Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#4681
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Sztülosztanulmány egy vázanyagra:

 

http://forum.tour-ma...eloxiert-leicht!

 

Alumínium a kényelmes fajtából:

-vékony, kis átmérőjű csövek

-filigrán szárú első villa

-alapméretes rugalmas kormány, hosszú kormányszár (kevésbé merev)

-Hosszan kihúzott karbon nyeregcső hátranyúlással, rugalmas testű és pálcájú nyereg (vibráció kiszűrése)

-Három keresztre fűzött kerékszett, s talán (?) 25mm-es gumik

-Nagyon kis tömegű, vékony csőfalú váz (kevésbé merev)

 

Szerintem a fenti bringa komfortos, nem a rideg-merev fajta.

 

Ellenben.

 

http://apro.bikemag....l-l311722.html#

 

fatörzsnyi csövek, viccesen beállított kormány, rövid kormányszár, hátranyúlás nélküli nyeregcső, gyári kerékszett elöl radiálba fűzve.

 

A non-plus ultra egy vastag váz-aero kerékszett-20mm-es gumi, 31.6-os hátranyúlással nem rendelkező nyeregcső és OS kormány a 400 grammos fajtából lenne. 

 

MJani írta többször, hogy lehet kényelmes-jó alugépet-vázat építeni, csak értelmesen kell válogatni-választani. A fenti 2 példa szvsz megerősíti ezt, s lehet rá hozni számtalant még. 


  • donciccio likes this

#4682
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

köszi szépen, ha beszélhetek az illetékes helyett, én is csak megerősíteni tudom. :)

 

Főleg a váltást egy prémiumabb-csúszosabb házzal. Bowdenbelsőből jobbat a mostanitól fölösleges lenne venni, mert az LBS csak ilyet tart& teflon bevonatút, de utóbbit váltáshoz nem javasolják.



#4683
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,693 posts

Donciccio panaszkodott, hogy a végig házban futó hátsó fékbowdennek kissé gumiszerű érzete tud lenni, főleg, ha hátul 1 forgáspont van csak (bár neki úgy rémlik, ősrekord van, DP-DP kialakítással)

 

Kérdezem én: hosszanti szálas fékbowdenház (amiket tárcsafékekhez használnak) nem lehet megoldás erre a probléma? :) Nekem szerencsére nincsenek ilyen gondjaim, mind a fék, mind a váltóbowdenek totál nyíltan futnak a rendeltetési helyeikre, de, akinek végig házban fut hátra a fékbowden, ott talán a hosszanti szálas ház megoldást jelenthet?

szerk: azért sincs ilyen problémám, mert hátsó féket dísznek tartom, illetve hasznos, ha váltóállításkor meg akartam állítani a hátsó kereket :)

Igen, működik ! Én évek óta sima hosszanti szálas váltóbowden házzal járok a mechanikus tárcsafékemmel. Csak javasolni tudom, egyszerű és nagyszerű módszer a fék nyúlósságának csökkentésére.


  • Vejne likes this
Marci

#4684
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://apro.bikemag....hu-l311542.html

 

múlt héten láttam az egyetemen egy "ilyesmit".

 

Deda Zero Tre, szóval, a Zero "alapcsőszettje", de nagyon kellemes hatása volt: csilingelt, az alsócső ovalizált volt, változó keresztmetszettel a középcsapágyház felé haladva. A villában röhögve elférne 28-as gumi is sárvédővel (szerintem 32-es is nélküle) Unicrown vállkialakítással. Kétszer húzott csövek, forrasztott (Vento 606 volt, úgy rémlik)

 

Szettből Mirage-Avanti cuccok voltak rajta, EGYFORGÁSPONTOS fékszettel. Ellenben a felni Campag Moszkva volt, és a gyári betétjével-Campa fékkarral teljesen kielégítő, szinte már digitális fékhatást lehetett előhozni a felállásból.

 

Amilyen olcsónak és rossznak tűnnek azok a régi 1forgáspontos campag belépő fékek, annyira jól tudnak működni megfelelő betéttel-felnin. Más kérdés, hogy az életem-testi épségem nem bíznám rá.

 

:) Amúgy meglepődtem a Zero3 vázon, azt hittem, nehezebb lesz a bringa, de kézbe véve nagyon jó tömegben volt, még a kiló fölötti hajtókar-középcsapágy kombóval is (Mirage 4szögtengely a középrészével együtt lazán megvan 1.1 kg). A tonnás kerékszett (8s campag agyak-Moszkva felnik, sok küllő) már nem is említem.

 

Szóval, lazán bevállalnék egy Zero3 vázat, a belépő szint a Dedánál kb. ott van, mint másoknak a közép-felső közép kategóriája.. (tange 2, thron, cromor, etc..)

