Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#8101
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
egyébként kérdések, a g3 centrirozhatoságárol.. megoldhato, hogy jo legyen? vagy bizzam jobb boltra (zozoba és regina..) . netán egy mezei bolt is megbirkozik vele?

másik, mintha az uj campag ultra narrow láncpk pont 5.9 mm szélesek lennének.. sramüal v shimanoval helyettesithetö a gyári campag lánc?

a félváltokar sérulései közul a testen lévo karcokat csiszolással lehet egyengetni, vagy hulyeség?

a fékkar rész simán polirozhato is akár ;-)

váltotarto ful hajlását mégnem láttam, de most épp nem isvagyok olyan helyzetben ;-)

ave, szerintem nagyon szép lett a bandázsolás, nekem is vennem kell majd frisset, de semmiképp sem bht01est fogok. :-(

#8102
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts

mindrn fprumtársnak több eszet és jozanságot a szezonrs.. az érzelmeknek nincs helye a bringán..

 

Részvétem. :(


  • Vejne likes this

#8103
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 posts

teljesen nem ide vág, de szomoruan vettem ma tudomasul, hogy s szezonnak vége.. kulcscsontom törtem egy buta balesetben ma edzéstöl hazamenet, már szintr otthon...

eleve szerencsétlenul indultam, mert otthonrol elindulva két perc után felrobbant a belsöm.. még nyoéc baron edzettem vele ötven kmt az elmulz napokban, de nyolc félre fujva robbant. nyolcat elbir ez a ölanet x belso, többet nem.

a láncpm kuka, de mindegy, a bukásban a csodás g3 kerékbe oriási nyolcas lett, remélem, cenzrirozhato. a váltoksr és válto sérult meg a bandázs.

a bal vállam tropa, bal vesém bevérzett.. szezon lezárva...

miattam vissza kellett mondani egy utazást, amiért az iroda nem fog kárzéritést fizrtni.. 220k érték...

a legrosszabb, h egy otthoni zördulés és konfliktus miatt voltsm ideges, emistt siettem haza vezekelni és a nézeteltérést simitani, s hajtottam be ods, ahova nem kellett volna... hiába állt az autos, nem vett észre hogy mentrm el elötte, s elindult. kb harminchatnál estem el, a sisakom szétment.. :-(

azt hiszem ez a msgyar egeszseguggyel s utszssi irodak feltételeivel drága murira sikerult láncot meg venni kell.. zslán hátso kerrket v kerékszettet is... a válto remélem jol vsn, a ful meg nem hajlott el tslán...

holnap kulcscsontmutet, most telorol vigéckedés..

mindrn fprumtársnak több eszet és jozanságot a szezonrs.. az érzelmeknek nincs helye a bringán..

jobbulást Vejne.


  • Vejne likes this

#8104
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
teljesen nem ide vág, de szomoruan vettem ma tudomasul, hogy s szezonnak vége.. kulcscsontom törtem egy buta balesetben ma edzéstöl hazamenet, már szintr otthon...

eleve szerencsétlenul indultam, mert otthonrol elindulva két perc után felrobbant a belsöm.. még nyoéc baron edzettem vele ötven kmt az elmulz napokban, de nyolc félre fujva robbant. nyolcat elbir ez a ölanet x belso, többet nem.

a láncpm kuka, de mindegy, a bukásban a csodás g3 kerékbe oriási nyolcas lett, remélem, cenzrirozhato. a váltoksr és válto sérult meg a bandázs.

a bal vállam tropa, bal vesém bevérzett.. szezon lezárva...

miattam vissza kellett mondani egy utazást, amiért az iroda nem fog kárzéritést fizrtni.. 220k érték...

a legrosszabb, h egy otthoni zördulés és konfliktus miatt voltsm ideges, emistt siettem haza vezekelni és a nézeteltérést simitani, s hajtottam be ods, ahova nem kellett volna... hiába állt az autos, nem vett észre hogy mentrm el elötte, s elindult. kb harminchatnál estem el, a sisakom szétment.. :-(

azt hiszem ez a msgyar egeszseguggyel s utszssi irodak feltételeivel drága murira sikerult láncot meg venni kell.. zslán hátso kerrket v kerékszettet is... a válto remélem jol vsn, a ful meg nem hajlott el tslán...

holnap kulcscsontmutet, most telorol vigéckedés..

mindrn fprumtársnak több eszet és jozanságot a szezonrs.. az érzelmeknek nincs helye a bringán..
  • donciccio likes this

#8105
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

A lancvillaba?  A lancvilla a lanc ket aga (felso, also) kozott van, hogy tud a lanc belerni?

