Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#8401
smokk

smokk

    vendég

  • fórumtag
  • 61 hozzászólás

Tiszteletem az Uraknak!

 

Tapasztaltabb,és rutinosabb kerékpárosok véleményét szeretném kérni az alábbi témában.

Szeretnék vásárolni a napokban egy országúti bringát,59-es a vázméret amire szükségem lenne,családos ember vagyok,szóval nem a brinágn szeretnám már tölteni a szabadidőm nagy részét,de azért nem is szeretnék olcsó jánost magam alá.

Fontos lenne a megbízhatóság,és a hosszú élettartam.

Zalaegerszegi utakon futna a gép,(már aki ismeri az itteni útvinyokoat,nem mindenhol tükör sima) és úgymond befejező bringának szeretném.Annyit takar,hogy 5-10 évig tuti nem szeretnék venni másikat.

Sokat olvasgattam a napokban a vázakról,mindenki mást ír.

Az alura azt írják,hogy túl sokáig nem bírja,és javíthatatlan.A másik azt mondja,hogy megkímélés esetén örök élet.

A másik amivel nagyon szemeztem és némi tapasztalat is van,az a Cro-Mo acél váz.Arra azt mondják örök élet,de puha,és nyeli az energiát.

80kg vagyok,szóval nem az a súlycsoport vagyok aki alatt szerintem nagyon törne az alu vagy karbon váz.

Karbonra hosszútávon nem ír senki jókat.

Ki is néztám 3-4 bringát,de nem tudok igazán választani,ezért kérném a tapasztaltabbak segítségét,hogy ki mit mond,és ajánl,és miért.

A gép nem csak nyáron,hanem hidegebb,esetleg esősebb időben is hajtva lenne.

 

Nem tudom hogy itt linket lehet e posztolni,ezért a leírásokkal kezdeném,majd a hozzá tartozó linkekkel.

 

1.

Megkímélt, szép állapotú KTM STRADA 3000 típusú országúti kerékpár!
59-es alu váz, full ULTEGRA 6500! (3x10-es,váltók, fékek, fékváltókarok, hajtás, kerékagy, spd sl pedál) ITM kormány, stucni, nyeregcső, Ambrosio Evolution felnik, új Lugano gumik!
Minden tökéletesen működik, hibátlan!
Használatból eredő apró karcok nyilván vannak rajta..
Ára: 150ezer

http://apro.bikemag....a-l219764.html#

 

2.

Corratec Corones RCT alu váz karbon villa, 59-es méretű. sora váltás, 105-ös fékek és hajtás, bontrager kerékszett, v. rubino pro gumik . További képeket kérésre küldök. Alig használt, az egész bringa egy szezont futott.

http://apro.bikemag....r-l241462.html#

 

3.

Eladó a képen látható Merida országúti/verseny kerékpár. Shimano 105-ös, fékváltókar. 60-as váz, full karbon!!

http://apro.bikemag....az-l226550.html

 

4.

Campagnolo mirage fékváltókarok (3x8)
Campagnolo mirage első átdobó (konzolos)
Campagnolo mirage hátsó váltó
Campagnolo mirage hajtókar (33-39-52)
Campagnolo veloce fékek (rövid benyúlású)
igény esetén tudok adni hozzá olasz menetes 107/113as monoblokkot

http://apro.bikemag....t-l230762.html#

 

5.

Pedig most lett rendberakva,
a fékváltókar gumi zsírúj rajta.
A bowdenek is újak,
ne húzz velem ujjat!
A sor meg a lánc el van mosva,
ennek volt gazdája,nem volt lefosva!
A szett az campagnolo mirage,
ez a bici feldob bármilyen garázst!
Mind a két kerék ambrosio,
mert én tudom azt hogy mi jó!
A váz mérete ötvenkilenc,
lakásban volt,ott ahol a kredenc!

http://apro.bikemag....to-l241176.html

 

No hát kérem ezek közül szeretnék választani,ha az acél,akkor az egyértelmű,nekem a full karbon kicsit gyanus hogy ennyire olcsó,a többit a nagyérdemüekre bíznám.

Köszönöm mindenkinek a hozzászólást és javaslatot.

További szép hétvégét mindenkinek,és balesetmentes közlekedést!

 

Üdv.

zsibi

Nekem a ezek közül a ktm szimpatikus :) a corratec-ben lecserélném a sora váltást,de amúgy az sem rossz!


smokk módosította - 2014. július 20. - 15:30


#8402
zsibibazsa

zsibibazsa

    fórumtag

  • fórumtag
  • 32 hozzászólás

Tiszteletem az Uraknak!

