Sztülosztanulmány egy vázanyagra:
http://forum.tour-ma...eloxiert-leicht!
Alumínium a kényelmes fajtából:
-vékony, kis átmérőjű csövek
-filigrán szárú első villa
-alapméretes rugalmas kormány, hosszú kormányszár (kevésbé merev)
-Hosszan kihúzott karbon nyeregcső hátranyúlással, rugalmas testű és pálcájú nyereg (vibráció kiszűrése)
-Három keresztre fűzött kerékszett, s talán (?) 25mm-es gumik
-Nagyon kis tömegű, vékony csőfalú váz (kevésbé merev)
Szerintem a fenti bringa komfortos, nem a rideg-merev fajta.
Ellenben.
http://apro.bikemag....l-l311722.html#
fatörzsnyi csövek, viccesen beállított kormány, rövid kormányszár, hátranyúlás nélküli nyeregcső, gyári kerékszett elöl radiálba fűzve.
A non-plus ultra egy vastag váz-aero kerékszett-20mm-es gumi, 31.6-os hátranyúlással nem rendelkező nyeregcső és OS kormány a 400 grammos fajtából lenne.
MJani írta többször, hogy lehet kényelmes-jó alugépet-vázat építeni, csak értelmesen kell válogatni-választani. A fenti 2 példa szvsz megerősíti ezt, s lehet rá hozni számtalant még.