Amugy milyen vaz ez?   Ha van, mutass mar egy fotot errol a reszmer, mert erdekelne.  Nemigen lehet feltenni akkor junior kazettat sem, gondolom.

 

En azt neztem, hogy az agytesthez akkor sem kellett volna nyulni, ha 2mm-vel akartam volna beljebb tolni a kazettat, csak nagyobb atmeroben is kellett volna par tizedet esztergalni a harmas hordozon.

A felnire felfuzott agyat nem lehet befogni esztergaba, szoval az agybol eleg maceras pontosan levenni.



#8106
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

http://velo.hu/uj-bo...campagnolo.html Gyilkos értékek. A fűzött kerekeim 1749 grammosak és ezekhez a Bora-khoz képest "ólmozottak"


  • donciccio likes this

#8107
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 posts

Nem akadtam ki :)

Az világos, hogy a 3 dolog helyett elég lett volna 2 (szabadonfutót nem is kellett volna piszkálni), de az valószínű, hogy az agytestből az 1-1.5 mm lecsiszolás nem volt megúszható az én vázam esetén. Ha nem ült a kazetta elég mélyen akkor kónuszon a lánc beleért a láncvillába, mikor meglett hogy 2mm-el beljebb ült végre a szabadonfutón a kazetta akkor meg rászorult az agytestre összerakás után...az hogy te az 1.5 mm kiesztergálással megúsztad a dolgod inkább szerencse szerintem, mint tipikus.

Neki is le kellett venni az agytestből (WH-7900), mondjuk elég gusztustalan kivitelezés:

http://benmanson.com.../7900_to_11.htm

 

 

Nekem nagyon bejön amúgy a 11-es Ultegra, a 5700/6700 mix után. A váltás sokkal határozottabb, semmi nyúlósság  mégis kisebb erővel működik.

Valószínű a DA polimer bowdeneknek is köszönhető. 

A hajtómű maradt a régi 10-es Ultegra 6750, ennek semmi hátrányát nem érzem,pedig a fogak formája kicsit változott a 11-es hajtóműveken (csak esztétikai kérdés, hogy színben így nem passzol össze a váltó és a hajtómű :) ) Azonkívül persze mindent ki kelletz cserélni a megváltozott bowdenhúzási arányok miatt (h. váltó. e. váltó, lánc fogsor, fkvkar, bowdenezés). A fékeim nem Shimanók, maradtak egyenlőre.

 

 

 

 

 

andersen: Nem kell kiakadni, de vegulis 3 dologhoz nyultal egy helyett, nem?

Most ugyanugy kell majd faragni neked is a kovetkezo kazettakbol is.      De egyebkent ez miert lenne gond?  10 mp befogni egy egyszergaba, 5' megcsinalni.

 

 

12-27 egyebkent megoldhato, ha nem is tokeletes, de nagyon is hasznalhato modon.

27-24-21 a 10-es 12-27-bol, 19,18,17,16,15,14,13,12  pedig mind kulonallo, mindegy, hogy 10-esbol, vagy 11-esbol, csak a kozolo legyen 11-es.  Az aljan persze 11sp-s 13-as, es 12-es zaro.

Igen, a 27-24-21 nem lesz tokeletes, de ket kozolorol beszelunk, ez 0.34mm elteres.    A 21-es oldalon lehet picit leszedni a harmas egysegbol, es ugy megoldhato, hogy a 21 kicsit tul kozel legyen, a 27 meg kicsit tul messze, de igy is tokeletesen fog valtani.

 

De szvsz ez nem eri meg, tul sokbol lehet megepiteni.   Meg vegulis orulok, hogy 27 helyett 28 van a hegymaszos kazettan. Hamar homar. :)


Edited by andersen, 2014. August 13. - 22:03.