 

Tapasztaltabb,és rutinosabb kerékpárosok véleményét szeretném kérni az alábbi témában.

Szeretnék vásárolni a napokban egy országúti bringát,59-es a vázméret amire szükségem lenne,családos ember vagyok,szóval nem a brinágn szeretnám már tölteni a szabadidőm nagy részét,de azért nem is szeretnék olcsó jánost magam alá.

Fontos lenne a megbízhatóság,és a hosszú élettartam.

Zalaegerszegi utakon futna a gép,(már aki ismeri az itteni útvinyokoat,nem mindenhol tükör sima) és úgymond befejező bringának szeretném.Annyit takar,hogy 5-10 évig tuti nem szeretnék venni másikat.

Sokat olvasgattam a napokban a vázakról,mindenki mást ír.

Az alura azt írják,hogy túl sokáig nem bírja,és javíthatatlan.A másik azt mondja,hogy megkímélés esetén örök élet.

A másik amivel nagyon szemeztem és némi tapasztalat is van,az a Cro-Mo acél váz.Arra azt mondják örök élet,de puha,és nyeli az energiát.

80kg vagyok,szóval nem az a súlycsoport vagyok aki alatt szerintem nagyon törne az alu vagy karbon váz.

Karbonra hosszútávon nem ír senki jókat.

Ki is néztám 3-4 bringát,de nem tudok igazán választani,ezért kérném a tapasztaltabbak segítségét,hogy ki mit mond,és ajánl,és miért.

A gép nem csak nyáron,hanem hidegebb,esetleg esősebb időben is hajtva lenne.

 

Nem tudom hogy itt linket lehet e posztolni,ezért a leírásokkal kezdeném,majd a hozzá tartozó linkekkel.

 

1.

Megkímélt, szép állapotú KTM STRADA 3000 típusú országúti kerékpár!
59-es alu váz, full ULTEGRA 6500! (3x10-es,váltók, fékek, fékváltókarok, hajtás, kerékagy, spd sl pedál) ITM kormány, stucni, nyeregcső, Ambrosio Evolution felnik, új Lugano gumik!
Minden tökéletesen működik, hibátlan!
Használatból eredő apró karcok nyilván vannak rajta..
Ára: 150ezer

http://apro.bikemag....a-l219764.html#

 

2.

Corratec Corones RCT alu váz karbon villa, 59-es méretű. sora váltás, 105-ös fékek és hajtás, bontrager kerékszett, v. rubino pro gumik . További képeket kérésre küldök. Alig használt, az egész bringa egy szezont futott.

http://apro.bikemag....r-l241462.html#

 

3.

Eladó a képen látható Merida országúti/verseny kerékpár. Shimano 105-ös, fékváltókar. 60-as váz, full karbon!!

http://apro.bikemag....az-l226550.html

 

4.

Campagnolo mirage fékváltókarok (3x8)
Campagnolo mirage első átdobó (konzolos)
Campagnolo mirage hátsó váltó
Campagnolo mirage hajtókar (33-39-52)
Campagnolo veloce fékek (rövid benyúlású)
igény esetén tudok adni hozzá olasz menetes 107/113as monoblokkot

http://apro.bikemag....t-l230762.html#

 

5.

Pedig most lett rendberakva,
a fékváltókar gumi zsírúj rajta.
A bowdenek is újak,
ne húzz velem ujjat!
A sor meg a lánc el van mosva,
ennek volt gazdája,nem volt lefosva!
A szett az campagnolo mirage,
ez a bici feldob bármilyen garázst!
Mind a két kerék ambrosio,
mert én tudom azt hogy mi jó!
A váz mérete ötvenkilenc,
lakásban volt,ott ahol a kredenc!

http://apro.bikemag....to-l241176.html

 

No hát kérem ezek közül szeretnék választani,ha az acél,akkor az egyértelmű,nekem a full karbon kicsit gyanus hogy ennyire olcsó,a többit a nagyérdemüekre bíznám.

Köszönöm mindenkinek a hozzászólást és javaslatot.

További szép hétvégét mindenkinek,és balesetmentes közlekedést!

 

Üdv.

zsibi



#8403
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás

Simon,

Mar bocs, de tok mas termekrol van szo. :)   Az egyik megelozesre valo, a masik meg utokezelesre. (mar ha jo ra)

Az Assos is jo egyebkent, de nekem a Morgan Blue jobban bevalt.

 

Persze van akinek nincs ilyenre szuksege, az oruljon neki!

