Mi tud ropogni egy menetesben ami az Ahead-esben nem?
Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#5621
Írta 2015. május 03. - 19:33
#5622
Írta 2015. május 03. - 18:25
Off: bever a mennykő, másfél hete takarítottam száraz zsírtalanra a villanyakat&stucniszárat&diót, megszűnt a ropogás, erre napi használat és egy kis megázás után ma ismét elkezdte.
Boldoguljon meg a menetes kormánycsapágyrendszer kitalálója. Valakinek valami forrása colos hosszú nyakas villára?
Vagy vegyek valami rövid nyakút, és Máriusz?
#5623
Írta 2015. május 03. - 17:50
Endomondóval tekerek, mellkaspánttal. Viszonylag tekergetek (idén 1445km). Nem tudom edzés-e ahogy csinálom, mert elindulok, és végig ami kifér. Ez egy 100km-en így néz ki:
Avg. Heart Rate 144
Max. Heart Rate 164
(öregember vagyok 47év, térdműtétekkel, asztmával)
Az asztmán is segít egy megfelelő étrend. Meg az ízületi nyűgökön is.
Újjászületni nem fogsz jó étrendtől, de lényegesen jobban fogod Magad érezni, s enyhülni fognak a betegséged tünetei ![]()
#5624
Írta 2015. május 03. - 15:50
Szerintem erre ne gyűjtögess, inkább eddzél többet vagy költsd a pénzt minőségi ételre vagy pulzusmérőre, többet számít a teljesítményben.
Endomondóval tekerek, mellkaspánttal. Viszonylag tekergetek (idén 1445km). Nem tudom edzés-e ahogy csinálom, mert elindulok, és végig ami kifér. Ez egy 100km-en így néz ki:
Avg. Heart Rate 144
Max. Heart Rate 164
(öregember vagyok 47év, térdműtétekkel, asztmával)
Biztos?
#5625
Írta 2015. május 03. - 15:30
gaboca1; verti
Köszi! Akkor lehet a cél egy könnyebb kónuszos. Gyűjtögetek idén pénzt, és jövőre belevágok. Egy alkalommal a mtb-vel eláztam és furcsa hangokat adott a kerék. Szétkaptam, kitisztogattam, újrazsíroztam összeszereltem, és csodás lett. Állítólag azok érzékenyek a vízre.
Szerintem erre ne gyűjtögess, inkább eddzél többet vagy költsd a pénzt minőségi ételre vagy pulzusmérőre, többet számít a teljesítményben.
- newbiker, ivancso.isti és SerpaPerec kedveli ezt
A sebesség mindent megold.
#5626
Írta 2015. május 03. - 15:07
gaboca1; verti
Köszi! Akkor lehet a cél egy könnyebb kónuszos. Gyűjtögetek idén pénzt, és jövőre belevágok. Egy alkalommal a mtb-vel eláztam és furcsa hangokat adott a kerék. Szétkaptam, kitisztogattam, újrazsíroztam összeszereltem, és csodás lett. Állítólag azok érzékenyek a vízre.
Biztos?
#5627
Írta 2015. május 03. - 14:43
A kónuszos csapágy sokkal erősebb. Ferde hatásvonalú csapágy, sokkal jobban bírja az axiális terhelést mint a sima mélyhornyú golyóscsapágy. Nagyobbak a golyók benne. Mindenki az iparis csapágyak bűvöletében él. Ez egy elnevezés, nem pedig azt jelenti, hogy ez ipari a kónuszos meg olcsó háztartási. Egy sima mélyhornyú golyóscsapágy amit kínában ontanak a gépek fillérekért. Azért teszik a kerékbe ezeket, mert olcsóbb a gyártása a csapágynak, agynak. Valamint felhasználóbarátabb, mert rátépi a user a gyorszárat és megy vele. Nem kell hozzá ész. A kónuszos agyhoz szerszám kell, hogy beállítsad, gyakorlat (amit hamar elsajátíthatsz). Cserébe karbantartható, elnyűhetetlen....
