Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34317 replies to this topic

#4741
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

probaltam a gumikkal kapcsolatban osszegezni a tavolsagokat sikon, aszfalton. voltak ugyanolyan szekciok, de voltak elteroek is. probaltam oda-vissza utakat nezni, hogy a hatszel, szembeszel nemileg kiegyenlitodjon. a cx bringa: giant tcx slr 2 (gyari konfig), pulzuslimittel szoktam tekerni 60-70% kozott, max 80%.

 

Schwalbe Super Swan 35 (regi rocket ron minta) - 62.3km - 26km/h atlag

Schwalbe Kojak 35 (slick): 80.6km - 27.1km/h atlag (+1.1km/h)

Continental Grand Prix 4000 S II 25 - 84.5km - 27.9km/h atlag (+1.9km/h)

 

erzesre nagyobb sebessegeknel szembetuno a sebesseg differencia (30km/h+) slickeknel, normal kozlekedesben nem nagyon erezni kulonbseget. a kojak nagyobb ugrasnak tunt, a gp2nel kevesebbre tippeltem volna, mindketto "suhanos".

 

kiprobalnek egy aero bringat is :)

nekem meg 3km/h val jobb az átlagom, a 26-os  2 barra fújt 2,25-ös RR/NN kombóval mint az 5barra fújt 37-622 es conti contact-al....


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4742
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

tisztaban vagyok vele :) a ruha/sisak aero pl tobbet szamit, mint a bringa, amin ulsz. vagy 80%ban az ember legellenallasa a meghatarozo.

 

kutyuzes, no meg ad e plusz elvezetet, hogy onerobol gyorsabban haladok (mert azert mas erzes aszfalton akar egy cx bringan is tekerni, mint montin). ha elegedett az ember, barmilyen oknal fogva, akkor meg miert ne. en csak egy lelkes bringafuggo vagyok, aki ot eves kora ota teker, es erdeklik a technikai reszletek. nekem ez csak fitnesz, erosodni barmilyen bringan lehet, mehetnek a 300 euros varosi bringamon is edzeni. de ezzel azt hiszem vannak igy paran, kulonben mar csodbe mentek volna a bringagyartok.

 

nem kell mindenre racionalis valaszt talalni.



#4743
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Az aero nagyon fontos, de inkább a bringás :) Pár hete nem tudtam még normálisan beállítani a bringát a kompakt kormánnyal, kb. 1-1.5 km per órát lassultam. Ahogy szépen összeállt a történet, s rátaláltam az effektív pozícióra, testhelyzetre, hirtelen visszajött a tempó, pedig fizikailag inkább gyengültem-fáradtam. 

 

Sokakat látok, hogy kilógó könyékkel, felső fogásban szinte hiperextendált könyökízülettel tekernek felfelé fordított stucnival. Na, ott fölösleges.

 

Szintén komikusan hat az errefelé nagy divat aero-kormány ("könyöklő") ami SZIGORÚAN a nyereg szintje fölött van az égbe állított stucnijú trekkingeken-montikon.

 

:)

 

Jó testhelyzettel nagyon sok energiát lehet spórolni. Én pl. egy csirkef.s vagyok, közös tekeréseken síkon-jó részeken tudok menni elöl, meg tudok jó tempót menni, de sprintelni nem igazán, ha meg jön egy bukkanó (felüljáró, bármilyen emelkedő) akkor, mint akit hátrarántanak. Egyszerűen jó testhelyzettel-mélyen tudok maradni, de, ha erő is kell, akkor ott. Döglik a kacsa.



#4744
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

probaltam a gumikkal kapcsolatban osszegezni a tavolsagokat sikon, aszfalton. voltak ugyanolyan szekciok, de voltak elteroek is. probaltam oda-vissza utakat nezni, hogy a hatszel, szembeszel nemileg kiegyenlitodjon. a cx bringa: giant tcx slr 2 (gyari konfig), pulzuslimittel szoktam tekerni 60-70% kozott, max 80%.

 

Schwalbe Super Swan 35 (regi rocket ron minta) - 62.3km - 26km/h atlag

Schwalbe Kojak 35 (slick): 80.6km - 27.1km/h atlag (+1.1km/h)

Continental Grand Prix 4000 S II 25 - 84.5km - 27.9km/h atlag (+1.9km/h)

 

erzesre nagyobb sebessegeknel szembetuno a sebesseg differencia (30km/h+) slickeknel, normal kozlekedesben nem nagyon erezni kulonbseget. a kojak nagyobb ugrasnak tunt, a gp2nel kevesebbre tippeltem volna, mindketto "suhanos".

 

kiprobalnek egy aero bringat is :)


Edited by arn, 2015. August 28. - 10:59.