Ugye a Kelen-re gondoltál. Tudom, h utókezelésre szolgál, az egyik barátom kipróbálta bringázás előtt, és azt mondta jobb mint az Assos. Nem volt még időm megvásárolni, de ezer egynéhány forintért megér egy próbát. Sajnos nekem is szükségem van ilyen "kocsikenőcsökre". :(  A hosszútávú bájkolás (2-3-400km) után annyira ég a seggem, h szinte kibírhatatlan. Tavaly letekertem 600km-t zsinórban, és a második nap már olyan volt mintha parázson ültem volna. Azóta ez az érzés már 100km-után is jelentkezik, már azon gondolkodom, h dokihoz kellene mennem. Azt hiszem itt ajánlotta valaki az Assos-t, vettem belőle "esemény" utáni-t is, de sajnos azt sem találom jónak. Mindenki örömódákat ír a gyártó e két termékéről, de nekem nem igazán jöttek be. Az utókezelésre szívesebben használok körömvirágkrémet. Akinek meg nincs rá szüksége az nem is teker több száz km-t! :P


Ridley Noah Fast 


#8404
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Gondolom nem sokat segít a költségek csökkentésén, de egy ilyen krémet én kérnék, ha lehet!

Ha 5000 Ft-ert megfelel, akkor mar segitettel.



#8405
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Simon,

Mar bocs, de tok mas termekrol van szo. :)   Az egyik megelozesre valo, a masik meg utokezelesre. (mar ha jo ra)

Az Assos is jo egyebkent, de nekem a Morgan Blue jobban bevalt.

 

Persze van akinek nincs ilyenre szuksege, az oruljon neki!


  • Vejne kedveli ezt

#8406
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Ave: miért cseréltél szettet, a 11 seb miatt?   és mennyit mentek alattad a 7800-as STI-k? (az volt korábban, nem?)

Nem igazan a 11 seb miatt, bar a 18-nak nagyon fogok orulni, ha megint lesz.

A rejtett valtobovden volt az egyetlen valos ok, mivel a videokon ez nagyon latszott. (A 7900 nem tetszett igazan sosem.)

Szoval igazabol foleg esztetikai okokbol, de a fek upgrade-nek is nagyon orulok azert.

A 7800-et 2009 tavasza ota hasznaltam, fantasztikus cucc meg ma is.  Es abszolut problemamentes volt ebben az 5 evben, az alkatreszeket mosason kivul sosem tartottam karban (szetszedes, zsirozas) es ugy mukodnek mint ujkorukban.


  • petter78 kedveli ezt

#8407
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Végre egy kormány és annak spéci beállítása, ahova keresztbe befér a PB palack http://bit.ly/1tjz23Q



#8408
Szimba

Szimba

    vendég

  • fórumtag
  • 47 hozzászólás

Vejne, igen, itt a ket forgaspont szimmetrikus vegre.   Szett csere volt, szoval nincs gond a kar/fektest passzolassal.

 

Wiggle valoban draga alapbol, de sokkal nagyobb a keszletuk, mint barki masnak, es van ami csak ott van, pl. amit en keresek.

http://www.wiggle.co...ois-cream-soft/

 

De ha valaki tud mashol, olcsobban, az irja meg batran. :)

Gondolom nem sokat segít a költségek csökkentésén, de egy ilyen krémet én kérnék, ha lehet!



#8409
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

Ave: miért cseréltél szettet, a 11 seb miatt?   és mennyit mentek alattad a 7800-as STI-k? (az volt korábban, nem?)


petter78 módosította - 2014. július 19. - 22:09


#8410
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

uh baszki ez nagyon pöpec :D holnap meg is mérem magam :D

kezd beindulni a szekér :D

 

mit ajánlotok vegyek egyben egy használtat vagy alkatrészenként vegyem meg és állítsam össze?

érdemes nem egyedül mérni, hogy minden tényleg tuti pontos legyen



#8411
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 hozzászólás

uh baszki ez nagyon pöpec :D holnap meg is mérem magam :D

kezd beindulni a szekér :D

 

mit ajánlotok vegyek egyben egy használtat vagy alkatrészenként vegyem meg és állítsam össze?

vegyél egyben egy használtat,aztán szép lassan a kialakuló izlésedhez épitted :) ház épittésnél szokták mondani: elsőt az ellenségednek,a másodikat a barátodnak és csak a harmadikat magadnak :D



#8412
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

uh baszki ez nagyon pöpec :D holnap meg is mérem magam :D

kezd beindulni a szekér :D

 

mit ajánlotok vegyek egyben egy használtat vagy alkatrészenként vegyem meg és állítsam össze?

Nézzünk hierarchiát.

-stimmeljen a vázméret

-a váz azért legyen annyira jó, hogy kényelmes legyen. Szóval ne rázza ki a vesédet. Acélvázaknál ne legyen olyan, ami "dög de nyeklik". 

