Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34362 replies to this topic

#4741
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Arn, ne haragudj, de küldenék Pm-t, csak nem tudok, fullon van a ládád :)

 

Más:

 

C'dale-en akkor jöhet a cockpit-váltás.

 

Deda RHM hajlítás nagyon bejön, főleg hajlat-alsó fogás-fékváltókar fogás kényelmes rajta, alul fogva sprintben nem ér bele az alkar a kormány felső részébe, nagyon gyorsan lehet rajta fogást változtatni, pont jó a tenyerednek az alsó fogás íve, elég rövidke ahhoz, hogy felső fogásból is elérjem a fékkart-kioldókart, és elég sekély ahhoz, hogy kényelmes legyen a kioldókar használata.

 

Néztem más kompakt hajlításokat is:

 

-FSA

-3ttt Ergonova (ezzel mentem is, rövid távon nagyon jó, hosszú távon nem tudom, annyi szent, hogy iszonyat picike-rövid)

-Pro PLT (ITM Alcor80 ugyanez a hajlítás)

 

Kinek melyikkel van tapasztalata?

 

Most 120mm-es Zero100 stucni és XL-es syntace racelite kormány van (100mm reach), szóval, minimum 130mm-es stucni kelleni fog mindegyik kormányhoz. 

 

Ave anno az RHM-et ajánlotta, ami tényleg nagyon jó, bejött a Coralon. 

Janiról tudom, hogy FSA-val megy, Alexander the Great meg Pro-párti.

 

Egyéb "input"? :)

 

Az FSA 80mm hosszú, 125mm sekély

A 3ttt Ergonova "elvileg" 77 mm hosszú, 123mm sekély, de én rövidebbnek éreztem a Dedánál..

A Pro (ITM) 70mm hosszú, 125mm sekély

a Deda pedig 75mm hosszú, 130mm sekély

 

Dedából sajnos Zero100 az ára miatt szóba sem jöhet. :) DEDA-RHM02-Lenker-schwarz-schwarz-42-cm-, kalloy uno stucnival (130mm)

 

Más kormányra tipp? Ritchey Logic Curve (73hosszú, 127 mély)? :) A controltech CLS sem néz ki rosszul BC-n:

 

Controltech-CLS-OS-Road-Lenker-Modell-20

 

más: aki 26mm-es stucnihoz keres kormányt, egyértelmű:

 

https://www.bike-com...a-Lenker-p8099/

 

:) igaz, jó drága BC-n.

 

szélességben 44cc mehet? a vállam alapján 42cc elég lenne, de jobban szeretem a 44-est, 42-essel fájdogál a lapockáim közt, nyaktájékon. :)


Edited by Vejne, 2015. September 11. - 12:01.


#4742
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 posts

ha nem bonthato, mi ertelme?

 

Bonthatóság: ha jól emlékszem a SRAM kézzel nem bontható, a KMC igen. Vagy fordítva :) de az egyikkel mindig szívok

Én egy vezetékcsupaszolót  használok bontásra (ilyesmi) , de van célszerszám is. Úgy emlékszem a SRAM hivatalosan nem ajánlja a bontást és újra felhasználást, a Shimano meg csak a stiftes kötést támogatja,de a gyakorlatban soha nem volt ebből gondom. Ha van kéznél, minden láncot bontható szemmel szerelek. 



#4743
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

inkabb betekerek egy szemet :) korabban en is mindig patentszemet hasznaltam, de nem hianyzik.

 

Én főleg azért használom mert az új lánc méretrerövidítése után egyszerűbb berakni mint egy stiftet. Na meg hasznos ha rendesen át akarom mosni a láncot.



#4744
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

inkabb betekerek egy szemet :) korabban en is mindig patentszemet hasznaltam, de nem hianyzik.

Lánc olajzásnál nagyon jól jön!



#4745
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

inkabb betekerek egy szemet :) korabban en is mindig patentszemet hasznaltam, de nem hianyzik.



#4746
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

ha nem bonthato, mi ertelme?

