Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34362 replies to this topic

#10181
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Inkabb 310g kornyeki. :)  Meg a hirdetes is 298-at ir.

két kormányt hirdet : )  a bbb valóban annyi, de a 3ttt nem :)

 

Donciccio, a mostani árfolyamok mellett ez mennyire rossz?

http://www.ebay.co.u...=p2047675.l2557


Edited by Vejnecske, 2013. November 30. - 06:28.


#10182
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

 

Inkabb 310g kornyeki. :)  Meg a hirdetes is 298-at ir.



#10183
E.Robi

E.Robi

    újonc

  • fórumtag
  • 13 posts
donciccio, én is így döntöttem, hagyom a fenébe, aztán nézek valami újabbat! Azért mindenkinek köszönöm a segítőkészséget!

#10184
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

ergoprtc.gif

a 10es,és a 6os alkatrész különbözik....elvileg  :)

azért, elvileg :) még nem láttam ilyen "sikertörténetet".. De, ha valakinek kellene Modolo Q-even 44 széles anatómikus kormány 2ezerért, kereshet : )

http://apro.bikemag....k Moddoló : )  

 

Bár 210 gr környéki 26os kormány nem tudom, mennyit futhatott, mennyire merev, bár lehet, pont a rugalmassága ad kényelmet :)



#10185
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,390 posts

Jé, ezt dobta fel a FB is mikor bejelentkeztem a buszmegállóban. Nice.

 

A fékváltókar-átalakítást hogy gondoltad? : O Mindenhol azt hallom, hogy a régi 8asból csak 9-est lehet készíteni vesződés nélkül, a 10-es "belsőségeket" nem fogadja be. Pedig szép lenne egy mostani 10-est "butítani" akár 8-asra, nekem annyival kényelmesebb a mostani aszimmetrikus-magas formájú váltókar (2010 utáni?)

ergoprtc.gif

a 10es,és a 6os alkatrész különbözik....elvileg  :)


Edited by donciccio, 2013. November 29. - 16:36.

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#10186
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Jé, ezt dobta fel a FB is mikor bejelentkeztem a buszmegállóban. Nice.

 

A fékváltókar-átalakítást hogy gondoltad? : O Mindenhol azt hallom, hogy a régi 8asból csak 9-est lehet készíteni vesződés nélkül, a 10-es "belsőségeket" nem fogadja be. Pedig szép lenne egy mostani 10-est "butítani" akár 8-asra, nekem annyival kényelmesebb a mostani aszimmetrikus-magas formájú váltókar (2010 utáni?)



#10187
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,390 posts

etalon: http://www.steel-vin...movelato-detail


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#10188
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,390 posts

Teljesen „idegenként” vagyok itt és nem is értek az országutikhoz, ezért fordulok hozzátok segítségért. Én inkább montizok, de edző bringát szeretnék összeállítani, egy öreg Favorit országuti bringából! A tárolóban áll, már vagy 20 éve használatlanul. Ebből szeretnék egy átlagos outit építeni. Nem tudom, hogy ezekkel az öreg vázakkal mennyire kompatibilisek a mostani alkatrészek? Meg lehet csinálni olyan fék-váltó karosra? Ezáltal lenne fék és váltó fejlesztés is! A monoblokk is cserére szorul, oda milyen megoldások jöhetnek szóba? Mondjuk azt sem tudom, hogy a shimano alkatrészeket nézzek vagy valami más gyártóét!? Ha shimano alkatrész akkor melyik felel meg egy belépő szintűnek? Ha van közületek, aki csinált már ilyen vagy hasonló fejlesztést, annak megköszönném, ha segítene tanácsadással! Előre is köszi a segítséget!

sztem felejtsd el a favoritot. lehet már kapni 60-80 ezer között olyan bringát amivel lehet is edzeni. az itthoni favoritok 99%a túra felhasználásra készültek. amennyit erre ráköltenél,kb ott lennél a 60-80 papír között,és még mindig 1 túrabringád van. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#10189
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,390 posts

ti sokkal jobban benne vagytok, mint én, szóval:

vennék egy könnyű cromo országútit, hogy aztán áthegesztethessem SS-nek.

