Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#8421
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Én nem kaptam hozzá recés alátétet,pedig gyári dobozban érkezett,asszem ehhez nem jár. De most jónak tűnik.Egyébként hol lehet szerezni hozzá illő alátétet?mert eddig sehol nem láttam külön ://

Hmmm, elnezest, tenyleg nem szerepel ez az alkatresz a kisebb fekszetteknel.  Nem tudom miert, meg az 6600-as Ultegran sincs.

 

Ez a Shimano kodja:  Y-870 08100  ( http://si.shimano.co...-7800-2249A.pdf )



#8422
smokk

smokk

    vendég

  • fórumtag
  • 61 posts

smokk,

Hasznaltad a reces alatetet?     En egyszer kihagytam, hogy jaj, ne izelje ossze a karbon vazon a festest.   Hamar belattam, hogy ez az alatet nem egy haszontalan alkatresz.

Én nem kaptam hozzá recés alátétet,pedig gyári dobozban érkezett,asszem ehhez nem jár. De most jónak tűnik.Egyébként hol lehet szerezni hozzá illő alátétet?mert eddig sehol nem láttam külön ://


Edited by smokk, 2014. July 19. - 14:14.


#8423
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Vejne, igen, itt a ket forgaspont szimmetrikus vegre.   Szett csere volt, szoval nincs gond a kar/fektest passzolassal.

 

Wiggle valoban draga alapbol, de sokkal nagyobb a keszletuk, mint barki masnak, es van ami csak ott van, pl. amit en keresek.

http://www.wiggle.co...ois-cream-soft/

 

De ha valaki tud mashol, olcsobban, az irja meg batran. :)


  • Vejne likes this

#8424
Bergmann

Bergmann

    fórumtag

  • fórumtag
  • 46 posts
  • LocationBaranya

Vízszintes felsőcsőhossz, fejcsőhossz, ez a kettő már nagyon beszédes. Figyelembe vennék még csőszögeket, tengelytávot-láncvillahosszt is, de csak azért, mert a későbbi használhatóságot azért befolyásolja (ie.: kormányzás idegessége, sárvédőfelfogatás, etc.)

 

Utóbbi pontért elnézést, de britektől mindig megkapja egy-egy német vagy olasz masina, hogy mennyire "elcseszett" geometriája van, mert első sárvédővel beleérne a cipőorr. :D Bár nem tudom, azt hogy sikerül nekik, tegnap meg ma is sárvédővel mentem (tegnap hát.. "kissé" eláztam, pedig olyan szép idő volt, aztán egy 30 perces zuhatag..) és a "nagyonmeredek" klasszik olasz acélváznál sem ért bele a cipőorr a sárvédőbe. 

 

Lehet, hogy mégis csak tudnak valamit az olaszok, meg az őket sokszor másoló németek :D

 

Revomagon voltak jó cikkecskék a beállításról-választásról, s úgy rémlik, Pécsett elég nagy kultúrája van az outizásnak. :) :)

 

http://apro.bikemag....g-l242110.html#

 

hogy ez mennyivel szebb állapotú, mint az enyém.. -.-' Oké, nem ugyanaz a típus, de úgy rémlik, méretre kb. ugyanazt tudja. Ráadásul PIROS szóval igazi feltűnő jelenség, tekintetmágnes.. :D

 

remélem ha valóban nagy kultúrája van felénk előbb-utóbb lesz bátor jelentkező aki mentorommá válhat :D

 

szerintem a legegyszerűbb az lesz, ha valamelyik nap bemegyek egy üzletbe és leméretem magam, mmint van ilyen ugye? :D hogy bemegyek az üzletbe és megmondják milyen bicajok illenek hozzám.

 

következő kérdésem, ha használtn akarok venni bicajt amit később fejleszteni illetve saját képemre akarok alakítani, akkor mi az aminek a legjobb minőségűnek kell lennie? logikus az lenne, hogy a váz, hiszen az a legnagyobb méretű illetve a legjelentősebb része a kerékpárnak. arra szeretnék kilyukadni, hogy ha akarok venni használtan akkor a vázat nézzem meg leginkább? :) vagy van vmi fontossági sorrend?