 

Olyan nincs :)



#4747
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Amit írtál durván 110eFt, ezért kértem ki a segítségeteket, hogy mi az az ár, amiért relatív rövid idő alatt elviszik, tekintve hogy a balesetet leszámítva, újszerű állapotvan van. 75-80ért már biztos odaadnám, és akinek van ideje, energiája, tovább adja, vagy felhasználja amire szuksege van, majd épít rá, vagy egyszerűen megjavítattja éa használja. Apróban röhejesen drága retro bringák vannak, 5 éve még vettem 40ért fékváltókaros outit, most meg..... közben a 26 montinak meg nincs ára, de ez egy másik topik ;)

csak varni kell 20 evet, es lesz ara. ha most egy jobb acel vazat szeretnel, semmivel sem olcsobb, mint mas :)



#4748
petya9

petya9

    újonc

  • fórumtag
  • 3 posts

Üdv!

Egy kis technikai segítséget szeretnék kérni. Van egy régi Favoritom ami most kapott egy új hátsó kereket. A kerék gyorszáras a váz pedig a hagyományos, csavaranyás szerelésü kerekeknél hasznát.

A probléma az, hogy nagyobb erőhatásoknál a lánc kirántja a kereket a helyéről hiába tépem meg a gyorszárat amennyire csak bírom.

A kérdésem az lenne, hogy ez egyedi eset vagy az ilyen vázakba nem kompatibilis a gyorszáras kerék? Lehet-e valamit kezdeni vele?

 



#4749
kimy

kimy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 600 posts
Amit írtál durván 110eFt, ezért kértem ki a segítségeteket, hogy mi az az ár, amiért relatív rövid idő alatt elviszik, tekintve hogy a balesetet leszámítva, újszerű állapotvan van. 75-80ért már biztos odaadnám, és akinek van ideje, energiája, tovább adja, vagy felhasználja amire szuksege van, majd épít rá, vagy egyszerűen megjavítattja éa használja. Apróban röhejesen drága retro bringák vannak, 5 éve még vettem 40ért fékváltókaros outit, most meg..... közben a 26 montinak meg nincs ára, de ez egy másik topik ;)

Edited by kimy, 2015. September 09. - 12:34.


#4750
kimy

kimy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 600 posts
Oks. Mikor hazaérek lövök pár fotót a gépről...

#4751
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Tisztában vagyok vele, csak sajnos se időm, se energiám külön, van tapasztalatom, hogy mennyire szenvedős az aprózgatás, ezért szeretném egy reális áron tovább adni egyben. Elméletileg hegesztés, plusz gyűrűvel még montikat is javítanak, de eddig is csak a helyett foglalta.

hát én megvenném a sort-láncot-fvk-t&váltókat...

 

Kishercegnek van igaza. Délután leírok egy bontás-javaslatot amúgy, s tény, Mariusz is gyűrűzni szokta ezeket.

 

>amúgy milyen dolog már, hogy pár órája gondolkoztam pont, hogy mennyire szerettem a római hadtörténelemmel foglalkozni szabadidőmben, s pont Mariuson agyaltam, erre hazaesek, és látom, hogy Máriuszért kiáltó téma van országúti topikban! :D <

 

amúgy egszerű a képlet:

 

-Mirage&veloce 9-s kivitelben nem ér sokat

-Repedt aluváz nem ér sokat

-HA a villa nyaka 22-23 cm körül van, akkor az ÉR kb. 14ezer körül :)

-A kiegészítők is jók lehetnek, főleg, ha 27.2-es a neregcső&kompakt OS kormány van rajta (bár, 2005-ös évjáratból gondolom, nem az..)

 

Amondó vagyok:

-villa-váz: 20ezer, fejcsapival-nyeregcsőbilinccsel

-Fékszett: 6ezer

-Fékváltókar: 15ezer

-Hátsó váltó: 7ezer

-Első váltó: 3ezer

-Hajtókar-csapival: 10ezer

-Kerékszett: 20ezer

-Sor-lánc: 8ezer

-Nyeregcső-nyereg: 8ezer

-Kormány-stucni: 6ezer

-Gumik-belsők: 6ezer

 

? :D


Edited by Vejne, 2015. September 09. - 12:22.


#4752
kimy

kimy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 600 posts
Tisztában vagyok vele, csak sajnos se időm, se energiám külön, van tapasztalatom, hogy mennyire szenvedős az aprózgatás, ezért szeretném egy reális áron tovább adni egyben. Elméletileg hegesztés, plusz gyűrűvel még montikat is javítanak, de eddig is csak a helyett foglalta.

#4753
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,184 posts

Üdv Mesterek!

