Ha valakit erdekel Decathlonban 60-70%-kal van learazva a sajat ISO porjuk. Isostar 3490, a sajatjuk 490!
Persze az ize (lime) az nem olyan jo, de igazabol csak ma fogom tesztelni. Van 2 masik izben is narancs, meg valami elvetemult kek gyumolcs.
Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#7001
Írta 2015. január 16. - 14:07
- torma99 kedveli ezt
#7002
Írta 2015. január 16. - 10:39
segítség a bringák beállításához: http://data.hu/get/8...an_Chris_Bu.pdf angol tudás előny. ![]()
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#7003
Írta 2015. január 15. - 19:16
Hát szégyellem magam, de mégis az lehetett a gond, hogy túl ELÖL ültem
Ahogy elindultam a módosított beállításokkal (+a kormányt is beállítottam), nem volt jó. A kezem kevésbé zsibbadt, viszont a tricepszem annál inkább dolgozott, nyomtam el magam a kormánytól, mert ugyanúgy csúsztam rá. Állítgattam a nyerget, mégis vissza teljesen előre, majd emeltem az orrát, hiszen éreztem, hogy csúszok előre rajta, már arra is gondoltam, lehet az anatómiám a hibás, és nincs az ülőgumóimon egy egyenes felület (vagy csak ezzel a nyereggel nem kompatibilis az alfelem). Aztán elvesztve a türelmem gondoltam egyet, minden mindegy alapon jócskán hátratoltam a nyerget (egyúttal vízszintesre állítva). Hát nem sokkal jobb lett?!
Most akkor az a kérdés, fordíthatom-e vissza a stucnit?
Csomót mentem alsó fogásban. Vagy egyelőre szokjam ezt a beállítást? Azért hosszútávon még nem tudom milyen lesz.
(Milyen jó is volt a Bianchi, azzal többet mentem alsó fogásban, mint fvk-t fogva...)
Ja és irányítani nagyon fura (rossz) volt így a bringát...
sztem egyenlőre használd így. a fokozatosság elvét megtartanám. a későbbiekben 4-5 hetente lejjebb rakhatod a kormányt. mondjuk nem kell feltétlen annyira lent lennie,mint az eredeti beállítás. az,h annyira mélyen fogsz,még nem biztos,h hatékony is. pl ha megnézed Indurain bringáját,akkor láthatod,h nem volt túlzottan leengedve a kormánya. pedig neki elég hosszú végtagjai vannak. ha az időfutam pozícióját nézed meg,akkor meg elég feltűnő,h mennyire magasan volt a válla a többiekhez képest. pl Boardman beállítása tök más volt.
ha lehet,akkor a mostani beállításról is jó lenne egy kép. ![]()
donciccio módosította - 2015. január 15. - 19:17
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#7004
Írta 2015. január 15. - 17:29
#7005
Írta 2015. január 15. - 17:06
Hát szégyellem magam, de mégis az lehetett a gond, hogy túl ELÖL ültem ![]()
Ahogy elindultam a módosított beállításokkal (+a kormányt is beállítottam), nem volt jó. A kezem kevésbé zsibbadt, viszont a tricepszem annál inkább dolgozott, nyomtam el magam a kormánytól, mert ugyanúgy csúsztam rá. Állítgattam a nyerget, mégis vissza teljesen előre, majd emeltem az orrát, hiszen éreztem, hogy csúszok előre rajta, már arra is gondoltam, lehet az anatómiám a hibás, és nincs az ülőgumóimon egy egyenes felület (vagy csak ezzel a nyereggel nem kompatibilis az alfelem). Aztán elvesztve a türelmem gondoltam egyet, minden mindegy alapon jócskán hátratoltam a nyerget (egyúttal vízszintesre állítva). Hát nem sokkal jobb lett?!
Most akkor az a kérdés, fordíthatom-e vissza a stucnit?
Csomót mentem alsó fogásban. Vagy egyelőre szokjam ezt a beállítást? Azért hosszútávon még nem tudom milyen lesz.
(Milyen jó is volt a Bianchi, azzal többet mentem alsó fogásban, mint fvk-t fogva...)
Ja és irányítani nagyon fura (rossz) volt így a bringát...
ivancso.isti módosította - 2015. január 15. - 17:08
#7006
Írta 2015. január 15. - 15:07
Az az igazság, erre nem emlékszem, mert nem jegyeztem fel anno. Jóval később egyszer elvittem tőlük kipróbálásra egy SMP nyerget, akkor emlékszem, hogy volt egy ilyen teszt, hogy rá kellett ülni egy cuccra amiben ottmaradt az ülőcsontok nyoma, de nem bírom feleleveníteni, a BG-n is volt-e már ilyen. Mindenesetre ezt a nyerget még a Bianchival vettem (utána raktam át az Orbeára), és nem emlékszem hogy mondták volna, hogy le kéne cserélnem...