#8425
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

én azt mondom,h a vízszintes felsőcső hossza a lényegesebb. nem pedig az ülőcső mérete. az ejtett felsőcsövű bringáknál sztem követhetetlen az ülőcső hossza. a hagyományos,pl régebbi acél bringáknál meg gyártó függő,h az ülőcső tetejéig,v az ülőcső,és a felsőcső közepének metszésében adja meg a méretet. 

Vízszintes felsőcsőhossz, fejcsőhossz, ez a kettő már nagyon beszédes. Figyelembe vennék még csőszögeket, tengelytávot-láncvillahosszt is, de csak azért, mert a későbbi használhatóságot azért befolyásolja (ie.: kormányzás idegessége, sárvédőfelfogatás, etc.)

 

Utóbbi pontért elnézést, de britektől mindig megkapja egy-egy német vagy olasz masina, hogy mennyire "elcseszett" geometriája van, mert első sárvédővel beleérne a cipőorr. :D Bár nem tudom, azt hogy sikerül nekik, tegnap meg ma is sárvédővel mentem (tegnap hát.. "kissé" eláztam, pedig olyan szép idő volt, aztán egy 30 perces zuhatag..) és a "nagyonmeredek" klasszik olasz acélváznál sem ért bele a cipőorr a sárvédőbe. 

 

Lehet, hogy mégis csak tudnak valamit az olaszok, meg az őket sokszor másoló németek :D

 

Revomagon voltak jó cikkecskék a beállításról-választásról, s úgy rémlik, Pécsett elég nagy kultúrája van az outizásnak. :) :)

 

http://apro.bikemag....g-l242110.html#

 

hogy ez mennyivel szebb állapotú, mint az enyém.. -.-' Oké, nem ugyanaz a típus, de úgy rémlik, méretre kb. ugyanazt tudja. Ráadásul PIROS szóval igazi feltűnő jelenség, tekintetmágnes.. :D


Edited by Vejne, 2014. July 19. - 13:27.

  • Bergmann likes this

#8426
Bergmann

Bergmann

    fórumtag

  • fórumtag
  • 46 posts
  • LocationBaranya

én azt mondom,h a vízszintes felsőcső hossza a lényegesebb. nem pedig az ülőcső mérete. az ejtett felsőcsövű bringáknál sztem követhetetlen az ülőcső hossza. a hagyományos,pl régebbi acél bringáknál meg gyártó függő,h az ülőcső tetejéig,v az ülőcső,és a felsőcső közepének metszésében adja meg a méretet. 

 

tehát akkor melyik jön előbb, megnézem a hozzám tartozó méretet és ahhoz keresek vázat, vagy amikor kinézek magamnak egy bringát, a geometriája alapján eldöntöm, hogy jó e nekem abban a méretben?

 

esetleg a továbbfejlődésem érdekében lehet kapni könyvötleteket, hogy ne csak ilyen virtuális módon informálódjak? :D



#8427
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,459 posts

http://forum.bikemag...t/#entry1202112 kár a festésért. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#8428
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,459 posts

hát eddig arra jutottam hogy 55-56-os méret az ami jó nekem, van más is amit tudni kell? vagyis az hogy egy bicikli mondjuk 55-ös az leírja minden paraméterét vagy kellenek még egyéb infók is ahhoz hogy az én méretemben legyen? :)

köszi :)

én azt mondom,h a vízszintes felsőcső hossza a lényegesebb. nem pedig az ülőcső mérete. az ejtett felsőcsövű bringáknál sztem követhetetlen az ülőcső hossza. a hagyományos,pl régebbi acél bringáknál meg gyártó függő,h az ülőcső tetejéig,v az ülőcső,és a felsőcső közepének metszésében adja meg a méretet. 


  • Vejne likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#8429
Bergmann

Bergmann

    fórumtag

  • fórumtag
  • 46 posts
  • LocationBaranya

váz méretezés témakörben keresgélj leghamarabb sztem. 

 

hát eddig arra jutottam hogy 55-56-os méret az ami jó nekem, van más is amit tudni kell? vagyis az hogy egy bicikli mondjuk 55-ös az leírja minden paraméterét vagy kellenek még egyéb infók is ahhoz hogy az én méretemben legyen? :)

köszi :)



#8430
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,459 posts

 

Sziasztok!

