Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34317 replies to this topic

#5161
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,330 posts

 

 

Donciccio: nem tudom.. nekem nem jön be :) az agszett szép, de a felnik tönkreteszik a képet :)

 

 

élőben nagyon szép pedig a színe. én még emlékszem ezekre a felnikre. azt hiszem ezt a kerékszettet még a biker forgalmazta idehaza.  


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#5162
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

A kormanyt en lejjebb csavarnam

a szemem és aeszthétikai szempontok szerint valóban igazad van.

 

a csuklóm-könyököm-vállam másképp gondolja :)

 

Donciccio: nem tudom.. nekem nem jön be :) az agszett szép, de a felnik tönkreteszik a képet :)

 

http://apro.bikemag....t-l296789.html#

 

ez árában van.. 15k fékváltókar, 8k fékszett, 5k hátsó váltó, 2k első váltó, 1.5 k bowdenakasztó.. szóval megéri így egyben!


Edited by Vejne, 2015. June 30. - 07:12.


#5163
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,330 posts

11187315_924132870979182_781304713693795

10295040_924132877645848_603200428388385

 

szép kis gurigák. :)


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#5164
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,743 posts

talán sikerült megtalálnom a hiba (hang,zaj) okát. egy küllő adja,vagy a felniben lévő szegecs. valahol azon a környéken lesz. smile.png

Don,nekem volt olyan Mavic Open Pro felninél,hogy ahol össze van illesztve/hegesztve,ott van benn egy alu ellensúly(szelep ellen),az kezedett el mocorogni és adni kis rezgő hangot,ha megütögettem ott oldalról a kereket,szépen lehetett hallani,hogy rezeg/zörög.Úgy oldottam meg,hogy ahol van ez a ellensúly ott belülről megfurtam a felnit egy 2mm-es fúróval,a súly minkét véginél(duplánszegecselés miatt máshogy nem hozzáférhető) és pillanatragasztót nyomtam bele,azóta kussban van.


  • donciccio likes this
GT-Atee

#5165
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts
A kormanyt en lejjebb csavarnam
  • Vejne likes this

#5166
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Figyelem, aki nem szereti az unalmas hosszú frusztrálóan semmitmondó kommenteket, az most továbblép. Dontsayididntwarnya

 

Anorché, legyünk unalmasak című rovat következő felvonása: Kancsó után Korálos "bikefit".

 

Nos, a fékváltókar "bumpszli" és nyeregorr távolsága 77 cm, a stucnihossz 120mm, a felsőcsőhossz 580mm CC, nyeregvázcső 580mm CC, (BB shellbe stampelt "58" meg kifejezetten beszédes)

 

A kormány előrenyúlása 84mm, esése 144 mm, a fékváltókar-pozíció "tankönyvből másolt": fékkar alja egy vonalban a kormány alsó részének vonalával, a kormány felső része pedig a stucni vonalának meghosszabbításába esik. A kormány hajlítása "kurvarondabazdmeghányinger" (By StZs) "Ritchey Biomax". 

 

ha alsó fogásban a hajlathoz közel fogsz, kényelmes, mert a kis "hátrahajló rész" szépen kitölti a tenyered, a hagyományos ergo-anatomikus kormányhoz képest érezhetően jobb és komfortosabb fogást ad, természetesebbnek érződik.

 

a fékkar-fogás egy kényelmes támaszték, szinte trekkinges-krúzeres, azonban a kormány széles kivitelének hála nagyon stabil és jól irányítható-biztonságos érzetű.

 

Az első generációs ergopower csúcsos kialakításának hála jól tudsz támaszkodni tenyér élével, vagy pár ujjal, csúszásveszély nélkül, így rázós úton sem kell lemondanod a biztos fogásról.

 

Alsó fogásban pedig NEM vágja-nyomja a kormány az alkarod, ha jól be van állítva. A nyeregcső hátranyúlása 25mm, a nyerget igyekszem annyira hátratolni, hogy még teli seggel tudjak ülni rajta (150mm széles nyereg, nekem meg kell két hely egy átlagos buszon.. :P )

 

NB: a pici fényvisszaverős szalagot használom ált. a megfelelő stucnimagasság beállítására. Előzőleg a szalag "szorult" a fejcsapágycsésze és stucniszár közt, de abban a magasságban az alsó fogás már picit mély volt. Így pont jó, kényelmes.

 

Egyébként rájöttem, nem az én testalkatomhoz való a sekély kormány. Ez a 144 mm kb. jó, esetleg 140-135 mm-t tudnék még elképzelni, a 133mm-es syntace-t picit sekélynek érzem, a 125mm-esek meg szóba nem jöhetnek. A biomax hajlítás ugyan kényelmes, de elérhetetlen távolságba teszi a fékkart, ami iszonyatosan "biztonságos", nem árt résen lenni!.

