Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34338 hozzászólás a témában

#1001
koga

koga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 583 hozzászólás

Tegnapi napon kipróbáltam a cikkben lévő párosítást:

https://www.velonews...e-why-not_73404

 

A Sramos országútim kerekét és hátsó váltóját beledobtam a Campás  cyclocross gépbe,és tényleg működött a váltás.

Az egészre azért volt szükségem,mert az "új" gravel gépem tárcsás lesz,és Campa rotorral lehetetlen találni kereket.

Viszont nagyon bejön a campa fékkar formája.

 

Persze közben szidtam a macskaevőket,mert bovdent kellett cserélni,és sima 4,5 mm-es fejű (amit mindenhol kapni) nem megy bele az ergopowerbe,de van nekem otthon 4,5-es fúró B)


  • Kisherceg és donciccio kedveli ezt

#1002
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.344 hozzászólás

Uncsi lesz, de... Amíg volt ebayen tajvani 2008-as 10s karokhoz gyartott kablszett 5ezer ft-ert, vettem belole par szettet, egyet megtartottam, tobbit elosztogattam. 2017 oktober ota hibatlan, pedig 17-18 telen egesz ido alatt hasznalatban volt vizen-havas lottyin is. Azota csak szarazon, de parhetente atolajozva meg ritkan egy kis ződ zsírral a házban hibátlan. Mostanaban neha hezitalgat a valtas a sor kozepen, de ezt betudom annak, hogy ezt a sort mar az otodik lanccal hasznalom, 2016 ota talan? :)

 

Persze van tarcsiban egy 11s ergopowerekhez készült újabb kábelkészletem, rozsibikeról kb. 27 euro volt. De azt max szezon vegen tervezem.

 

Szerintem a rosebikes ajanlata kivalo. Ezekkel soha semmi gond nem volt. Ennyiert nem tudsz  (nem lehet) belekötni.

az a baj,h már nincsen ingyen szállítás náluk.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1003
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Uncsi lesz, de... Amíg volt ebayen tajvani 2008-as 10s karokhoz gyartott kablszett 5ezer ft-ert, vettem belole par szettet, egyet megtartottam, tobbit elosztogattam. 2017 oktober ota hibatlan, pedig 17-18 telen egesz ido alatt hasznalatban volt vizen-havas lottyin is. Azota csak szarazon, de parhetente atolajozva meg ritkan egy kis ződ zsírral a házban hibátlan. Mostanaban neha hezitalgat a valtas a sor kozepen, de ezt betudom annak, hogy ezt a sort mar az otodik lanccal hasznalom, 2016 ota talan? :)

 

Persze van tarcsiban egy 11s ergopowerekhez készült újabb kábelkészletem, rozsibikeról kb. 27 euro volt. De azt max szezon vegen tervezem.

 

Szerintem a rosebikes ajanlata kivalo. Ezekkel soha semmi gond nem volt. Ennyiert nem tudsz  (nem lehet) belekötni.


Vejne módosította - 2019. május 13. - 14:11

  • donciccio kedveli ezt

#1004
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.344 hozzászólás

anno ismertem több embert aki nokon bovdent használt. azt mondták jó a rendszer csak a saját bovdenjét kell kibszni belőle és kicserélni vmi normálisra.

 

villany meg. azért nem gondoljátok ha annyira szar lenne, és mindennapos lenne a kék halál akkor nálunk fejlettebb fogyasztói kultúrával rendelkező országokban ahol tízezres mennyiségben adják el ezeket a szarokat már rég rágyújtották volna a házat a shimanóra vagy a sramra ?

az hogy egy versenyző alatt egy jó eséllyel jövő évi tesztdarab vagy 3-al következő szoftverfrissétéssű cuccal mi történik kb indifferens.

 

de lehet szeretni nem szeretni ha 10 év múlva is sora szint fölötti cuccot akartok használni jó lesz hozzászokni a gondolathoz.

én,ha találok,akkor campa bovdent használnék hozzá. alternatívaként még jó lehet a decás is. 

