Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34362 replies to this topic

#9161
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,390 posts

Sokat fogsz rajta erősödni. Tapasztalat, hogy alsócsöves váltás mellett kevesebbet váltogatnak az emberek :D Ennyi pénzbe fékváltókar férjen már bele. És 170 cm-hez az 53 már inkább a nagy, mint a pont jó méret, a 175-ös hajtókar meg csak "érdekesség", hogy nem shimano.

 

De a nyerget megveszem Tőled, ha viszed. Öt napon át napi 2-2 órákat töltöttem nyeregben (igaz, nem mind edzés célzatú volt, az csak naponta 1.5, a többi meg fejből bambulás) nagyon rossz utakon, és szerintem most steril vagyok :D (szerk: Concor Light nyereggel, amivel olyan gyűlölömszeretem viszonyom van. Az ülőgumókat, s.gg-et pont nem nyomja, de elöl tökéletesen elszorít mindennemű vérellátást...)

már le is vették a hirdetést. :) gondolom a sárga de rosa-ról volt szó. elég szedett-vetettnek tűnt. kicsit fura volt,h alsó csöves váltókarja van,és ennyi volt az ára,de ez mégis csak egy de rosa. mondjuk nem biztos,h az alu vázak olaszban készülnek. egyébként az alsó csöves váltókarok elég drágák lettek sztem. lassan drágábbra jön ki fékkarral,mint 1 fékváltókar. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#9162
faktum1

faktum1

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 posts

Nekem könnyű beállítani a stoplimat, max-ra hátrahúzom a cipő talpán és teljesen befelé tolom. :)

 

Vejne, 39/16 van az SS országútimon. :)

Jó neked. Amúgy mindenhol azt olvasom hogy a cipőnek a lehető legközelebb kell esni a hajtókarhoz, tehát ha te befelé tolod akkor a lábad pont eltávolodik a hajtókartól. Mondjuk az más, hogy neked így a jó...

A másik meg hogy a stoplin lévő jelnek elvileg egy vonalba kellene esnie a nagyújj tőcsontjával. Nekem ez fullra előretolt stoplinál sem jön létre...


FAKT


#9163
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Szerintetek ez milyen?

http://apro.bikemag....al-l227466.html

(a wheeler-t már intézem, kedden nézem meg!)

Sokat fogsz rajta erősödni. Tapasztalat, hogy alsócsöves váltás mellett kevesebbet váltogatnak az emberek :D Ennyi pénzbe fékváltókar férjen már bele. És 170 cm-hez az 53 már inkább a nagy, mint a pont jó méret, a 175-ös hajtókar meg csak "érdekesség", hogy nem shimano.

 

De a nyerget megveszem Tőled, ha viszed. Öt napon át napi 2-2 órákat töltöttem nyeregben (igaz, nem mind edzés célzatú volt, az csak naponta 1.5, a többi meg fejből bambulás) nagyon rossz utakon, és szerintem most steril vagyok :D (szerk: Concor Light nyereggel, amivel olyan gyűlölömszeretem viszonyom van. Az ülőgumókat, s.gg-et pont nem nyomja, de elöl tökéletesen elszorít mindennemű vérellátást...)


Edited by Vejne, 2014. April 28. - 05:42.


#9164
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Nekem könnyű beállítani a stoplimat, max-ra hátrahúzom a cipő talpán és teljesen befelé tolom. :)

 

Vejne, 39/16 van az SS országútimon. :)

No, hát nekem 16t lánckerekem nincs, de 15-17 igen, és elég gyakran megy az ingázás köztük. Nemhiába lett kitalálva az a szép kerek szám :D

 

Egyébként megértem a srácokat, biztos nagyon jó, hogy nem kell tekerni a gépet, és haladnak, de lesz később gond! Főleg, hogy azokat a fixiket-ss-eket sokan téli masinának használják igénytelenségük folytán :)



#9165
MakaiMark

MakaiMark

    vendég

  • fórumtag
  • 74 posts

Szerintetek ez milyen?

http://apro.bikemag....al-l227466.html

(a wheeler-t már intézem, kedden nézem meg!)



#9166
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Nekem könnyű beállítani a stoplimat, max-ra hátrahúzom a cipő talpán és teljesen befelé tolom. :)

 

Vejne, 39/16 van az SS országútimon. :)



A sebesség mindent megold.

