Kisherceg módosította - 2024. augusztus 28. - 14:58
Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#81
Írta 2024. augusztus 28. - 14:58

- Rabbit és talpfa kedveli ezt
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#82
Írta 2024. augusztus 28. - 13:14

Szerintem.
Szerintem lehet ez a bűnös, de próba nélkül ki tudná megmondani? Kikötném a bovdent a fékből és megnézném, hogy tényleg ebben a csőben súrlódik-e, vagy a teljes ház ilyen.
Nekem Tiagra fvk.volt, végig, a kartól a fékig hosszantiszálas házzal. Az is "darabosan" működött, pedig Jagwire volt.
Szerintem jobb, ha a fvk-tól a bovdenházközi feszességállítóig* valami normális, hagyományos ház van, a további részeken, ahol nincs vagy csak enyhe kanyarulat, ott meg hosszantiszálas. Elöl lehet akár végig spirális.
*barrel adjuster asszem a tudományos neve, az Avid BB7 Roadhoz alapból jár.
https://www.bikebug....l-adjuster.html
Itthon is kapni külön, csak lusta voltam megkeresni.
https://www.bikebug....l-adjuster.html
Ez mire jó??? Bovden feszesség állító ez is?
Jobb, mint a bringák többségén található saját márkás gyári...???
#83
Írta 2024. augusztus 28. - 13:05


Nekem Tiagra fvk.volt, végig, a kartól a fékig hosszantiszálas házzal. Az is "darabosan" működött, pedig Jagwire volt.
Szerintem jobb, ha a fvk-tól a bovdenházközi feszességállítóig* valami normális, hagyományos ház van, a további részeken, ahol nincs vagy csak enyhe kanyarulat, ott meg hosszantiszálas. Elöl lehet akár végig spirális.
*barrel adjuster asszem a tudományos neve, az Avid BB7 Roadhoz alapból jár.
https://www.bikebug....l-adjuster.html
Itthon is kapni külön, csak lusta voltam megkeresni.

- talpfa kedveli ezt
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#84
Írta 2024. augusztus 28. - 09:55

Sziasztok,
Nem olyan régen cseréltem bandázst az új bringámon.
Akkor láttam, hogy a féknél nem végig bovdenházban fut a fékbovden, hanem a képen is látható flexibilis csőben.
Kérdésem ezzel kapcsolatosan: kell ez oda? Úgy értem, jobb mintha a végig bovdenház lenne?
Lehet nem véletlen rakták oda?! Mivel hosszanti szálas a bovdenház, macerásabb a hajlatban a feszültség miatt...???
Azért is piszkálja az orromat a dolog, mivel nem olyan finom a fékkar húzása, kicsit "reszelős" érzés.
Lehet ez a bűnös???
Gondolom ebben a csőben is van szilikon betét, mint a v-féknél a pipában?! Vagy nem?!
Az egyik bringa boltba beugrottam és ha már ott voltam kipróbáltam egy mechanikus tárcsafékes Shimano Sora (dual control) fékkart az egyik kiállított bringán.
Nagyon szépen, finoman húzta a bovdent, Ez is végig bovdenházban volt. Persze a bandázs alá nem láttam...???
De feltételezem hogy az én gyári bovdenezésemmel van a hiba?
Szerintetek????
#85
Írta 2024. július 27. - 05:41

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#86
Írta 2024. július 07. - 13:46

Srácok!
Egy, az osztrák körverseny halálos balesete alatti posztban azt olvastam, hogy Ave életét sem tudták megmenteni, de erről semmit nem találtam a neten (mai poszt, mai történéssel).
Ez igaz, tud róla valaki valamit??
EDIT: f@szom, igaz. Most olvasom Thommey FB oldalán.
előszőr, tegnap a strava hungary fb csoportban olvastam ezt a rossz hírt. aztán több országútis csoportban is megjelent.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#87
Írta 2024. július 06. - 22:06

Srácok!
Egy, az osztrák körverseny halálos balesete alatti posztban azt olvastam, hogy Ave életét sem tudták megmenteni, de erről semmit nem találtam a neten (mai poszt, mai történéssel).
Ez igaz, tud róla valaki valamit??
EDIT: f@szom, igaz. Most olvasom Thommey FB oldalán.
Rettentően sajnálom! Részvétem a családnak, barátoknak. Szerncsém volt vele anno személyesen is találkoznom, végtelen jó arcot ismertem meg személyében. Döbbenet!!
Ridley Noah Fast
#88
Írta 2024. július 06. - 21:37

