Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34317 replies to this topic

#4701
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

ha nem bonthato, mi ertelme?

 

Olyan nincs :)



#4702
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Amit írtál durván 110eFt, ezért kértem ki a segítségeteket, hogy mi az az ár, amiért relatív rövid idő alatt elviszik, tekintve hogy a balesetet leszámítva, újszerű állapotvan van. 75-80ért már biztos odaadnám, és akinek van ideje, energiája, tovább adja, vagy felhasználja amire szuksege van, majd épít rá, vagy egyszerűen megjavítattja éa használja. Apróban röhejesen drága retro bringák vannak, 5 éve még vettem 40ért fékváltókaros outit, most meg..... közben a 26 montinak meg nincs ára, de ez egy másik topik ;)

csak varni kell 20 evet, es lesz ara. ha most egy jobb acel vazat szeretnel, semmivel sem olcsobb, mint mas :)



#4703
petya9

petya9

    újonc

  • fórumtag
  • 3 posts

Üdv!

Egy kis technikai segítséget szeretnék kérni. Van egy régi Favoritom ami most kapott egy új hátsó kereket. A kerék gyorszáras a váz pedig a hagyományos, csavaranyás szerelésü kerekeknél hasznát.

A probléma az, hogy nagyobb erőhatásoknál a lánc kirántja a kereket a helyéről hiába tépem meg a gyorszárat amennyire csak bírom.

A kérdésem az lenne, hogy ez egyedi eset vagy az ilyen vázakba nem kompatibilis a gyorszáras kerék? Lehet-e valamit kezdeni vele?

 



#4704
kimy

kimy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 600 posts
Amit írtál durván 110eFt, ezért kértem ki a segítségeteket, hogy mi az az ár, amiért relatív rövid idő alatt elviszik, tekintve hogy a balesetet leszámítva, újszerű állapotvan van. 75-80ért már biztos odaadnám, és akinek van ideje, energiája, tovább adja, vagy felhasználja amire szuksege van, majd épít rá, vagy egyszerűen megjavítattja éa használja. Apróban röhejesen drága retro bringák vannak, 5 éve még vettem 40ért fékváltókaros outit, most meg..... közben a 26 montinak meg nincs ára, de ez egy másik topik ;)

Edited by kimy, 2015. September 09. - 12:34.


#4705
kimy

kimy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 600 posts
Oks. Mikor hazaérek lövök pár fotót a gépről...

#4706
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Tisztában vagyok vele, csak sajnos se időm, se energiám külön, van tapasztalatom, hogy mennyire szenvedős az aprózgatás, ezért szeretném egy reális áron tovább adni egyben. Elméletileg hegesztés, plusz gyűrűvel még montikat is javítanak, de eddig is csak a helyett foglalta.

hát én megvenném a sort-láncot-fvk-t&váltókat...

 

Kishercegnek van igaza. Délután leírok egy bontás-javaslatot amúgy, s tény, Mariusz is gyűrűzni szokta ezeket.

 

>amúgy milyen dolog már, hogy pár órája gondolkoztam pont, hogy mennyire szerettem a római hadtörténelemmel foglalkozni szabadidőmben, s pont Mariuson agyaltam, erre hazaesek, és látom, hogy Máriuszért kiáltó téma van országúti topikban! :D <

 

amúgy egszerű a képlet:

 

-Mirage&veloce 9-s kivitelben nem ér sokat

-Repedt aluváz nem ér sokat

-HA a villa nyaka 22-23 cm körül van, akkor az ÉR kb. 14ezer körül :)

-A kiegészítők is jók lehetnek, főleg, ha 27.2-es a neregcső&kompakt OS kormány van rajta (bár, 2005-ös évjáratból gondolom, nem az..)

 

Amondó vagyok:

-villa-váz: 20ezer, fejcsapival-nyeregcsőbilinccsel

-Fékszett: 6ezer

-Fékváltókar: 15ezer

-Hátsó váltó: 7ezer

-Első váltó: 3ezer

-Hajtókar-csapival: 10ezer

-Kerékszett: 20ezer

-Sor-lánc: 8ezer

-Nyeregcső-nyereg: 8ezer

-Kormány-stucni: 6ezer

-Gumik-belsők: 6ezer

 

? :D


Edited by Vejne, 2015. September 09. - 12:22.