#5628
Írta 2015. május 03. - 14:41
Vicc-ölés volt. Persze, hogy nem gondolkoznék cserén, ha egy komoly shimano keréken gurulnék. Az 501 alap, könnyű nem túl nagy ráfordítással jobbra cserélni, de értelmét csak akkor látom, ha érezhető lenne a különbség. A 2009-es merida tfs500-omon 475ös alivio agyas kerék volt, de egy 15-16kg-os cangánál szinte mindegy volt.
Egy Ultegrát simán éreznél, 1664 g a megadott súlya, a mostani kerekednek 2093g az már lényeges különbség, én még emlékszem az érzésre amikor elkészült a Ultegra tricolor 600-as aggyal fűzött kerekem k.b. 20 éve, a világból kigurult, fülig ért a szám olyan simán ment, és ezt a mai napig is tudja! Az iparis csapágyak a gyártók egyszerűbb ipari méretű szerelhetősége miatt terjedtek el, amúgy egy jó kónuszos sokkal jobb, nézd meg a linken amit beraktál, a Fulcrum Zero-ban is az van.
Egy Szezont ment Sram X9-es montis agyamnál már hallom a zúgását, nincs újra kenés, be állítási lehetőség, új csapágyat kell venni, és ez ,,jó" a fogyasztói társadalomnak.
#5629
Írta 2015. május 03. - 14:36
mért javítható jobban az "iparis" ?
Állítólag ki lehet cserélni a csapányat. Bár én nem hiszek el mindent. ![]()
Biztos?
#5630
Írta 2015. május 03. - 14:29
Köszi, páran mondták csak ezt a legtöbben Trabant-Meci hasonlattal élnek az iparis felé. Nyilván ha már cserélni kellene a javíthatóság az ipari felé hajtana. Amikor megvettem a bTwint, akkor páran aggodva kérdezték a súlyom, (gyorsan le is dobtam 2 hó alatt 10kilót) mert hogy mondták kevesebbet bír a nem egyenletesen elosztott küllős kerék.
mért javítható jobban az "iparis" ?
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#5631
Írta 2015. május 03. - 12:48
Egy berágott és egy tökéletesen futó csapágy között is csak tized wattok vannak. Tehát nincs mérhető különbség a két rendszer között. Aki érez valamit, az vagy csak placebo vagy szar maga az agy.
A linkeden 2:1-es van.
Köszi, páran mondták csak ezt a legtöbben Trabant-Meci hasonlattal élnek az iparis felé. Nyilván ha már cserélni kellene a javíthatóság az ipari felé hajtana. Amikor megvettem a bTwint, akkor páran aggodva kérdezték a súlyom, (gyorsan le is dobtam 2 hó alatt 10kilót) mert hogy mondták kevesebbet bír a nem egyenletesen elosztott küllős kerék.
xotom módosította - 2015. május 03. - 12:51
Biztos?
#5632
Írta 2015. május 03. - 12:40
Ez most valami beugrató kérdés...?
Dura-Ace, Ultegra, ... és utána a többi.
Vicc-ölés volt. Persze, hogy nem gondolkoznék cserén, ha egy komoly shimano keréken gurulnék. Az 501 alap, könnyű nem túl nagy ráfordítással jobbra cserélni, de értelmét csak akkor látom, ha érezhető lenne a különbség. A 2009-es merida tfs500-omon 475ös alivio agyas kerék volt, de egy 15-16kg-os cangánál szinte mindegy volt.
Biztos?
#5633
Írta 2015. május 03. - 11:45
De az legalább óccsó.Ja, muszáj leszek bedobni még egy mentőötletet..
Köpenyek. Pl. ha el akarnám rontani a legjobb kerékszettet, rátennék egy pár drautos Zafirrot jó Deestone belsőkkel.