#8108
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

>(és az is törésre hajlamos állítólag a karbon kazettatest miatt).

Mar valtozott a szegecseles, szerintem ez a problema a multe.

Egyebkent az Ultegra fogaskoszorun is karbon a kettes egyseg.



#8109
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

andersen: Nem kell kiakadni, de vegulis 3 dologhoz nyultal egy helyett, nem?

Most ugyanugy kell majd faragni neked is a kovetkezo kazettakbol is.      De egyebkent ez miert lenne gond?  10 mp befogni egy egyszergaba, 5' megcsinalni.

 

 

12-27 egyebkent megoldhato, ha nem is tokeletes, de nagyon is hasznalhato modon.

27-24-21 a 10-es 12-27-bol, 19,18,17,16,15,14,13,12  pedig mind kulonallo, mindegy, hogy 10-esbol, vagy 11-esbol, csak a kozolo legyen 11-es.  Az aljan persze 11sp-s 13-as, es 12-es zaro.

Igen, a 27-24-21 nem lesz tokeletes, de ket kozolorol beszelunk, ez 0.34mm elteres.    A 21-es oldalon lehet picit leszedni a harmas egysegbol, es ugy megoldhato, hogy a 21 kicsit tul kozel legyen, a 27 meg kicsit tul messze, de igy is tokeletesen fog valtani.

 

De szvsz ez nem eri meg, tul sokbol lehet megepiteni.   Meg vegulis orulok, hogy 27 helyett 28 van a hegymaszos kazettan. Hamar homar. :)

 



#8110
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 posts

Arra majd gondolj, hogy túl sok sár nem fog oda férni, de arra jó, h az esőt ne csapja fel. 

Nekem ilyen van bevált: http://www.sks-germa...LADE LONG BLACK


  • Vejne likes this

#8111
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts

Köszi, igazad van, ősszel megpróbálkozom vele.

 

Arra majd gondolj, hogy túl sok sár nem fog oda férni, de arra jó, h az esőt ne csapja fel. 



#8112
P3000

P3000

    fórumtag

  • fórumtag
  • 71 posts

Egy metei pálcás sárhányó anyaga 2mm vastag, ha van, szóval simán elférhet. Lemezből lehetne vékonyabb is, de az nehezebb is.

Köszi, igazad van, ősszel megpróbálkozom vele.



#8113
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 posts

Még valami a Shimano 11 seb kapcsán. 

12-27-et használtam a 10-es rendszerben (CS-5700). 12-27 egyáltalán nincs a 11 fokozatban, 12-28 is csak Dura Ace aranyáron (és az is törésre hajlamos állítólag a karbon kazettatest miatt).

 

Nálam a megoldás: Ultegra 11-28 (CS-6800), majd 12-es (záró) 16-as DA fogaskerék jó áron a bayről.

Így előáll a  12-13-14-15-16-17-19-21-23-25-28 a DA-hoz képest féláron.

 

16-os:

http://www.ebay.com/itm/161317699762

 

12-es:

http://www.ebay.com/itm/161317441537

 

Még úton van a cucc, ha összeraktam dobok egy postot róla.

 

Számomra a tökéletes a 10-es 12-27 lett volna kiegészítve a 18-as fokszámú kerékkel (12-13-14-15-16-17-18-19-21-24-27) de ezt már tényleg nem lehet összelegozni Shimanóból...  


Edited by andersen, 2014. August 13. - 14:26.

  • Vejne likes this

#8114
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 posts

Nem néztem be semmit. Sajnos az WH-6700 szabadonfutójának hornyolásának lezárása eltér a DA kerekekétől, innen a szívás.

 

WH-6700:

http://www.sjscycles...05-IMG29189.jpg

 

WH-7800:

http://cdn.mos.biker...bgu8-700-80.jpg

 

WH-7900:

http://www.sjscycles...06-IMG29203.jpg

 

 

Úgy akartam megoldani (ellentétben a Te megoldásoddal), hogy ne kelljen a kazettához hozzányúlni, hogy később egyszerűbb legyen cserélni. Ezért esztergáltattam le a kis bütyök ütközőket a szabadonfutóról egészen a kör alakú záró peremig. Utána jött a szívás: nem lehetett betolni peremig a kazettát, mert szabadonfutó "árkai" ívelten lekeredve érnek véget, nem derékszögben, mint a DA esetén. Ezért kellett a kazettát is becsiszolni.