 


#9167
faktum1

faktum1

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 posts

vlmit nagyon eltaláltam sztem. már hosszú ideje nem volt olyan,h elmegyek tekerni,és nem fáj semmim. 2010-ben volt ilyen,de akkor aránylag jó formát sikerült összeszednem. sajnos a 7en csak ma tudtam menni bringázni. 2 órát tekertem,de semmi gondom nem volt. általában a hátam szokott fájni. főleg a derekam,de a nyakam is néha. meg a talpam is. úgy szoktam elindulni tekerni,h nikoflex-el le szoktam kenni a problémás területeket a hátamon,de ma ez is elmaradt,és mégsem fájt semmim. 3 dolgot változtattam a múltkori bringázásom óta. 1.: voltam úszni. sztem nem ez lesz a megoldás,mert 4 hete is voltam,csak akkor tüdőgyulladás lett a vége. meg 1x-i alkalom volt,de azért jobb lett utána. persze nem kell félnie semelyik triatlonosnak sem,mert nem futottam kb 16 éve. az úszás sem az erősségem. de ott legalább nem számít a súlyom. :D 2.: vettem tetesept-et ami egy izomlazító fürdősó. egész kellemes,de sztem ez se a megoldás. 3.: állítottam a stoplimon. sztem ez lehet a megoldás. döntöttem is a stoplin,és a sarkamat is más helyzetbe állítottam. a térdemnek szoknia kellett egy kicsit az új (régi) pozíciót,de ezen kívül semmi nem volt. sztem a rossz stopli beállítás nagyon megterhelte az izomzatom,és emiatt volt több problémám. azért írtam zárójelben a régi pozíciót,mert nekem régen nem volt ilyen döntött talpas cipőm,spéci betéttel. ráadásul szélesebb hajtóművem is volt. úgyhogy próbáltam leutánozni a régi beállításokat,és úgy néz ki bejött. :)

Örülök hogy neked sikerült. Én mentem tegnap egy 40-es karikát, 10 km után éreztem hogy a térdem kicsit kedz fájni. Félúton megálltam állítottam a nyergen lefelé.Most 81cm en van(80 lenne az ideális elvileg).Kicsit mintha jobb lenne de szerintem már késő volt. Mire hazaértem már elég kellemetlenül fájt. Épp határeset, nem nyilallt, meg bírtam tekerni de fájt. A stoplikon is variáltam ma, holnap kiderül...


FAKT


#9168
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

Nekem minden azon múlik hogy az előző esti vacsorában volt-e és mennyi szénhidrát, ha igen, akkor szalad a gép, még szeles időben is. Fájni nem szokott semmim, kb a BG fit beállítás óta, ami nem módosított semmit drasztikusan, kaptam 5 mm nyeregemelést, egy Spéci betétet és megtaláltuk a stopli legjobb helyét a cipőn


  • faktum1 likes this

#9169
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,390 posts

vlmit nagyon eltaláltam sztem. már hosszú ideje nem volt olyan,h elmegyek tekerni,és nem fáj semmim. 2010-ben volt ilyen,de akkor aránylag jó formát sikerült összeszednem. sajnos a 7en csak ma tudtam menni bringázni. 2 órát tekertem,de semmi gondom nem volt. általában a hátam szokott fájni. főleg a derekam,de a nyakam is néha. meg a talpam is. úgy szoktam elindulni tekerni,h nikoflex-el le szoktam kenni a problémás területeket a hátamon,de ma ez is elmaradt,és mégsem fájt semmim. 3 dolgot változtattam a múltkori bringázásom óta. 1.: voltam úszni. sztem nem ez lesz a megoldás,mert 4 hete is voltam,csak akkor tüdőgyulladás lett a vége. meg 1x-i alkalom volt,de azért jobb lett utána. persze nem kell félnie semelyik triatlonosnak sem,mert nem futottam kb 16 éve. az úszás sem az erősségem. de ott legalább nem számít a súlyom. :D 2.: vettem tetesept-et ami egy izomlazító fürdősó. egész kellemes,de sztem ez se a megoldás. 3.: állítottam a stoplimon. sztem ez lehet a megoldás. döntöttem is a stoplin,és a sarkamat is más helyzetbe állítottam. a térdemnek szoknia kellett egy kicsit az új (régi) pozíciót,de ezen kívül semmi nem volt. sztem a rossz stopli beállítás nagyon megterhelte az izomzatom,és emiatt volt több problémám. azért írtam zárójelben a régi pozíciót,mert nekem régen nem volt ilyen döntött talpas cipőm,spéci betéttel. ráadásul szélesebb hajtóművem is volt. úgyhogy próbáltam leutánozni a régi beállításokat,és úgy néz ki bejött. :) 