Srácok!
Egy, az osztrák körverseny halálos balesete alatti posztban azt olvastam, hogy Ave életét sem tudták megmenteni, de erről semmit nem találtam a neten (mai poszt, mai történéssel).
Ez igaz, tud róla valaki valamit??
EDIT: f@szom, igaz. Most olvasom Thommey FB oldalán.
Most láttam az indexen:
https://index.hu/spo...t-antal-attila/
De látom, közben te is megtaláltad.
:-(
#89
Írta 2024. július 06. - 21:26

Srácok!
Egy, az osztrák körverseny halálos balesete alatti posztban azt olvastam, hogy Ave életét sem tudták megmenteni, de erről semmit nem találtam a neten (mai poszt, mai történéssel).
Ez igaz, tud róla valaki valamit??
EDIT: f@szom, igaz. Most olvasom Thommey FB oldalán.
karakoram módosította - 2024. július 06. - 21:36
#90
Írta 2024. július 01. - 06:51

Sziasztok,
Kedden megérkezett a bicó (Marin Nicasio), pár km menetem vele, de megvannak az első tapasztalatok, élmények, aszfalton!
Pozitívumok:
A váz nagyon kényelmes, tényleg klassz a geoja. Jól gyorsul, könnyű vele tartani a sebességet.
Nem érzem, hogy 13 kg van alattam. Általánosságban rendben van, "egyben" van a bringa.
Negatívumok:
Hosszú hiszti következik.
A mechanikus tárcsafékek.
Úgy vagyok velük, mint a mozdonyvezető a szerelvénnyel. Idejében el kell kezdeni fékezni, hogy egyszer meg tudjak majd állni vele.
A V-fékeim fényévekre vannak tőle, nem is merem hasonlítani egy Avid arch rivalhoz.
Mechanikus tárcsafék ide vagy oda, egyelőre egy fos.
Maga a végig zárt bovdenezés, még rátesz egy lapáttal, hogy "nyúlós" az érzés.
Hiába a köszörült bovden, meg a hosszanti szálas erősített Jagwire bovdenezés, nem sokat segít a dolgon.
Maga a kábelkötegelős f...ság is kiverte nálam a biztosítékot. Áldom az istent, hogy a váltó bovdenek nyitottak.
A legnagyobb baromság volt, hogy vissza tették alsó vázcsőre a bovdeneket!
Szétszedtem a fék bovdenezést, bezsíroztam finoman a bovdeneket. Most már kevésbé "köszörülős" az érzés, finomabb lett.
Szóval koptatom a fékeket, várom a csodát. 20 évvel ezelőtt nem kellett a v-fékkel szarakodni, hogy bekopjon. Azonnal satuzott.
Ha nem lesz jó, cserélek pofákat, aztán, ha úgy sem hozza az elvárt színvonalat, veszek hidraulikus Shimanót.
Váltás:
8s sebességes Shimano Claris, teszi a dolgát. Nincs olyan finom, mint egy 98-as STX RC.
Alu-műanyag kombó hátsó váltó, szerintem 2024-ben erősen gáz, ennél a kategóriánál.
Maga az országúti fékváltókar megszokható, de messze nem esik úgy kézre nekem, mint egy rapid fire váltókar.
Lassabb vagyok vele.
Koskormány:
Szokom.
Alul nem tudom, hogy valaha fogom e fogni?!
"Hodon" szeretek utazni, máshol nem annyira.
Nem a kormány hibája, de maga a koncepció, hogy ha bovdent akarok cserélni, le kell bontanom, az egész bandázsolást és utána meg vehetek újat, már kiver tőle a víz!
Kihúztam a fékbovden szálat és utána alig bírtam vissza tenni, a kormánynál a kanyarulat miatt.
Szóval baromi macerás már ez is.
Maga az, hogy az országúti fékváltókar egybe van, már oda a "szabadság".
Ha szeretnék hidrós fékeket, vehetek új váltókart vele együtt.
Szóval erősen húz a szívem vissza a "montis fedélzetre".
Egy szép enyhe emelésű riser vagy egyenes kormány, ODI bilincses markolatok, kényelmesen szerelhető bovdenezés, sokkal jobb kinézet.
Nagy vonalakban ennyi. Ja, ülést cseréltem, nem jött be a gyári, nem kompatibilis a popómmal.
Maga a bringa szép, nem bántam meg, jó vétel volt, már csak a váz miatt is.
Erősen fejlesztenem kell, hogy elvárásaimnak megfeleljen. De hát így indult a Crux meg a Kona is.
A bringáról majd lövök fotókat is.
Világpeace!
országútin amikor már érdemes cserélni bovdent, addigra a bandázst sem árt. én átálltam a ragasztó nélküli bandázsokra. azokkal 1xűbb az élet. ilyet használok most: https://ebike.hu/ter...szalag-bandazs/ egy szilikon csík van a ragasztó helyett. könnyű visszabontani. egyébként érdemes venni többet, mert ha kiszakad, akkor már érdemes cserélni. ez mindegyik bandázsra igaz.
- talpfa kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#91
Írta 2024. június 30. - 18:17

