozzá,akkor simán felrak,mert rohadtul nem tudott egyenesen,egyenletes tempóban haladni az ember. természetesen spd pedál,és mtb csuka dukál az ilyenekhez. téli ruha,meg egyebek. gondolom,ha megkérdezném,h minek öltözött be,akkor a válasz az lenne,h fázós. a nagy francokat,mert a só meg ki volt csapódva a ruháján. hozzá tenném,h ezek a hétvégi harcosok akarnak majd venni karbon,aero kerekeket,meg wattmérőt. mi a tökömnek,mikor még kerékpározni sem tud normálisan?   

a spd pedállal mondjuk mi a baj? Nekem az van a trekkingen, az volt a montin, teljesen jó, volt is otthon elfekvőben, azért nem fogok új pedált-cipőt venni, hogy "igazi országútis" legyek 

Aki meg közlekedni is használja a paripát, ott eleve csak spd jöhet szóba, erre haverom is elég hamar rájött, pedig nagyon hitt az országúti kötésben (igaz, nulla tapasztalata volt bármelyikkel).



#1035
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

mai eset. utolértem egy srácot. egy rövidke ideig mögötte mentem. kb 1-2 kilit. karbon bringa 11-es campa cucc. 50/34 elől,és 11-25 körüli sor hátul. egy kisebb emelkedőn mentünk föl,és láss csodát: 50-25-el ment fel. annyira benne volt az egész,amit eddig leírtam ebben a rövidke időben,h öröm volt nézni. arról már ne is beszéljünk,h ha egy kicsit közelebb vagyok hozzá,akkor simán felrak,mert rohadtul nem tudott egyenesen,egyenletes tempóban haladni az ember. természetesen spd pedál,és mtb csuka dukál az ilyenekhez. téli ruha,meg egyebek. gondolom,ha megkérdezném,h minek öltözött be,akkor a válasz az lenne,h fázós. a nagy francokat,mert a só meg ki volt csapódva a ruháján. hozzá tenném,h ezek a hétvégi harcosok akarnak majd venni karbon,aero kerekeket,meg wattmérőt. mi a tökömnek,mikor még kerékpározni sem tud normálisan?   

En is 50x25-tel mennek fel, ha az eleg.  Nem ertem, miert lenne baj ez?  Kistanyerra csak akkor teszem le, ha muszaj, vagy kifejezetten pihenek, levezetek, ilyesmi.

Az meg eleg termeszetes, hogy mindeni olyan technikat vesz, amilyet megengedhet maganak.   SPD-t meg azert vesz, mert kezdo, es ugy gondolja az jobb, mert gyalogolni is tud benne.



#1036
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

Pajti pár hónapja vett új Dögma F10-t R9100-es szettel (olcsó..). Az első dolog, amit cserélt rajta: sor, a gyári helyett vett: 12-25t (persze DA abból is). A következő kérdése az volt, hogy 50-34 helyett fel tud-e tenni 39-es kistányért?

 

Ez érdekes kérdés. Lebeszéltem róla, amennyire én tudom, ugyan működhet, de, az 50-es nagytányér belső oldalán a váltáskönnyítő kialakítás a 34t-hez lett optimalizálva, és 39t-vel nem biztos, hogy jól együttműködik.

 

Bár, akinek van TP-a R9100-es kurblin 50-39 kombival, nyugodtan megoszthatná.

 

Az átlagos bringásnak tökéletes az 50-34 és 11-32, mert úgyis két fokozatot ismer: nagytányér-kónusz ill. 34-32. Köztest nem.

Az ilyen piperkőc gyerekek meg finomkodjanak csak a 12-25&50-39-cel, én is 13-26&48-39-en szerencsétlenkedem.

