próbáltam az OS de az nagyon merev volt.ez jobban "kimozogja" az úthibát.legalábbis nekem.
köszi a címet hétvégén rendelem is.
próbáltam az OS de az nagyon merev volt.ez jobban "kimozogja" az úthibát.legalábbis nekem.
köszi a címet hétvégén rendelem is.
Normál méret,az kényelmesebb nekem
amúgy ez alatt a vibrációt érted? Formára milyet használsz?
Normál méret,az kényelmesebb nekem
https://www.bike-com...ufmodell-p7605/
nekem planet-x van 26-os befogóval 130-as hosszban, 7075 superlight forged v mifene. Az elég merev, fényévekkel jobb a bedugós szörnyektől.
4csavaros az is.
Sosem hittem volna, hogy a Cicli-B márka itt előkerül valaha is... ez egy kis-szériás német gyártó, nem is gyártó, egy komoly üzlet aki legalább a 80-as évek óta gyártat vázakat a kor színvonalának megfelelően. Szart sosem adnak ki a kezük közül. Erre jó példa a 90-es évek legelejéről származó "vintage" bringám, ami jóféle húzott Mannesmann 25CrMo4 csövekből készült és 6400-as 7-es tricolor szettel van szerelve Open 4 cd felnikkel. (erre kerestem matrica gyártót mert télen kap egy új színt)
Németeknél elég gyakran előkerülnek még a kromó vázaik is, willhabenen is kapni belőlük
A lentebb linkelt bringa jó vétel volt, mert 550 euróért tette föl a srác, és 2 nap alatt már kint volt a verkauft felirat. Annyi, hogy kb. 2004-es szett van rajta, szóval nem kicsit beszélt hülyeséget a szett évjáratról, ugyebár még négyszögtengelyes 10-es rendszerű alkatrészek, régi 26mm-es Syntace kormány és stucni, s 2004 utáni chorus agyakról sem tudok. (A hátsó kb. 240 gr körüli, szóval lehet rá nagyon könnyű kereket is fűzni, mellesleg jót..)
Majd számolj be az építésről (szín, ha RAL kódja van, azt is nyugodtan írd meg, blabla)
És, ha tudsz olcsó bézs oldalfalú gumit-külsőt, akkor szerezz
Sosem hittem volna, hogy a Cicli-B márka itt előkerül valaha is... ez egy kis-szériás német gyártó, nem is gyártó, egy komoly üzlet aki legalább a 80-as évek óta gyártat vázakat a kor színvonalának megfelelően. Szart sosem adnak ki a kezük közül. Erre jó példa a 90-es évek legelejéről származó "vintage" bringám, ami jóféle húzott Mannesmann 25CrMo4 csövekből készült és 6400-as 7-es tricolor szettel van szerelve Open 4 cd felnikkel. (erre kerestem matrica gyártót mert télen kap egy új színt)
Sztülosztanulmány egy vázanyagra:
http://forum.tour-ma...eloxiert-leicht!
Alumínium a kényelmes fajtából:
-vékony, kis átmérőjű csövek
-filigrán szárú első villa
-alapméretes rugalmas kormány, hosszú kormányszár (kevésbé merev)
-Hosszan kihúzott karbon nyeregcső hátranyúlással, rugalmas testű és pálcájú nyereg (vibráció kiszűrése)
-Három keresztre fűzött kerékszett, s talán (?) 25mm-es gumik
-Nagyon kis tömegű, vékony csőfalú váz (kevésbé merev)
Szerintem a fenti bringa komfortos, nem a rideg-merev fajta.
Ellenben.
http://apro.bikemag....l-l311722.html#
fatörzsnyi csövek, viccesen beállított kormány, rövid kormányszár, hátranyúlás nélküli nyeregcső, gyári kerékszett elöl radiálba fűzve.
A non-plus ultra egy vastag váz-aero kerékszett-20mm-es gumi, 31.6-os hátranyúlással nem rendelkező nyeregcső és OS kormány a 400 grammos fajtából lenne.
MJani írta többször, hogy lehet kényelmes-jó alugépet-vázat építeni, csak értelmesen kell válogatni-választani. A fenti 2 példa szvsz megerősíti ezt, s lehet rá hozni számtalant még.
köszi szépen, ha beszélhetek az illetékes helyett, én is csak megerősíteni tudom.
Főleg a váltást egy prémiumabb-csúszosabb házzal. Bowdenbelsőből jobbat a mostanitól fölösleges lenne venni, mert az LBS csak ilyet tart& teflon bevonatút, de utóbbit váltáshoz nem javasolják.
Donciccio panaszkodott, hogy a végig házban futó hátsó fékbowdennek kissé gumiszerű érzete tud lenni, főleg, ha hátul 1 forgáspont van csak (bár neki úgy rémlik, ősrekord van, DP-DP kialakítással)
Kérdezem én: hosszanti szálas fékbowdenház (amiket tárcsafékekhez használnak) nem lehet megoldás erre a probléma?
