Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#5201
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Hát aminek a nevében Dura van, az általában ilyen. :) 

 

A Gommitalia meglepő! Ma kerekítette ki 3100-ra a km óra magát, mielőtt fölszereltem volna, előtte cca. 4száz km körül mehettem a gumikkal, meg a városi használatot nem mindig "rekordolom". Szóval durva közelítéssel olyan 3600 körül lehet a gumikban. És a hátsó még mindig csak nagyon minimálisan kockásodik ujjbeggyel végighúzva-tapizva. Defekt nulla, bár lyukak-vágások vannak rajt'.

 

Mivel kényelemre és tapadásra sokkal jobb, mint a Rubino Pro volt, és tavaly csak 370 körüli font-árfolyam volt, így a párjáért kiadott 10 GBP tényleg nem "kidobott pénz" a jelek szerint.

 

Oké, vehettem volna Rubino Prot kicsivel drágábban, de ezt nem bántam meg. Relatíve jól tapad-kényelmes, olcsó volt, cserébe jó ronda! Meg csirke..

 

Szerintem Open Corsát ennyi használattal már belsőig koptattam volna.. BÁr ki tudja. 7-7.5 baron használom, ha az számít bármit a kopáshoz.. (20mm). 



#5202
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

>Koptatott már el valaki Durano-t? Az enyém egyre furcsábban kopik, olyan érzésem van, hogy már a defektvédő rétegen járok

 

Hamarosan durranó lesz akkor.  :D


  • donciccio and zscs like this

#5203
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,459 posts

 

porszem a gépezetben. smile.png ritka az amikor a saját bringámon nem jövök rá egy hiba okára. a jelenség: egy olyasmi "ciripelő" hangot hallok bringázás közben,mint amikor a lánc nem fut rendesen a hátsó fogaskerekeken. mintha a nagyobb fogaskerékhez időnként hozzáérne a lánc. de nem ez okozza a hangot. ha nem tekerek,akkor is lehet hallani. tehát vlmi forgó részegységtől ered a hang. a hátsó kerék felől hallottam,így ma ezt szétszedtem. én a rotorban lévő kicsi ipar csapágyakra gondoltam,de se ott,se máshol nem találtam semmi rendellenességet. még az év elején zsíroztam újra az agyakat,és teljesen tiszta volt a kenőanyag. a rotor csapágyait is újrakentem a zsírzógombon keresztül. a bennük lévő zsír sem volt az átlagosnál koszosabb. megnéztem a küllőperemet,és a felnit is. hátha repedt,vagy ilyesmi,de ott sem találtam semmit. egy dolog volt,ami kicsit eltért a szokásostól. az alu tengely végén lévő,5-ös inbusszal kicsavarható csavar volt a kelleténél jobban meghúzva,de az is kilazult egy kicsit több erő befektetéssel. szóval ez a helyzet. majd holnap reggel megyek egy kicsit tekerni. akkor majd meglátom,hallom,h változott e vlmi. 

 

 

 

talán sikerült megtalálnom a hiba (hang,zaj) okát. egy küllő adja,vagy a felniben lévő szegecs. valahol azon a környéken lesz. smile.png

a hangok is megmondták,h nem vagyok hülye. :D 

 

először befújtam féktisztítóval a küllőanyáknál. még hangosabb lett,és nem csak egy küllőnél. aztán tegnap beolajoztam őket. megszűnt a zajongás. :)


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#5204
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Koptatott már el valaki Durano-t? Az enyém egyre furcsábban kopik, olyan érzésem van, hogy már a defektvédő rétegen járok :) és az oldalmintázat is elkezdett kopni, felül a barázdák teteje már lekopott. Más gumikat a szövetig szoktam koptatni, de ennek már autógumi profilja van. :) Meg sok guminál a defektvédelem benne van a szövetben, ebben meg elvileg a szövet fölött van.


  • donciccio likes this


A sebesség mindent megold.

 


#5205
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,459 posts

Donciccionak aluvázat meg Hondát!

 

http://bikemarkt.mtb...m-mapei-rennrad

 

Ja, 315-ös eurónál ez a héccáz elég sok..

 

Meg úccse teccik néki..

 

-aluváz

-krabon nyeregcső

-néccöges bohóckurbli kompakt áttéttel

-krabonkanalas háccsóváltó

-12-28-as lánckeréksor

-Ricsikokpit rövid stucnival és keskeny kormánnyal.

-fekete plasztik köcsögketrecek.. huhh..

 

kifejezetten halmozottan hátrányos helyzetu kerekpar!