>valaki nem szeretne a topikba írni? <


Edited by Vejne, 2015. October 06. - 07:59.


#4685
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Említettem már a Festkát, mint európai gyártót...

 

https://www.dropbox....abelle.pdf?dl=0

 

érdemes megnézni a pontszámokat! Neves gyártók vázaitól jobbat tudnak karbonból, ráadásul, a karbon mellett dolgoznak titán és acél vonalakon is, a festéseik szépek, ráadásul közép-európaiak :) Bármikor beneveznék egy vázukra, még akár Pegó vagy Zullo vagy Bertoletti kézmívessége helyett IS, mert valahogy, van valami romantikus számomra abban, hogy cseh és nem olasz a váz. :)

 

Találtam még a régi fájlok közt egy féktesztet is.

 

https://www.dropbox....ennrad.pdf?dl=0

 

DA mindenek fölött. Kár, hogy a 7800-ast nem vetették össze az elődjével. :) Vagy bekerülhetett volna "poénból" egy 7403-as, a 40deka fölötti übertúlépített dizájnjával.

 

érdekes: benne van a coralon használt Centaur fékszett is, és egyrészt bazinehéz, másrészt erős, de "fárad" és az adagolhatósága is csak 3csillagos. HA lecserélném BR-11 CEDP-re, vagy a jobb dizájn kedvéért BR-12 CERBDP-re, lejönne a fékből kb. 60 gramm, kb. kerülne 3ezer ft-ba a történet (ugyanis a mostanit el tudnám drágábban adni, mint ahogy vettem.) és a dizájnon túl némi modulációt is nyernék, miközben a fékerő nem csökkenne..

 

A 2011 utáni Centaur-Veloce fékdizájnt ez a magazin dicsérte, több okból. Egyrészt, tömegben alávág a régi kialakításnak és a szkeletonnak is durván, sokkal olcsóbb, erőben meg fölülmúlja előbbit, megközelíti utóbbit. Azt hiszem, a 2011-es Centaur fékszettet talán a legjobb ár-érték arányú stoppernek titulálták. : O

 

http://www.testberic...aur_p36460.html


Edited by Vejne, 2015. October 06. - 06:17.

  • donciccio likes this

#4686
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Donciccio panaszkodott, hogy a végig házban futó hátsó fékbowdennek kissé gumiszerű érzete tud lenni, főleg, ha hátul 1 forgáspont van csak (bár neki úgy rémlik, ősrekord van, DP-DP kialakítással)

 

Kérdezem én: hosszanti szálas fékbowdenház (amiket tárcsafékekhez használnak) nem lehet megoldás erre a probléma? :) Nekem szerencsére nincsenek ilyen gondjaim, mind a fék, mind a váltóbowdenek totál nyíltan futnak a rendeltetési helyeikre, de, akinek végig házban fut hátra a fékbowden, ott talán a hosszanti szálas ház megoldást jelenthet?

 

"correctmeifiamwrong"

 

szerk: azért sincs ilyen problémám, mert hátsó féket dísznek tartom, illetve hasznos, ha váltóállításkor meg akartam állítani a hátsó kereket :)


Edited by Vejne, 2015. October 05. - 10:52.

  • donciccio likes this

#4687
Robi555

Robi555

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts

Köszönöm a segítséget és bocs, hogy ebbe a fórumba írtam.



#4688
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts

Hello!
 
Bocs, hogy ide is írok, de gyors segítségre lenne szükségem.
 
Van egy Rock Shox Reba-m, dual air. Az pozitív és a negatív kamrából engedtem ki levegőt és a szelepeken olaj is jött ki a levegővel. Tud valaki segíteni, hogy mi lehet a gond?
Köszi


Semmi. Ez normális.

#4689
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

-ha 8s rendszerben gondolkozik valaki, és shimano váltói vannak, de még nincs fékváltókarja-fékkarja, akkor célszerű apróból 20körül venni egy régi, pre-qs, pre-escape mechanikás 10s campy váltókart, pl. a lopottbringa-árustól 

 

http://www.ecobike.h...ltokar_hasznalt

 

ez a reklámszlogenjük?



#4690
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

:lol: Behó. Reggel írtam ezt a DA 78 vs 79 dolgot, hogy előbbit dicsérik-keresik, utóbbi meg eladhatatlan. 

 

Ma összefutottam egy sráccal, akinek a bringáján komplett 7800-as szett volt, és annyit mondtam neki, hogy "jól jártál vele, jobb, mint az utódja, és szebb". Erre megállított pár percre, hogy fejtsem már ezt ki bővebben. Mondtam neki, hogy jobban vált, finomabban működik a nyílt bowdenes, és vigyázzon a cuccára nagyon, mert gyönyörű állapotú. Megjegyezte, hogy akitől a bringát vette használtan, ugyanezeket mondta neki, de nem hitte el, s úgy volt vele, hogy csak hülyíteni akarja, hogy megvegye a gépet. 