mindenképpen könnyű legyen :) és nem baj, ha Colnago, vagy Pinarello, vagy hasonló tradíciókkal rendelkező gyártó váza, és legalább annyira legyen modern, hogy ahead 1.1/8" villa kelljen bele.

hol keressem? apró kilőve (2-3 havonta fordul elő egy normálisnak tűnő lomizott váz, sokszorosan túlárazva) ebay szintén, licitáltam egy törött Serotta titán vázra, és 350 euróért ment el (200-ig voltam jó) a nem töröttek meg arany árban mennek.

szerintem 58 a méretem, de ez nyilván vázgyártó-függő

minden ötletet köszönök előre is :)

ilyen márkájú vázakat 1,1/8os villával nem fogsz találni. a colnago még gyárt master vázat,abba talán már 1,1/8os villa van,de bazi drága az is. annyiból csináltat6sz. nem tudom mi a baj az 1" villával. nem fogsz versenyezni ezzel a vázzal,városban meg nem hinném,h akkora előny lenne.  

 

 

sztem ez még most is alapméretes.: http://www.colnago.com/master/ a jelenlegi hivatalos honlapról néztem.

 

a pinarello is alapméretessel dolgozik a jelenlegi felhozatalban: http://www.pinarello...14/fixie/catena


Edited by donciccio, 2013. November 29. - 11:45.

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#10190
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,390 posts

Uhh.. megnéztem megint, gány..

 

a fékváltókar ugyebár 8-as vagy 9-es, a hátsó váltó is, de hátul 10-es sor van (sőt, a fékváltókar 8-as, ugyan ilyenem van..)

és természetesen a gyorskioldó nyitva, mint a campys hirdetések 50%-ban. :)

 

Nagyon katyvasz a masina, de aki megveszi, az kaphat tőlem 8as kerékszettet : )

 

Vagy, kibelezett fékváltókar, 10-es mechanikával? Mert a lánc-átdobó 10-esek.

2 db alkatrészt kell cserélni,és a 8asból 10es fékváltókar lesz.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#10191
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

ez öt számjegyből nehéz lesz,hacsak nem euroban.

ezért keresek elsősorban használt hagyományos vázat, amit át lehet hegeszteni SS-nek


"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#10192
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

a Favorit akkor is király :)

"delta meg karbon, c-rekord hajtókar, nice touch. Főleg a 23-as gumi és a nyeregvázcső közti óriási távolság."

 ez viszont nagyon durva :D
 

Uhh.. megnéztem megint, gány..

 

a fékváltókar ugyebár 8-as vagy 9-es, a hátsó váltó is, de hátul 10-es sor van (sőt, a fékváltókar 8-as, ugyan ilyenem van..)

és természetesen a gyorskioldó nyitva, mint a campys hirdetések 50%-ban. :)

 

Nagyon katyvasz a masina, de aki megveszi, az kaphat tőlem 8as kerékszettet : )

 

Vagy, kibelezett fékváltókar, 10-es mechanikával? Mert a lánc-átdobó 10-esek.


Edited by Vejnecske, 2013. November 29. - 10:38.


#10193
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 posts

a Favorit akkor is király :)

"delta meg karbon, c-rekord hajtókar, nice touch. Főleg a 23-as gumi és a nyeregvázcső közti óriási távolság."

 ez viszont nagyon durva :D
 



#10194
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

ha ilyen favorit akkor elég lepucolni http://www.sterba-bi...pagnolo?lang=EN ez azért elég király :)

van rajta centenarios rész is, meg chorus fékek, NR váltó?: ) ez meg raktáron:

 

http://www.sterba-bi...pagnolo?lang=EN

 

Nálunk miért nem tűnnek fel ilyenek? 

 

http://www.sterba-bi...-record?lang=EN

poor man's Gios

 

http://www.sterba-bi...pagnolo?lang=EN

ez is katyvasz.. 11s fékváltókar, de a váltó már régi 10-es meg a fék is :)

 

http://www.sterba-bi...1947-50?lang=EN

 

Cambio Corsa : ) extrémen merész

 

http://www.sterba-bi...ce-1990?lang=EN

delta meg karbon, c-rekord hajtókar, nice touch. Főleg a 23-as gumi és a nyeregvázcső közti óriási távolság.