 

már írtam. szívesen kipróbálnám az elektromos váltást,de otthon nem hiszem,h meg tudnám javítani. én meg nem szeretem,ha más szereli a bicajom. meg az aero vázaknál egyértelműen jobb opció az elektromos cucc,a bovdenes helyett. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1005
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás

anno ismertem több embert aki nokon bovdent használt. azt mondták jó a rendszer csak a saját bovdenjét kell kibszni belőle és kicserélni vmi normálisra.

 

villany meg. azért nem gondoljátok ha annyira szar lenne, és mindennapos lenne a kék halál akkor nálunk fejlettebb fogyasztói kultúrával rendelkező országokban ahol tízezres mennyiségben adják el ezeket a szarokat már rég rágyújtották volna a házat a shimanóra vagy a sramra ?

az hogy egy versenyző alatt egy jó eséllyel jövő évi tesztdarab vagy 3-al következő szoftverfrissétéssű cuccal mi történik kb indifferens.

 

de lehet szeretni nem szeretni ha 10 év múlva is sora szint fölötti cuccot akartok használni jó lesz hozzászokni a gondolathoz.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1006
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.702 hozzászólás

ezt már nézegettem én is, kíváncsi vagyok a benyomásokra.

találtam az aliexpress-en egy ilyen bovden házat: https://www.aliexpre...QF36YSWMUanAeaQ nem túl drága,így meg mertem kockáztatni a vásárlást. majd kíváncsi leszek,hogy milyen. elméletileg,ha beválik,akkor elég lesz teflon csövet,és bovdent vennem ezután. olvastam,h ezek a bovdenházak szeretnek recsegni,ha kosz kerül a szemek közé. arra gondoltam,hogy zsugorcsövet húzok majd rá,ezt megelőzendő. tartok tőle,h a fékhez nem fogom tudni felhasználni. legalábbis a hátsóhoz nem. a vázon belül fut nekem,egy fémcsőben. sztem nem lesz akkora hely,h ráhúzzam a zsugorcsövet. ott zörögne sztem. mondjuk ez nem biztos,h akkora gond. a hagyományos spirális házzal talán jobban lehet adagolni a fékerőt. igazából a váltásra leszek kíváncsi. remélem ott beválik. 


  • donciccio kedveli ezt

#1007
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.344 hozzászólás

k%C3%BCls%C5%91-gumi-622-vittoria-rubino

 

sajnálattal tapasztaltam,h már nem lehet kapni a régebbi fajta vittoria rubino pro külsőket. még kb 1 hónapja volt a wiggle kínálatában kb 5500 ft/db áron. nem rendeltem belőle,pedig számítani lehetett rá,hogy már nem lesz több. már csak az újabb,grafénes verzió létezik. ez meg majdnem 9000 ft/db-ra jön ki. a hajtogatós verziókat nézem mindig, 622x23-as méretben. szerencsére van még itthon 4 db nekem,de ha ezek elkopnak,akkor marad a grafénes. most már jó néhány éve ezt a típust használom. nagyon jók a tapasztalataim vele. kevés a defekt,jól gurul latexes belsővel,jól tapad a kanyarokban,és viszonylag tartós is. a grafénes nem tudom,h milyen. olyanom még nem volt.  


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1008
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Tényleg nem a lent írt véleményem igazolásául írom a bovdenes váltás mellett de épp az Giro 2. szakasz éjszakai összefoglalóját nézem és az egyik csókának egy emelkedőn (kb 70km a vége előtt) pont beszart az elektromos váltója. A váltó lement kónuszra, szerencsétlen nyomkodott össze-vissza, a kommentátor szerint próbálta újraindítani + a befutó előtt 7 km-el is így járt egy versenyző.

Azért azt remélném, a világ egyik csúcs versenyén már csak megbízhatóaknak kéne legyen az alkatrészeknek ! De nem.

És mindenki vegyen ilyet aki erre vágyik (ismerek ilyet ) és használja örömmel akinek ilyen van. Persze minden elromolhat és el is romlik valamikor - még a bovden is.