A fék még tényleg bekoptatós. Erről itt is, meg a teszteken is olvastam. Valamiért többet vártam, első nekifutásra, de hát bennem van a hiba, úgy látszik.
Havernak a Csepel woodlans cross bringáján, Shimano mechanikus tárcsafék van.
Nem volt elájulva tőle, aztán BBB betétet rakott bele és azóta elégedett a teljesítményével.
Lehet a bekoptatás, meg egy jó betét lesz a megoldás?! Szóval nem adom fel, kísérletezek, nem rohanok hídrós féket venni.
A többi meg hozta azt, amit vártam, ár-érték arányban.
Ha nyúlik a lánc, úgyis vennem kell másikat, akkor már választom a bevált márkát, típust. Csak úgy mint a kazettával, meg a többivel is.
Az más tészta, hogy nem számítottam arra 2024-ben, hogy ezen a szinten a Shimano még műanyagot használ hátsó váltónál.
A képeken nem látszik. De tényleg, ez csak kötözködés részemről, nem hiszem, hogy bármit is éreznék belőle, ha holnaptól alu lenne azon része.
De hát ha jobban bele gondolok, meg sem kéne lepődnöm ezen. Ennyi pénzért, most ennyi jár.
Mikor a komplett gravel bicókat néztem a webshopokban, kifejezetten az alkatrészekre koncentráltam.
Neves márka 800.000 Ft körül árcédulával és SHIMANO TX HB-TX505 agyakkal. Akkor ezek után, jobb ha befogom a számat.
Elnézést javítom magam, 600.000 Ft...
https://ebike.hu/ter...ravel-kerekpar/
#92
Írta 2024. június 30. - 17:43

Én montin sok évet lehúztam bovdenes tárcsafékkel, még a Dolomitokban is voltam vele. Az egy béna Shimano vmi volt, gyenge volt. De ha megszokod egy fék erejét, egyszerűen fogod tudni mikor kell vele fékezni és meg fogsz állni azzal is mindenhol. Persze hogy jobb a hidrós, ezt mindenki tudja. De majd eldöntöd milyen terepen, mennyit akarsz ezzel menni és akkor max cseréled. Fékpofával is nagyot lehet erősíteni egy féken de csodák nincsenek., az kb olyan marad.
Nagyon új az a bringa még, kell idő amíg megszoksz rajta mindent. Nekem pl hónapok kellettek mire kifundáltam, milyen hosszú stucni is lesz jó az új bringámhoz. És így tovább...
A fék még tényleg bekoptatós. Erről itt is, meg a teszteken is olvastam. Valamiért többet vártam, első nekifutásra, de hát bennem van a hiba, úgy látszik.
Havernak a Csepel woodlans cross bringáján, Shimano mechanikus tárcsafék van.
Nem volt elájulva tőle, aztán BBB betétet rakott bele és azóta elégedett a teljesítményével.
Lehet a bekoptatás, meg egy jó betét lesz a megoldás?! Szóval nem adom fel, kísérletezek, nem rohanok hídrós féket venni.
A többi meg hozta azt, amit vártam, ár-érték arányban.
Ha nyúlik a lánc, úgyis vennem kell másikat, akkor már választom a bevált márkát, típust. Csak úgy mint a kazettával, meg a többivel is.
Az más tészta, hogy nem számítottam arra 2024-ben, hogy ezen a szinten a Shimano még műanyagot használ hátsó váltónál.
A képeken nem látszik. De tényleg, ez csak kötözködés részemről, nem hiszem, hogy bármit is éreznék belőle, ha holnaptól alu lenne azon része.
De hát ha jobban bele gondolok, meg sem kéne lepődnöm ezen. Ennyi pénzért, most ennyi jár.
Mikor a komplett gravel bicókat néztem a webshopokban, kifejezetten az alkatrészekre koncentráltam.
Neves márka 800.000 Ft körül árcédulával és SHIMANO TX HB-TX505 agyakkal. Akkor ezek után, jobb ha befogom a számat.
#93
Írta 2024. június 30. - 17:08

