Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#7681
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

értem én, hogy vannak spéci alkatrészek, de általában ezek (és paramétereik) ismertek és az aftermarket cuccok is követik a spéci méretezést. nem hiszem, hogy bárki pl1 1/8-os stucnit eröltetett rá egy 1 1/4-es nyakra. :)

ezek messzire vezetnek pl azért ne vágjam méretre a villámat mert egy későbbi stucnicsere miatt szükség lehet alsó távtartóra. na neeee



#7682
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,262 posts

Annyi alapja van, hogy nem jó minden stucnival, van pár kikönnyített darab, ami túlságosan kis felületen fogja a nyakat.

 

valami ilyesmi jellegű dologra gondoltam, csak részletezettebben. thx!


Edited by Kisherceg, 2014. October 07. - 11:08.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#7683
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

ez rettentő érdekes. a legjobban a kompatibilitási kérdések feszegetése tetszik. csak a vele adott márkájúval (treknél gondolom bontrager) azonos stucni jó, a "gagyi" fsa nem. nagyon kíváncsi lennék, ténylegesen van-e bármi alapja a dolognak, azon kívül, hogy a saját cuccukat promótálják és hárítják a felelősséget. persze, mindkettő érthető, de mégis... :)

Annyi alapja van, hogy nem jó minden stucnival, van pár kikönnyített darab, ami túlságosan kis felületen fogja a nyakat.



A sebesség mindent megold.

 


#7684
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,262 posts

a Colnago-nál létező dolog,h bizonyos alkatrészek a vázakhoz nem kompatibilisek máséval. úgy tudom a kormány csapágynál jelenleg is van vlmi ilyesmi. meg nekem a C40-es vázamnál,a nyeregcső bilincs tök más méretű volt,mint ami szokott lenni általában.  

 

értem én, hogy vannak spéci alkatrészek, de általában ezek (és paramétereik) ismertek és az aftermarket cuccok is követik a spéci méretezést. nem hiszem, hogy bárki pl1 1/8-os stucnit eröltetett rá egy 1 1/4-es nyakra. :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#7685
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,459 posts

ez rettentő érdekes. a legjobban a kompatibilitási kérdések feszegetése tetszik. csak a vele adott márkájúval (treknél gondolom bontrager) azonos stucni jó, a "gagyi" fsa nem. nagyon kíváncsi lennék, ténylegesen van-e bármi alapja a dolognak, azon kívül, hogy a saját cuccukat promótálják és hárítják a felelősséget. persze, mindkettő érthető, de mégis... :)

a Colnago-nál létező dolog,h bizonyos alkatrészek a vázakhoz nem kompatibilisek máséval. úgy tudom a kormány csapágynál jelenleg is van vlmi ilyesmi. meg nekem a C40-es vázamnál,a nyeregcső bilincs tök más méretű volt,mint ami szokott lenni általában.  


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#7686
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

ez rettentő érdekes. a legjobban a kompatibilitási kérdések feszegetése tetszik. csak a vele adott márkájúval (treknél gondolom bontrager) azonos stucni jó, a "gagyi" fsa nem. nagyon kíváncsi lennék, ténylegesen van-e bármi alapja a dolognak, azon kívül, hogy a saját cuccukat promótálják és hárítják a felelősséget. persze, mindkettő érthető, de mégis... :)

http://bit.ly/1t0SE0v emiatt (is) szopó a helyzetük. Valószínűleg Hincapie lefejelné azt, aki ilyesmivel fárasztaná: "Mondtuk Georgie, hogy 2mm spacer a stucni alá!"


Edited by vittore30, 2014. October 07. - 09:55.


#7687
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,262 posts

ez rettentő érdekes. a legjobban a kompatibilitási kérdések feszegetése tetszik. csak a vele adott márkájúval (treknél gondolom bontrager) azonos stucni jó, a "gagyi" fsa nem. nagyon kíváncsi lennék, ténylegesen van-e bármi alapja a dolognak, azon kívül, hogy a saját cuccukat promótálják és hárítják a felelősséget. persze, mindkettő érthető, de mégis... :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#7688
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

http://velonews.comp...-bicycle_121417

 

Érdekes, nem csak a Trektől olvasható, láttam már FSA stucni instrukciók közt is: a lényeg, karbon villanyak esetén nem csak a stucni felett, de alá is javasolt minimum egy 5mm-s távtartó. Nem tudom, mennyire közismert és annyira nem hiszek benne. Ti használtok távtartót a stucni és a fejcsapágy között?



#7689
robko66

robko66

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,317 posts

http://www.probikeki...rtReverse=false

 

Micsleny Lítion 2 vagy Vittória Zaffiro.

 

Én is gondolkodtam rajta,mrt az egyik bicajra tavasszal szükség lesz gumírozásra. A Lithion2-őt nagoyn dicsérik ebben a kategóriában.

 

ha két szettet veszel, már ingyen hozza mo-ra. 

Lition 2 szemezgettem pont :) Már csak valami occo kerékszetett kell kukáznom.