épp egy giro hegyi szakaszáról írta egy magyar néző (még bőven a bovden érában) hogy elképesztő csattogás és kerregés volt hallható, amikor elhaladtak mellettük a riderek. szerinte az összes váltó rosszul volt beállítva. én inkább arra gyanakodtam hogy a gyakori kerékcserék (defekt) miatt mászhat el hátul a perfekció



#1009
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.344 hozzászólás

200f0eb31d3790eef1b0f51bda31a.jpg

 

a hétvégén volt szerencsém közelebbről megvizsgálni egy ilyen canyon bringát. elektromos ultegra volt rajta. nagyon állat ez a gép. :) egymás mellé állítottuk a bringáinkat,és hát csak messziről hasonlítottak egymásra. :D ehhez a fajta aero vázhoz sztem jobb az elektromos váltás. ilyen vázban nem szívesen cserélnék bovdent. :D  


  • vittore30 kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1010
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.344 hozzászólás

találtam az aliexpress-en egy ilyen bovden házat: https://www.aliexpre...QF36YSWMUanAeaQ nem túl drága,így meg mertem kockáztatni a vásárlást. majd kíváncsi leszek,hogy milyen. elméletileg,ha beválik,akkor elég lesz teflon csövet,és bovdent vennem ezután. olvastam,h ezek a bovdenházak szeretnek recsegni,ha kosz kerül a szemek közé. arra gondoltam,hogy zsugorcsövet húzok majd rá,ezt megelőzendő. tartok tőle,h a fékhez nem fogom tudni felhasználni. legalábbis a hátsóhoz nem. a vázon belül fut nekem,egy fémcsőben. sztem nem lesz akkora hely,h ráhúzzam a zsugorcsövet. ott zörögne sztem. mondjuk ez nem biztos,h akkora gond. a hagyományos spirális házzal talán jobban lehet adagolni a fékerőt. igazából a váltásra leszek kíváncsi. remélem ott beválik. 


donciccio módosította - 2019. május 13. - 07:01

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1011
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

https://nos.nl/video...cht-gewiss.html

 

nyomták lazán elöl (közben a többiek meggebedtek) és hopp, elöl maradtak 3-an

 

ennyire jó ez a natúr céklalé :-)



#1012
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.672 hozzászólás

Tényleg nem a lent írt véleményem igazolásául írom a bovdenes váltás mellett de épp az Giro 2. szakasz éjszakai összefoglalóját nézem és az egyik csókának egy emelkedőn (kb 70km a vége előtt) pont beszart az elektromos váltója. A váltó lement kónuszra, szerencsétlen nyomkodott össze-vissza, a kommentátor szerint próbálta újraindítani + a befutó előtt 7 km-el is így járt egy versenyző.

Azért azt remélném, a világ egyik csúcs versenyén már csak megbízhatóaknak kéne legyen az alkatrészeknek ! De nem.

És mindenki vegyen ilyet aki erre vágyik (ismerek ilyet ) és használja örömmel akinek ilyen van. Persze minden elromolhat és el is romlik valamikor - még a bovden is.


marton módosította - 2019. május 12. - 23:47

  • vittore30 kedveli ezt
Marci

#1013
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Szvsz mindenki olyan szettet vesz/tesz a bringajara, amilyet akar es persze foleg amire telik...


  • Feri84 kedveli ezt

#1014
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.344 hozzászólás

én az elektromos váltókat szívesen kipróbálnám,de nem kellene. én azt nem tudnám itthon megjavítani. tárcsafékes országutit meg nem próbálnék ki. most láttam egy képet a facsén,h a srácnak elrepedt az első villája a tárcsafék miatt. sajna a bringa márkája nem derült ki számomra. 

 

2000-es évjáratú record váltásom van. igaz csak 10 fokozat,de nagyon megbízható. évente cserélek benne G rugókat,és ennyi. ez meg nem nagy befektetés. ha normálisan van méretezve a bovdenház,meg ilyenek,akkor az év elején beállítom,aztán annyi. közben használok 2 kerékszettet,és vagy 3 sort. bitang gyorsan lehet vele váltani. 53-19-ről,39-15-re ennél gyorsabban sztem nem lehet letenni a láncot. egyszerre váltok mind a két karral,és nem érzem meg a pedálfordulat változást. 

