Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34313 replies to this topic

#981
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,699 posts

ezt már nézegettem én is, kíváncsi vagyok a benyomásokra.

találtam az aliexpress-en egy ilyen bovden házat: https://www.aliexpre...QF36YSWMUanAeaQ nem túl drága,így meg mertem kockáztatni a vásárlást. majd kíváncsi leszek,hogy milyen. elméletileg,ha beválik,akkor elég lesz teflon csövet,és bovdent vennem ezután. olvastam,h ezek a bovdenházak szeretnek recsegni,ha kosz kerül a szemek közé. arra gondoltam,hogy zsugorcsövet húzok majd rá,ezt megelőzendő. tartok tőle,h a fékhez nem fogom tudni felhasználni. legalábbis a hátsóhoz nem. a vázon belül fut nekem,egy fémcsőben. sztem nem lesz akkora hely,h ráhúzzam a zsugorcsövet. ott zörögne sztem. mondjuk ez nem biztos,h akkora gond. a hagyományos spirális házzal talán jobban lehet adagolni a fékerőt. igazából a váltásra leszek kíváncsi. remélem ott beválik. 


  • donciccio likes this

#982
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

k%C3%BCls%C5%91-gumi-622-vittoria-rubino

 

sajnálattal tapasztaltam,h már nem lehet kapni a régebbi fajta vittoria rubino pro külsőket. még kb 1 hónapja volt a wiggle kínálatában kb 5500 ft/db áron. nem rendeltem belőle,pedig számítani lehetett rá,hogy már nem lesz több. már csak az újabb,grafénes verzió létezik. ez meg majdnem 9000 ft/db-ra jön ki. a hajtogatós verziókat nézem mindig, 622x23-as méretben. szerencsére van még itthon 4 db nekem,de ha ezek elkopnak,akkor marad a grafénes. most már jó néhány éve ezt a típust használom. nagyon jók a tapasztalataim vele. kevés a defekt,jól gurul latexes belsővel,jól tapad a kanyarokban,és viszonylag tartós is. a grafénes nem tudom,h milyen. olyanom még nem volt.  


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#983
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,863 posts

Tényleg nem a lent írt véleményem igazolásául írom a bovdenes váltás mellett de épp az Giro 2. szakasz éjszakai összefoglalóját nézem és az egyik csókának egy emelkedőn (kb 70km a vége előtt) pont beszart az elektromos váltója. A váltó lement kónuszra, szerencsétlen nyomkodott össze-vissza, a kommentátor szerint próbálta újraindítani + a befutó előtt 7 km-el is így járt egy versenyző.

Azért azt remélném, a világ egyik csúcs versenyén már csak megbízhatóaknak kéne legyen az alkatrészeknek ! De nem.

És mindenki vegyen ilyet aki erre vágyik (ismerek ilyet ) és használja örömmel akinek ilyen van. Persze minden elromolhat és el is romlik valamikor - még a bovden is.

épp egy giro hegyi szakaszáról írta egy magyar néző (még bőven a bovden érában) hogy elképesztő csattogás és kerregés volt hallható, amikor elhaladtak mellettük a riderek. szerinte az összes váltó rosszul volt beállítva. én inkább arra gyanakodtam hogy a gyakori kerékcserék (defekt) miatt mászhat el hátul a perfekció



#984
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

200f0eb31d3790eef1b0f51bda31a.jpg

 

a hétvégén volt szerencsém közelebbről megvizsgálni egy ilyen canyon bringát. elektromos ultegra volt rajta. nagyon állat ez a gép. :) egymás mellé állítottuk a bringáinkat,és hát csak messziről hasonlítottak egymásra. :D ehhez a fajta aero vázhoz sztem jobb az elektromos váltás. ilyen vázban nem szívesen cserélnék bovdent. :D  


  • vittore30 likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#985
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

találtam az aliexpress-en egy ilyen bovden házat: https://www.aliexpre...QF36YSWMUanAeaQ nem túl drága,így meg mertem kockáztatni a vásárlást. majd kíváncsi leszek,hogy milyen. elméletileg,ha beválik,akkor elég lesz teflon csövet,és bovdent vennem ezután. olvastam,h ezek a bovdenházak szeretnek recsegni,ha kosz kerül a szemek közé. arra gondoltam,hogy zsugorcsövet húzok majd rá,ezt megelőzendő. tartok tőle,h a fékhez nem fogom tudni felhasználni. legalábbis a hátsóhoz nem. a vázon belül fut nekem,egy fémcsőben. sztem nem lesz akkora hely,h ráhúzzam a zsugorcsövet. ott zörögne sztem. mondjuk ez nem biztos,h akkora gond. a hagyományos spirális házzal talán jobban lehet adagolni a fékerőt. igazából a váltásra leszek kíváncsi. remélem ott beválik. 


Edited by donciccio, 2019. May 13. - 07:01.

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#986
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,863 posts

https://nos.nl/video...cht-gewiss.html

 

nyomták lazán elöl (közben a többiek meggebedtek) és hopp, elöl maradtak 3-an

 

ennyire jó ez a natúr céklalé :-)



#987
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,655 posts

Tényleg nem a lent írt véleményem igazolásául írom a bovdenes váltás mellett de épp az Giro 2. szakasz éjszakai összefoglalóját nézem és az egyik csókának egy emelkedőn (kb 70km a vége előtt) pont beszart az elektromos váltója. A váltó lement kónuszra, szerencsétlen nyomkodott össze-vissza, a kommentátor szerint próbálta újraindítani + a befutó előtt 7 km-el is így járt egy versenyző.

Azért azt remélném, a világ egyik csúcs versenyén már csak megbízhatóaknak kéne legyen az alkatrészeknek ! De nem.

És mindenki vegyen ilyet aki erre vágyik (ismerek ilyet ) és használja örömmel akinek ilyen van. Persze minden elromolhat és el is romlik valamikor - még a bovden is.


Edited by marton, 2019. May 12. - 23:47.

  • vittore30 likes this
Marci

#988
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Szvsz mindenki olyan szettet vesz/tesz a bringajara, amilyet akar es persze foleg amire telik...


  • Feri84 likes this

#989
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

én az elektromos váltókat szívesen kipróbálnám,de nem kellene. én azt nem tudnám itthon megjavítani. tárcsafékes országutit meg nem próbálnék ki. most láttam egy képet a facsén,h a srácnak elrepedt az első villája a tárcsafék miatt. sajna a bringa márkája nem derült ki számomra. 

 

2000-es évjáratú record váltásom van. igaz csak 10 fokozat,de nagyon megbízható. évente cserélek benne G rugókat,és ennyi. ez meg nem nagy befektetés. ha normálisan van méretezve a bovdenház,meg ilyenek,akkor az év elején beállítom,aztán annyi. közben használok 2 kerékszettet,és vagy 3 sort. bitang gyorsan lehet vele váltani. 53-19-ről,39-15-re ennél gyorsabban sztem nem lehet letenni a láncot. egyszerre váltok mind a két karral,és nem érzem meg a pedálfordulat változást. 

 

egyébként én is a külső bovden vezetést szeretem a vázakon. sokkal 1xűbb az élet vele. az mondjuk tény,h sokkal szebb a bringa,ha nem kacskaringóznak a bovdenek. 


  • Kisherceg likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#990
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

alapelv, hogy minel kifinomultabb vmi, annal tobbet kell vele foglalkozni, hogy az elvart szintet hozza. a nagy megbizhatosagu rendszereket, szerintem nem a felsobb regiokban kell keresni. eleg arra gondolni, hogy pl egy ss merev montihoz kepest egy ossztelos monti droppos csovel - mennyivel tobb lehetoseg, hogy elromoljon vmi :) mas egy jol felkeszitett vmivel csapatni hetvegen, meg elindulni egy vilagkoruli turara. ha van lehetoseg folyamatosan karbantartani oket, nem hinnem, hogy nagy megbizhatosagi elteres lenne a hasznalatukban - ha nincs, na ott jonnek ki a kulonbsegek (illetve, hogy milyen eszkozok kellenek a javitashoz).

az outik egyszeru dbok a montikhoz kepest, meg az elektromos valtassal es a hidraulikus fekkel is.