Edited by Vejnecske, 2013. November 29. - 08:15.


#10195
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,883 posts

Könnyű, olcsó, erős. :D



#10196
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,214 posts

Hogy is van?Könnyű,olcsó,márkás.Kettőt választhatsz :)


A masik meg: "kis pénz, kis foci". :D

Edited by Kisherceg, 2013. November 28. - 22:44.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#10197
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 posts

ha ilyen favorit akkor elég lepucolni http://www.sterba-bi...pagnolo?lang=EN ez azért elég király :)



#10198
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

belépő a 2400es Claris. Fölötte Sora 3500-ös, abból komplett szettet már kapsz 70 körül boltban, hozzádobsz egy kerékszettet.. 

 

A favorit vázak angolmenetes középcsapágyházzal futnak, a legtöbb 622-es kerékmérettel, DE bökkenő lesz a fék benyúlása, mert a sh fékjei közül a legtöbb 39-49 mm, a szérián kívüliek közt vannak 47-57 mm benyúlásúak, de lehet, hogy ettől is extrémebb fog kelleni, olyat meg tektróék nyomnak nagyüzemben.

 

A hátsó papucstávval gond lesz, 120 vagy 124mm lesz az szerintem, azt azért 130-ra szét lehet húzni, de ne felejtsd el párhuzamosítani a papucsokat. Plusz, remélem valami kovácsoltvas papucsos favoritról van szó, mert azért készültek kellemes darabok is belőle.

 

Ha valami alap-gépezet, én nem költenék rá sokat. Új külsők, új bowdenek, kis pucolás, lánc-racsni, ztán használnám. Nincs értelme annak, amit tesztbájkon látsz, hogy a lemezpapucsos hiten acél ezer éves csepelekbe 40-50 ezres kerékszettet tesznek meg integrált tengelyes hajtókart.. nem látom jó biznicnek.

 

viszont erre költenék:
http://www.worthpoin...s-531-129422039

http://www.sterba-bi...gallery?lang=EN

bocsánat, de egy haver pár hónapja szerzett a faterjának a kivénhedt maraton helyett egy favoritot, s mondta, hogy azért nagy különbség van a vasak közt. A 86-os maraton konkrétan szétrohadt-elrozsdált, acél volt rajta a stucni-kormány-nyeregcső-sárvédők-felnik, amik természetesen 27-esek voltak. Ezzel szemben a vele kb. egyívású cseh masinán alu stucni, alu kormány, alu nyeregcső, alu felnik 622-es méretben, meg a váz is igényesebbnek hatott.

 

Ehh. furcsa maratonról meg favoritról írni pár hsz-al a Merényi Bel Cantók, Zullók, Pegorettik emlegetése után.
 


Edited by Vejnecske, 2013. November 28. - 21:44.


#10199
E.Robi

E.Robi

    újonc

  • fórumtag
  • 13 posts
Teljesen „idegenként” vagyok itt és nem is értek az országutikhoz, ezért fordulok hozzátok segítségért. Én inkább montizok, de edző bringát szeretnék összeállítani, egy öreg Favorit országuti bringából! A tárolóban áll, már vagy 20 éve használatlanul. Ebből szeretnék egy átlagos outit építeni. Nem tudom, hogy ezekkel az öreg vázakkal mennyire kompatibilisek a mostani alkatrészek? Meg lehet csinálni olyan fék-váltó karosra? Ezáltal lenne fék és váltó fejlesztés is! A monoblokk is cserére szorul, oda milyen megoldások jöhetnek szóba? Mondjuk azt sem tudom, hogy a shimano alkatrészeket nézzek vagy valami más gyártóét!? Ha shimano alkatrész akkor melyik felel meg egy belépő szintűnek? Ha van közületek, aki csinált már ilyen vagy hasonló fejlesztést, annak megköszönném, ha segítene tanácsadással! Előre is köszi a segítséget!

#10200
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

a villa az, ami "korlátoz". Colos villával rengeteg patinás márka vázát be lehet szerezni, de nyolcados fejcsövűt még nem igazán találtam. : |

 

ha 1.1/8 fejcsővel kéred, akkor úgy csinálják. nincs akadálya, még akkor sem, ha muffokkal kéred. az enyém is ilyen