Én montin sok évet lehúztam bovdenes tárcsafékkel, még a Dolomitokban is voltam vele. Az egy béna Shimano vmi volt, gyenge volt. De ha megszokod egy fék erejét, egyszerűen fogod tudni mikor kell vele fékezni és meg fogsz állni azzal is mindenhol. Persze hogy jobb a hidrós, ezt mindenki tudja. De majd eldöntöd milyen terepen, mennyit akarsz ezzel menni és akkor max cseréled. Fékpofával is nagyot lehet erősíteni egy féken de csodák nincsenek., az kb olyan marad.
Nagyon új az a bringa még, kell idő amíg megszoksz rajta mindent. Nekem pl hónapok kellettek mire kifundáltam, milyen hosszú stucni is lesz jó az új bringámhoz. És így tovább...
- Rabbit kedveli ezt
#94
Írta 2024. június 30. - 16:58

A Világpeace!
nevében kérdem!!!
Te még életedben nem ültél koskormányos bringán? Mert én ahányszor ültem, örömmel ültem vissza az egyenes kormányomra és tudtam, hogy ilyenem az életben nem lesz.A szerelés meg,...hát azt a fékváltókart szerelni szopás egy montihoz képest. De ezt is pontosan tudhattad mielőtt megvetted a gépet.
Hozzászólásod olvasva kicsit elsietett, impulzus vásárlásnak tűnik.Talán ha egyel komolyabb felszereltséggel vetted volna amin már eleve hidrás a fék? Egy rakás szerelést megspórolhattál volna...talán..
De Világpeace!
A lényeg hogy bringázzunk. Sokat!!!
Asszem 15 évesen ültem utoljára egy orosz koskormányos bringán (ez volt az első "komolyabb" bringám), ezzel mindent el is mondtam.
Soha életemben nem szereltem országúti fékváltókart. De valóban sejtettem, meg láttam is az építgetős videókban...
Határozottan nem impulzus vásárlás volt! Ha ebből a bringából csak váz megvehető lett volna külön, csak azt vettem volna meg.
De így sem vagyok annyira csalódott, alkatrész ügyileg, mert nagyon szeretek építgetni.
Egyedül a fék az ami nagyon zavaró (de hát ezen az életem is múlhat), de erre van még pár opció.
Ezzel a kisherceg is szívott. Sok jó tanácsot osztott meg, ezzel kapcsolatban.... ezer hála.
Jövőhét pénteken megyek vele egy 100km+ országúti túrára. Kíváncsi vagyok mennyit változik a véleményem a túra után? Mert tényleg csak pár km mentem vele....
Úgyhogy majd beszámolok róla, mivel kapcsolatosan hoztam elhamarkodott ítéletet vagy sem.
#95
Írta 2024. június 30. - 16:12

A Világpeace! nevében kérdem!!!
Te még életedben nem ültél koskormányos bringán? Mert én ahányszor ültem, örömmel ültem vissza az egyenes kormányomra és tudtam, hogy ilyenem az életben nem lesz.
A szerelés meg,...hát azt a fékváltókart szerelni szopás egy montihoz képest. De ezt is pontosan tudhattad mielőtt megvetted a gépet.
Hozzászólásod olvasva kicsit elsietett, impulzus vásárlásnak tűnik.
Talán ha egyel komolyabb felszereltséggel vetted volna amin már eleve hidrás a fék? Egy rakás szerelést megspórolhattál volna...talán..
De Világpeace! A lényeg hogy bringázzunk. Sokat!!!
- Kisherceg kedveli ezt
#96
Írta 2024. június 30. - 13:59