  • Vejne likes this

#4745
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://www.willhaben...62cm-130223542/   :D :D

 

"rahmen-->ram"

"reifen-->rajffen"

"lange-->lang"

"höhe-->hoh"

Ez már kb. a magyar "köppeny" és "hosz" "magaság" kategória :) :)

 

btw: az athena-veloce 2015-ös (EP15-VL/AT) darabok kioldókarja NAGYON jól el lett találva, ld alább:

 

Igaz, a fekete szigszalag, ami ráadásul el is van csúszva... Illúzióromboló.. https://www.flickr.c...in/photostream/

 

lyukas fékszett, lyukas fékkar, lyukas pöcök, lyukas bandázs..

 

fogadok, a középcsapágyház is lyukas -.-'

19566335548_53c1108ccf_h.jpg


Edited by Vejne, 2015. August 28. - 09:31.


#4746
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

designra amugy vmi ilyesmi bejonne :) cx es aero - a giant ezekkel a szinekkel nekem betalalt (van amugy veszettsargaban is). a cxet mar regota nezegetem hasznaltban, de meg ugy is baromi dragak sajnos :( pedig ez a szin megszunik iden.

 

15721170674_1d2c9017fa_b.jpg

 

Propel_Advanced_Pro_1.jpg



#4747
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
Wilier gtr team.. szerinted ki az, aki tényleg annyiért veszi, mint a honlapon írják?

Zéró 9 ultegraval és ksyriummal 2100 euró volt pl

#4748
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

GTR Team ? :) 2000 euro körül. Oké, nem tüpise éróváz, de igazi mindenes. És itthon olcsó.

 

Egyébként a "drop bar" érdekes állatfaj, amióta szépen be lett lőve az RHM a korallon, nagyon sokat javult a komfortérzet-kanyarodás, s kezdem érteni, miért "RHM" a neve. (rapid hand movement).

 

Főleg azt szeretem, hogy ívelt az alsó fogás, könnyen jár rajta a kezed, nincs megkötött pozíció, s kényelmes-kompressziómentes szinte mindenhol. :)

 

ez most a gt, vagy a wilier? wiliernel en 2400 euroert latom az ultegrat, 100 euros kerekkel, es filleres kiegeszitokkel. a masiknal meg syntace kiegeszitok, karbon nyeregcso es kormany, semiaero kerek (bar most nezem, hogy az sem konnyu). meg a canyon is messze van ar/ertek aranyban szvsz. aztan kerdes, hogy a geo milyen :) de a nemet tesztekben nem szerepelt rosszul.



#4749
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Latszik, hogy inkabb a hype miatt... Ha azt nezem, hogy egy karbon outi, konnyu kerekkel, es ultegraval, ugy is jo ar. De a csoformakon kivul szinte semmi mas aero nincs benne, nem figyeltek a fekek helyere, a bovdenezesre, etc. Mintha osszekavartak volna egy aero bringat a kenyelmi outival, mert eleg kompakt, es 25os gumit is fogad, ami a gp2nel inkabb 28. De en pont ilyet keresnek - kicsi aero, de valszeg kenyelmes egy igazi aerohoz kepest. Kulsore nekem bejon, persze talalnek dogosebbet 3000+ euroert.

GTR Team ? :) 2000 euro körül. Oké, nem tüpise éróváz, de igazi mindenes. És itthon olcsó.

 

Egyébként a "drop bar" érdekes állatfaj, amióta szépen be lett lőve az RHM a korallon, nagyon sokat javult a komfortérzet-kanyarodás, s kezdem érteni, miért "RHM" a neve. (rapid hand movement).

 

Főleg azt szeretem, hogy ívelt az alsó fogás, könnyen jár rajta a kezed, nincs megkötött pozíció, s kényelmes-kompressziómentes szinte mindenhol. :)



#4750
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Valahogy tok mas naluk az aero, mint a nagy gyartoknal.   Erdekesek ezek a csoprofilok.     Nem is valami szep, de tenyleg nem tul draga.


Latszik, hogy inkabb a hype miatt... Ha azt nezem, hogy egy karbon outi, konnyu kerekkel, es ultegraval, ugy is jo ar. De a csoformakon kivul szinte semmi mas aero nincs benne, nem figyeltek a fekek helyere, a bovdenezesre, etc. Mintha osszekavartak volna egy aero bringat a kenyelmi outival, mert eleg kompakt, es 25os gumit is fogad, ami a gp2nel inkabb 28. De en pont ilyet keresnek - kicsi aero, de valszeg kenyelmes egy igazi aerohoz kepest. Kulsore nekem bejon, persze talalnek dogosebbet 3000+ euroert.