-a kerékszettet válaszd ízlésed szerint. kivesézett, de a kényelemért válaszd az alacsonyabb felniprofilt, keresztezett fuzesmintákat, akár több húzott küllővel. "képlékenyebb" kerék függőlegesen.

-a szett álljon kézre, és ne legyen "árvagyerek". (Utóbbi kettő szerencsére csak a 8s és 9s campag első pár éve, illetve a 74 szériaszámmal kezdődő Dura Ace cuccok)

A "kézreáll" alatt értem: van, aki ki nem állhatja a campa fékváltókarokat, mások kedvelik, van, aki nem szereti a shimano fékek adagolását, mások igen, etc..

 

Legolcsóbb mindig egy használt bringa vétele, és ennek a "szabása" utólag. Hiába vadászgatsz össze alkatrészeket olcsón apróból, szinte kizárt, hogy olcsóbbra ki tudnád hozni, mint egy komplett bringa vásárlását. Ráadásul utóbbi azonnal használható, míg a darabokból összevásárlás akár türelemjáték és aprónézegető-játékba is átmehet (ie.: ismerek srácot, aki hónapokig építgette a sajátját, de még most sem jó minden részlet, szóval igazi dinamikusan megújuló rendszerre tett szert :D )

 

Én vennék a helyedben egy jó állapotú használtat a méretben, ami megfelel a fő elvárásaimnak, s utána itt-ott módosítgatnék, ha szükséges.

 

btw, nekem eddig jó választásnak tunik mindkét kecském, egyedül az egyiknek az elejével probléma, hogy annyira pattog-merev, hogy borzadály. Végső elkeseredésemben a hülye G3as küllőzés és 31.6-os "batárkormány" duóra fogom az egészet :D

 

Ja, még valami: amit fent leírtam, egyáltalán nem biztos, csak jelenlegi "tudásommal" így látom, szerencsére a fórumon szinte csak nálam tapasztaltabbak-rutinosabbak vannak, így ha nagyon nagy hülyeséget írok le, az ki lesz javítva :) Szóval, megbízhatsz az itteni közösségben (ezt megint csak így látom.. )


Vejne módosította - 2014. július 19. - 19:30


#8413
Bergmann

Bergmann

    fórumtag

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás
  • LocationBaranya

uh baszki ez nagyon pöpec :D holnap meg is mérem magam :D

kezd beindulni a szekér :D

 

mit ajánlotok vegyek egyben egy használtat vagy alkatrészenként vegyem meg és állítsam össze?



#8414
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás

Próbáld ki :

http://www.competiti...culatorBike.jsp

 

tehát akkor melyik jön előbb, megnézem a hozzám tartozó méretet és ahhoz keresek vázat, vagy amikor kinézek magamnak egy bringát, a geometriája alapján eldöntöm, hogy jó e nekem abban a méretben?

 

esetleg a továbbfejlődésem érdekében lehet kapni könyvötleteket, hogy ne csak ilyen virtuális módon informálódjak? :D



#8415
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás

Sziasztok! Régen jártam erre.

 

Ultegra 6700-ről upgradelek 6800-ra. Véletlenül két pár Ultegra ST-6800 (11 seb) fékváltókart rendeltem, még nem vettem át, ha valakit érdekel keressen privben, jóval a magyar bolti ár alatt.

 

AVE: arról a kazettaátalakításról nagyon köszönném ha megosztanád a tudnivalókat. Nekem WH-6700 kerekeim vannak, az sem fogad 11-es fogsort.

Tervezem átalakítani, hasonlóan ehhez de kevésbé gány módon. De ha kazetta átfaragással is megoldható, akkor lehet arra mozdulnék. 

 

Magyar utak, gumi témában: pár hete megyek ultremo zx tubeless gummákkal, defektvédő tejjel. Felrakni nem volt egyszerű, de megérte. Alacsonyabb nyomáson, komfortosabban lehet haladni, mert ugye felütéses defekt nem lehetséges. Jól tapad, szuper. Ma a Papp réti ratyi erdei úton látványosan érezhető volt a különbség a korábbi 7-7.5 barra fújt belsős felálláshoz képest. Tehát kifejezetten tudom ajánlani a magyar utakra. Súlyra viszont nem könnyebb mint egy versenykülső, könnyített belsővel. Bár ha hozzávesszük, hogy (bátrabbaknak) nem  kell pumpát cipelni, akkor máris megvan a súlyelőny.


andersen módosította - 2014. július 19. - 18:35


#8416
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás

Wiggle valoban draga alapbol, de sokkal nagyobb a keszletuk, mint barki masnak, es van ami csak ott van, pl. amit en keresek.

http://www.wiggle.co...ois-cream-soft/

 

De ha valaki tud mashol, olcsobban, az irja meg batran. :)

Én ezt használom, de sz@rt sem ér:

http://www.wiggle.co...-chamois-cream/

Helyettük ezt kellene kipróbálnod:

http://www.drkelen.h...-sport-ice.html

olcsóbb és hatékonyabb. 