 

A korábban "kinézett" Deda Piega kormányt minap láttam első generációs ergopowerrel, pontosan így néz ki: 

Battaglin1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

 

Ez 130mm mély, 80mm hosszú. Ellenben a Deda "shallow drop" hajlítás egy klasszikus kerek forma, 135mm mélységgel és 85mm előrenyúlással. Talán "sweet-spot" lehet? Lentebb kerülhetne a fékváltókar-fogás kb. 1cm-rel, az alsó fogás maradhatna ugyanott, s nem változna a hossz sem.

 

konkrétan ez a termék-hajlítás:

391538184_o.jpg

 

Amúgy ez már OCD.. akárhányszor kézbe veszem a Ritcheyt, mindig odáig vagyok a kényelemért, kézbe illő kialakításáért, és mégis minden nap felteszem a kérdést: nem lenne-e jobb az RHM vagy Shallow hajlítás.. :)

 

Más: a bohócgumik tök jól bírják. 3400-3500 km körül van bennük, és semmi defekt, bár, tele vannak vágásokkal&a hátsó kezd kissé laposodni. Szerintem hátul kb. 5500-6000 km után lesz cserés, szerencsére van itthon egy régebbi Conti Grand Prix Black Chilli, amit elöl használtam. :) Az pont jó lesz oda!

 

Kormányt meg muszáj leszek kipróbálni, addig úgy sem tudhatom, hogy jó-e nekem, vagy sem, amíg nincs a kezemben :)


Edited by Vejne, 2015. June 29. - 20:36.

  • ncc1701 likes this

#5167
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

talán sikerült megtalálnom a hiba (hang,zaj) okát. egy küllő adja,vagy a felniben lévő szegecs. valahol azon a környéken lesz. smile.png

biztos vmi pimpfség lesz: pl a szelepcsavar lötyög


  • donciccio likes this

#5168
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://road.cc/conte...road-bike-video

 

25.4-es nyeregcsőátmérő :) 31.6-->27.2-->25.4

 

Már várom a 24-25mm-es darabokat. :) 28mm-es guminak férőhely, bár sokan még a 30mm-es szingókat is "begyűrik". Ceruzavékony támvillák.. 

 

Még pár ilyen "húzás" és újra 26mm-es kormányokkal fogják kínálni a bringákat


  • donciccio likes this

#5169
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,330 posts

 

porszem a gépezetben. smile.png ritka az amikor a saját bringámon nem jövök rá egy hiba okára. a jelenség: egy olyasmi "ciripelő" hangot hallok bringázás közben,mint amikor a lánc nem fut rendesen a hátsó fogaskerekeken. mintha a nagyobb fogaskerékhez időnként hozzáérne a lánc. de nem ez okozza a hangot. ha nem tekerek,akkor is lehet hallani. tehát vlmi forgó részegységtől ered a hang. a hátsó kerék felől hallottam,így ma ezt szétszedtem. én a rotorban lévő kicsi ipar csapágyakra gondoltam,de se ott,se máshol nem találtam semmi rendellenességet. még az év elején zsíroztam újra az agyakat,és teljesen tiszta volt a kenőanyag. a rotor csapágyait is újrakentem a zsírzógombon keresztül. a bennük lévő zsír sem volt az átlagosnál koszosabb. megnéztem a küllőperemet,és a felnit is. hátha repedt,vagy ilyesmi,de ott sem találtam semmit. egy dolog volt,ami kicsit eltért a szokásostól. az alu tengely végén lévő,5-ös inbusszal kicsavarható csavar volt a kelleténél jobban meghúzva,de az is kilazult egy kicsit több erő befektetéssel. szóval ez a helyzet. majd holnap reggel megyek egy kicsit tekerni. akkor majd meglátom,hallom,h változott e vlmi. 

 

talán sikerült megtalálnom a hiba (hang,zaj) okát. egy küllő adja,vagy a felniben lévő szegecs. valahol azon a környéken lesz. smile.png


  • GT_Atee likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#5170
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://www.bikeradar...corsa-15-49530/

 

Nicsaknocsak. 1.9 kilós vázra is lehet ám 7.5 kilós bringát varázsolni grammhuszár alkatrészek (kivéve: villa) nélkül.. 

 

hajtókarból le lehet kapni cca. 90 grammot (SR) a fékekből 100-at (butikfékek) a nyeregből szintén 100-at, nyeregcsőből kb. 50-et, etcetcetc.. A kerékszett sem alacsony profilú szingós, hanem magasabb peremes..

 

És tetszik, szép. :) 

 

http://weightweenies...8627&start=1440

 

szépek ezek mind. ami különlegessé tesz néhányat, az a kúpos fejcső-villa külső csészés fejcsapággyal. Szokatlan-meghökkentő elsőre, de második blinkre már kifejezetten jó hatást kelt. Jobban harmonizál a modern szettekkel-kormányokkal, mint a filigrán colnyolcados fejcső... (IMHO



#5171
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Jot benaztam szombaton, gondoltam megosztom, mert tanulsagos a vegallas csavarok fontossagarol...