 

szerintem úgy hajítaná a MÉH-telepre vagy Vasudvardba, hogy Orlando Bloom sem győzné ordítani, hogy 

 

 

max. a Nokon bowdenszettet fogja luwolni..

és tényleg csak a nokon okés,de az sem a kedvenc színem. :) 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#5206
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Donciccionak aluvázat meg Hondát!

 

http://bikemarkt.mtb...m-mapei-rennrad

 

Ja, 315-ös eurónál ez a héccáz elég sok..

 

Meg úccse teccik néki..

 

-aluváz

-krabon nyeregcső

-néccöges bohóckurbli kompakt áttéttel

-krabonkanalas háccsóváltó

-12-28-as lánckeréksor

-Ricsikokpit rövid stucnival és keskeny kormánnyal.

-fekete plasztik köcsögketrecek.. huhh..

 

kifejezetten halmozottan hátrányos helyzetu kerekpar!

 

szerintem úgy hajítaná a MÉH-telepre vagy Vasudvardba, hogy Orlando Bloom sem győzné ordítani, hogy 

 

 

max. a Nokon bowdenszettet fogja luwolni..


Edited by Vejne, 2015. July 01. - 07:25.


#5207
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,262 posts

http://index.hu/kere.../?cp=1#comments

 

nem egy örömhír...

 

viszont jót röhögtem, milyen durva sokáig tart ezeket a táblákat leszedni: :D

"Fontos nap a Magyarországon kerékpározó hazai és külföldi bringásoknak 1015. június 30-a: megkezdték a traktort, lovas kocsit és kerékpárt kitiltó leszerelését a 10-es útról."


Edited by Kisherceg, 2015. June 30. - 16:08.

  • Vejne likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#5208
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

hozzá a sachs agyas kerékszett,és már meglenne a bringa nagy része. :) még egy tricolor hajtómű kéne hozzá.

hüm.. amúgy érdekes ez a 8-as rendszer.. Mármint: senki sem látott még olyan Sunrace vagy BBB sort, ami 4.8mm-re lenne hézagolva, igazából 5mm mind.. Négyből három ismerősöm szerint LEHETETLEN 8-as shimano váltást 5mm-re hézagolt soron belőni, 1 szerint nincs vele gond..

 

Most kinek higgyek? :D Élőben én úgy láttam: működik..



#5209
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,459 posts

 

Donciccio: nem tudom.. nekem nem jön be :) az agszett szép, de a felnik tönkreteszik a képet :)

 

http://apro.bikemag....t-l296789.html#

 

ez árában van.. 15k fékváltókar, 8k fékszett, 5k hátsó váltó, 2k első váltó, 1.5 k bowdenakasztó.. szóval megéri így egyben!

hozzá a sachs agyas kerékszett,és már meglenne a bringa nagy része. :) még egy tricolor hajtómű kéne hozzá.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#5210
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,459 posts

 

 

Donciccio: nem tudom.. nekem nem jön be :) az agszett szép, de a felnik tönkreteszik a képet :)

 

 

élőben nagyon szép pedig a színe. én még emlékszem ezekre a felnikre. azt hiszem ezt a kerékszettet még a biker forgalmazta idehaza.  


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#5211
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

A kormanyt en lejjebb csavarnam

a szemem és aeszthétikai szempontok szerint valóban igazad van.

 

a csuklóm-könyököm-vállam másképp gondolja :)

 

Donciccio: nem tudom.. nekem nem jön be :) az agszett szép, de a felnik tönkreteszik a képet :)

 

http://apro.bikemag....t-l296789.html#

 

ez árában van.. 15k fékváltókar, 8k fékszett, 5k hátsó váltó, 2k első váltó, 1.5 k bowdenakasztó.. szóval megéri így egyben!


Edited by Vejne, 2015. June 30. - 07:12.


#5212
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,459 posts

11187315_924132870979182_781304713693795

10295040_924132877645848_603200428388385

 

szép kis gurigák. :)


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#5213
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,743 posts

talán sikerült megtalálnom a hiba (hang,zaj) okát. egy küllő adja,vagy a felniben lévő szegecs. valahol azon a környéken lesz. smile.png

Don,nekem volt olyan Mavic Open Pro felninél,hogy ahol össze van illesztve/hegesztve,ott van benn egy alu ellensúly(szelep ellen),az kezedett el mocorogni és adni kis rezgő hangot,ha megütögettem ott oldalról a kereket,szépen lehetett hallani,hogy rezeg/zörög.Úgy oldottam meg,hogy ahol van ez a ellensúly ott belülről megfurtam a felnit egy 2mm-es fúróval,a súly minkét véginél(duplánszegecselés miatt máshogy nem hozzáférhető) és pillanatragasztót nyomtam bele,azóta kussban van.