 

Mostanában kezdtem el érdeklődni a kerékpársport iránt, 21 leszek, nem vagyok túl sportos, viszont annál lelkesebb, remélem nemcsak kezdeti feltörekvés ez  :)

 

Igazság szerint már vagy 10 éve nézek kerékpárt a tvben, de mostanra jutottam el oda, hogy szeretnék egy saját kerékpárt amivel sok kilométert elnyűhetek  :)

 

Pénzem nem sok, használtban gondolkodnék, de így is gyűjtögetnem kell meg, szóval max jövőhónapban tudok majd venni, addig elmélyednék az elméleti oldalában ennek a sportnak, talán tudtok benne segíteni, melyek a legjobb kezdő cikkek, amiket must know kategóriába sorolandók  :)

 

és egy apró kérdés: van itt pécsi rajtam kívül? mert akkor vele jobban összeismerkednék ha lehetséges  :)

 

egyelőre ennyit aztán majd jelentkezem  :)

 

váz méretezés témakörben keresgélj leghamarabb sztem. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#8431
Bergmann

Bergmann

    fórumtag

  • fórumtag
  • 46 posts
  • LocationBaranya

Sziasztok!

 

Mostanában kezdtem el érdeklődni a kerékpársport iránt, 21 leszek, nem vagyok túl sportos, viszont annál lelkesebb, remélem nemcsak kezdeti feltörekvés ez  :)

 

Igazság szerint már vagy 10 éve nézek kerékpárt a tvben, de mostanra jutottam el oda, hogy szeretnék egy saját kerékpárt amivel sok kilométert elnyűhetek  :)

 

Pénzem nem sok, használtban gondolkodnék, de így is gyűjtögetnem kell meg, szóval max jövőhónapban tudok majd venni, addig elmélyednék az elméleti oldalában ennek a sportnak, talán tudtok benne segíteni, melyek a legjobb kezdő cikkek, amiket must know kategóriába sorolandók  :)

 

és egy apró kérdés: van itt pécsi rajtam kívül? mert akkor vele jobban összeismerkednék ha lehetséges  :)

 

egyelőre ennyit aztán majd jelentkezem  :)

 


#8432
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Jelenleg pont ezeket a gumikat használom én is,kb 1éve vettem budaörsi Decában 14e-ért párban+2db belsővel eggyütt,most már kb 6e km van bennük,a hátsó lassan elkopik végleg,de a szekrényben már lapulnak az Open Corsák.

Az vásár! Tavaly 16 fontos darabáron rendeltünk pajtival PX-ről, erre az a .... .... ..... ...-ja rá egy hétre 15 fontra akciózta az open corsa ks-t. Abból is tudtam ingyen postával szerezni egy párat mondjuk. :D

 

Amióta meg tuttiék gyk. olcsóbban v px áron osztanak Vittoria termékeket, szerintem nem érdemes már px-ről venni. Úgyis, ha van pl. akciós kormányuk, az tuti 38 széles, a stucnik, ha akciósak, 100%, hogy 150 hosszúak, vagy a gumi, ha gyanúsan olcsó, ált. 19mm széles vintage "krém-bézs oldalfalú" darab :D



#8433
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Upgradeltem 7800-rol 9000-re.  Wow.  A fek nagyon durvan jobb!  Pedig azt hittem a regi se volt rossz.   Siman egy ujjal fekkarfogasbol lehet jot lassulni.

 

De ez most mindegy. :)   Nem akar valaki mostanaban rendelni Wiggle-rol valamit?

Hmm, a két fék húzásában van valami turpisság, nem? Mintha a 7800-as fékek nem szeretnék az újabb karokat. :) Mondjuk a 7800as fékek csinikék, nagyon szépre sikerült darabok ám.

 

A wiggle-ön mik vannak egyébként jó áron? Mert kapom a hírlevelüket, de azt vettem észre, hogy náluk az akciós cuccok kerülnek annyiba, mint más helyeken a nem akciósok (bár ez sok angol oldalra igaz sajnos)



#8434
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

THM_0012314431.jpg

Ebbol a konyvbol ket peldanyt sikerult beszereznem veletlenul, az egyiket eladnam felaron mondjuk.  (meg csomagoltan)

Meg olvasom, de ami szakaszok voltak eddig, azok jo olvasmanyok.

 

http://www.amazon.co...g/dp/0007500106


Edited by ave, 2014. July 19. - 03:08.

  • donciccio likes this

#8435
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

smokk,

Hasznaltad a reces alatetet?     En egyszer kihagytam, hogy jaj, ne izelje ossze a karbon vazon a festest.   Hamar belattam, hogy ez az alatet nem egy haszontalan alkatresz.


  • Vejne and smokk like this

#8436
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Upgradeltem 7800-rol 9000-re.  Wow.  A fek nagyon durvan jobb!  Pedig azt hittem a regi se volt rossz.   Siman egy ujjal fekkarfogasbol lehet jot lassulni.

 

De ez most mindegy. :)   Nem akar valaki mostanaban rendelni Wiggle-rol valamit?


  • donciccio likes this

#8437
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,743 posts

Gumikhoz, szerintem NAGYON jók. 

http://www.decathlon...m_source=roadcc

 

9 baron használva, remekül bírják az igénybevételt. Most hála a vizsgaidőszaknak 8 kilóval könnyebb vagyok, de 90 kiló körül sem volt velük gondom, néha hátizsákkal-terhelve sem.

 

Remek cucc, jó áron, csak egy fájdalom felerőszakolni őket a félaero-felnikre :D

 

 

Jelenleg pont ezeket a gumikat használom én is,kb 1éve vettem budaörsi Decában 14e-ért párban+2db belsővel eggyütt,most már kb 6e km van bennük,a hátsó lassan elkopik végleg,de a szekrényben már lapulnak az Open Corsák.


  • Vejne likes this
GT-Atee

#8438
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Gumikhoz, szerintem NAGYON jók. 

http://www.decathlon...m_source=roadcc

 

9 baron használva, remekül bírják az igénybevételt. Most hála a vizsgaidőszaknak 8 kilóval könnyebb vagyok, de 90 kiló körül sem volt velük gondom, néha hátizsákkal-terhelve sem.

 

Remek cucc, jó áron, csak egy fájdalom felerőszakolni őket a félaero-felnikre :D

 

http://cgi.ebay.com/...E:X:SCO:US:1123

 

ezzel a villával meg megoldhatnám a "ballonos gumi" kérdését..


Edited by Vejne, 2014. July 18. - 06:02.


#8439
smokk

smokk

    vendég

  • fórumtag
  • 61 posts

Pontosabban: lazítsd ki a csavart, húzd be a féket, akkor húzd meg rendesen a csavart, engedd ki a féket...

Ha még ezután sem mozognak a pofák szimmetrikusan, megint ki lehet lazítani a csavart, elfordítani a féket egy kicsit a szükséges irányba, és úgy meghúzni újra.

De nincs azon a Sora féken valami állítási lehetőség? Nekem a Mongoose Maurickámon lévő noname kétforgáspontos (Tektro?) fékein is van egy kis imbuszcsavar, amivel lehet a két oldal egymáshoz képesti előfeszítését állítani. 

Na megoldódott,a gyári nyomaték ajánlással nem áll meg,most meghúztam vadul,és minden fasza! Köszi!



#8440
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts

A Balaton évről évre romlik...  

Pont erről beszéltünk ott pár bicajos arccal. Pedig annyira szép helyen van, h az egyedülálló európában. Ami most van, az katasztrófa, kellene normális alappal 2m szélességben egy új út. Az ugye nem bicaj út, ahol alacsony forgalmú útra felfestik, úgyhogy a déli oldalt 1:1-ben meg kellene csinálni. A gyalogok keresztbe-kasul mennek rajta, haladni nem lehet. Tiszta göröngy az egész, 25mm-es outi gumival egy élvezet. Legszebb az volt, h elkezdték egy kb 500m-es szakaszon "rendbehozni": kimarták négyzet alakban a gödröket, hogy majd bele aszfaltoznak (nincs alapja eleve), és otthagyták a kivágott szakaszokat, tiszta életveszély az egész.


Edited by ncc1701, 2014. July 17. - 18:07.