Ridley Noah Fast 


#8417
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Én nem kaptam hozzá recés alátétet,pedig gyári dobozban érkezett,asszem ehhez nem jár. De most jónak tűnik.Egyébként hol lehet szerezni hozzá illő alátétet?mert eddig sehol nem láttam külön ://

Hmmm, elnezest, tenyleg nem szerepel ez az alkatresz a kisebb fekszetteknel.  Nem tudom miert, meg az 6600-as Ultegran sincs.

 

Ez a Shimano kodja:  Y-870 08100  ( http://si.shimano.co...-7800-2249A.pdf )



#8418
smokk

smokk

    vendég

  • fórumtag
  • 61 hozzászólás

smokk,

Hasznaltad a reces alatetet?     En egyszer kihagytam, hogy jaj, ne izelje ossze a karbon vazon a festest.   Hamar belattam, hogy ez az alatet nem egy haszontalan alkatresz.

Én nem kaptam hozzá recés alátétet,pedig gyári dobozban érkezett,asszem ehhez nem jár. De most jónak tűnik.Egyébként hol lehet szerezni hozzá illő alátétet?mert eddig sehol nem láttam külön ://


smokk módosította - 2014. július 19. - 14:14


#8419
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Vejne, igen, itt a ket forgaspont szimmetrikus vegre.   Szett csere volt, szoval nincs gond a kar/fektest passzolassal.

 

Wiggle valoban draga alapbol, de sokkal nagyobb a keszletuk, mint barki masnak, es van ami csak ott van, pl. amit en keresek.

http://www.wiggle.co...ois-cream-soft/

 

De ha valaki tud mashol, olcsobban, az irja meg batran. :)


  • Vejne kedveli ezt

#8420
Bergmann

Bergmann

    fórumtag

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás
  • LocationBaranya

Vízszintes felsőcsőhossz, fejcsőhossz, ez a kettő már nagyon beszédes. Figyelembe vennék még csőszögeket, tengelytávot-láncvillahosszt is, de csak azért, mert a későbbi használhatóságot azért befolyásolja (ie.: kormányzás idegessége, sárvédőfelfogatás, etc.)

 

Utóbbi pontért elnézést, de britektől mindig megkapja egy-egy német vagy olasz masina, hogy mennyire "elcseszett" geometriája van, mert első sárvédővel beleérne a cipőorr. :D Bár nem tudom, azt hogy sikerül nekik, tegnap meg ma is sárvédővel mentem (tegnap hát.. "kissé" eláztam, pedig olyan szép idő volt, aztán egy 30 perces zuhatag..) és a "nagyonmeredek" klasszik olasz acélváznál sem ért bele a cipőorr a sárvédőbe. 

 

Lehet, hogy mégis csak tudnak valamit az olaszok, meg az őket sokszor másoló németek :D

 

Revomagon voltak jó cikkecskék a beállításról-választásról, s úgy rémlik, Pécsett elég nagy kultúrája van az outizásnak. :) :)

 

http://apro.bikemag....g-l242110.html#

 

hogy ez mennyivel szebb állapotú, mint az enyém.. -.-' Oké, nem ugyanaz a típus, de úgy rémlik, méretre kb. ugyanazt tudja. Ráadásul PIROS szóval igazi feltűnő jelenség, tekintetmágnes.. :D

 

remélem ha valóban nagy kultúrája van felénk előbb-utóbb lesz bátor jelentkező aki mentorommá válhat :D

 

szerintem a legegyszerűbb az lesz, ha valamelyik nap bemegyek egy üzletbe és leméretem magam, mmint van ilyen ugye? :D hogy bemegyek az üzletbe és megmondják milyen bicajok illenek hozzám.

 

következő kérdésem, ha használtn akarok venni bicajt amit később fejleszteni illetve saját képemre akarok alakítani, akkor mi az aminek a legjobb minőségűnek kell lennie? logikus az lenne, hogy a váz, hiszen az a legnagyobb méretű illetve a legjelentősebb része a kerékpárnak. arra szeretnék kilyukadni, hogy ha akarok venni használtan akkor a vázat nézzem meg leginkább? :) vagy van vmi fontossági sorrend?