  • Vejne and faktum1 like this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#9170
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

az,h mi ér bele,meg mi nem,az sok dologtól függ. pl.: régen a fradinál azért használtak sokan 40-es kistányért,mert akkor nem ért bele a lánc keresztbe váltásnál a nagytányérba. ezek még 8-as ultegra-k voltak. pl.: 52-42 esetén nem igazán ér bele a lánc a nagytányérba. időfutam áttételeknél még jobban kijön. pl.: 54-50-es áttételnél már nem ér bele a lánc,és az már mind1,h 8-as,v több fokozatú sor van hátul. nálam elől 53-39 van. hátul pedig 10-es 12-25. 39-12-nél beleér a lánc a nagytányérba. 39-13-nál már nem. igazából tök mind1,mert a 39-12 megfelel az 53-16-nak. szóval nem érdemes használni ezt az áttételt. lehet variálni a láncokkal is,mert ahogy Jani is írta a 8-ashoz is lehet a 9-es láncot használni. kicsit halkabb lesz a rendszer. láttam már 10-es campa váltást,11-es láncal,és teljesen jól működött. a gazdája csendesebb rendszert szeretett volna,és így ez megvalósult. összességében elmond6ó,h pl. az én áttételemnél elég,ha már a 39-14-nél nem ér bele a lánc sehova. ez az áttétel megfelel az 53-19-nek. ha várhatóan gyorsul a tempó,akkor mehet a nagytányér. ha meg nem,akkor meg marad6 a kicsi.      

Campag ajánlja is amúgy 8s rendszerekhez a C9 láncot. :) Lehet, majd próbára teszem. 



#9171
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,390 posts

az igaz. Mondjuk ez az ő problémája, ő akart mindenképp 10es hajtókart. : ) 

 

Campagnál ilyen probléma nincs, vagyis én nem tapasztaltam, Donciccio is írta még valamikor az időszámítás előtt. :)

az,h mi ér bele,meg mi nem,az sok dologtól függ. pl.: régen a fradinál azért használtak sokan 40-es kistányért,mert akkor nem ért bele a lánc keresztbe váltásnál a nagytányérba. ezek még 8-as ultegra-k voltak. pl.: 52-42 esetén nem igazán ér bele a lánc a nagytányérba. időfutam áttételeknél még jobban kijön. pl.: 54-50-es áttételnél már nem ér bele a lánc,és az már mind1,h 8-as,v több fokozatú sor van hátul. nálam elől 53-39 van. hátul pedig 10-es 12-25. 39-12-nél beleér a lánc a nagytányérba. 39-13-nál már nem. igazából tök mind1,mert a 39-12 megfelel az 53-16-nak. szóval nem érdemes használni ezt az áttételt. lehet variálni a láncokkal is,mert ahogy Jani is írta a 8-ashoz is lehet a 9-es láncot használni. kicsit halkabb lesz a rendszer. láttam már 10-es campa váltást,11-es láncal,és teljesen jól működött. a gazdája csendesebb rendszert szeretett volna,és így ez megvalósult. összességében elmond6ó,h pl. az én áttételemnél elég,ha már a 39-14-nél nem ér bele a lánc sehova. ez az áttétel megfelel az 53-19-nek. ha várhatóan gyorsul a tempó,akkor mehet a nagytányér. ha meg nem,akkor meg marad6 a kicsi.      


  • Vejne likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#9172
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://apro.bikemag....o-l227263.html# Tetszik ebben a bringában, hogy egyszerű és letisztult, persze nem igazán hiszem hogy tényleg alumínium a váz, meg a szokásos vázmatrica is hiányzik, szóval mindenképp sok a 70e érte

-.-' Láttam már Concorde vázon csapató fiatalt, akitől rákérdeztem, hogy "ez milyen váz,?" erre rávágta, hogy "alu, mert nagyon könnyű", utána észrevettem egy "Acciaio carbonio manganese Tretubi Aelle" matricát a nyeregvázcsövön galambbal. Mondom "alu, az, kár, hogy nincs nálam mágnes". :D

 

Egyébként kétlem, hogy a linkelt kerékpár Treviso szülöttje lenne, inkább valami tisztességesebb hobbiváz átfestve és matricázva. :)


Edited by Vejne, 2014. April 27. - 06:08.