 

Amúgy jó a 34t, s élhetőbb a 39t-től, de, ha valaki síkon él& már van 39t kistányérja, szvsz felesleges váltania.

mai eset. utolértem egy srácot. egy rövidke ideig mögötte mentem. kb 1-2 kilit. karbon bringa 11-es campa cucc. 50/34 elől,és 11-25 körüli sor hátul. egy kisebb emelkedőn mentünk föl,és láss csodát: 50-25-el ment fel. annyira benne volt az egész,amit eddig leírtam ebben a rövidke időben,h öröm volt nézni. arról már ne is beszéljünk,h ha egy kicsit közelebb vagyok hozzá,akkor simán felrak,mert rohadtul nem tudott egyenesen,egyenletes tempóban haladni az ember. természetesen spd pedál,és mtb csuka dukál az ilyenekhez. téli ruha,meg egyebek. gondolom,ha megkérdezném,h minek öltözött be,akkor a válasz az lenne,h fázós. a nagy francokat,mert a só meg ki volt csapódva a ruháján. hozzá tenném,h ezek a hétvégi harcosok akarnak majd venni karbon,aero kerekeket,meg wattmérőt. mi a tökömnek,mikor még kerékpározni sem tud normálisan?   


  • Kisherceg and vittore30 like this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1037
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Az valójában a tengely karja. Gondolom alapesetben azért nincs kar a végén, mert úgy könnyebb, meg letisztultabb. Egy amatőr pedig simán kiveszi a kerekét az amúgy is a zsebében lévő 5-ös imbusszal, ha defektet kap. 

De a versenyzőknek így megoldani, az felettébb érdekes, bár azt értem, hogy így legalább mire odaér a kocsi, kint a kerék. Csak akkor miért nem raknak fel inkább karos tengelyt, gyorsabb és főleg elegánsabb lenne. 

Azert csinaltak igy, mert a szereloknel motoros imbuszkulcs van, azzal gyorsabb a csere.

De ha egyedul aldogal az ut szelen, akkor annyit meg tud csinalni o maga is, hogy kiszedi a kereket.

Egyszer majd biztos ki lesz majd ez talalva rendesen.



#1038
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Pajti pár hónapja vett új Dögma F10-t R9100-es szettel (olcsó..). Az első dolog, amit cserélt rajta: sor, a gyári helyett vett: 12-25t (persze DA abból is). A következő kérdése az volt, hogy 50-34 helyett fel tud-e tenni 39-es kistányért?

 

Ez érdekes kérdés. Lebeszéltem róla, amennyire én tudom, ugyan működhet, de, az 50-es nagytányér belső oldalán a váltáskönnyítő kialakítás a 34t-hez lett optimalizálva, és 39t-vel nem biztos, hogy jól együttműködik.

 

Bár, akinek van TP-a R9100-es kurblin 50-39 kombival, nyugodtan megoszthatná.

 

Az átlagos bringásnak tökéletes az 50-34 és 11-32, mert úgyis két fokozatot ismer: nagytányér-kónusz ill. 34-32. Köztest nem.

Az ilyen piperkőc gyerekek meg finomkodjanak csak a 12-25&50-39-cel, én is 13-26&48-39-en szerencsétlenkedem.

 

Amúgy jó a 34t, s élhetőbb a 39t-től, de, ha valaki síkon él& már van 39t kistányérja, szvsz felesleges váltania.


  • donciccio likes this

#1039
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 posts

 

ezt az imbuszkulcsos dolgot a tarcsafeknel nem vagom... miert kell a kerekcserehez imbusz?

Az valójában a tengely karja. Gondolom alapesetben azért nincs kar a végén, mert úgy könnyebb, meg letisztultabb. Egy amatőr pedig simán kiveszi a kerekét az amúgy is a zsebében lévő 5-ös imbusszal, ha defektet kap. 

De a versenyzőknek így megoldani, az felettébb érdekes, bár azt értem, hogy így legalább mire odaér a kocsi, kint a kerék. Csak akkor miért nem raknak fel inkább karos tengelyt, gyorsabb és főleg elegánsabb lenne. 



#1040
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Országútiból patkófékeseket nézegetek magam is, azt vennék.

 

A CX-gépem persze tárcsafékes, de hozzá kell tennem, olajos fékről 1.5 éve visszatértem vele a mechanikusra és köszöni szépen, bazi jól fog és nagyon megbízható! (az olcsóbbik fajta TRP Spyre egyébként)

 

az uj 105os eleg jo lett... remelem telen is mukodik, nem ugy, mint az m8000 :D jo a spyre amugy, de azert nem egy szint.

 

***

 

ezt az imbuszkulcsos dolgot a tarcsafeknel nem vagom... miert kell a kerekcserehez imbusz?


Edited by arn, 2019. April 30. - 11:43.