 

A lánc leugrott a 12-es lánckerék és a váz közé, egyből megállt a hajtás, miközben én azért elég keményen toltam 50 felett, 100-as fordulat mellett. Persze az én hibám. A kölcsön Powertap kerék 10-es, de nekem is 11-es sor kell, így tettem rá egy 12-25-ös sort a 14-es nélkül. Úgy álltítottam be, hogy a küllők felé ne tudjak túlváltani, gondoltam lefele nem fogjuk úgysem a 13, 12-t használni, így nem is foglalkoztam az alsó végállás állítócsavarral. Az eredmény az lett, hogy már a 12-n voltam, amikor még egyet váltottam, amire egy picit mozdult a váltó, de a lánc maradt még a helyén, egy ideig. De nem sokáig...



#5172
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,330 posts

porszem a gépezetben. smile.png ritka az amikor a saját bringámon nem jövök rá egy hiba okára. a jelenség: egy olyasmi "ciripelő" hangot hallok bringázás közben,mint amikor a lánc nem fut rendesen a hátsó fogaskerekeken. mintha a nagyobb fogaskerékhez időnként hozzáérne a lánc. de nem ez okozza a hangot. ha nem tekerek,akkor is lehet hallani. tehát vlmi forgó részegységtől ered a hang. a hátsó kerék felől hallottam,így ma ezt szétszedtem. én a rotorban lévő kicsi ipar csapágyakra gondoltam,de se ott,se máshol nem találtam semmi rendellenességet. még az év elején zsíroztam újra az agyakat,és teljesen tiszta volt a kenőanyag. a rotor csapágyait is újrakentem a zsírzógombon keresztül. a bennük lévő zsír sem volt az átlagosnál koszosabb. megnéztem a küllőperemet,és a felnit is. hátha repedt,vagy ilyesmi,de ott sem találtam semmit. egy dolog volt,ami kicsit eltért a szokásostól. az alu tengely végén lévő,5-ös inbusszal kicsavarható csavar volt a kelleténél jobban meghúzva,de az is kilazult egy kicsit több erő befektetéssel. szóval ez a helyzet. majd holnap reggel megyek egy kicsit tekerni. akkor majd meglátom,hallom,h változott e vlmi. 

 

  • GT_Atee likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#5173
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 posts

sztem megérett a magyar országúti kerékpársport a pusztulásra. sík terepen,150 km-es versenyt rendezni? arról,h ki,és hogyan nyert,arról meg már nem is szeretnék írni. pfffff. szánalmas. 

....azért ha belekezdtél, valami infót megoszthatnál! ;)


Ridley Noah Fast 


#5174
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Kinek mi a celja ezekkel a sik bajnoksagokkal?

Amikor Zolderben csinaltak VB-t, tudni lehetett, hogy Cipo vilagbajnok lehet, lett is.   Vagy Daniaban Cavendish.

De ez tegnap tuti nem papirforma volt.

En persze nem vagyok kerekparversenyzo, mert bennem fel nem merul, hogy igy nyerjek, ahogy az uj magyar bajnok.    Forditva mar felmerult, hogy nem is fogok kuzdeni a vegen, mert nem erdemelnem meg.  De azert ennyire hulye nem vagyok am, csak atfutott az agyamon.



#5175
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,330 posts

a 90-es években,amikor ilyen rövid volt a verseny,akkor Visegrádon rendezték. minden körben a várhoz föl kellett menni,és még az is 160-170 km volt. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#5176
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

270m szint volt a pályában, a tavalyihoz és a tavalyelőttihez képest ez már hegyi verseny volt :) , de remélem, hogy a következő 10 évben nem lesz az Alföldön több OB. Rekordszámú részvevő és befejező volt ezen az OB-n. Az amatőr mezőny fele is simán végigjött volna velünk, 63 éves csapattársam is megjött a mezőnnyel.

A bikemagos cikkel meg nem kell foglalkozni, mert az egy szarkeverő bulvár cikk, szánalmas, hogy a szövetség hivatalos honlapján is ez van kint.



A sebesség mindent megold.

 


#5177
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

:D haggyadmá' két csatornát átívelő híd is volt a pályán&egy "meredek mászás" a horgásztó környékén :D ez errefelé HEGYNEK számít.

 

Az intelligenciáról, gerincességről és impulzusviselkedésről meg nem célom értekezni. :)



#5178
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,330 posts

sztem megérett a magyar országúti kerékpársport a pusztulásra. sík terepen,150 km-es versenyt rendezni? arról,h ki,és hogyan nyert,arról meg már nem is szeretnék írni. pfffff. szánalmas. 


  • Vejne likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#5179
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,330 posts

https://caferoubaix....df-roadbook.pdf 2015 tdf roadbook


  • GT_Atee likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#5180
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Egyébként én meghalnék, ha nem tudnék húzni.

 

Nem is kel feltétlen abbahagyni, a hozzászólásokban elég meggyőző módon szétszedik a "mitoszrombolót". Szvsz sokan összetévesztik a "húzást" a "nem taposni ellenkező irányba"-val, ami nyilvánvalóan sok energiába kerül. Vagyis a hatékony, "szép" tekerést (amit megint sokszor nem teljesen helyesen körkörösnek hívnak) a spéci mászásokkal/sprinttel.