Egyébként 2013 tavaszán, miután megvettem az Orbeát, a Kínok Kínja előtt együtt melegítettünk Bacsek Zolival, aki akkor látott először a bringán, és az első megjegyzése volt, hogy milyen hátul ülök. Mondjuk az Orbea naplójában látom, hogy pár nappal a verseny után toltam csak előre teljesen a nyerget... Meg kijjebb is húztam akkor. Aztán pár hét után kicseréltem az ISM-re, és pár hónapig azzal használtam
De úgy látom a naplóban, azzal is sokat szívtam, azt is folyton állítgattam.
#7007
Írta 2015. január 15. - 14:48
BG-n sajnos adatokat nem kaptam, csak bringaállítást. Viszont feljegyeztem a Bianchi naplójába, milyen változtatások történtek akkor:
- nyereg kijjebb
- stucni negatívba+hézagoló felülre
- fvk-ok feljebb, kormány alul vízszintesebb
- stopli beállítás+ bal oldalra betét a cipőbe is+a stopli alá
(Ezeket a betéteket az új, Mavic cipőmben már nem használom. Vagyis először megpróbáltam, de nem volt jó, ezért inkább kivettem.)
Most az ajánlásaiddal 53 cm és 72,5 cm. Gurulok vele kicsit délután, kipróbálom.
Más lesz, amit majd szokni kell. A nyeregszélességre akkor nem mondtak semmit? Mert a többség azért pár cm-t tud csúszkálni a nyergen kényelmesen, persze egy pozíció van amikor tökéletesen be tudsz ülni.
A sebesség mindent megold.
#7008
Írta 2015. január 15. - 14:25
Valahol biztos rajta van, lehet belül, de kép alapján 6fokos lehet.
Amit már írtak, told hátrébb a nyerget fél - egy cm-t (lehet két lépésben is), a hátratolás növeli a virtuális nyeregmagasságot, max fél cm-rel húzd kijjebb a csövet, a stucni egyelőre maradjon így, aztán ha később magasnak érzed akkor ki lehet venni azt a távtartót, a visszafordítás két cm-t számítana. A kormányt állítsd be. Adatokat nem kaptál, amikor pár éve voltál a bg fiten?
BG-n sajnos adatokat nem kaptam, csak bringaállítást. Viszont feljegyeztem a Bianchi naplójába, milyen változtatások történtek akkor:
- nyereg kijjebb
- stucni negatívba+hézagoló felülre
- fvk-ok feljebb, kormány alul vízszintesebb
- stopli beállítás+ bal oldalra betét a cipőbe is+a stopli alá
(Ezeket a betéteket az új, Mavic cipőmben már nem használom. Vagyis először megpróbáltam, de nem volt jó, ezért inkább kivettem.)
Most az ajánlásaiddal 53 cm és 72,5 cm. Gurulok vele kicsit délután, kipróbálom.
#7009
Írta 2015. január 15. - 14:17
segít vagy árt? méretek
belső lábhossz 83 (csontig hatoló élmény)
nyeregmagasság: 73,4
nyeregorr - kormányközép 54
nyeregmagasság mínusz kormánymagasság = 7,5
"csontig hatoló élmény"
Megmértem én is újra, ha nagyon felnyomom a könyvet a lábaim között, akkor nekem is bőven 83 cm. Nem tudtam, mennyire kell felnyomni, így lehet a 81 cm amit korábban írtam, túl kevés volt...
#7010
Írta 2015. január 15. - 13:41
segít vagy árt? méretek
belső lábhossz 83 (csontig hatoló élmény)
nyeregmagasság: 73,4
nyeregorr - kormányközép 54
nyeregmagasság mínusz kormánymagasság = 7,5
- donciccio kedveli ezt
#7011
Írta 2015. január 15. - 13:26
Nem akarok feleslegesen beleszólni, kapsz elég tanácsot így is, de a nyeregorr-középcsapi távolság 4-4,5 cm nagyon rövid. Ez konkrétan TT pozíció, sőt! Tudtommal az UCI-nek erre vonatkozóan van egy 5 centis szabálya: ennél közelebb nem lehet a nyereg orra a középcsapi tengelyének vonalához és ezért terjedtek el a gyárilag levágott orrú nyergek TT-n. A szabály ugyan minden méretű bringa esetén 5 cm-t mond - tehát egy szar szabály, de ettől függetlenül - ha nem vagy extrém kicsi vagy nincsenek extrém test arányaid (gondolom nincsenek) akkor valami itt nincs rendben. A vázak ülőcsövének 72-74 fokos szöge sem véletlenül ennyi, normál testarányokhoz mezőnybringán ez éppen megfelelő, hacsak nincs nagyon hátrahajló nyeregcsöved (2 centi feletti eltolással)
Vannak bike-fit appok telóra, itt pl. olvastam róla, igaz fizetős, cserébe 1 fotó és megmondja a tutit (vagy nem) :-)
Van kivétel az alacsony bringásoknak, speciális szabály vonatkozik rá, külön kell engedélyeztetni.
Nem tudom, csak annyi van rairva, hogy 110 mm ill. max 5 Nm
Valahol biztos rajta van, lehet belül, de kép alapján 6fokos lehet.
Amit már írtak, told hátrébb a nyerget fél - egy cm-t (lehet két lépésben is), a hátratolás növeli a virtuális nyeregmagasságot, max fél cm-rel húzd kijjebb a csövet, a stucni egyelőre maradjon így, aztán ha később magasnak érzed akkor ki lehet venni azt a távtartót, a visszafordítás két cm-t számítana. A kormányt állítsd be. Adatokat nem kaptál, amikor pár éve voltál a bg fiten?
A sebesség mindent megold.
#7012
Írta 2015. január 15. - 13:05
#7013
Írta 2015. január 15. - 13:05
Nyeregorr-középcsapágy: kb. 4-4,5 cm
Nyeregorr-kormány felsőcső közepe: kb. 51-51,5 cm vízszintesen mérve (ha rézsútosan a kormányhoz érintem, 52 cm)
A kormány teteje most már csak olyan 8,5 cm-rel van lejjebb a nyeregnél (de lehet, hogy a nyerget mégis picit feljebb fogom állítani - az lehet, hogy túl magasan ültem, de az elmúlt napokban lehet a beljebb tolást is túlzásba vittem. Ez majd tekerés közben kiderül - a sarokpróba alapján jó így...)
Nyeregmagasság most 72 cm a középcsapágy közepétől.
Nem akarok feleslegesen beleszólni, kapsz elég tanácsot így is, de a nyeregorr-középcsapi távolság 4-4,5 cm nagyon rövid. Ez konkrétan TT pozíció, sőt! Tudtommal az UCI-nek erre vonatkozóan van egy 5 centis szabálya: ennél közelebb nem lehet a nyereg orra a középcsapi tengelyének vonalához és ezért terjedtek el a gyárilag levágott orrú nyergek TT-n. A szabály ugyan minden méretű bringa esetén 5 cm-t mond - tehát egy szar szabály, de ettől függetlenül - ha nem vagy extrém kicsi vagy nincsenek extrém test arányaid (gondolom nincsenek) akkor valami itt nincs rendben. A vázak ülőcsövének 72-74 fokos szöge sem véletlenül ennyi, normál testarányokhoz mezőnybringán ez éppen megfelelő, hacsak nincs nagyon hátrahajló nyeregcsöved (2 centi feletti eltolással)
Vannak bike-fit appok telóra, itt pl. olvastam róla, igaz fizetős, cserébe 1 fotó és megmondja a tutit (vagy nem) :-)
http://www.bikeradar...rtphones-43354/
#7014
Írta 2015. január 15. - 12:56
Nyeregorr-középcsapágy: kb. 4-4,5 cm
Nyeregorr-kormány felsőcső közepe: kb. 51-51,5 cm vízszintesen mérve (ha rézsútosan a kormányhoz érintem, 52 cm)
A kormány teteje most már csak olyan 8,5 cm-rel van lejjebb a nyeregnél (de lehet, hogy a nyerget mégis picit feljebb fogom állítani - az lehet, hogy túl magasan ültem, de az elmúlt napokban lehet a beljebb tolást is túlzásba vittem. Ez majd tekerés közben kiderül - a sarokpróba alapján jó így...)
Nyeregmagasság most 72 cm a középcsapágy közepétől.
Hány fokos a stucni, 6-7?
A sebesség mindent megold.
#7015
Írta 2015. január 15. - 12:46
nem szeretnék venni kompakt hajtást,de azért elgondolkoztam azon,h ha kéne vennem egyet,akkor az milyen lenne. szem előtt tartva a költségeket is. nézegettem a régebbi campa katalógusokat,és észrevettem,h 2005-2006 között volt a recordnak,és a chorusnak is 50/36-os kompakt hajtása. hogy miért is ez a variáció tetszett meg? 2 oka is van. 1.: nem kellene másik középrész. 2.: első váltó sem kellene másik,mert ezt a fogszám különbséget még el tudja kezelni.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#7016
Írta 2015. január 15. - 12:41
sztem még mindig nagyon előre van tolva a nyerged. azért írtam azt az 5 cm-t,mert nekem is ennyi,és én alacsonyabb vagyok nálad.
a kormány mélysége már jó.
rézsútosan kell mérni a kormány-nyereg távolságot. az 52 cm lehet,h kicsit rövid. nálam 52,5 mm körül van. mondjuk ez nem jelent túl sokat. nálam magasabban van a kormány.
alakul ez,mint púpos gyerek a prés alatt.
Apukám szavajárása volt ez régen
Csak ő gyerMekkel mondta mindig.
De a púpos gyerek esztétikailag is szebb lesz a préselés után, a bringám viszont elcsúfult ![]()
Mindenesetre ha a kényelem és hatékonyság kárpótol, akkor kénytelen leszek megszokni.
Lehet, hogy te nem ülsz ennyire hátul a nyergen, tényleg lehet az is a baj, hogy a nyergem is túl keskeny, ezért nem tudok előrébb ülni rajta. Bár gondolom a legtöbb nyereg olyan, hogy csak egy helyen jó ülni rajta.
#7017
Írta 2015. január 15. - 12:35
Nyeregorr-középcsapágy: kb. 4-4,5 cm
Nyeregorr-kormány felsőcső közepe: kb. 51-51,5 cm vízszintesen mérve (ha rézsútosan a kormányhoz érintem, 52 cm)
A kormány teteje most már csak olyan 8,5 cm-rel van lejjebb a nyeregnél (de lehet, hogy a nyerget mégis picit feljebb fogom állítani - az lehet, hogy túl magasan ültem, de az elmúlt napokban lehet a beljebb tolást is túlzásba vittem. Ez majd tekerés közben kiderül - a sarokpróba alapján jó így...)
Nyeregmagasság most 72 cm a középcsapágy közepétől.
sztem még mindig nagyon előre van tolva a nyerged. azért írtam azt az 5 cm-t,mert nekem is ennyi,és én alacsonyabb vagyok nálad.
a kormány mélysége már jó.
rézsútosan kell mérni a kormány-nyereg távolságot. az 52 cm lehet,h kicsit rövid. nálam 52,5 mm körül van. mondjuk ez nem jelent túl sokat. nálam magasabban van a kormány.
alakul ez,mint púpos gyerek a prés alatt. ![]()
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#7018
Írta 2015. január 15. - 11:58
Úristen, mit csináltál!
Kezdjük a számokkal. A nyereg orra mennyivel van hátrébb, mint a középcsapágy közepe? A nyereg orra mennyire van a kormány közepétől? Mennyivel van lejjebb a kormányod teteje, mint a nyereg. Nyeregmagasságot a nyereg közepén szoktunk mérni.
Nyeregorr-középcsapágy: kb. 4-4,5 cm
Nyeregorr-kormány felsőcső közepe: kb. 51-51,5 cm vízszintesen mérve (ha rézsútosan a kormányhoz érintem, 52 cm)
A kormány teteje most már csak olyan 8,5 cm-rel van lejjebb a nyeregnél (de lehet, hogy a nyerget mégis picit feljebb fogom állítani - az lehet, hogy túl magasan ültem, de az elmúlt napokban lehet a beljebb tolást is túlzásba vittem. Ez majd tekerés közben kiderül - a sarokpróba alapján jó így...)
Nyeregmagasság most 72 cm a középcsapágy közepétől.
- donciccio kedveli ezt
#7019
Írta 2015. január 15. - 08:34
kicsit most más téma: Aszód,és Gyöngyös között a 3-as út mennyire járható bringával? rendőrökre,és merci táblákra gondolok első körben. meg esetleg,h mennyi bringaút van arra.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#7020
Írta 2015. január 15. - 06:52
Isti: hátranyúlás nélküli nyeregcsövet az MTB-szekcióban érdemes keresni, főleg, ha a delfin 31.6-ost fogad (sok lesz a 30.9-es, de most nagy sláger a "shimit")
Donnak muszáj vagyok dobni egy köszipacsit, mert tavaly látta, hogy néz ki a bringám, megmondta, hogy kell egy hosszabb stucni, egy más nyeregcső. Igaza volt. : )
egy sima olcsóbb alu modellel kipróbálhatod, s ha bejön, mehetne a krabon.
- donciccio kedveli ezt

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére





