Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34355 replies to this topic

#5601
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,368 posts

Most nézegettem, hogy a sorom úgy cirka 1700 km után úgy néz ki, mintha 17ezret futott volna. Tudnak a michnél gyártani.

 

Annyi előnye van a vajpuha lánckeréknek,hogy nem fogja bevágni a rotort. Amúgy sem egészséges ez a 8-as lánckeréksor a 11-es rotoron, de remélem, nem lesz gond majd a levétellel.

 

Ami esetleg sanszos lehet így szezon közepén, hogy még kitoldjam egy 18-as lánckerékkel, hogy 13-14-15-16-17-18-19-21 legyen a felállás. 

 

és itt az oka annak, hogy mi a Miche egyetlen előnye.. Mert se nem olcsó, se nem jó, ellenben lehet variálni. :)

 

Ha sh rotoros kerékszettem lenne, ugyan a 8-as sh-sram-sunrace sorokat szépen vinné a váltásom, DE nehéz lenne a számomra ideális 13-21 vagy 13-23 kombináció összeszedése.

 

Meg így később egy fékváltókar-hátsó váltó cserével tudok 10C-re állni. Igaz, ha Sh rotoros kerékszettem lenne, akkor egy FVK cserével tudnék 10S-re váltani, a hátsó váltó érintése nélkül (tkp. a régi 8-9-es campy hátsó váltók bowdenhúzása pont úgy jön ki 10-es váltókarral, hogy shimano hézagolású 10-es sorokat viszik, a campát nem. )

 

Aztán ha 10-re váltanék, a sort-láncot amúgy is cserélni kéne,de így,hogy campy rotorom van, még a hátsó váltót is kelleni fog cserélni.

 

Mert, ha ezek a 8-as miche sorok így kopnak, én többet nem invesztálok a 8-as rendszerbe...

sok a "lenne". mid van most? egy 8-as record ergopower,8-as campa váltó,és egy 9-10-11-et fogadó kereked,campa rotorral. a legegyszerűbb természetesen venni egy 10-es váltást (ergopower,első,és hátsó váltó.) én inkább máshonnan közelítenék. ugye,ha belefutsz egy olyan ergopowerba,aminek csak kevés állása van,v qs,akkor vehetsz első váltót is. viszont,ha maradna a mostani record,akkor maradhat az első váltó is. tehát,én vennék egy 10-es váltót,vlmi régebbit,és egy törött,10-es ergot. abból átpakolni azokat az alkatrészeket,amiből 10-es lesz a 8-as kar. ez nem a legegyszerűbb,de talán elég költséghatékony. mondjuk én még mindig hajlok afelé,h venned kéne egy 2. szériás váltást. vlmi daytona,centaur szintűt. lehet,h öregszem,de én már nem kevergetném a shimaot a campával. vannak működő kombinációk,de vlmi gebasz mindig beb@asz.    


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#5602
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Most nézegettem, hogy a sorom úgy cirka 1700 km után úgy néz ki, mintha 17ezret futott volna. Tudnak a michnél gyártani.

 

Annyi előnye van a vajpuha lánckeréknek,hogy nem fogja bevágni a rotort. Amúgy sem egészséges ez a 8-as lánckeréksor a 11-es rotoron, de remélem, nem lesz gond majd a levétellel.

 

Ami esetleg sanszos lehet így szezon közepén, hogy még kitoldjam egy 18-as lánckerékkel, hogy 13-14-15-16-17-18-19-21 legyen a felállás. 

 

és itt az oka annak, hogy mi a Miche egyetlen előnye.. Mert se nem olcsó, se nem jó, ellenben lehet variálni. :) 

 

Ha sh rotoros kerékszettem lenne, ugyan a 8-as sh-sram-sunrace sorokat szépen vinné a váltásom, DE nehéz lenne a számomra ideális 13-21 vagy 13-23 kombináció összeszedése.

 

Meg így később egy fékváltókar-hátsó váltó cserével tudok 10C-re állni. Igaz, ha Sh rotoros kerékszettem lenne, akkor egy FVK cserével tudnék 10S-re váltani, a hátsó váltó érintése nélkül (tkp. a régi 8-9-es campy hátsó váltók bowdenhúzása pont úgy jön ki 10-es váltókarral, hogy shimano hézagolású 10-es sorokat viszik, a campát nem. )

 

Aztán ha 10-re váltanék, a sort-láncot amúgy is cserélni kéne,de így,hogy campy rotorom van, még a hátsó váltót is kelleni fog cserélni.

 

Mert, ha ezek a 8-as miche sorok így kopnak, én többet nem invesztálok a 8-as rendszerbe...



#5603
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Itt van mindenki, aki szamit:   NAGYBAN a lenti kep jobban latszik, de nem lehet belinkelni.

CEElH2OWMAAoy-b.png


Edited by ave, 2015. May 04. - 10:21.

  • donciccio likes this

#5604
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,368 posts

nagyon sok kosz tud belemenni alulról a villába. olyan,mintha a dzsuva nem ismerné a gravitációt. :D 

 

az egy órásról egy grafikon: 11072812_1001866586499904_58850899697566

sajnos a többiek grafikonja nincs rajta. ha vlki találna egy olyat,amin fel vannak tüntetve,akkor az jobban összehasonlítható lenne.

 

 

erről az applikációról már hallottam,de nem tudtam,h már elkészült: https://play.google....orandroid&hl=hu


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#5605
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

Egy rendes záróanya így vagy úgy tömített. Ott eleve nem juthat le semmi, lentről is kizárt, hogy feljusson, pláne extra hosszú nyakkal. Az egyébként elképzelhető, hogy a kormányszár nem pontos. Nekem is van olyan kormányszáram ami 0.1 mm-el gyengébb. A Syncros érdekes módon 25.4. passzentos amilyennek egy nyeregcsőnek is lennie kell.

 

Ja igen.....a villanyak toldás SZERINTEM über-fusi, gány megoldás....hacsak nem a falon lóg a bringa dísznek...



#5606
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Ez oké....de ha jól tömített a csapágy és a záróanya, pontosan illesztett a kormányszár akkor nem ropoghat semmi...szerintem

alulról juthat be? Vagy esetleg amiatt, hogy a stucniszár és a kormánycsapágy felső csészéi közt azért van némi "hézag".?

 

Majd lövök egy fotót, hogy mire is gondolok pontosan. :) Egyébként előző két szezonban ugyanez a felállás volt, de más stucnival (ugyanilyen record, de egy kicsit rövidebb).

 

Nem tudom, hol keressem a hibát, a takarítás megszüntette a ropit, de egy kis esős használat meg a szokásos sivatagi homokviharok után ismételten előjött. :)

 

szerintem nem foglalkozom vele. 


Edited by Vejne, 2015. May 03. - 20:11.


#5607
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

Ez oké....de ha jól tömített a csapágy és a záróanya, pontosan illesztett a kormányszár akkor nem ropoghat semmi...szerintem



#5608
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,368 posts

Mi tud ropogni egy menetesben ami az Ahead-esben nem?

a villában lévő kosz. :)


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#5609
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

Mi tud ropogni egy menetesben ami az Ahead-esben nem?



#5610
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Off: bever a mennykő, másfél hete takarítottam száraz zsírtalanra a villanyakat&stucniszárat&diót, megszűnt a ropogás, erre napi használat és egy kis megázás után ma ismét elkezdte. 

 

Boldoguljon meg a menetes kormánycsapágyrendszer kitalálója. Valakinek valami forrása colos hosszú nyakas villára? :) Vagy vegyek valami rövid nyakút, és Máriusz?



#5611
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Endomondóval tekerek, mellkaspánttal. Viszonylag tekergetek (idén 1445km). Nem tudom edzés-e ahogy csinálom, mert elindulok, és végig ami kifér. Ez egy 100km-en így néz ki:

Avg. Heart Rate 144

Max. Heart Rate 164

(öregember vagyok 47év, térdműtétekkel, asztmával)

Az asztmán is segít egy megfelelő étrend. Meg az ízületi nyűgökön is.

 

Újjászületni nem fogsz jó étrendtől, de lényegesen jobban fogod Magad érezni, s enyhülni fognak a betegséged tünetei :)



#5612
xotom

xotom

    vendég

  • fórumtag
  • 26 posts

Szerintem erre ne gyűjtögess, inkább eddzél többet vagy költsd a pénzt minőségi ételre vagy pulzusmérőre, többet számít a teljesítményben.

Endomondóval tekerek, mellkaspánttal. Viszonylag tekergetek (idén 1445km). Nem tudom edzés-e ahogy csinálom, mert elindulok, és végig ami kifér. Ez egy 100km-en így néz ki:

Avg. Heart Rate 144

Max. Heart Rate 164

(öregember vagyok 47év, térdműtétekkel, asztmával)


Biztos?


#5613
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

gaboca1; verti

Köszi! Akkor lehet a cél egy könnyebb kónuszos. Gyűjtögetek idén pénzt, és jövőre belevágok. Egy alkalommal a mtb-vel eláztam és furcsa hangokat adott a kerék. Szétkaptam, kitisztogattam, újrazsíroztam összeszereltem, és csodás lett. Állítólag azok érzékenyek a vízre. 

Szerintem erre ne gyűjtögess, inkább eddzél többet vagy költsd a pénzt minőségi ételre vagy pulzusmérőre, többet számít a teljesítményben.


  • newbiker, ivancso.isti and SerpaPerec like this


A sebesség mindent megold.