#4751
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
Terepre szerintem nagyon eltalatak a giant geot - hasonloan stabil, mint egy 29er monti, elol brutal csovek, az iranyitas preciz, hatul pedig inkabb a kenyelemre mentek ra, a karbon nyeregcso alap, D alaku. Lefele lepett meg a legjobban, nemi kiserletezes utan, hogy lehet neki engedni - gyk a bringason mulik, mennyi ver van a pucajaban a 35os gumival. De ami a lenyeg, hogy az ember ugyanugy vigyorogva szall le rola, epp mint egy ossztelosrol, ami szerintem nagy dolog (a sebesseg persze nem ugyanaz, de erzetre...).

Orszaguton nincs hasonlitasi alapom, de gyorsabb, mint a monti, es terepgumival is suhanosabb erzes :) gyakran hasznalom a dropbar also fogasat is. Igazabol egy evet szantam ra, ami most telik le, de meg marad egy kicsit.

#4752
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Nagyon tetszik a Giant hátsó háromszög kialakítása, és a rövid nyeregvázcsöve! :) Hétvégén pont élőben tapasztaltam, amit mantrázok egy ideje: Inkább legyen rövidebb a nyeregvázcső, mint hosszabb.

 

Tkp: haver gépét elkértem kicsit, s feltűnően kényelmes volt. Lenézek, 25cm-re kihúzott karbon nyeregcső. Utána, hogy együtt mentünk, láttam, ahogy szinte cm-eket lengedezett a cső a srác alatt előre-hátra (cca. 96-97 kg). Nekem ugyebár a 31.6-os alu csövem kb. 18 cm-re van csak kihúzva, és persze, hogy merevebb (bár nekem meg a támvilláimat lehet ujjal hajtogatni.. :) )

 

Szóval, el is kapott a láz, hogy nosza, gyorsan egy 27.2-es karbon cső& szűkítő a vázba. :) A nyeregmagasságom hajszálpontosan 80cm, a váz CT 60 magas, a nyereg szerencsére elég lapos. :) 

 

Egyébként a szűkítő kb. 8-9 cm hosszú lenne, aluból, és kívülről pasztával v zsírral lenne kezelve, hogy ne gyógyuljon a vázba.

 

Életképes ötlet?



#4753
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

hu ez korrekt ezert az arert...

http://www.radon-bik...illant-ultegra/

 

carbon aero, ultregraval, de 25os gumival, eleg jo sulyban.

Valahogy tok mas naluk az aero, mint a nagy gyartoknal.   Erdekesek ezek a csoprofilok.     Nem is valami szep, de tenyleg nem tul draga.



#4754
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

n. kicsit fura ezekkel a gumikkal.

 

 

mint a kurvának a liliom. :)


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4755
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

nem adtam fel, felraktam :D outis konfigban a cx masina. kicsit fura ezekkel a gumikkal.

 

mvkv13.jpg


Edited by arn, 2015. August 27. - 21:32.

  • Vejne likes this

#4756
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

A dugóra meg, ahogy írtam, egy ismerős mindig úgy oldja meg, hogy ollóval szépen levágja a túllógó részt, amit más a kormány végébe "püföl", és a kis levágott részt ráapplikálja a dugóra, az tartja a helyén. Véleményem szerint esztétikusabb-tetszetősebb.

 

Ja, és letisztultabb.

 

http://apro.bikemag....tt-l305491.html

 

lol, ennyiért egy szakadt verocsét kapsz a csimpiktől...



#4757
Alexander the Great

Alexander the Great

    vendég

  • fórumtag
  • 152 posts

Ez a tuti!:

 

nah ebben a videoban viszont par dolgot mashogy csinalnak, mint masutt  lattam :)

http://www.bikeradar...pe-video-40425/

 


  • Olee likes this
Alex

#4758
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

hu ez korrekt ezert az arert...

http://www.radon-bik...illant-ultegra/

 

carbon aero, ultregraval, de 25os gumival, eleg jo sulyban.

menő! ilyen márkájú a gázkazánunk



#4759
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

hu ez korrekt ezert az arert...

http://www.radon-bik...illant-ultegra/

 

carbon aero, ultregraval, de 25os gumival, eleg jo sulyban.


  • Vejne likes this

#4760
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

nah, nezd leszivarogni a hidraulikus fek olcsobb bringakra is... johetnenek az olcsobb shimano feknyergek is.

http://www.cube.eu/e...rednblack-2016/

 

1300 eur, 785os shimano.

 

amit nem ertek viszont alkatresz szinten, hogy a fekvalto+fektest miert kerul 450 euroba... amig montin kb ez 130 euros tetel hasonlo szinten (r785 -m785, valtokar nelkul mongy). csak fekvaltot nem latok sehol kulon, pl az rs505ot.


Edited by arn, 2015. August 27. - 10:22.