 

Szerintem nem csak hülyíteni akarta. :)  Viszont még a fékváltókar kupakján se volt egy mikrokarc sem.. Ritka az olyan szép állapotában konzervált 7800as.. :)

 

Más: elégedett vagyok a kínai 2500 ft-os szkeletonfelsővel. Passzentos, nem lötyög, nem "zsák", a zsebek-cipzár jól meg van oldva rajta, s mivel egy sima vékony mez hosszú ujjakkal, így a mostani időjárási körülmények közt kb. ideális, s még hűvösebb időre is jó lehet egy aláöltözővel. A nagy fehér bordák (szó szerint..) meg jól láthatóak, ami mellékutakról-susnyásból kivágó szuzukisok ellen protektív!


Edited by Vejne, 2015. October 04. - 19:49.


#4691
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Engem ami meglepett: tegnap ketten is kerestek az ST-7900-esekért, amit azért furcsállok, mert NO-ban kb. lehetetlen azokat eladni. A 7800-asokra úgy ugranak, hogy széttépik egymást, általában 2-3 perc alatt gazdára találnak, de a 7900-eseket hetekig hirdetik sokszor.

 

S nem is szeretik azt a szériát a németek. :) Egyébként szerintem túlárazott a szett, a kormány és a nyereg is, de ez csak egyéni vélemény (infó a hirdetőről-többi hirdetés)

 

A 7900-es szettből egyedül a fékek és váltók formáját szeretem, a hajtókarból a 7800-as és a 9000-es fényévekkel szebb, bár, hátsó váltóból még a klasszik 7700-es az, ami viszi a prímet. Mondjuk ott az egész széria gyönyörű, a fékeket el is fogadnám, csak értelme nem lenne (hátsó féket kb. semmit nem használok, az elsőt meg csínján. )

 

BTW, Ryde Pulse Sprint felniket honnan lehet olcsón szerezni? Kerékprojekthez van kettő darab 32 furatos Rekord agy, húzott küllők, és ezt a felnit javasolták. Német-angol kerékboltokban láttam, de esetleg hazai forgalmazó? 


Edited by Vejne, 2015. October 04. - 07:51.


#4692
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

http://apro.bikemag....hm-l311176.html

 

pár észrevétel

 

-mi a frncnak "alanera"? miért nem "alabianca"?

-miért mérnek széltől-szélig?

-mi értelme van ennek a kombónak, ha egy alukormány-130-as kalloy uno stucnival megáll kb. 360 grammban töredékáron?

 

ennyivel "jobb" egy integrált karbonkormány? Mert esztétikumban szerintem a hagyományos stucni-kormány kombó veri ezt a felállást, árban meg össze sem lehet hasonlítani..

Van akinek tetszik es megveszi.    Ezert gyartjak. :)


  • Vejne likes this

#4693
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://apro.bikemag....hm-l311176.html

 

pár észrevétel

 

-mi a frncnak "alanera"? miért nem "alabianca"?

-miért mérnek széltől-szélig?

-mi értelme van ennek a kombónak, ha egy alukormány-130-as kalloy uno stucnival megáll kb. 360 grammban töredékáron?

 

ennyivel "jobb" egy integrált karbonkormány? Mert esztétikumban szerintem a hagyományos stucni-kormány kombó veri ezt a felállást, árban meg össze sem lehet hasonlítani..



#4694
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

nem kenyerem a "kitárulkozás", de PM-re most itt válaszolok:

 

-ha 8s rendszerben gondolkozik valaki, és shimano váltói vannak, de még nincs fékváltókarja-fékkarja, akkor célszerű apróból 20körül venni egy régi, pre-qs, pre-escape mechanikás 10s campy váltókart, pl. a lopottbringa-árustól 

 

http://www.ecobike.h...ltokar_hasznalt

 

ez hibátlanul viszi majd a 8s shimano sorokat sh hátsó váltóval, és az első átdobók közül mindent kezel (12 klikkes "szemi-frikciós üzemmód")

 

Ha a kényelem is számít, akkor célszerű az első átdobót campára cserélni, és egy új EP15-VLBX váltókarba beruházni (2015-ös ErgoPower-VeloceBlack) mert ezeknek mind a fékkarja-mind a fogása sokkal alkalmasabb szerintem hepehupás rázós utakra, s a PS mechanika szuperior lehet CX felhasználásra.

 

https://www.facebook...905853882784241

 

mert a "véletlenül megcsúszott az ujjam és ledobtam hátul 4 lánckereket" nem légből kapott hülyeség, tényleg előfordulhat :)

 

Szóval CXre:

8s sh sor, 13-23 kiosztásban, SRAM PC-850 lánccal, Campy 10s ergopowerrel, 36-46 hajtókarral ^^ (pl. kéttányérosított régi DXMT60, 560-as LX. ezeket kb. 3-4ezer ft-ért sokszor már be lehet szerezni. :)

 

Persze a fenti "kombináció" az az "olcócka" megoldás, pont olyan megfontolásból, hogy a bringát úgyis nyúzni fogja a delikvens illetve iskolába-munkába járásra fogja majd be rossz időben. :)

 

szerk: pár napja eco tele volt 10s rekord fékváltókarokkal 30e-ért.. :| valaki elvitte őtet!


Edited by Vejne, 2015. October 03. - 06:00.


#4695
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,241 posts

Sajnos korán sötétedik es munka után nem tudok már tekerni. Be kellene szereznem valami normalis első lámpát, aminek a fényénél lehet lakott területen kívül is edzeni országúton . Ki milyet használ? Tudtok valami tuti tippet mondani? Köszi!

 

nézz szét itt:

http://forum.bikemag...látni-látszani/


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4696
QuQa

QuQa

    fórumtag

  • fórumtag
  • 46 posts
Sajnos korán sötétedik es munka után nem tudok már tekerni. Be kellene szereznem valami normalis első lámpát, aminek a fényénél lehet lakott területen kívül is edzeni országúton . Ki milyet használ? Tudtok valami tuti tippet mondani? Köszi!

#4697
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,241 posts

A" rőt forum " hol található?

 

http://forum.revomag...rszaguti-topik/


  • Vejne likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4698
pkolozsi

pkolozsi

    fórumtag

  • fórumtag
  • 20 posts
A" rőt forum " hol található?

#4699
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Némi pszichiátriai rendellenesség miatt ismét leszólnám kissé az olaszokat.

 

A rőtszínű fórumon most követhettük, hogy milyen átjárhatóság van a Campag 90-es évek közepi és 2000-es évek közepi agyai közt. Szabadonfutók-tengelyek tekintetében.

 

Shimanonál jóval egyszerűbb a helyzet: akár a 80-as évek közepén futott 6207-es hátsó agyakat, vagy régi santékat, 1050-eseket is föl lehet "hozni" 10-s-re (sőt, egy fórumtag nemrég 732-es XT-n cserélt rotort egy RS10-es kerékszett rotorjára..)

 

megkockáztatom, akár a mostani, már 11-s tiagra agyakról is lementhető a szabadonfutótest, s applikálható a régi hetes UG-s "őskövületekre".

 

Arról, hogy az olaszok még a záróanyákkal is variáltak össze-vissza... Már nem is szólnék.

 

Miért népszerűek ?:)


  • donciccio likes this

#4700
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

pár napja kezembe akadt néhány régebbi shimano fék, (6400-6403) és feltűnt, hogy iszonyat finoman mozognak a karjaik, ellenállás nélkül, szinte vajpuhán.

 

a campag fékek már dobozban "akadnak", óriási erővel kell összepréselni őket, hogy megmozduljanak, és természetesen ez évek alatt se kopik sokat. :)

 

Megoldás? 

 

Tkp. rekordtól lefelé egyik campagnolo-fék sincs golyóscsapágyakkal ellátva, míg a shimanonál már 105 szinten belép a megoldás.

 

A campag fékkarokban NINCS visszatérítő rugó, a visszatolást a fékek "bika rugója" adja. Nemhiába szereti egy pajtim a shimano féktestet (lágy) párosítani campag fékkarral (szintén)->szerinte ezzel a legjobb a moduláció és finomadagolhatóság, mellesleg, ott old, ahol akar. (fékkar-féktest)

 

egy kis videó az 1988 körüli 1050-es 105-ös fékszettről, és 2. perctől ott van a kis kosár a labdákkal.

 

 

Egyébként ha esztétikumra kéne mennem, két darab fekete egyforgáspontos rekord titánium féket futtatnék (két darab hátsót, elöl ugyebár hosszabb anyával) :)

 

kis kiegészítés: a campag fékek ezért olcsóbbak ám, sokszor könnyebbek is (ha nem az ezer éves, 90-es évekbeli geometriás kétforgáspontosaikat nézed..). De modulációban-működésben szerintem elmaradnak a shimanoktol, és kissé "digitálisnak" érződnek. Jó pont egyébként: a harmadik generációs ergopower fékkar-kialakítása lehetővé teszi, hogy tkp. bármilyen fogásból-helyzetből maximális erővel tudj fékezni. Próbáld meg egy első generációsnál a legnagyobb fékhatást kicsikarni fékváltókar-tetejének fogása közben: az ujjaid totál be fognak állni. :)


Edited by Vejne, 2015. October 01. - 06:14.