nem kenyerem a "kitárulkozás", de PM-re most itt válaszolok:
-ha 8s rendszerben gondolkozik valaki, és shimano váltói vannak, de még nincs fékváltókarja-fékkarja, akkor célszerű apróból 20körül venni egy régi, pre-qs, pre-escape mechanikás 10s campy váltókart, pl. a lopottbringa-árustól
http://www.ecobike.h...ltokar_hasznalt
ez hibátlanul viszi majd a 8s shimano sorokat sh hátsó váltóval, és az első átdobók közül mindent kezel (12 klikkes "szemi-frikciós üzemmód")
Ha a kényelem is számít, akkor célszerű az első átdobót campára cserélni, és egy új EP15-VLBX váltókarba beruházni (2015-ös ErgoPower-VeloceBlack) mert ezeknek mind a fékkarja-mind a fogása sokkal alkalmasabb szerintem hepehupás rázós utakra, s a PS mechanika szuperior lehet CX felhasználásra.
https://www.facebook...905853882784241
mert a "véletlenül megcsúszott az ujjam és ledobtam hátul 4 lánckereket" nem légből kapott hülyeség, tényleg előfordulhat 
Szóval CXre:
8s sh sor, 13-23 kiosztásban, SRAM PC-850 lánccal, Campy 10s ergopowerrel, 36-46 hajtókarral ^^ (pl. kéttányérosított régi DXMT60, 560-as LX. ezeket kb. 3-4ezer ft-ért sokszor már be lehet szerezni. 
Persze a fenti "kombináció" az az "olcócka" megoldás, pont olyan megfontolásból, hogy a bringát úgyis nyúzni fogja a delikvens illetve iskolába-munkába járásra fogja majd be rossz időben. 
szerk: pár napja eco tele volt 10s rekord fékváltókarokkal 30e-ért.. :| valaki elvitte őtet!
Edited by Vejne, 2015. October 03. - 06:00.