 

egyébként én is a külső bovden vezetést szeretem a vázakon. sokkal 1xűbb az élet vele. az mondjuk tény,h sokkal szebb a bringa,ha nem kacskaringóznak a bovdenek. 


  • Kisherceg kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1015
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

alapelv, hogy minel kifinomultabb vmi, annal tobbet kell vele foglalkozni, hogy az elvart szintet hozza. a nagy megbizhatosagu rendszereket, szerintem nem a felsobb regiokban kell keresni. eleg arra gondolni, hogy pl egy ss merev montihoz kepest egy ossztelos monti droppos csovel - mennyivel tobb lehetoseg, hogy elromoljon vmi :) mas egy jol felkeszitett vmivel csapatni hetvegen, meg elindulni egy vilagkoruli turara. ha van lehetoseg folyamatosan karbantartani oket, nem hinnem, hogy nagy megbizhatosagi elteres lenne a hasznalatukban - ha nincs, na ott jonnek ki a kulonbsegek (illetve, hogy milyen eszkozok kellenek a javitashoz).

az outik egyszeru dbok a montikhoz kepest, meg az elektromos valtassal es a hidraulikus fekkel is.


arn módosította - 2019. május 09. - 10:52


#1016
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.050 hozzászólás

zscs, te kryptoni vagy, szóval nem ér, bármit szét tudsz tekerni. :)

 

"komolyra" fordítva: mindenki azt vesz amit akar (reméljük, ez meg is marad). én meg a további vallásháborúzás helyett (ha végre eláll az eső) elmegyek inkább tekerni egyet. az egysebimmel. :D :D :D

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1017
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

ne értsd félre, de a lényeg valahol itt lehet:

 

"a "fejlődés" pedig kimerül abban, hogy ezt nem egy mechanikus valamivel (bovden+váltókar) vezérled, hanem motorokkal és elektronikával, ami (egyelőre) kevésbé látszik megbízhatónak mint a bovden"

 

A bowdenes rendszerekken nagyon sokat szívtam már. NAGYON sokat. Montin most is az egyik a frissen cserélt bowden + bowdenházak + váltókörgők, szervizelt váltókar, cserélt váltógörgők ellenére kerreg és beragad. és ez nem az olcsó fajta, hanem egy full XTR!... (De ledobom a Tajgetoszról, asszem!...)

 

A CX-en előtte 105-ös szettem volt. Mikor második alkalommal szálasodott ki a váltóbowden a fákváltókaron belül és úgy, hogy a műanyag is már sérült, a boltba ahova vittem 1 napig kínlódott vele, mire úgy-ahogy rendbe hozták. Ott döntöttem el, hogy nekem ebből elegem van, Di2 vagy eTap, maximum eladom, ha nem jön be.

 

Lehet, más meg az elektromossal szív és talán nem is keveset, biztosan van ilyen. Én viszont egyik legjobb beruházásomnak tekintem, mikor 2016 augusztusában, itthon egyik első fecskeként beruháztam egy Red eTap szettbe. Soha, igen, soha semmilyen gondom nem volt vele! Télen is, hóban, sárban, latyakban is ezzel közlekedtem.

Idén télen a váltógörgőket kellett cserélnem, mert a sós hólétől berohadtak, de ennyi. Semmi másra nem kellett költenem. Szerviznaplóm szerint mondjuk "csak" 16.500 km-t futott - de az Elite görgőm nem mér távolságot és elég sokat görgőztem az elmúlt 2 évben. Bőven 20k fölötti km lehet a rendszerben.. ;) Még az akksik is szépen bírják, 2-3 havonta 1x töltöm őket, 1 óra alatt feltöltődnek és kész.

 

Gondoltam leírom. Egy vélemény ugyan nem vélemény (egy minta nem minta), de azért én örülök, hogy valaki kitalált egy megoldást a "nem létező problémára". :D


  • ultio kedveli ezt

#1018
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.050 hozzászólás

Na ez kicsit olyan már, amikor az elektromos autó hívők és hagyományos hajtású autó hívők "beszélgetnek".