 Utána meg ahogy összeraktam rászorul az agyra a szabadonfutó abból is le kellet csiszolni.

 

Kicsit azért korrigálom amit írtam, az esztergálás nem lett volna feltétlen szükséges, hiszen azt a kazetta becsiszolása kiválthatja. 

 



#8115
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Elvileg errol irok is cikket, bar amilyen keves idom van ra, nem tudom mikorra.



#8116
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Valamit nagyon beneztel, mert eleg a 25-23-21-bol esztergalni 1.5mm-t...

10576027_1513120052254450_561370402_n.jp

10449157_1445372515745904_1553245057_n.j



#8117
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 posts
10 sebis ultegra (WH-6700) kerék 11-re alakítás tapasztalatok:
 
Sikerült, prímán  működik, de elég nagy szívás volt. Utólag azt mondom egyszerűbb lett volna eladni és venni egy pár WH-6800-at.
Ezekre mind szükség volt:
 
1. Szabadonfutó leszerelése, felfekvő/ütköző bütykök leesztergálása a gyűrűig (mert a 11-es fogsor 1.8mm-el szélesebb)
2. Fogsor belső felfekvő felület dremellel 45 fokban becsiszolni (hogy ütközésig, a gyűrűig be lehessen tolni)
3. Agytestből kb 2mm flexxel leszedni (hogy ne érjen össze a fogsorral)
 
Szóval csak annak ajánlom aki jelentős türelemmel és esztergályos ismerőssel, dremellel, flexszel és önbizalommal rendelkezik. Gondolom ez a Dura Ace (WH-7900) kerékre is igaz, ránézésre nagyon hasonló...


#8118
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

A bandazsolas szemet egy melo nekem, mert ritkan vagyok vele elegedett, szoval jo sokszor tekerem le/fel, mire kesz lesz.

BBB BHT-01 bandazs, de ez meg a regi fajta, amirol lejott a ragasztocsik.


  • Vejne likes this

#8119
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 posts

szép bandázsolás :) Milyen fajtájú?

 

Egyébként van egy nagyon jó hajlítású kormány apróban, amit nézegettem:

 

http://apro.bikemag....cm-l244064.html  azt hiszem, elhozom hétvégén. Ez fvk-hoz nagyon kényelmes.

 

pont ezért lesz szükségem szűkítőre vagy stucnira. Ha nem jönne össze, jó lesz a coralhoz, azon a BBB kicsit úgyis mély. 

 

Bár egy ismerős szerint hülyeség az alu 26-os kormány, nem fogom kényelmesebbnek érezni, mint a sima OS-t. :) De hát, kisebb csőátmérő kevesebb anyagból.. Valamire csak jó.

az os jóval merevebb,erőteljes sprinteknél észrevenni.nekem ez a tapasztalatom.



#8120
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

@jackbacsi87: Ebbol az anyagbol jobbat nemigen lehet kihozni.    Joval elorebb lesz a fekvaltokarod, mint nekem volt.   Szoval, hacsak nem rovid a vazad, rovid stucni kell, vagy ki leszel nyulva...

szép bandázsolás :) Milyen fajtájú?

 

Egyébként van egy nagyon jó hajlítású kormány apróban, amit nézegettem:

 

http://apro.bikemag....cm-l244064.html  azt hiszem, elhozom hétvégén. Ez fvk-hoz nagyon kényelmes.

 

pont ezért lesz szükségem szűkítőre vagy stucnira. Ha nem jönne össze, jó lesz a coralhoz, azon a BBB kicsit úgyis mély. 

 

Bár egy ismerős szerint hülyeség az alu 26-os kormány, nem fogom kényelmesebbnek érezni, mint a sima OS-t. :) De hát, kisebb csőátmérő kevesebb anyagból.. Valamire csak jó.


Edited by Vejne, 2014. August 13. - 05:57.