#9173
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

http://apro.bikemag....o-l227263.html# Tetszik ebben a bringában, hogy egyszerű és letisztult, persze nem igazán hiszem hogy tényleg alumínium a váz, meg a szokásos vázmatrica is hiányzik, szóval mindenképp sok a 70e érte



#9174
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

az igaz. Mondjuk ez az ő problémája, ő akart mindenképp 10es hajtókart. : ) 

 

Campagnál ilyen probléma nincs, vagyis én nem tapasztaltam, Donciccio is írta még valamikor az időszámítás előtt. :)

 A régi shimano hajtóműveknél voltak 0,3-as hézagolók a lánckerekeknél, ezeket használom a 9-es hajtómű 8-as lánc és a 10-es hajtómű 9-es lánc párosításoknál. De akár lehet 9-es láncot is használni 8-as rendszerben. Egyébként a 10-es hajtóművön a 10-es lánc is súrol.


  • Vejne likes this


A sebesség mindent megold.

 


#9175
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Én is most a sorral csökkentettem a bringa súlyát :) , de nem ez volt az elsődleges cél.

 

Súrolja a nagytányért, ha a kicsin keresztbe váltasz.

az igaz. Mondjuk ez az ő problémája, ő akart mindenképp 10es hajtókart. : ) 

 

Campagnál ilyen probléma nincs, vagyis én nem tapasztaltam, Donciccio is írta még valamikor az időszámítás előtt. :)


Edited by Vejne, 2014. April 26. - 18:21.


#9176
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

ezzel a sorral is csökkenthetném a tömegét a bringámnak: http://apro.bikemag....or-l227196.html  :D csak nem éri meg. legalábbis nekem. sztem fölösleges ilyen titán sort venni edzésekre. láttam már olyat,aki vett ilyen sort csak azért,h elmondhassa: record a fogaskerék is. jobb nem lesz tőle a váltás. tovább sem bírja,mint az acél. gyorsabb se lesz tőle senki. 

Én is most a sorral csökkentettem a bringa súlyát :) , de nem ez volt az elsődleges cél.

 

simán 8s sor, 8s lánc, 10-es hajtómű.. Havernak van 6600os Ultegrával, tricolor hátsó váltóval és RX-100 fékváltókarral-első váltóval egy gépe, nomeg nekem campy8-cal 10-es UT hajtás : D

Súrolja a nagytányért, ha a kicsin keresztbe váltasz.


  • Vejne likes this


A sebesség mindent megold.

 


#9177
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,390 posts

ezzel a sorral is csökkenthetném a tömegét a bringámnak: http://apro.bikemag....or-l227196.html :D csak nem éri meg. legalábbis nekem. sztem fölösleges ilyen titán sort venni edzésekre. láttam már olyat,aki vett ilyen sort csak azért,h elmondhassa: record a fogaskerék is. jobb nem lesz tőle a váltás. tovább sem bírja,mint az acél. gyorsabb se lesz tőle senki. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#9178
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

A pecsi versenyem videoja.   A leirasban lathatoak alapjan erdemes ugralni, 9:00-tol van igazan tortenes.


  • donciccio, Vejne and faktum1 like this

#9179
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Köszi szépen! :)

 

Másik kérdésem,hogy 8sebességes rendszerben lehet használni tiagra hajtóművet? ami elvileg 9/10 sebességeshez való. Gondoltam arra,hogy 9sebességes lánc még jó a 8 sebességes rendszerhez,és ez elvileg jó a tiagra hajtóműnek is. !?

simán 8s sor, 8s lánc, 10-es hajtómű.. Havernak van 6600os Ultegrával, tricolor hátsó váltóval és RX-100 fékváltókarral-első váltóval egy gépe, nomeg nekem campy8-cal 10-es UT hajtás : D



#9180
smokk

smokk

    vendég

  • fórumtag
  • 61 posts

20-24? Hagyd.

 

32-32, radiál helyett 3 kereszt, erős felni..

 

Nemrég veséztük ki Donciccio kerékszettjét, ami 32-32 küllő, 3-3 keresztre fűzve, és 1.5 kg körül van a két kerék. DT Revolution küllők alu küllőanyákkal. De jó lesz a DT competition v más 2-1.8-2-es küllő (Sapim Race, esetleg Wheeldoctorék alpina húzott küllői).

 

Nem reklám helye, de wheeldoctorékat ajánlom ilyen célra amúgy..

 

http://www.wheeldoctor.hu írj nekik, vedd föl a kontaktot. Ami nagyon megérné, az valami remerx rapid felni, 32-32 küllő Miche v Novatec agyakra, Alpina küllőkkel. Jó karbantarthatóság, alacsony tömeg. 

Köszi szépen! :)

 

Másik kérdésem,hogy 8sebességes rendszerben lehet használni tiagra hajtóművet? ami elvileg 9/10 sebességeshez való. Gondoltam arra,hogy 9sebességes lánc még jó a 8 sebességes rendszerhez,és ez elvileg jó a tiagra hajtóműnek is. !?