Nekem szerencsére nincsenek ilyen gondjaim, mind a fék, mind a váltóbowdenek totál nyíltan futnak a rendeltetési helyeikre, de, akinek végig házban fut hátra a fékbowden, ott talán a hosszanti szálas ház megoldást jelenthet?
szerk: azért sincs ilyen problémám, mert hátsó féket dísznek tartom, illetve hasznos, ha váltóállításkor meg akartam állítani a hátsó kereket
Igen, működik ! Én évek óta sima hosszanti szálas váltóbowden házzal járok a mechanikus tárcsafékemmel. Csak javasolni tudom, egyszerű és nagyszerű módszer a fék nyúlósságának csökkentésére.
http://apro.bikemag....hu-l311542.html
múlt héten láttam az egyetemen egy "ilyesmit".
Deda Zero Tre, szóval, a Zero "alapcsőszettje", de nagyon kellemes hatása volt: csilingelt, az alsócső ovalizált volt, változó keresztmetszettel a középcsapágyház felé haladva. A villában röhögve elférne 28-as gumi is sárvédővel (szerintem 32-es is nélküle) Unicrown vállkialakítással. Kétszer húzott csövek, forrasztott (Vento 606 volt, úgy rémlik)
Szettből Mirage-Avanti cuccok voltak rajta, EGYFORGÁSPONTOS fékszettel. Ellenben a felni Campag Moszkva volt, és a gyári betétjével-Campa fékkarral teljesen kielégítő, szinte már digitális fékhatást lehetett előhozni a felállásból.
Amilyen olcsónak és rossznak tűnnek azok a régi 1forgáspontos campag belépő fékek, annyira jól tudnak működni megfelelő betéttel-felnin. Más kérdés, hogy az életem-testi épségem nem bíznám rá.
Amúgy meglepődtem a Zero3 vázon, azt hittem, nehezebb lesz a bringa, de kézbe véve nagyon jó tömegben volt, még a kiló fölötti hajtókar-középcsapágy kombóval is (Mirage 4szögtengely a középrészével együtt lazán megvan 1.1 kg). A tonnás kerékszett (8s campag agyak-Moszkva felnik, sok küllő) már nem is említem.
Szóval, lazán bevállalnék egy Zero3 vázat, a belépő szint a Dedánál kb. ott van, mint másoknak a közép-felső közép kategóriája.. (tange 2, thron, cromor, etc..)
>valaki nem szeretne a topikba írni? <
Vejne módosította - 2015. október 06. - 07:59
Említettem már a Festkát, mint európai gyártót...
https://www.dropbox....abelle.pdf?dl=0
érdemes megnézni a pontszámokat! Neves gyártók vázaitól jobbat tudnak karbonból, ráadásul, a karbon mellett dolgoznak titán és acél vonalakon is, a festéseik szépek, ráadásul közép-európaiak Bármikor beneveznék egy vázukra, még akár Pegó vagy Zullo vagy Bertoletti kézmívessége helyett IS, mert valahogy, van valami romantikus számomra abban, hogy cseh és nem olasz a váz.
Találtam még a régi fájlok közt egy féktesztet is.
https://www.dropbox....ennrad.pdf?dl=0
DA mindenek fölött. Kár, hogy a 7800-ast nem vetették össze az elődjével. Vagy bekerülhetett volna "poénból" egy 7403-as, a 40deka fölötti übertúlépített dizájnjával.
érdekes: benne van a coralon használt Centaur fékszett is, és egyrészt bazinehéz, másrészt erős, de "fárad" és az adagolhatósága is csak 3csillagos. HA lecserélném BR-11 CEDP-re, vagy a jobb dizájn kedvéért BR-12 CERBDP-re, lejönne a fékből kb. 60 gramm, kb. kerülne 3ezer ft-ba a történet (ugyanis a mostanit el tudnám drágábban adni, mint ahogy vettem.) és a dizájnon túl némi modulációt is nyernék, miközben a fékerő nem csökkenne..
A 2011 utáni Centaur-Veloce fékdizájnt ez a magazin dicsérte, több okból. Egyrészt, tömegben alávág a régi kialakításnak és a szkeletonnak is durván, sokkal olcsóbb, erőben meg fölülmúlja előbbit, megközelíti utóbbit. Azt hiszem, a 2011-es Centaur fékszettet talán a legjobb ár-érték arányú stoppernek titulálták. : O
http://www.testberic...aur_p36460.html
Vejne módosította - 2015. október 06. - 06:17
Donciccio panaszkodott, hogy a végig házban futó hátsó fékbowdennek kissé gumiszerű érzete tud lenni, főleg, ha hátul 1 forgáspont van csak (bár neki úgy rémlik, ősrekord van, DP-DP kialakítással)
Kérdezem én: hosszanti szálas fékbowdenház (amiket tárcsafékekhez használnak) nem lehet megoldás erre a probléma? Nekem szerencsére nincsenek ilyen gondjaim, mind a fék, mind a váltóbowdenek totál nyíltan futnak a rendeltetési helyeikre, de, akinek végig házban fut hátra a fékbowden, ott talán a hosszanti szálas ház megoldást jelenthet?
"correctmeifiamwrong"
szerk: azért sincs ilyen problémám, mert hátsó féket dísznek tartom, illetve hasznos, ha váltóállításkor meg akartam állítani a hátsó kereket
Vejne módosította - 2015. október 05. - 10:52
Hello!
Bocs, hogy ide is írok, de gyors segítségre lenne szükségem.
Van egy Rock Shox Reba-m, dual air. Az pozitív és a negatív kamrából engedtem ki levegőt és a szelepeken olaj is jött ki a levegővel. Tud valaki segíteni, hogy mi lehet a gond?
Köszi
-ha 8s rendszerben gondolkozik valaki, és shimano váltói vannak, de még nincs fékváltókarja-fékkarja, akkor célszerű apróból 20körül venni egy régi, pre-qs, pre-escape mechanikás 10s campy váltókart, pl. a lopottbringa-árustól
http://www.ecobike.h...ltokar_hasznalt
ez a reklámszlogenjük?
Behó. Reggel írtam ezt a DA 78 vs 79 dolgot, hogy előbbit dicsérik-keresik, utóbbi meg eladhatatlan.
Ma összefutottam egy sráccal, akinek a bringáján komplett 7800-as szett volt, és annyit mondtam neki, hogy "jól jártál vele, jobb, mint az utódja, és szebb". Erre megállított pár percre, hogy fejtsem már ezt ki bővebben. Mondtam neki, hogy jobban vált, finomabban működik a nyílt bowdenes, és vigyázzon a cuccára nagyon, mert gyönyörű állapotú. Megjegyezte, hogy akitől a bringát vette használtan, ugyanezeket mondta neki, de nem hitte el, s úgy volt vele, hogy csak hülyíteni akarja, hogy megvegye a gépet.
Szerintem nem csak hülyíteni akarta. Viszont még a fékváltókar kupakján se volt egy mikrokarc sem.. Ritka az olyan szép állapotában konzervált 7800as..
Más: elégedett vagyok a kínai 2500 ft-os szkeletonfelsővel. Passzentos, nem lötyög, nem "zsák", a zsebek-cipzár jól meg van oldva rajta, s mivel egy sima vékony mez hosszú ujjakkal, így a mostani időjárási körülmények közt kb. ideális, s még hűvösebb időre is jó lehet egy aláöltözővel. A nagy fehér bordák (szó szerint..) meg jól láthatóak, ami mellékutakról-susnyásból kivágó szuzukisok ellen protektív!
Vejne módosította - 2015. október 04. - 19:49
Engem ami meglepett: tegnap ketten is kerestek az ST-7900-esekért, amit azért furcsállok, mert NO-ban kb. lehetetlen azokat eladni. A 7800-asokra úgy ugranak, hogy széttépik egymást, általában 2-3 perc alatt gazdára találnak, de a 7900-eseket hetekig hirdetik sokszor.
S nem is szeretik azt a szériát a németek. Egyébként szerintem túlárazott a szett, a kormány és a nyereg is, de ez csak egyéni vélemény (infó a hirdetőről-többi hirdetés)
A 7900-es szettből egyedül a fékek és váltók formáját szeretem, a hajtókarból a 7800-as és a 9000-es fényévekkel szebb, bár, hátsó váltóból még a klasszik 7700-es az, ami viszi a prímet. Mondjuk ott az egész széria gyönyörű, a fékeket el is fogadnám, csak értelme nem lenne (hátsó féket kb. semmit nem használok, az elsőt meg csínján. )
BTW, Ryde Pulse Sprint felniket honnan lehet olcsón szerezni? Kerékprojekthez van kettő darab 32 furatos Rekord agy, húzott küllők, és ezt a felnit javasolták. Német-angol kerékboltokban láttam, de esetleg hazai forgalmazó?
Vejne módosította - 2015. október 04. - 07:51
http://apro.bikemag....hm-l311176.html
pár észrevétel
-mi a frncnak "alanera"? miért nem "alabianca"?
-miért mérnek széltől-szélig?
-mi értelme van ennek a kombónak, ha egy alukormány-130-as kalloy uno stucnival megáll kb. 360 grammban töredékáron?
ennyivel "jobb" egy integrált karbonkormány? Mert esztétikumban szerintem a hagyományos stucni-kormány kombó veri ezt a felállást, árban meg össze sem lehet hasonlítani..
Van akinek tetszik es megveszi. Ezert gyartjak.