#7690
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Sziasztok! 10k/szett környékén ajánlanátok valami jó gummancsot télre-tavaszra?!

http://www.probikeki...rtReverse=false

 

Micsleny Lítion 2 vagy Vittória Zaffiro.

 

Én is gondolkodtam rajta,mrt az egyik bicajra tavasszal szükség lesz gumírozásra. A Lithion2-őt nagoyn dicsérik ebben a kategóriában.

 

ha két szettet veszel, már ingyen hozza mo-ra. 


Edited by Vejne, 2014. October 06. - 18:33.


#7691
robko66

robko66

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,317 posts

Sziasztok! 10k/szett környékén ajánlanátok valami jó gummancsot télre-tavaszra?!


  • Vejne likes this

#7692
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
blpöp alpina 2-1.7 darabja 65 ft. nekem meg 2mmes csun nuan van végig. egyébként simán ujrafuzném, de nem ezekkel a kullökkel ;-)

#7693
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,459 posts

nem rossz. de hosszu távon nem birnám térddel, bokával. meg nem szeretek sietni ;-)

donciccio, tavaly hallottam valakitöl a bowdenkenést, s nem értettem.. kompressziomentes bowdenház teflonos betéttel, erös rozsdamentes bowden, és hibátlan marad a váltás .. a kenés csak mocsokmágnessé teszi.

az agy jo ötlet, bár szivem szwrint a kereket is cserélném, v legalább a felnit, kullöket. az elsö mintha kicsit tojásos lenne, s a hátso is szépen kileng. idén pedig volt centrirozva többször is... a khamsin szvsz erösebb, strapabirobb, az elsöhöz még nem kellett nyulni, a hátsobol meg a baleset utáb kellett kivenni egy 88ast, de az két perc volt.

az uj khamszin jo.áron van, szerintem rámwgy a nyolcas sor is, és sulyra sem vészes campag rotorral.

csak esztétikailag kompromittált szegény, bunronda.

a küllő újrahasznosítható. :) nekem használtakkal lett átfűzve a kerekeim. alpina 2-1,7-2-ről,dt 2-1,5-2-re. az alpina új volt,a dt nem. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#7694
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
nem rossz. de hosszu távon nem birnám térddel, bokával. meg nem szeretek sietni ;-)

donciccio, tavaly hallottam valakitöl a bowdenkenést, s nem értettem.. kompressziomentes bowdenház teflonos betéttel, erös rozsdamentes bowden, és hibátlan marad a váltás .. a kenés csak mocsokmágnessé teszi.

az agy jo ötlet, bár szivem szwrint a kereket is cserélném, v legalább a felnit, kullöket. az elsö mintha kicsit tojásos lenne, s a hátso is szépen kileng. idén pedig volt centrirozva többször is... a khamsin szvsz erösebb, strapabirobb, az elsöhöz még nem kellett nyulni, a hátsobol meg a baleset utáb kellett kivenni egy 88ast, de az két perc volt.

az uj khamszin jo.áron van, szerintem rámwgy a nyolcas sor is, és sulyra sem vészes campag rotorral.

csak esztétikailag kompromittált szegény, bunronda.

#7695
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Lejtő, hátszél kivételével maximum csak az időfutammenők és bénák hajtják ezt az áttételt versenyen kívül.

Jo, 53x12, de ez akkora kulonbseg lenne?   Meg egyebkent is, ez emelkedon.

http://www.strava.co...ities/193872974



#7696
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

...

 52-11-el max lejtőzést tudok elképelni.. 

Lejtő, hátszél kivételével maximum csak az időfutammenők és bénák hajtják ezt az áttételt versenyen kívül.



A sebesség mindent megold.

 


#7697
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,459 posts

:) Hmmm, majd meglátom, nekem mennyit fog elmenni. Nem fenyeget "túlhajtásveszély", amíg a Korál majd' 4000km-t ment csak május közepe óta, addig a wilier szerintem úgy cirka 1500-2000 körül lehet idén. 

 

Ami kérdéses nálam: év végi nagygenerál a Coralra ráfér.

 

centrírozás elöl-hátul, lánccsere, sorcsere, gumicsere, váltókar-mechanika csere (fenntartom, hogy a hüvelykgomb kitöréses esésben sérülhetett a körgyűrű, mert azóta rosszalkodik felsőbb fokozatokban..), van komplett új bowdenszettem is (bár szerintem az felesleges, a mostani bowdenekben úgy 5500 km lehet, ráér 1 év múlva cserélni).

 

Az agyakhoz érdemes-e a hozzányúlni? Tavaly júliusban volt karbantartva, igazából megy hideg-meleg-eső-por körülmények közt is, de se a forgása, se a hangja nem mutatja, hogy nagy baj lenne vele. Nagyon kicsi ellenállással forog, nincs holtjátéka-mozgása, és elég hangos a szabadonfutó is. Érdemes azért "mindenképp" megnézni és átnyálazni, ha már a sor úgyis cserélődik? : )

 

Majd 2. éves "szülinapján" mehet a servizioba, az kb. a sajátommal esik egybe. A hajtókart lehet, felpolíroztatom, szerintem 5-6száz forintból megcsinálják a csillagot, s sajnos ráfér (ki is volt az a hülye, aki hidegzsíroldót fújt rá? na ki? azóta foltos-helyenként nyersalu, valahol fényes fekete, valahol mattfekete, valahol kávébarna :) ) Sima tükörpolír meg rá egy kis fémvédő paszta.

