Nagyon nagy szívességet kérnék egy fórumtárstól.
Vélemény, tapasztalat, ismerősök tapasztalatai, mendemondák, legendák, etc.
Szingó. Peremes szingó. Peremes köpenyek.
Azért kérdezem, mert egyes kereskedőktől régi szingós felniket sokszor szép állapotban fillérekért lehet szerezni. A continentalnak, vittoriának is van olcsó szingója. De egy haver nagyon ajánlotta a peremes szingókat, a csehektől. Mondá', ha kipróbálnám, párban szlájmilötyivel tud adni, szerinte nagyon jó választás-döntés.
Gondolom, slime-al egy defekt esetén azért haza tudok vergődni, súlynyereség pont nem nagyon lenne (a 80-90 gramm körüli butilbelső-220g köpeny párosítás még könnyebb is, mint a Tufó olcsó CT gumijai..).
Vagy, megérheti akár egy általános használatra fűzött szingós kerékszett is, olcsó szingókkal (Pl. Continental Giro, esetleg Vittoria Rally..)?
Defektet országúton hát. Nem kaptam a Corallal két év alatt egyszer sem. A triestinán 3-szor, de azokkal a f... Open Corsa KS gumikkal nem csodálom (mekkora baromnak kellett lennem, hogy megvegyem őket? még, ha csak 17 euró körül is voltak tavaly...) Értelemszerűen "training tubbies" fronton gondolkozok, nem ultrakönnyű, sérülékeny hímestojásokon. 
Köszönet a segítségért. 
szingó: nekem volt verseny kerekem is,és edző kerekem is szingós. versenyre tökéletes,de edzésre nem hinném,h ez a legjobb választás. nekem is azért lett szingós edző kerekem a téli bringámhoz,mert 300 ft/db áron tudtam felnit venni akkor. csehszlovák bayer felnik voltak,és vlmi alap vittoria gumit sikerült szerezni hozzá. ezeket a szingókat még lehetett javítani a varrásos módszerrel. már nem ajánlanám senkinek. akkor untam meg,amikor egy téli edzésről hazafelé ledefekteltem,és nem tudtam,csak nagyon nehezen levarázsolni a pálmatexel felragasztott gumikat. mikor sikerült,akkor nagyon messzire hajítottam el a gumit. a mostani szingó ragasztó szalagokat nem ismerem. talán azokkal javul vlmit a felhelyezés,leszedés,de erről tényleg nem tudok semmit. szóval macerás. edzésre,és főleg télire nem ajánlom senkinek. legalább 3 db kell belőle: 2 a kerekeken,1 meg pótguminak. a menet tulajdonságai sokkal jobbak,mint a külsős,belsős rendszernek,de sztem nem érdemes kísérletezni vele.
peremes szingó (tufo): itt legalább a ragasztós mutatványt el lehet felejteni. éppen ezért szerettem,de azért költséges is. ebből is 3 kell 1 bringához. a belevaló trutyival nekem nincs jó tapasztalatom: többszöri kísérletre sikerült csak kijavítanom vele a defektet. a megelőző trutyiban meg végképp nem hiszek. abban a hamis hitben indulsz el tekerni,h benne van,és nem lehet gond. de lesz. hidegben nem tudom mennyire működik pl. a tufo javító ragacsa jó lehet,de sztem csak otthon,nyugodt körülmények közt érdemes vele foglalkozni. kevésbé macerás,mint a szingó,de az út szélén ennek sem állnék neki javítani. főleg hidegben. a gumicsere az viszont nagyon gyorsan megvan. az talán gyorsabb,mint a belsőcsere. emiatt viszont jó.
külsős,belsős rendszer: ezt sztem mindenki tudja. kevésbé komfortos,de könnyű javítani. minden bringaboltban van hozzá belső,esetleg külső is,ha használhatatlanná szakadna. a belsőt ragasztani is lehet,de sztem ezt sem az út mellett kell elvégezni. emiatt nem értem azokat,akik csak ragacsot visznek. mellesleg a belsőkből több is elfér,még akár a nyereg alatt is. a másik kettőnél max 1 db fér el a nyereg alatt. én úgy gondolkodom,h nem biztos csak egy defektet szedek össze,így nálam 2 db belső van mindig. ezek mindig gyáriak,nem ragasztottak. gondolom,érthető miért.
néhány hónapja szemezgettem megint a tufo-val,mert jó áron volt. aztán letettem róla,mert tudom,h egyből 3 db kéne belőle,és úgy már nem érné meg. a belő nélküli rendszerekről nem tudok nyilatkozni. na kb ennyi. remélem segít dönteni.