#4707
kimy

kimy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 600 posts
Tisztában vagyok vele, csak sajnos se időm, se energiám külön, van tapasztalatom, hogy mennyire szenvedős az aprózgatás, ezért szeretném egy reális áron tovább adni egyben. Elméletileg hegesztés, plusz gyűrűvel még montikat is javítanak, de eddig is csak a helyett foglalta.

#4708
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,006 posts

Üdv Mesterek!

Tudom van értékbecslős topik,de úgy gondolom itt nagyobb eséllyel olvassák hozzáértők. Mióta meg van a 29es montim csak azzal edzek, hétvégén azért leporoltam az outim és mentem egyet edzeni vele, vagyis mentem volna, mert egy kis sunyi kátyú miatt buktam egy szépet, és megrepedt a fejcső. Úgy döntöttem eladom, úgy sem fogom sokat használni paraméterek: Bianchi ML3 2005 Fekete-Szürke, carbon villa, 9s Mirage, Veloce hajtás, idén vettem rá roadrunner felniket, fekete DT küllőkkel ill. sort, amúgy az ominózus esetig karcmentes, makulátlan állapotban volt, az új alkatrészekben van kb. 500km, az esés a repedésen kívül a bandázson látszik ill. a fv.kar gumiján, minden más megúszta szerencsére. Milyen reális áron hirdessem meg? Én 80ra gondoltam....
https://www.google.h...XjOWH0CnB_OOeM:

Képen nem az én outim van, csak linkeltem egyet a google-ból

köszi előre is!

 

nyugodtan mehetett volna a helyére, azt is olvassák országútisok.

 

másrészt repedt fejcsővel egyben nehéz lesz eladni, talán bontva jobban járnál.


  • Vejne likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4709
kimy

kimy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 600 posts
Üdv Mesterek!

Tudom van értékbecslős topik,de úgy gondolom itt nagyobb eséllyel olvassák hozzáértők. Mióta meg van a 29es montim csak azzal edzek, hétvégén azért leporoltam az outim és mentem egyet edzeni vele, vagyis mentem volna, mert egy kis sunyi kátyú miatt buktam egy szépet, és megrepedt a fejcső. Úgy döntöttem eladom, úgy sem fogom sokat használni paraméterek: Bianchi ML3 2005 Fekete-Szürke, carbon villa, 9s Mirage, Veloce hajtás, idén vettem rá roadrunner felniket, fekete DT küllőkkel ill. sort, amúgy az ominózus esetig karcmentes, makulátlan állapotban volt, az új alkatrészekben van kb. 500km, az esés a repedésen kívül a bandázson látszik ill. a fv.kar gumiján, minden más megúszta szerencsére. Milyen reális áron hirdessem meg? Én 80ra gondoltam....
https://www.google.h...XjOWH0CnB_OOeM:

Képen nem az én outim van, csak linkeltem egyet a google-ból

köszi előre is!

Edited by kimy, 2015. September 09. - 10:58.


#4710
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Típusfüggően 28-30-at ad meg max-nak a gyártó, de a 32-est még elviszik megfelelően rövid lánccal, sőt láttam 34-est is, de az már elég zajos volt.

 

ezt hogy kell pontosan szamolni? en is montis terepen megyek a cxel, es nekem a 36/28 eleg kinlodos terepen a 10-20%os emelkedokon. 34/32 jo lenne.

 

elol pl, ha az atdobonak 16 fog a kapacitasa, es 46os a nagytanyer, azt jelenti, hogy 30as tanyert meg kezelne? hogy jon ehhez a hatsovalto 37es kapacitasa?

a hosszukanalas 5701re, max 32 fogat irnak kettanyeros hajtomuhoz, a rovidre 30at.

 

bar nekem korabbrol az volt a tapasztalatom, hogy osszeillo tanyerokat es atdobot erdemes hasznalni, mert ugy vannak a terelok es a rampak kialakitva, hogy nehez mixelni - nem fog rendesen valtani.