 

Érdekes amúgy, hogy pár napja írta egy srác, hogy ő 52-13-al melegít, és utána 52-11-el edz az országútiján. Ez megint felveti bennem, hogy krva gyenge vagyok, bár év végén a balesetből-kulcscsonttörésből felépülve KAJÁVAL MEGTÁMOGATVA már tudtam menni elég szép áttétekkel is.. :Dde 53-15 jó volt 45-50 közé, 52-11-el max lejtőzést tudok elképelni.. 

sztem a bovden cserét se hagyd ki,és a kerék agyak zsírzása is elég fontos lenne. amikor sokat mentem,én havonta szétszedtem az agyakat. megtisztítottam,bezsíroztam őket. a bandázs alatt futó váltóbovdeneket,meg minimum évente érdemes cserélni. itt sajna nem elég,ha csak a huzalt cseréled,a házat is kell,mert abból nem lehet kiszedni a koszt. olajozni sem jó,mert csak összeszedi a szmötyit. a fékbovden más tészta. a régi vázamon alig cseréltem. nem befolyásolt semmit. mondjuk 2-3 évente cseréltem.   


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#7698
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,459 posts

a record lánc mellett szól sok érv: https://www.bike-com...hains/10-Speed/ pl hogy pár eur-al drágább az alsóbb kategóriánál

igen. alig drágább a többinél.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#7699
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

lánc: 10-es record. csak ez,v végszükség esetén vlmi alsóbb kategóriás campa lánc. inkább maradnék a recordnál. nem sznobizmus,csupán a tartóssága miatt.

gumi: az ok. vittoria rubino pro van most is fent. az jó lesz most is.

sor: ez is szigorúan campa. veloce volt eddig is,most is az lesz. eddig 3 láncot bírt ki,sztem elég meggyőző.

 

a kompozittal csak annyi bajom van,h hidegben,és esetleg dzsuvában lenne használva. a hideg ezeknek a mű akármiknek nem hiszem,h jót tesz. ha a sós,saras szmötyi meg rámegy ezekre,akkor az felgyorsítja a kopását. aztán lehet,h rosszul gondolom. 

 

a bandázs meg még nem eldöntött kérdés. lehet,h marad a mostani. ezzel is jól néz ki.

a record lánc mellett szól sok érv: https://www.bike-com...hains/10-Speed/ pl hogy pár eur-al drágább az alsóbb kategóriánál



#7700
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

:) Hmmm, majd meglátom, nekem mennyit fog elmenni. Nem fenyeget "túlhajtásveszély", amíg a Korál majd' 4000km-t ment csak május közepe óta, addig a wilier szerintem úgy cirka 1500-2000 körül lehet idén. 

 

Ami kérdéses nálam: év végi nagygenerál a Coralra ráfér.

 

centrírozás elöl-hátul, lánccsere, sorcsere, gumicsere, váltókar-mechanika csere (fenntartom, hogy a hüvelykgomb kitöréses esésben sérülhetett a körgyűrű, mert azóta rosszalkodik felsőbb fokozatokban..), van komplett új bowdenszettem is (bár szerintem az felesleges, a mostani bowdenekben úgy 5500 km lehet, ráér 1 év múlva cserélni).

 

Az agyakhoz érdemes-e a hozzányúlni? Tavaly júliusban volt karbantartva, igazából megy hideg-meleg-eső-por körülmények közt is, de se a forgása, se a hangja nem mutatja, hogy nagy baj lenne vele. Nagyon kicsi ellenállással forog, nincs holtjátéka-mozgása, és elég hangos a szabadonfutó is. Érdemes azért "mindenképp" megnézni és átnyálazni, ha már a sor úgyis cserélődik? : )

 

Majd 2. éves "szülinapján" mehet a servizioba, az kb. a sajátommal esik egybe. A hajtókart lehet, felpolíroztatom, szerintem 5-6száz forintból megcsinálják a csillagot, s sajnos ráfér (ki is volt az a hülye, aki hidegzsíroldót fújt rá? na ki? azóta foltos-helyenként nyersalu, valahol fényes fekete, valahol mattfekete, valahol kávébarna :) ) Sima tükörpolír meg rá egy kis fémvédő paszta.

 

Érdekes amúgy, hogy pár napja írta egy srác, hogy ő 52-13-al melegít, és utána 52-11-el edz az országútiján. Ez megint felveti bennem, hogy krva gyenge vagyok, bár év végén a balesetből-kulcscsonttörésből felépülve KAJÁVAL MEGTÁMOGATVA már tudtam menni elég szép áttétekkel is.. :Dde 53-15 jó volt 45-50 közé, 52-11-el max lejtőzést tudok elképelni.. 


Edited by Vejne, 2014. October 06. - 11:23.