 


#5614
xotom

xotom

    vendég

  • fórumtag
  • 26 posts

gaboca1; verti

Köszi! Akkor lehet a cél egy könnyebb kónuszos. Gyűjtögetek idén pénzt, és jövőre belevágok. Egy alkalommal a mtb-vel eláztam és furcsa hangokat adott a kerék. Szétkaptam, kitisztogattam, újrazsíroztam összeszereltem, és csodás lett. Állítólag azok érzékenyek a vízre. 


Biztos?


#5615
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

A kónuszos csapágy sokkal erősebb. Ferde hatásvonalú csapágy, sokkal jobban bírja az axiális terhelést mint a sima mélyhornyú golyóscsapágy. Nagyobbak a golyók benne. Mindenki az iparis csapágyak bűvöletében él. Ez egy elnevezés, nem pedig azt jelenti, hogy ez ipari a kónuszos meg olcsó háztartási. Egy sima mélyhornyú golyóscsapágy amit kínában ontanak a gépek fillérekért. Azért teszik a kerékbe ezeket, mert olcsóbb a gyártása a csapágynak, agynak. Valamint felhasználóbarátabb, mert rátépi a user a gyorszárat és megy vele. Nem kell hozzá ész. A kónuszos agyhoz szerszám kell, hogy beállítsad, gyakorlat (amit hamar elsajátíthatsz). Cserébe karbantartható, elnyűhetetlen....



#5616
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Vicc-ölés volt. Persze, hogy nem gondolkoznék cserén, ha egy komoly shimano keréken gurulnék. Az 501 alap, könnyű nem túl nagy ráfordítással jobbra cserélni, de értelmét csak akkor látom, ha érezhető lenne a különbség. A 2009-es merida tfs500-omon 475ös alivio agyas kerék volt, de egy 15-16kg-os cangánál szinte mindegy volt. 

Egy Ultegrát simán éreznél, 1664 g a megadott súlya, a mostani kerekednek 2093g az már lényeges különbség, én még emlékszem az érzésre amikor elkészült a Ultegra tricolor 600-as aggyal fűzött kerekem k.b. 20 éve, a világból kigurult, fülig ért a szám olyan simán ment, és ezt a mai napig is tudja! Az iparis csapágyak a gyártók egyszerűbb ipari méretű szerelhetősége miatt terjedtek el, amúgy egy jó kónuszos sokkal jobb, nézd meg a linken amit beraktál, a Fulcrum Zero-ban is az van.

Egy Szezont ment Sram X9-es montis agyamnál már hallom a zúgását, nincs újra kenés, be állítási lehetőség, új csapágyat kell venni, és ez ,,jó" a fogyasztói társadalomnak.



#5617
xotom

xotom

    vendég

  • fórumtag
  • 26 posts

mért javítható jobban az "iparis" ?

Állítólag ki lehet cserélni a csapányat. Bár én nem hiszek el mindent. :ph34r:


Biztos?


#5618
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,272 posts

Köszi, páran mondták csak ezt a legtöbben Trabant-Meci hasonlattal élnek az iparis felé. Nyilván ha már cserélni kellene a javíthatóság az ipari felé hajtana. Amikor megvettem a bTwint, akkor páran aggodva kérdezték a súlyom, (gyorsan le is dobtam 2 hó alatt 10kilót) mert hogy mondták kevesebbet bír a nem egyenletesen elosztott küllős kerék.

mért javítható jobban az "iparis" ?


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#5619
xotom

xotom

    vendég

  • fórumtag
  • 26 posts

Egy berágott és egy tökéletesen futó csapágy között is csak tized wattok vannak. Tehát nincs mérhető különbség a két rendszer között. Aki érez valamit, az vagy csak placebo vagy szar maga az agy.

 

A linkeden 2:1-es van.

Köszi, páran mondták csak ezt a legtöbben Trabant-Meci hasonlattal élnek az iparis felé. Nyilván ha már cserélni kellene a javíthatóság az ipari felé hajtana. Amikor megvettem a bTwint, akkor páran aggodva kérdezték a súlyom, (gyorsan le is dobtam 2 hó alatt 10kilót) mert hogy mondták kevesebbet bír a nem egyenletesen elosztott küllős kerék.


Edited by xotom, 2015. May 03. - 12:51.

Biztos?


#5620
xotom

xotom

    vendég

  • fórumtag
  • 26 posts

Ez most valami beugrató kérdés...? :P  Dura-Ace, Ultegra, ... és utána a többi.

Vicc-ölés volt. Persze, hogy nem gondolkoznék cserén, ha egy komoly shimano keréken gurulnék. Az 501 alap, könnyű nem túl nagy ráfordítással jobbra cserélni, de értelmét csak akkor látom, ha érezhető lenne a különbség. A 2009-es merida tfs500-omon 475ös alivio agyas kerék volt, de egy 15-16kg-os cangánál szinte mindegy volt. 


Biztos?