Kényelmetlen lesz, rázós, tapadni sem fog, és leglaább még súlyt is hozzáad
#5634
Írta 2015. május 03. - 11:41
Ja, muszáj leszek bedobni még egy mentőötletet..
Köpenyek. Pl. ha el akarnám rontani a legjobb kerékszettet, rátennék egy pár drautos Zafirrot jó Deestone belsőkkel.
Kényelmetlen lesz, rázós, tapadni sem fog, és leglaább még súlyt is hozzáad ![]()
#5635
Írta 2015. május 03. - 10:56
Ha ilyen lenne, a cangán és nem 501-es, akkor nem gondolkodnék a cserén. Az 501-es jobb mint ez az ultugra?
Ez most valami beugrató kérdés...?
Dura-Ace, Ultegra, ... és utána a többi.
#5636
Írta 2015. május 03. - 10:41
Nem mindegy milyen kónuszosról beszélünk, Shimanonál ebben is vannak különbségek, egy ilyen Ultegrában más minőségűek a kónuszok, golyók, golyópályák az agyban mint egy egyszerűbb kerékszettjükben.
Ha ilyen lenne, a cangán és nem 501-es, akkor nem gondolkodnék a cserén. Az 501-es jobb mint ez az ultugra? ![]()
Biztos?
#5637
Írta 2015. május 03. - 10:40
Egy berágott és egy tökéletesen futó csapágy között is csak tized wattok vannak. Tehát nincs mérhető különbség a két rendszer között. Aki érez valamit, az vagy csak placebo vagy szar maga az agy.
A linkeden 2:1-es van.
Izé. Ezt az oldalt szerintem nem tartják karban, eddig mindig csak úgy tudtam vásárolni, hogy megkérdeztem, tudnak-e szerezni, és tudtak. : )
#5638
Írta 2015. május 03. - 10:38
Köszi. Úgy hallottam, hogy az R5-ös súlyosabb, mint a gyártó által megadott. Kicsit rémisztő a Vento ezzel a küllő kiosztásal, hogy nem olyan egyenletes mint a R5é. Amit érdekelt a kónusz vs ipari. Közel azonos súlynál érezni-e különbséget?
Nem mindegy milyen kónuszosról beszélünk, Shimanonál ebben is vannak különbségek, egy ilyen Ultegrában más minőségűek a kónuszok, golyók, golyópályák az agyban mint egy egyszerűbb kerékszettjükben.
https://www.bike-com...radsatz-p35755/
#5639
Írta 2015. május 03. - 10:32
Köszi. Úgy hallottam, hogy az R5-ös súlyosabb, mint a gyártó által megadott. Kicsit rémisztő a Vento ezzel a küllő kiosztásal, hogy nem olyan egyenletes mint a R5é. Amit érdekelt a kónusz vs ipari. Közel azonos súlynál érezni-e különbséget?
Egy berágott és egy tökéletesen futó csapágy között is csak tized wattok vannak. Tehát nincs mérhető különbség a két rendszer között. Aki érez valamit, az vagy csak placebo vagy szar maga az agy.
Mi? Milyen küllőkiosztás? Sima 20 küllő hátul 1:1 arányban fűzve..
A linkeden 2:1-es van.
MJani01 módosította - 2015. május 03. - 10:33
- Vejne kedveli ezt
A sebesség mindent megold.
#5640
Írta 2015. május 03. - 10:21
Köszi. Úgy hallottam, hogy az R5-ös súlyosabb, mint a gyártó által megadott. Kicsit rémisztő a Vento ezzel a küllő kiosztásal, hogy nem olyan egyenletes mint a R5é. Amit érdekelt a kónusz vs ipari. Közel azonos súlynál érezni-e különbséget?
Már ezzel is ijesztgettek a súlyra vonatkozóan : http://apro.bikemag....ot-l275787.html
Gyorsan fogyasztottam is.
Biztos?

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére







