https://cinelli.it/en/prodotti/xcr-en/
https://cinelli.it/e...ti/nemo-tig-en/
https://cinelli.it/e.../supercorsa-en/
ez a 3 váz jól mutatja, h mi volt régen, és most. a Supercorsa (Columbus SL) hasonló technológia, mint amivel Merckx-ék mentek. ez ugyan szép, de nagyon elmaradott. a Nemo már más tészta. az is Nivacrom, mint az én vázaim. ez egy komoly ugrás volt a 80-as években. mármint a nivacrom megjelenése. természetesen nem csak a Columbus fejlesztett. a Reynolds is megcsinálta a maga szuper acélját. természetesen a többi cső gyártó is beállt a sorba. azért itt már az ötvözetekbe is belenyúltak elég rendesen. ez tette lehetővé, h lehessen hegeszteni a vázakat. aztán ott van az Xcr. rozsdamentes. megnövelt csőátmérők mellett tudja hozni az 1600 gramm körüli tömeget. az én Genius csöves vázam is 1660 gramm. amikor átültem a Reynolds 531-es csövekből épített vázamról arra, hát.... ég, és föld. a Reynolds 1800 gramm volt, és úgy hajlott, mint a kifli, a Genus-hoz képest. kisebb tömeg, nagyobb csőátmérők, mégis merevebb a másiknál. jobb irányítás, jobb erőátvitel. jelenleg bő 50 ezer kili van benne, és tök rendben van. a Max csöves váznak nagyobb a tömege. az 1900 gramm. cserébe merevebb az egész, a Genius-hoz képest. meg azért azt is érdemes megnézni, h a 2 modern vázon milyen hátsó papucsok vannak. azok is merevebbek, mint a Supercorsa kovácsolt papucsai. nagyon fontos elem az erő leadásával kapcsolatban. az acél is elég exkluzív lett, mint a titán. más a vevőkör is. nem fogja felvenni a versenyt az új karbon vázakkal, cserébe elég szépek, és nem olyan jellegtelenek, mint sok mai gép.
ezeket a cikket találtam a bikkmakkon a témával kapcsolatban:
https://bikemag.hu/m...olds-vazcsovek/
https://bikemag.hu/m...e-bicycle-show/