 

És ugye erre szokták mondani, hogy használhatnánk még mindig lovasszekeret is. Sőt, a gőzmozdonyok is tök jók lennének, nem? Meg igazából még nagyon régen az egyik Buda maratonon végigment egy srác egy kempingbicajjal. Követendő lehet! Nem kell a technikai fejlődés.

 

Ezzel csak azt akarom mondani, hogy a fejlődést nem lehet, de nem is szabad megakadályozni.

 

 

 

a gondolatmenettel ott van a gond, hogy a lovaskocsihoz/gőzmozdonyhoz képest van előrelépés az egyéni és a tömeg közlekedésben is, ahogyan a bringás dolgokban is volt és van is fejlődés/fejlesztés. 

 

az elektromos váltóval - szvsz - az a gond, hogy alapvetően ugyanaz, mint a bovdenes rendszer (mert ugye egy rugós-görgős paralelogramma szerkezettel taszigáljuk a láncot egyik lánckerékről a másikra), a "fejlődés" pedig kimerül abban, hogy ezt nem egy mechanikus valamivel (bovden+váltókar) vezérled, hanem motorokkal és elektronikával, ami (egyelőre) kevésbé látszik megbízhatónak mint a bovden.

 

a váltó(fül)törés meg nem releváns példa, mert az efajta mechanical-disaster lehetősége az elektromos és a bovdenes váltásnál is fennáll (mivel az alapelv és az ezt megvalósító mechanika ugyanaz).


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1019
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.169 hozzászólás

Na ez kicsit olyan már, amikor az elektromos autó hívők és hagyományos hajtású autó hívők "beszélgetnek".

 

És ugye erre szokták mondani, hogy használhatnánk még mindig lovasszekeret is. Sőt, a gőzmozdonyok is tök jók lennének, nem? Meg igazából még nagyon régen az egyik Buda maratonon végigment egy srác egy kempingbicajjal. Követendő lehet! Nem kell a technikai fejlődés.

 

Ezzel csak azt akarom mondani, hogy a fejlődést nem lehet, de nem is szabad megakadályozni.

 

És az meg, hogy ott maradok a pusztában, mert lefagyott a rendszer...

Hát tavaly augusztusban Szilvásváradra lefelé menet kettétört a hátsó a váltóm. És igen, ott maradtam a pusztában! Letoltam, legurultam, ameddig tudtam, majd eltoltam az vasútállomásig a bicajt, és Szilvásváradtól Budapestig vonatoztam. Kijöttek elém Budapesten az állomásra és hazavittük a gépet. Majd állt 5 hétig, mert Magyarországon nem lehetett kapni váltótartó fület (az is kettétört). 

Ehhez képest egy újraindítás, vagy feltöltés, vagy frissítés semmi.

 

Remélem, hogy mindenki érti, mit akarok mondani és senki nem sértődik meg!


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#1020
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 510 hozzászólás

marton

 

"Az úgy megvan, hogy néha nem vagy 2 órás távolságba a bringáddal a laptopodtól vagy egy jól felkészült bringabolttól ?

Vagy nem vagy egyikhez sem több nap és sok száz km-es körzetben ? Merthogy ez egy bringa, ami hatalmas szabadságot adhat az embernek (annak aki vágyik ilyenre), amikor sokszor elhagyod az infrastruktúrát, laptopot, várost,...ilyeneket. Szóval ahol kezdődik az igazi kaland, nem ?

Vagy csak én montisként, néha nomád bikepacking túrázóként gondolkozom így ?

Na ezt b@szod meg az elektromos váltóddal. Szerintem...."

 

Teljesen így gondolom én is.

Erről beszéltem, kicsit viccesebb oldalról megközelítve.

Egyre jobban "kiszolgáltatottabb" vagy a biciklidnek, minél több az ilyen irányú technika (hidraulikus fékrendszer, elektromos váltórendszer...stb).

Nem azt mondom, hogy nem kell az ilyen irányú fejlődés, mert egy versenyen igen is van létjogosultsága neki és valóban ki is használod.

Egy ilyen sztori esetén, mint amit "fent" említettél, hááát... bajban lennénk. :)


talpfa módosította - 2019. május 09. - 07:59