Sziasztok,
Kedden megérkezett a bicó (Marin Nicasio), pár km menetem vele, de megvannak az első tapasztalatok, élmények, aszfalton!
Pozitívumok:
A váz nagyon kényelmes, tényleg klassz a geoja. Jól gyorsul, könnyű vele tartani a sebességet.
Nem érzem, hogy 13 kg van alattam. Általánosságban rendben van, "egyben" van a bringa.
Negatívumok:
Hosszú hiszti következik.
A mechanikus tárcsafékek.
Úgy vagyok velük, mint a mozdonyvezető a szerelvénnyel. Idejében el kell kezdeni fékezni, hogy egyszer meg tudjak majd állni vele.
A V-fékeim fényévekre vannak tőle, nem is merem hasonlítani egy Avid arch rivalhoz.
Mechanikus tárcsafék ide vagy oda, egyelőre egy fos.
Maga a végig zárt bovdenezés, még rátesz egy lapáttal, hogy "nyúlós" az érzés.
Hiába a köszörült bovden, meg a hosszanti szálas erősített Jagwire bovdenezés, nem sokat segít a dolgon.
Maga a kábelkötegelős f...ság is kiverte nálam a biztosítékot. Áldom az istent, hogy a váltó bovdenek nyitottak.
A legnagyobb baromság volt, hogy vissza tették alsó vázcsőre a bovdeneket!
Szétszedtem a fék bovdenezést, bezsíroztam finoman a bovdeneket. Most már kevésbé "köszörülős" az érzés, finomabb lett.
Szóval koptatom a fékeket, várom a csodát. 20 évvel ezelőtt nem kellett a v-fékkel szarakodni, hogy bekopjon. Azonnal satuzott.
Ha nem lesz jó, cserélek pofákat, aztán, ha úgy sem hozza az elvárt színvonalat, veszek hidraulikus Shimanót.
Váltás:
8s sebességes Shimano Claris, teszi a dolgát. Nincs olyan finom, mint egy 98-as STX RC.
Alu-műanyag kombó hátsó váltó, szerintem 2024-ben erősen gáz, ennél a kategóriánál.
Maga az országúti fékváltókar megszokható, de messze nem esik úgy kézre nekem, mint egy rapid fire váltókar.
Lassabb vagyok vele.
Koskormány:
Szokom.
Alul nem tudom, hogy valaha fogom e fogni?!
"Hodon" szeretek utazni, máshol nem annyira.
Nem a kormány hibája, de maga a koncepció, hogy ha bovdent akarok cserélni, le kell bontanom, az egész bandázsolást és utána meg vehetek újat, már kiver tőle a víz!
Kihúztam a fékbovden szálat és utána alig bírtam vissza tenni, a kormánynál a kanyarulat miatt.
Szóval baromi macerás már ez is.
Maga az, hogy az országúti fékváltókar egybe van, már oda a "szabadság".
Ha szeretnék hidrós fékeket, vehetek új váltókart vele együtt.
Szóval erősen húz a szívem vissza a "montis fedélzetre".
Egy szép enyhe emelésű riser vagy egyenes kormány, ODI bilincses markolatok, kényelmesen szerelhető bovdenezés, sokkal jobb kinézet.
Nagy vonalakban ennyi. Ja, ülést cseréltem, nem jött be a gyári, nem kompatibilis a popómmal.
Maga a bringa szép, nem bántam meg, jó vétel volt, már csak a váz miatt is.
Erősen fejlesztenem kell, hogy elvárásaimnak megfeleljen. De hát így indult a Crux meg a Kona is.
A bringáról majd lövök fotókat is.
Világpeace!
talpfa módosította - 2024. június 30. - 14:01
- Kisherceg és donciccio kedveli ezt
#97
Írta 2024. június 21. - 22:43

Ez normal aron kb 500-700chf es muvelet.
Mindenki imadja az integralt cuccokat, foleg a szerelok..,
- donciccio kedveli ezt
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#99
Írta 2024. június 21. - 10:02

Bejön az ügyfél, rág a kcs
Bandazs le, fekcso elvag, kormany-kormanyszar le, kcs csere, uj fekcso hatra, regi hatso elore, legtelenit, uj bandazs felrak.
Kcs csere kb 150k. Lol
ne már, jól értem 150 e ft volt a művelet, vagy 150e km után cserélt kormánycsapágyat?
#100
Írta 2024. június 20. - 14:20

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A