Tudom van értékbecslős topik,de úgy gondolom itt nagyobb eséllyel olvassák hozzáértők. Mióta meg van a 29es montim csak azzal edzek, hétvégén azért leporoltam az outim és mentem egyet edzeni vele, vagyis mentem volna, mert egy kis sunyi kátyú miatt buktam egy szépet, és megrepedt a fejcső. Úgy döntöttem eladom, úgy sem fogom sokat használni paraméterek: Bianchi ML3 2005 Fekete-Szürke, carbon villa, 9s Mirage, Veloce hajtás, idén vettem rá roadrunner felniket, fekete DT küllőkkel ill. sort, amúgy az ominózus esetig karcmentes, makulátlan állapotban volt, az új alkatrészekben van kb. 500km, az esés a repedésen kívül a bandázson látszik ill. a fv.kar gumiján, minden más megúszta szerencsére. Milyen reális áron hirdessem meg? Én 80ra gondoltam....
https://www.google.h...XjOWH0CnB_OOeM:

Képen nem az én outim van, csak linkeltem egyet a google-ból

köszi előre is!

 

nyugodtan mehetett volna a helyére, azt is olvassák országútisok.

 

másrészt repedt fejcsővel egyben nehéz lesz eladni, talán bontva jobban járnál.


  • Vejne likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4754
kimy

kimy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 600 posts
Üdv Mesterek!

Tudom van értékbecslős topik,de úgy gondolom itt nagyobb eséllyel olvassák hozzáértők. Mióta meg van a 29es montim csak azzal edzek, hétvégén azért leporoltam az outim és mentem egyet edzeni vele, vagyis mentem volna, mert egy kis sunyi kátyú miatt buktam egy szépet, és megrepedt a fejcső. Úgy döntöttem eladom, úgy sem fogom sokat használni paraméterek: Bianchi ML3 2005 Fekete-Szürke, carbon villa, 9s Mirage, Veloce hajtás, idén vettem rá roadrunner felniket, fekete DT küllőkkel ill. sort, amúgy az ominózus esetig karcmentes, makulátlan állapotban volt, az új alkatrészekben van kb. 500km, az esés a repedésen kívül a bandázson látszik ill. a fv.kar gumiján, minden más megúszta szerencsére. Milyen reális áron hirdessem meg? Én 80ra gondoltam....
https://www.google.h...XjOWH0CnB_OOeM:

Képen nem az én outim van, csak linkeltem egyet a google-ból

köszi előre is!

Edited by kimy, 2015. September 09. - 10:58.


#4755
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Típusfüggően 28-30-at ad meg max-nak a gyártó, de a 32-est még elviszik megfelelően rövid lánccal, sőt láttam 34-est is, de az már elég zajos volt.

 

ezt hogy kell pontosan szamolni? en is montis terepen megyek a cxel, es nekem a 36/28 eleg kinlodos terepen a 10-20%os emelkedokon. 34/32 jo lenne.

 

elol pl, ha az atdobonak 16 fog a kapacitasa, es 46os a nagytanyer, azt jelenti, hogy 30as tanyert meg kezelne? hogy jon ehhez a hatsovalto 37es kapacitasa?

a hosszukanalas 5701re, max 32 fogat irnak kettanyeros hajtomuhoz, a rovidre 30at.

 

bar nekem korabbrol az volt a tapasztalatom, hogy osszeillo tanyerokat es atdobot erdemes hasznalni, mert ugy vannak a terelok es a rampak kialakitva, hogy nehez mixelni - nem fog rendesen valtani.


Edited by arn, 2015. September 09. - 09:44.


#4756
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

nem egészen értem, miért kellene "kínlódni" a patentszemmel?

ha nem bonthato, mi ertelme?



#4757
paul

paul

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 383 posts

Köszi.Azt hiszem hogy megpróbálom egy 32-es sorral.



#4758
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

105-ös váltó van fent.Max. mekkora sor mehetne fel?

Típusfüggően 28-30-at ad meg max-nak a gyártó, de a 32-est még elviszik megfelelően rövid lánccal, sőt láttam 34-est is, de az már elég zajos volt.



A sebesség mindent megold.

 


#4759
paul

paul

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 383 posts

Ha a váltó is bírja akkor igen.

105-ös váltó van fent.Max. mekkora sor mehetne fel?



#4760
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Sziasztok!

Egy kis szakmai kérdésem lenne:10-es sorom van a cyclokross gépemen.Lecserélhetem egy montis sorra?

Kicsit nagyobb sor kellene mert elég sokat megyek terepen.

Ha a váltó is bírja akkor igen.



A sebesség mindent megold.