  • donciccio likes this
GT-Atee

#5214
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts
A kormanyt en lejjebb csavarnam
  • Vejne likes this

#5215
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Figyelem, aki nem szereti az unalmas hosszú frusztrálóan semmitmondó kommenteket, az most továbblép. Dontsayididntwarnya

 

Anorché, legyünk unalmasak című rovat következő felvonása: Kancsó után Korálos "bikefit".

 

Nos, a fékváltókar "bumpszli" és nyeregorr távolsága 77 cm, a stucnihossz 120mm, a felsőcsőhossz 580mm CC, nyeregvázcső 580mm CC, (BB shellbe stampelt "58" meg kifejezetten beszédes)

 

A kormány előrenyúlása 84mm, esése 144 mm, a fékváltókar-pozíció "tankönyvből másolt": fékkar alja egy vonalban a kormány alsó részének vonalával, a kormány felső része pedig a stucni vonalának meghosszabbításába esik. A kormány hajlítása "kurvarondabazdmeghányinger" (By StZs) "Ritchey Biomax". 

 

ha alsó fogásban a hajlathoz közel fogsz, kényelmes, mert a kis "hátrahajló rész" szépen kitölti a tenyered, a hagyományos ergo-anatomikus kormányhoz képest érezhetően jobb és komfortosabb fogást ad, természetesebbnek érződik.

 

a fékkar-fogás egy kényelmes támaszték, szinte trekkinges-krúzeres, azonban a kormány széles kivitelének hála nagyon stabil és jól irányítható-biztonságos érzetű.

 

Az első generációs ergopower csúcsos kialakításának hála jól tudsz támaszkodni tenyér élével, vagy pár ujjal, csúszásveszély nélkül, így rázós úton sem kell lemondanod a biztos fogásról.

 

Alsó fogásban pedig NEM vágja-nyomja a kormány az alkarod, ha jól be van állítva. A nyeregcső hátranyúlása 25mm, a nyerget igyekszem annyira hátratolni, hogy még teli seggel tudjak ülni rajta (150mm széles nyereg, nekem meg kell két hely egy átlagos buszon.. :P )

 

NB: a pici fényvisszaverős szalagot használom ált. a megfelelő stucnimagasság beállítására. Előzőleg a szalag "szorult" a fejcsapágycsésze és stucniszár közt, de abban a magasságban az alsó fogás már picit mély volt. Így pont jó, kényelmes.

 

Egyébként rájöttem, nem az én testalkatomhoz való a sekély kormány. Ez a 144 mm kb. jó, esetleg 140-135 mm-t tudnék még elképzelni, a 133mm-es syntace-t picit sekélynek érzem, a 125mm-esek meg szóba nem jöhetnek. A biomax hajlítás ugyan kényelmes, de elérhetetlen távolságba teszi a fékkart, ami iszonyatosan "biztonságos", nem árt résen lenni!.

 

A korábban "kinézett" Deda Piega kormányt minap láttam első generációs ergopowerrel, pontosan így néz ki: 

Battaglin1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

 

Ez 130mm mély, 80mm hosszú. Ellenben a Deda "shallow drop" hajlítás egy klasszikus kerek forma, 135mm mélységgel és 85mm előrenyúlással. Talán "sweet-spot" lehet? Lentebb kerülhetne a fékváltókar-fogás kb. 1cm-rel, az alsó fogás maradhatna ugyanott, s nem változna a hossz sem.

 

konkrétan ez a termék-hajlítás:

391538184_o.jpg

 

Amúgy ez már OCD.. akárhányszor kézbe veszem a Ritcheyt, mindig odáig vagyok a kényelemért, kézbe illő kialakításáért, és mégis minden nap felteszem a kérdést: nem lenne-e jobb az RHM vagy Shallow hajlítás.. :)

 

Más: a bohócgumik tök jól bírják. 3400-3500 km körül van bennük, és semmi defekt, bár, tele vannak vágásokkal&a hátsó kezd kissé laposodni. Szerintem hátul kb. 5500-6000 km után lesz cserés, szerencsére van itthon egy régebbi Conti Grand Prix Black Chilli, amit elöl használtam. :) Az pont jó lesz oda!

 

Kormányt meg muszáj leszek kipróbálni, addig úgy sem tudhatom, hogy jó-e nekem, vagy sem, amíg nincs a kezemben :)


Edited by Vejne, 2015. June 29. - 20:36.

  • ncc1701 likes this

#5216
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

talán sikerült megtalálnom a hiba (hang,zaj) okát. egy küllő adja,vagy a felniben lévő szegecs. valahol azon a környéken lesz. smile.png

biztos vmi pimpfség lesz: pl a szelepcsavar lötyög


  • donciccio likes this

#5217
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://road.cc/conte...road-bike-video

 

25.4-es nyeregcsőátmérő :) 31.6-->27.2-->25.4

 

Már várom a 24-25mm-es darabokat. :) 28mm-es guminak férőhely, bár sokan még a 30mm-es szingókat is "begyűrik". Ceruzavékony támvillák.. 

 

Még pár ilyen "húzás" és újra 26mm-es kormányokkal fogják kínálni a bringákat


  • donciccio likes this

#5218
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,459 posts

 

porszem a gépezetben. smile.png ritka az amikor a saját bringámon nem jövök rá egy hiba okára. a jelenség: egy olyasmi "ciripelő" hangot hallok bringázás közben,mint amikor a lánc nem fut rendesen a hátsó fogaskerekeken. mintha a nagyobb fogaskerékhez időnként hozzáérne a lánc. de nem ez okozza a hangot. ha nem tekerek,akkor is lehet hallani. tehát vlmi forgó részegységtől ered a hang. a hátsó kerék felől hallottam,így ma ezt szétszedtem. én a rotorban lévő kicsi ipar csapágyakra gondoltam,de se ott,se máshol nem találtam semmi rendellenességet. még az év elején zsíroztam újra az agyakat,és teljesen tiszta volt a kenőanyag. a rotor csapágyait is újrakentem a zsírzógombon keresztül. a bennük lévő zsír sem volt az átlagosnál koszosabb. megnéztem a küllőperemet,és a felnit is. hátha repedt,vagy ilyesmi,de ott sem találtam semmit. egy dolog volt,ami kicsit eltért a szokásostól. az alu tengely végén lévő,5-ös inbusszal kicsavarható csavar volt a kelleténél jobban meghúzva,de az is kilazult egy kicsit több erő befektetéssel. szóval ez a helyzet. majd holnap reggel megyek egy kicsit tekerni. akkor majd meglátom,hallom,h változott e vlmi. 

 

talán sikerült megtalálnom a hiba (hang,zaj) okát. egy küllő adja,vagy a felniben lévő szegecs. valahol azon a környéken lesz. smile.png


  • GT_Atee likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#5219
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://www.bikeradar...corsa-15-49530/

 

Nicsaknocsak. 1.9 kilós vázra is lehet ám 7.5 kilós bringát varázsolni grammhuszár alkatrészek (kivéve: villa) nélkül.. 

 

hajtókarból le lehet kapni cca. 90 grammot (SR) a fékekből 100-at (butikfékek) a nyeregből szintén 100-at, nyeregcsőből kb. 50-et, etcetcetc.. A kerékszett sem alacsony profilú szingós, hanem magasabb peremes..

 

És tetszik, szép. :) 

 

http://weightweenies...8627&start=1440

 

szépek ezek mind. ami különlegessé tesz néhányat, az a kúpos fejcső-villa külső csészés fejcsapággyal. Szokatlan-meghökkentő elsőre, de második blinkre már kifejezetten jó hatást kelt. Jobban harmonizál a modern szettekkel-kormányokkal, mint a filigrán colnyolcados fejcső... (IMHO



#5220
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Jot benaztam szombaton, gondoltam megosztom, mert tanulsagos a vegallas csavarok fontossagarol...

 

A lánc leugrott a 12-es lánckerék és a váz közé, egyből megállt a hajtás, miközben én azért elég keményen toltam 50 felett, 100-as fordulat mellett. Persze az én hibám. A kölcsön Powertap kerék 10-es, de nekem is 11-es sor kell, így tettem rá egy 12-25-ös sort a 14-es nélkül. Úgy álltítottam be, hogy a küllők felé ne tudjak túlváltani, gondoltam lefele nem fogjuk úgysem a 13, 12-t használni, így nem is foglalkoztam az alsó végállás állítócsavarral. Az eredmény az lett, hogy már a 12-n voltam, amikor még egyet váltottam, amire egy picit mozdult a váltó, de a lánc maradt még a helyén, egy ideig. De nem sokáig...