Edited by arn, 2019. May 09. - 10:52.


#991
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,003 posts

zscs, te kryptoni vagy, szóval nem ér, bármit szét tudsz tekerni. :)

 

"komolyra" fordítva: mindenki azt vesz amit akar (reméljük, ez meg is marad). én meg a további vallásháborúzás helyett (ha végre eláll az eső) elmegyek inkább tekerni egyet. az egysebimmel. :D :D :D

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#992
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,320 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

ne értsd félre, de a lényeg valahol itt lehet:

 

"a "fejlődés" pedig kimerül abban, hogy ezt nem egy mechanikus valamivel (bovden+váltókar) vezérled, hanem motorokkal és elektronikával, ami (egyelőre) kevésbé látszik megbízhatónak mint a bovden"

 

A bowdenes rendszerekken nagyon sokat szívtam már. NAGYON sokat. Montin most is az egyik a frissen cserélt bowden + bowdenházak + váltókörgők, szervizelt váltókar, cserélt váltógörgők ellenére kerreg és beragad. és ez nem az olcsó fajta, hanem egy full XTR!... (De ledobom a Tajgetoszról, asszem!...)

 

A CX-en előtte 105-ös szettem volt. Mikor második alkalommal szálasodott ki a váltóbowden a fákváltókaron belül és úgy, hogy a műanyag is már sérült, a boltba ahova vittem 1 napig kínlódott vele, mire úgy-ahogy rendbe hozták. Ott döntöttem el, hogy nekem ebből elegem van, Di2 vagy eTap, maximum eladom, ha nem jön be.

 

Lehet, más meg az elektromossal szív és talán nem is keveset, biztosan van ilyen. Én viszont egyik legjobb beruházásomnak tekintem, mikor 2016 augusztusában, itthon egyik első fecskeként beruháztam egy Red eTap szettbe. Soha, igen, soha semmilyen gondom nem volt vele! Télen is, hóban, sárban, latyakban is ezzel közlekedtem.

Idén télen a váltógörgőket kellett cserélnem, mert a sós hólétől berohadtak, de ennyi. Semmi másra nem kellett költenem. Szerviznaplóm szerint mondjuk "csak" 16.500 km-t futott - de az Elite görgőm nem mér távolságot és elég sokat görgőztem az elmúlt 2 évben. Bőven 20k fölötti km lehet a rendszerben.. ;) Még az akksik is szépen bírják, 2-3 havonta 1x töltöm őket, 1 óra alatt feltöltődnek és kész.

 

Gondoltam leírom. Egy vélemény ugyan nem vélemény (egy minta nem minta), de azért én örülök, hogy valaki kitalált egy megoldást a "nem létező problémára". :D


  • ultio likes this

#993
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,003 posts

Na ez kicsit olyan már, amikor az elektromos autó hívők és hagyományos hajtású autó hívők "beszélgetnek".

 

És ugye erre szokták mondani, hogy használhatnánk még mindig lovasszekeret is. Sőt, a gőzmozdonyok is tök jók lennének, nem? Meg igazából még nagyon régen az egyik Buda maratonon végigment egy srác egy kempingbicajjal. Követendő lehet! Nem kell a technikai fejlődés.

 

Ezzel csak azt akarom mondani, hogy a fejlődést nem lehet, de nem is szabad megakadályozni.

 

 

 

a gondolatmenettel ott van a gond, hogy a lovaskocsihoz/gőzmozdonyhoz képest van előrelépés az egyéni és a tömeg közlekedésben is, ahogyan a bringás dolgokban is volt és van is fejlődés/fejlesztés. 

 

az elektromos váltóval - szvsz - az a gond, hogy alapvetően ugyanaz, mint a bovdenes rendszer (mert ugye egy rugós-görgős paralelogramma szerkezettel taszigáljuk a láncot egyik lánckerékről a másikra), a "fejlődés" pedig kimerül abban, hogy ezt nem egy mechanikus valamivel (bovden+váltókar) vezérled, hanem motorokkal és elektronikával, ami (egyelőre) kevésbé látszik megbízhatónak mint a bovden.

 

a váltó(fül)törés meg nem releváns példa, mert az efajta mechanical-disaster lehetősége az elektromos és a bovdenes váltásnál is fennáll (mivel az alapelv és az ezt megvalósító mechanika ugyanaz).


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#994
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1,169 posts

Na ez kicsit olyan már, amikor az elektromos autó hívők és hagyományos hajtású autó hívők "beszélgetnek".

 

És ugye erre szokták mondani, hogy használhatnánk még mindig lovasszekeret is. Sőt, a gőzmozdonyok is tök jók lennének, nem? Meg igazából még nagyon régen az egyik Buda maratonon végigment egy srác egy kempingbicajjal. Követendő lehet! Nem kell a technikai fejlődés.

 

Ezzel csak azt akarom mondani, hogy a fejlődést nem lehet, de nem is szabad megakadályozni.

 

És az meg, hogy ott maradok a pusztában, mert lefagyott a rendszer...

Hát tavaly augusztusban Szilvásváradra lefelé menet kettétört a hátsó a váltóm. És igen, ott maradtam a pusztában! Letoltam, legurultam, ameddig tudtam, majd eltoltam az vasútállomásig a bicajt, és Szilvásváradtól Budapestig vonatoztam. Kijöttek elém Budapesten az állomásra és hazavittük a gépet. Majd állt 5 hétig, mert Magyarországon nem lehetett kapni váltótartó fület (az is kettétört). 

Ehhez képest egy újraindítás, vagy feltöltés, vagy frissítés semmi.

 

Remélem, hogy mindenki érti, mit akarok mondani és senki nem sértődik meg!


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#995
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 502 posts

marton

 

"Az úgy megvan, hogy néha nem vagy 2 órás távolságba a bringáddal a laptopodtól vagy egy jól felkészült bringabolttól ?

Vagy nem vagy egyikhez sem több nap és sok száz km-es körzetben ? Merthogy ez egy bringa, ami hatalmas szabadságot adhat az embernek (annak aki vágyik ilyenre), amikor sokszor elhagyod az infrastruktúrát, laptopot, várost,...ilyeneket. Szóval ahol kezdődik az igazi kaland, nem ?

Vagy csak én montisként, néha nomád bikepacking túrázóként gondolkozom így ?

Na ezt b@szod meg az elektromos váltóddal. Szerintem...."

 

Teljesen így gondolom én is.

Erről beszéltem, kicsit viccesebb oldalról megközelítve.

Egyre jobban "kiszolgáltatottabb" vagy a biciklidnek, minél több az ilyen irányú technika (hidraulikus fékrendszer, elektromos váltórendszer...stb).

Nem azt mondom, hogy nem kell az ilyen irányú fejlődés, mert egy versenyen igen is van létjogosultsága neki és valóban ki is használod.

Egy ilyen sztori esetén, mint amit "fent" említettél, hááát... bajban lennénk. :)


Edited by talpfa, 2019. May 09. - 07:59.


#996
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,655 posts

Az úgy megvan, hogy néha nem vagy 2 órás távolságba a bringáddal a laptopodtól vagy egy jól felkészült bringabolttól ?

Vagy nem vagy egyikhez sem több nap és sok száz km-es körzetben ? Merthogy ez egy bringa, ami hatalmas szabadságot adhat az embernek (annak aki vágyik ilyenre), amikor sokszor elhagyod az infrastruktúrát, laptopot, várost,...ilyeneket. Szóval ahol kezdődik az igazi kaland, nem ?

Vagy csak én montisként, néha nomád bikepacking túrázóként gondolkozom így ?

Na ezt b@szod meg az elektromos váltóddal. Szerintem.

És nem mondom hogy nem lehet az elektromos váltód megbízható hónapokig de hol van ez a bovdenes megbízhatóságától ? Mikor mi Albániában otthagytuk a buszt a kempingben és felmentünk 2 napra full-minimál kiscsomaggal a hegyekbe egy fentalvós túrára ? És persze Murphy törvénye ott ért utol, pont ott, azon a helyen szakadt el a hátsó váltóm bovdenje. De semmi gond, miniszerszám volt, a helyiek adtak egy fogót és átkötöttem a váltót abba a fokba, ahol a szakadás volt. Az ez alatti 3 kis fokozat nem de a többi ezután még gond nélkül használható volt. A buszban meg volt nálunk pótbovden. És ennyi.

Amúgy nem hiszem hogy bármikor is megszűnne a bovdenes rendszer még a felsőbb szinten sem, továbbra is megmarad egymás mellett a 2 változat.

A Cube vázam meg belső bovdenvezetésű, nem tudom hogy a Shimano SP41-es bovdenházak vagy mi miatt de egy év után is álom finomságú és pontosságú a váltás vele. És úgy, hogy minden nap, esőben, hóban, kánikulában használom a bringát, mert ezzel közlekedem a melóba is.

 


Marci

#997
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,699 posts
a női agyváltó topic az komoly? :D
ma is van acélváz, szóval nem gondolom,hogy 20 év múlva csak egypálcás bowdenesek lesznek.

#998
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,003 posts

A manapság divatos rejtett bovdenes vázaknál sok esetben már annyira össze-vissza megy a bovden, hogy már a váltás minőségének rovására megy, röviden rosszul vált. Ezeknél a vázaknál egyértelműen jobb az elektromos és letisztultabb is lesz az összkép.

Ezenfelül jó azoknak akik nem érzik a váltást, csak nyomogatják a gombokat és ennyi. Meg rá lehet programozni hogy elöl váltáskor hátul is váltson, meg még sok dolgot. Van rengeteg a váltáshoz antitalentum aki igényli ezeket (nem véletlenül volt régen női agyváltó topik :) ).
Egyébként a személyes tapasztalatom, hogy egy ügyes és gyors kézben lassabb az elektromos mint egy mechanikus ha a második generációs 11-es szetteket nézzük. Én elvagyok mindkét rendszerrel, de a vázon kívül vezetett bovdenes mechanikus szett a szívem csücske :)

 

ezek szerint csak pótszer mindkét "probléma" megoldására (az első ráadásul micsoda ön_tökön_lövés...hiszen csináltak egy megoldandó problémát, ami nem is lenne, ha nem lenne "divat"... a második meg...)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#999
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,003 posts

Azóta élvezem az országútizást, mióta az egyébként sokak által szidott, Shimanohoz képest lassan váltó SRAM Red eTap váltásom van. Most már 2 cajgámon is ráadásul. :)

 

ez csak kütyübuzéria részedről, de nincs ezzel semmi baj. :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1000
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

egyetlen kérdésem lenne: mivel jobb, ha elektromos?

A manapság divatos rejtett bovdenes vázaknál sok esetben már annyira össze-vissza megy a bovden, hogy már a váltás minőségének rovására megy, röviden rosszul vált. Ezeknél a vázaknál egyértelműen jobb az elektromos és letisztultabb is lesz az összkép.

Ezenfelül jó azoknak akik nem érzik a váltást, csak nyomogatják a gombokat és ennyi. Meg rá lehet programozni hogy elöl váltáskor hátul is váltson, meg még sok dolgot. Van rengeteg a váltáshoz antitalentum aki igényli ezeket (nem véletlenül volt régen női agyváltó topik :) ).
Egyébként a személyes tapasztalatom, hogy egy ügyes és gyors kézben lassabb az elektromos mint egy mechanikus ha a második generációs 11-es szetteket nézzük. Én elvagyok mindkét rendszerrel, de a vázon kívül vezetett bovdenes mechanikus szett a szívem csücske :)



A sebesség mindent megold.