Edited by arn, 2015. September 09. - 09:44.


#4711
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

nem egészen értem, miért kellene "kínlódni" a patentszemmel?

ha nem bonthato, mi ertelme?



#4712
paul

paul

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 383 posts

Köszi.Azt hiszem hogy megpróbálom egy 32-es sorral.



#4713
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

105-ös váltó van fent.Max. mekkora sor mehetne fel?

Típusfüggően 28-30-at ad meg max-nak a gyártó, de a 32-est még elviszik megfelelően rövid lánccal, sőt láttam 34-est is, de az már elég zajos volt.



A sebesség mindent megold.

 


#4714
paul

paul

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 383 posts

Ha a váltó is bírja akkor igen.

105-ös váltó van fent.Max. mekkora sor mehetne fel?



#4715
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Sziasztok!

Egy kis szakmai kérdésem lenne:10-es sorom van a cyclokross gépemen.Lecserélhetem egy montis sorra?

Kicsit nagyobb sor kellene mert elég sokat megyek terepen.

Ha a váltó is bírja akkor igen.



A sebesség mindent megold.

 


#4716
paul

paul

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 383 posts

Sziasztok!

Egy kis szakmai kérdésem lenne:10-es sorom van a cyclokross gépemen.Lecserélhetem egy montis sorra?

Kicsit nagyobb sor kellene mert elég sokat megyek terepen.



#4717
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

nem egészen értem, miért kellene "kínlódni" a patentszemmel?

nem kell vele kínlódni, de, ha nem veszi le valaki a láncot gyakran, akkor elveszti a jelentőségét :)



#4718
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,006 posts

szerintem nem erdemes patentszemmel kinlodni... utoljara 9es rendszernel hasznaltam.

 

nem egészen értem, miért kellene "kínlódni" a patentszemmel?


  • Vejne likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4719
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

szerintem nem erdemes patentszemmel kinlodni... utoljara 9es rendszernel hasznaltam.



#4720
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

sziasztok!

10-es rendszernél a láncot mivel érdemes összerakni? stiftel vagy patentszemmel? a legtöbb helyen stiftel pakolják össze, mi az előnye?

fogalmam sincs, de nekem most stifttel van a Micse összerakva. A KMC X10 SL gold gyári patenttal volt, azzal sem volt problémám a rövid ismertségünk alatt, sőt, a 10-es velocsét meg úgy toltam össze azzal a stifttel, amit már 1szer kinyomtam, és az is elfutott utána még jó 2ezret.

 

Én nem szoktam már levenni a láncot, és úgy tisztítani, mert nem találtam azt, hogy tartósabb lenne tőle a lánc, de, ha szeretsz flaskában rázogatva láncot mosni, akkor mindenképp patentra esküdnék.

 

Arra vigyázz, hogy pl. hivatalosan a SRAM 10-es patentok egszerhasználatosak, talán a KMC 10-es patentjait többször is fölhasználhatod. 

 

Ha sokat mész mocsokban-esőben, és gyakran leveszed a láncot, előnyösebb lehet a patentszem, ha nem, akkor szvsz lehet simán stiftelni.

 

Más:

-kényelem-tartósság-defektállóság hármasban melyikre voksolnátok? COnti Grand Prix Poly-x, black chilli 180tpi vs. Rubino Pro Vittoria 150TPI. Mindkettőből a 25mm-es érdekelne.

 

Szélességre ezek milyenek? A 24mm-es DIamante Prót én pl. kereken 25mm-re mértem, a 23mm-es Rubino 24.5-24.9 közt van nyomástól függően, a 22mm-es Grand Prix meg 22.5-23 közt szintén nyomástól függően.

 

A 25mm-es változatok mennyire terülnek el? 

 

Tartósságban olyat keresnék, ami hátul legalább 10ezret elfut, lehetőleg defektmentesen, és nem is túl kényelmetlen.

 

A tapadás nem baj, ha jó, de, ha kicsit csúszik, az sem gond, maximum néha használom a féket is..